Forum Stalker.pl • Zobacz temat - [PYTANIE] Spawn - zasady, tereny itp.

[PYTANIE] Spawn - zasady, tereny itp.

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

[PYTANIE] Spawn - zasady, tereny itp.

Postprzez Rozdupnik w 07 Cze 2012, 13:56

Działa aż miło. Poczytałem troche tutków o spawnie ale nigdzie nie mogę dojść co za co odpowiada żeby coś się spawnowało w odpowiedniej chwili albo się respiło po zabiciu np. mutant i żeby nie ganiał mnie nawet na koniec mapy jak mnie zobaczy, co może zawierać ten plik game graph co się z all spawna wypakowuje.

Uwagi moderatora:

Wydzieliłem do nowego wątku. - u3
Rozdupnik
Stalker

Posty: 188
Dołączenie: 02 Lut 2012, 23:03
Ostatnio był: 22 Wrz 2015, 16:47
Kozaki: 3

Reklamy Google

Re: Chcę moda! Dopisz się!

Postprzez utak3r w 07 Cze 2012, 16:36

1. Poczytaj o portion_info.
2. Game graph to już tylko SDK... i z kolei mój tutorial na ten temat.
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: Chcę moda! Dopisz się!

Postprzez Rozdupnik w 07 Cze 2012, 16:57

Wpisywałem portion_info ale nic nie znalazłem wraz z game graph i to co zawiera.
Rozdupnik
Stalker

Posty: 188
Dołączenie: 02 Lut 2012, 23:03
Ostatnio był: 22 Wrz 2015, 16:47
Kozaki: 3

Re: Chcę moda! Dopisz się!

Postprzez utak3r w 07 Cze 2012, 17:09

Powyższe napisz jeszcze raz, ale tym razem po polsku. Skoro ja mam się wysilić z odpowiedzią, to Ty wysil się chociaż z porządnym zadaniem pytania...
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: Chcę moda! Dopisz się!

Postprzez Rozdupnik w 07 Cze 2012, 19:57

Chodzi mi o to ze szukałem takiego czegoś jak "portion_info".
Game graph to już tylko SDK... i z kolei mój tutorial na ten temat.

Tego tutka też nie znalazłem w wyszukiwarce żeby się dowiedzieć co zawiera i zarazem co dodać/zmienić.
Rozdupnik
Stalker

Posty: 188
Dołączenie: 02 Lut 2012, 23:03
Ostatnio był: 22 Wrz 2015, 16:47
Kozaki: 3

Re: Chcę moda! Dopisz się!

Postprzez utak3r w 07 Cze 2012, 20:11

Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: Chcę moda! Dopisz się!

Postprzez nelson82 w 07 Cze 2012, 20:27

Tutaj i tu znajdziesz przydatne poradniki.
Jeżeli chodzi o info_portions to mówiąc wprost, jest to dodatkowy warunek jaki musi być spełniony aby coś się wydarzyło, np. większość zadań pobocznych ma taki warunek, który określa w którym momencie zadanie pojawi się na liście u zleceniodawcy. W przypadku spawna możesz użyć tego wzoru z sekcji z wypakowanego all.spawn, przykładowo
:

Kod: Zaznacz wszystko
[822]
; cse_abstract properties
section_name = chimera_weak
name = esc_chimera_weak_0002
position = -23.1260681152344,1.57164299488068,277.685882568359
direction = 0.934997022151947,0,-0.354656010866165

; cse_alife_object properties
game_vertex_id = 176
distance = 7.69999980926514
level_vertex_id = 254353
object_flags = 0xfffffff7
custom_data = <<END
[smart_terrains]
none = true

[spawner]
cond = {+esc_fanat_spawn}
END

; cse_visual properties
visual_name = monsters\chimera\chimera

; cse_alife_creature_abstract properties
g_team = 0
g_squad = 0
g_group = 0
health = 1
dynamic_out_restrictions =
dynamic_in_restrictions =

upd:health = 1
upd:timestamp = 0x2d2d2d2d
upd:creature_flags = 0x2d
upd:position = -23.1260681152344,1.57164299488068,277.685882568359
upd:o_model = 0
upd:o_torso = 0,0,0
upd:g_team = 0
upd:g_squad = 0
upd:g_group = 0

; cse_alife_monster_abstract properties

upd:next_game_vertex_id = 65535
upd:prev_game_vertex_id = 65535
upd:distance_from_point = 0
upd:distance_to_point = 0

; cse_ph_skeleton properties

; cse_alife_monster_base properties

; se_monster properties
Jest to oczywiście spawn chimery w kordonie, gdzie moment zespawnowania okresla ten fragment
[spawner]
cond = {+esc_fanat_spawn}

czyli, chimera pojawi się na swojej pozycji w tym samym momencie co Fanatyk.
łatwiej już nie będzie
Awatar użytkownika
nelson82
Łowca

Posty: 505
Dołączenie: 16 Paź 2011, 00:09
Ostatnio był: 13 Paź 2019, 11:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 130

Re: Chcę moda! Dopisz się!

Postprzez Rozdupnik w 07 Cze 2012, 20:54

Czy te skrypty (sory że o to zapytam) zadziałają w zewie? I Co ja mam zrobić gdy chce dodać zwykłego stalkera a nie unikalną postać bo w tutkach o spawnie postaci czytałem że w xml'ach trzeba dodawać sekcję więc jak ja bym chciał np. dodać ok. 5 bandytów żeby ich nawalić to czy każdego będe musiał xml umieścić i nadać ekwipunek?
PS. Jak z tym smart terrainami w tutkach o tym nie piszą bo że niby za długi tutek itp.
Rozdupnik
Stalker

Posty: 188
Dołączenie: 02 Lut 2012, 23:03
Ostatnio był: 22 Wrz 2015, 16:47
Kozaki: 3

Re: Chcę moda! Dopisz się!

Postprzez utak3r w 07 Cze 2012, 21:56

Zadziałają.
A tutorial o smart_terrainach możesz przeczytać po angielsku lub rosyjsku, skoro już masz zamiar się za to zabierać.
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: Chcę moda! Dopisz się!

Postprzez nelson82 w 07 Cze 2012, 22:26

Trafiłem kiedyś na stronę, szkoda tylko że po rosyjsku, ale może to Ci coś pomoże.
Możesz również przesledzić vaniliowe pliki pod kątem smart terraina, np. dziki które likwidujemy na zlecenie Wilka wchodzą w skład smart terraina o nazwie esc_bridge_boar. Ta nazwa pojawia się jeszcze w kilku miejscach, np. gulag_escape.ltx (config/misc), gulag_escape.script (scripts).
Być może uda Ci się w ten sposób wytropić zasadę która tym rządzi.
łatwiej już nie będzie

Za ten post nelson82 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Rozdupnik.
Awatar użytkownika
nelson82
Łowca

Posty: 505
Dołączenie: 16 Paź 2011, 00:09
Ostatnio był: 13 Paź 2019, 11:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 130

Re: Chcę moda! Dopisz się!

Postprzez Rozdupnik w 07 Cze 2012, 22:53

Dzięki wielkie
A jak ze spawnem zwykłych stalkerów nie takich unikalnych. Czy będe musiał wpisywać sekcje w plikach character_desc_xxx.
Rozdupnik
Stalker

Posty: 188
Dołączenie: 02 Lut 2012, 23:03
Ostatnio był: 22 Wrz 2015, 16:47
Kozaki: 3

Re: Chcę moda! Dopisz się!

Postprzez utak3r w 07 Cze 2012, 23:08

Nie, korzystasz z tego, co jest, np.:

Kod: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
[9058]
; cse_abstract properties
section_name = stalker
name = wioska_stalker1
position = 51.780735015869,3.2164661884308,66.761276245117
direction = 0,0,0

; cse_alife_trader_abstract properties
money = 5000
character_profile = esc_stalker_novice

; cse_alife_object properties
game_vertex_id = 2926
distance = 0
level_vertex_id = 1024771
object_flags = 0xffffffbf
custom_data = <<END
[smart_terrains]
duza_wioska = true

[spawn]
conserva
END

; cse_visual properties
visual_name = actors\novice\green_stalker_2

; cse_alife_creature_abstract properties
g_team = 0
g_squad = 1
g_group = 5
health = 1
dynamic_out_restrictions =
dynamic_in_restrictions =

upd:health = 1
upd:timestamp = 0
upd:creature_flags = 0x6b
upd:position = 51.780735015869,3.2164661884308,66.761276245117
upd:o_model = 0
upd:o_torso = 0,0,0
upd:g_team = 0
upd:g_squad = 1
upd:g_group = 5

; cse_alife_monster_abstract properties

upd:next_game_vertex_id = 65535
upd:prev_game_vertex_id = 65535
upd:distance_from_point = 0
upd:distance_to_point = 0

; cse_alife_human_abstract properties
predicate5 = 2,2,0,1,1
predicate4 = 0,2,0,2

; cse_ph_skeleton properties

upd:start_dialog =

; se_stalker properties
 


Gdzie wywołany tu smart_terrain to np.:

Kod: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
[9057]
; cse_abstract properties
section_name = smart_terrain
name = duza_wioska
position = 26.995122909546,2.9223427772522,-3.4811406135559
direction = 0,0,0

; cse_alife_object properties
game_vertex_id = 2917
distance = 10
level_vertex_id = 985784
object_flags = 0xffffffbe
custom_data = <<END
[smart_terrain]
type = duza_wioska
capacity = 16
squad = 1
groups = 5
END

; cse_shape properties
shapes = shape0
shape0:type = sphere
shape0:offset = 0,0,0
shape0:radius = 5

; cse_alife_space_restrictor properties
restrictor_type = 3

; se_smart_terrain properties
 


Taki nano tutorial o smart terrainach...
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Następna

Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości