Bronie:
Cegła- można nią uderzyć lub rzucić, ogólnie zadaje małe obrażenia, jednak po trafieniu w głowę cel (człowiek) traci na pewien czas przytomność (nie działa jeśli cel ma hełm) przez co można go swobodnie dobić lub okraść . Można nią płoszyć mutanty, czyli np. obrzucając cegłami stado psów, sprowokujemy je do ucieczki. Gdy rzuci się nią w anomalie, działa jak śruba. Cena:10 rubli, można też łatwo znaleźć w zrujnowanych budynkach.
Artefaktyczny granat- artefakt zamknięty w dużym słoiku, gdy rzuci się nim w przeciwnika słoik pęka a uwolniony artefakt generuje anomalie (podobno artefakty, w teori, tak mogą). Więc kupujemy słoiki i ładujemy do środka niechciane artefakty (tanie badziewie typu Meduza itd.) i rzucamy, w zależności jaki artefakt załadujemy to otrzymamy dany krókotrwały efekt np. przeciwnicy zostaną zmiażdżeni, podpaleni, porażeni itd. Cena: słoik 15 rubli.
Pewnie zaraz ktoś zapyta czemu nie rzucić poprostu artefaktem? Dlatego że zmaterializowany artefakt będący na świeżym powietrzu znika lub generuje słabą anomalie (w teori), więc jak byśmy nim rzucili to mógłby w powietrzu jakiś metr od nas zniknąć albo urwać nam ręke anomalią. Dlatego używamy pojemnika który uwolni artefakt gdy roztrzaska się o ziemię w pobliżu wroga.
Ciekawostak: granat załadowany artefaktem grawitacyjnym ma niewielkie szanse że po zabiciu wroga, z jego ciała powstanie Skrętak lub inny artefakt organiczny.
Sprzęt:
Szlugi- w drobnym stopniu leczą obrażenia psioniczne ale w zamian zmniejszają wytrzymałość postaci. Cena: 100 rubli.
Zestaw do czyszczenia broni- wycior do lufy, twarda szczoteczka, baniaczek z oliwą, szmatka (jeśli czegoś zapomniałem to przepraszam) dzięki nim można w drobnym stopniu naprawić zużytą broń. Cena: 300 rubli.
Papier toaletowy- wreszcie możemy zrobić kupe w Zonie!
Domyślnie potrzeba chodzenia do kibelka powinna być w grze. Cena: 15 rubli.
Krzesiwo- dzięki niemu wreszcie można rozpalać ogniska, jak inni normalni stalkerzy. Cena: 100 rubli.
Sprzęt do gotowania- jedzenie powinno się psuć, więc możemy kupić przybory kuchenne i składniki a następnie ugotować sobie coś nad ogniskiem. Cena: 750 rubli.
Sprzęt do oprawiania zwierząt- Wreszcie można oskórować dzika lub wyjąć pazury pijawce. Można też wycinać mięso a następnie je upiec. Uwaga: po zjedzeniu mięsa np. zmutowanego dzika, zalecane jest zażycie leków przeciwpromiennych. Cena: 800 rubli.
Wnyki- przydatne do zabawy w myśliwego i do zabezpieczenia naszego obozowiska na noc. Cena:1000 rubli.
Spiwór- potrzeba spania musi być zaspokajana. Cena: 250 rubli.
Napoje- Tak samo jak potrzeba picia, napoje wszelakie muszą być (kurde, zaraz ze Stalkera zrobie Simsy
). Różnorodność w napojach to taki niepotrzebny smaczek w grze. Dobre przy walce z kacem po
Cena: różna.
Kawa- można ją zaparzyć nad ogniskiem. Powoduje że nie chce nam się spać i zwiększa naszą wytrzymałość. Cena: 50 rubli.
Termos- można w nim przechowywać kawę. Cena: 120 rubli.
Termowizor- dzięki niemu nawet w największych ciemnościach przeciwnik będzie się świecił jak pochodnia, niestety gorzej postrzegamy otoczenie. Cena: 6000 rubli.