S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Profesor Wołodia po 14 latach swoich badań wciąż nie dowierzał. Pod nosem cały czas powtarzał - "будет, не будет...".

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez exid w 24 Kwi 2012, 01:56

Idziesz w dobrym kierunku, ale popełniasz kilka błędów, które MOIM ZDANIEM (i nie wypije ci z tego powodu kozaka) mogłyby zepsuć co nieco.

Kampania powinna być tworzona przez 4-5 osób poruszających sie na jednym serwerze.
Ludzie mogą kooperować, lub nie, choć zakładamy że jednak by musieli, bo gra polegałaby na stworzeniu drużyny.
Takie drużyny mogłyby konkurować ze sobą w specjalnych, oderwanych od fabuły trybach, typu deathmatch. Wszystko opierałoby się o zakłady, wygrywając pule nagród (każdy stalker musi obstawić własną część o konkretnej wartości. Dobrze by było, by drużyny mogły wskazywać o co chcą rywalizować.

Problem u Ciebie jest ze zwiększeniem obiektów w Zonie. O ile mutanty mogłyby się spawnować do woli, tak specjalne obiekty typu lepsze pancerze lub doładowania do giwer byłyby mocno ograniczone.
Wszystko sie sprowadza do survivalu i kooperacji, dzielenia się sprzętem, amunicją, jedzeniem itd.
Złym posunięciem byłaby możliwość stania się ultra mocną grupą w krótkim czasie.
Zakładając że w Zonie byłby tylko jeden egzoszkielet, grupa musiałaby stoczyć więcej niż jeden pojedynek z równym sobie klanem (suma leveli poszczególnych członków)
Ma to bardzo duży sens, tym bardziej uczy ludzi zaufania i zżycia. Grasz z kumplami, każdy z was ma swoją rolę w całości. Największym problemem byłby brak czasu na granie- niepełna drużyna- wtedy możnaby pomyśleć nad wymianą członka (jakiś wewnętrzny system 'la Social Club) na innego znajomego itd.

___
Co do dołączania w kilka osób do innej frakcji- myślę że słowo "oddział" załatwia sprawę.
Co do adaptacji jakiegoś schronienia to fajnie jakby można było robić w ten sposób, ze właściwie każdy przyczółek możesz zaadaptować pod siebie, lub nawet rozbudowywac, nie w sensie nowych budynków, lecz o skrytki, szafki na kod dla każdego, improwizowany bar czy coś takiego (nie w każdym miejscu). Upgradowanie meliny o technika, lekarza czy handlarza...

LUB

zastąpienie tych osób systemem skillowania cos 'la Skyrim. Wtedy grupa staję się samowystarczalna i zróżnicowana, wprowadzając podział na rolę, uwzględniany przy złożoności misji itd.


odezwij sie do mnie na priv albo gg (1169149)- jesli jestes otwarty na rozmowe o podobnych rzeczach to wal smialo, chetnie pogadam, tez lubie sobie powodzic fantazja i w sumie mam pewien plan co z tym zrobic ;)
Awatar użytkownika
exid
Stalker

Posty: 124
Dołączenie: 11 Wrz 2010, 16:52
Ostatnio był: 18 Mar 2023, 00:39
Frakcja: Grzech
Ulubiona broń: Striker
Kozaki: -5

Reklamy Google

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez meJKu w 24 Kwi 2012, 07:57

Nie chcę niszczyć waszych marzeń ale Stalker MMO nigdy z rąk GSC nie powstanie. Wg ostatnich informacji GSC nie ma wystarczającego budżetu nawet na grę dla pojedynczego gracza, a co dopiero dla MMO, które potrafi być kilkanaście razy droższe w produkcji.

A poza tym zdecydujcie się o czym mówicie. Bo MMO to nie są 4-5 osoby na serwerze.
Awatar użytkownika
meJKu
Weteran

Posty: 681
Dołączenie: 04 Gru 2007, 22:21
Ostatnio był: 14 Lis 2024, 17:37
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 111

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez paintball_0 w 24 Kwi 2012, 08:47

@nismoztune, właśnie wymieniłeś niemal wszystkie elementy gameplayu, które kompletnie niszczą założenia Zony. A exid ci jeszcze przyklasnął! :facepalm:

Dla mnie Stalker to niespełnione marzenie o stworzeniu "Piknik na skraju drogi The Game". Zona to magiczne i niezrozumiałe miejsce, a nie obszar poszukiwań akceptacji społecznej.
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez exid w 24 Kwi 2012, 08:54

Może i nie powstanie, kogo to obchodzi? Popisać sobie zawsze można :) Z tego co wyczytałem z wywiadów z ekipa GSC, to mamy bardzo podobne oczekiwania co do przyszłości marki Stalker co twórcy. Może nie za rok, czy za dwa, ale za pare lat w końcu wyjdzie taki stalker, jaki był w zamierzeniach, oparty na multiplayerze :)

Co wy ciągle z tym MMO? Chyba zostało to już sprostowane na łamach ostatnich 2 stron?

@pejntbol, jakiej kurva akceptacji? :facepalm: "Dla Ciebie" =/= dla twórców.

a btw:
Większość gier MMORPG ma[4]:
styl gry oparty na grze fabularnej np. Guild Wars czy World of Warcraft, czyli: zadania do wypełnienia, wrogowie do pokonania, coraz to nowszy ekwipunek do zdobycia, uzyskiwanie kolejnych poziomów doświadczenia;
system rozwijania postaci: wzrost umiejętności i/lub poziomu postaci, dzięki zdobytym punktom doświadczenia;
ekonomię opartą na handlu między graczami lub między graczami a NPC-ami;
system gildii lub klanów, do których mogą dołączać gracze;
Mistrzów Gry, którzy nadzorują świat gry.
administratorów, którzy nadzorują pracę serwera gry.

źródło- wiki.

reasumując- dokładnie o to chodziło, zaznaczyłem zaraz po podaniu słowa MMO od którego się zaczęło że chodzi o pare osób (nie jest to samozaprzeczenie, ponieważ WIĘKSZOŚĆ warunków zostałó spełnione, a w dupie mam, czy koncepcja odbiega od samej nazwy)- niestety na tym forum niektórzy są przejawami błędów w ewolucji :facepalm: :facepalm: :facepalm: No nie pogadasz z ludzmi poniżej 25 roku życia... wystarczy wyjść z własną niesztampową inicjatywą by zostać zjechanym :) przykre to jest, ale pokazuję dosadnie, dla kogo ta gra to sacrum. Takim osobom powinno się nieco ograniczyć godziny spędzane przy grach komputerowych.

Za ten post exid otrzymał następujące punkty reputacji:
Negative KoweK.
Awatar użytkownika
exid
Stalker

Posty: 124
Dołączenie: 11 Wrz 2010, 16:52
Ostatnio był: 18 Mar 2023, 00:39
Frakcja: Grzech
Ulubiona broń: Striker
Kozaki: -5

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Szpagin w 24 Kwi 2012, 10:37

Stalker nie jest dla mnie żadnym sacrum. To po prostu świetna gra, której jestem fanem i jak pewnie kaźdy fan zastanawiam się czasem, co stanowi o wyjątkowości gry. Przede wsztstkim jest to klimat Zony: zamkniętej strefy pełnej tajemnic. Jak mantrę będę powtarzał, że zrobienie ze Stalkera MMO to zły pomysł, właśnie przez całkowitą eliminację klimatu. A bez tego byłaby to zwykła strzelanka post-apo, których sporo na rynku. Zresztą, pamiętacie, ilu osobom przeszkadzało w Czystym Niebie? W grze sieciowej byłoby to zwielokrotnione.

Ten świat stworzony jest, by być doświadczeniem dla jednego gracza. Jasne, dałoby się zrobić tryb współpracy w stylu Dead Island lub Borderlands, choć byłyby problemy natury technicznej (w DI i Borderlands po kazdym włączeniu gry świat wraca do "dziewiczego" stanu), i może to byłaby to niezła gra, ale ja zawsze byłem samotnikiem w kwestii gier komuterowych.

Aha, jeszcze jedno. Proszę cię, nie nazywaj kooperacji dla kilku graczy grą MMO. To tak, jakbyś nazywał tira osobówką.
Image
Awatar użytkownika
Szpagin
Legenda

Posty: 1187
Dołączenie: 26 Wrz 2009, 11:39
Ostatnio był: 15 Gru 2021, 23:24
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 238

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez KoweK w 24 Kwi 2012, 12:03

exid, zdumiewa mnie Twoja ignorancja. MMO - MASSIVE multiplayer online. Przeczytaj sobie dwadzieścia razy słówko "massive" i przestań gadać głupoty przytaczając jakieś zasady MMO do gry na zasadzie co-operative dla kilku osób. MMO != parę osób. Nie myl pojęć.

exid napisał(a):No nie pogadasz z ludzmi poniżej 25 roku życia...

No brawo. Widzę, że wiek to u Ciebie wyznacznik inteligencji. Brawo. Może zawitaj na innym forum i tam dawaj swoje nr gg, bo widzę, że w prawdziwym życiu nie masz z kim podyskutować skoro tutaj ogłoszenia takie dajesz. :D

exid napisał(a):Takim osobom powinno się nieco ograniczyć godziny spędzane przy grach komputerowych.

Dodatkowo takich trollów jak ty nie powinno się dopuszczać do for dyskusyjnych. Zostałeś "zjechany" tylko i wyłącznie za mylenie pojęć i zrobienie śmietnika z topica, bo nie potrafisz zdefiniować tego o co ci chodzi, a potem czepiasz się o to, że ktoś się "dopie*dala", do tego obrażając innych. Niejedna osoba dyskutowała tutaj nt. MMO lub co-op w S.T.A.L.K.E.R.ze, ale potrafiła jasno powiedzieć o co jej chodzi - czy została zjechana? Nie.
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack

Za ten post KoweK otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive pawlik666.
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5673
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: Dzisiaj, 03:27
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1477

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez pawlik666 w 24 Kwi 2012, 21:15

OK! Wystarczy. Może wrócimy na właściwy tor tego tematu?

Nie chcę tu zapodawać pesymizmu odnośnie fabuły, bo widzę, że niektórzy tu wyczekują pierdyliard kolejnych odsłon, ale nie wydaje się wam, że STALKER 2 to będzie ostatnia część?
Awatar użytkownika
pawlik666
Kot

Posty: 44
Dołączenie: 26 Sty 2012, 18:22
Ostatnio był: 03 Maj 2017, 02:33
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 3

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez nismoztune w 25 Kwi 2012, 00:05

Siema

ale popełniasz kilka błędów, które MOIM ZDANIEM (i nie wypije ci z tego powodu kozaka) mogłyby zepsuć co nieco.


Yyyy, troszkę dziwnie to zabrzmiało, jak by groźba...

Takie drużyny mogłyby konkurować ze sobą w specjalnych, oderwanych od fabuły trybach, typu deathmatch


To trochę do S.T.A.L.K.E.R.-a nie podobne, w sumie jest arena, ale deathmach jakoś mi nie pasuje.

Wszystko sie sprowadza do survivalu i kooperacji


Co do survivalu jestem za, skradanie się, wspinanie się po niektórych budynkach, taki lekki parkur. Co do kooperacji to wcześniej napisałem że taka kooperacja kilkuosobowa była by przymusem jeśli chodzi o jakieś laboratoria i budynki, a reszta to jeden wielki freepaly. Chodzisz sam gdzie chcesz i kiedy chcesz. Samotnie przemierzasz Zonę, spotykasz innych stalkerów, bo to MMO, wypełniasz zadania powtarzalne i niepowtarzalne takie jak w S.T.A.L.K.E.R. CoP. Jeśli gracz będzie chciał to zaprosi jakiegoś napotkanego stalkera do wspólnego wypełnienia misji, ale to tylko jego decyzja. Chodzi po prostu o to aby się włóczyć po Zone, zachwycać się nią itd itp.

właśnie wymieniłeś niemal wszystkie elementy gameplayu, które kompletnie niszczą założenia Zony


Paintball tzn jakie rzeczy niszczą klimat zony, bo według mnie, one dodają troszkę klimatu.

Co do przeludnienia Zony, napisałem, że to trzeba dobrze przemyśleć aby tego nie było, bo czasami spotkać stalkera w Zonie to było by ciekawe. Na pewno były by takie lokacja gdzie mogłoby być w uj graczy np. bar.

ale nie wydaje się wam, że STALKER 2 to będzie ostatnia część?


Broń Boże!!!

Podkreślam, ze wszysto co napisałem to moje tylko zdanie i owoc mojej chorej wyobraźni, i nikomu tego nie narzucam. Więc proszę na mnie nie krzyczeć. Pozdro
Awatar użytkownika
nismoztune
Stalker

Posty: 186
Dołączenie: 18 Paź 2008, 22:20
Ostatnio był: 30 Sie 2023, 19:39
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 19

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez paintball_0 w 25 Kwi 2012, 08:20

nismoztune, pisząc "założenia" miałem na myśli "założenia", nie klimat. Wyjaśnię to w ten sposób:

ZONA -> strefa zamknięta -> zakaz wstępu karany śmiercią -> mało osób w środku -> :)

MMO = masa osób w środku -> przeludnienie -> osoby chcące tylko przeszkadzać innym, albo na szybko sprawdzić OCB -> kupa noobów skaczących podczas biegu, bo przyzwyczaili się z innych gier, że tak jest szybciej -> :(


Piszesz o przymusie pracy w grupie. Jak to? Ktoś, kto absolutnie nie gra w Stalkera dla pracy w grupie miałby zostać zmuszony żeby jednak przyłączyć się do oddziału bo sam nie może wejść do laborki? Teoretycznie każda obecnie wydana część Stalkera "zmusza" nas do samotności. Ale jeśli coś spieprzysz, możesz winić tylko i wyłącznie siebie, a nie kogoś z oddziału. Jeśli grałeś trochę w L4D to powinieneś mieć niezłe pojęcie co mam na myśli.

Za ten post paintball_0 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive nismoztune.
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez pawlik666 w 25 Kwi 2012, 10:30

Mnie się widzi takie coś, że latasz sobie po Zonie i myślisz: "kurde... trochę się czuję samotno". No i wtedy załączasz sobie ko-op'a tak do 3-4 osób zgadasz się z kumplami i łazicie sobie po zonie jako niewielki oddział stalkerów jakich w poprzednich częściach było od ch... bardzo dużo :) Swoją drogą, to fajnie by było tak łazić po Laboratoriach klasy X ;]

[edit] No i odnośnie grafiki (bo tak się skupiliśmy na multi) to byłoby fajnie i zachowano by przy tym klimat, jakby była oprawa graficzna z Metro 2033.
Awatar użytkownika
pawlik666
Kot

Posty: 44
Dołączenie: 26 Sty 2012, 18:22
Ostatnio był: 03 Maj 2017, 02:33
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 3

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez r3cord w 25 Kwi 2012, 12:05

Podobno dziś ma byc oficialne oświadczenie w sprawie s2 :)

http://gsc-fan.com/landing/countdown/
Awatar użytkownika
r3cord
Kot

Posty: 15
Dołączenie: 26 Lut 2011, 23:38
Ostatnio był: 29 Gru 2014, 20:25
Miejscowość: Ożarów
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: 2

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez pawlik666 w 25 Kwi 2012, 12:22

r3cord napisał(a):Podobno dziś ma byc oficialne oświadczenie w sprawie s2 :)

http://gsc-fan.com/landing/countdown/


Pewno po odliczaniu wywali Ci na ekran wielkiego trollface'a ;]
Chwila... widzę 2 zegary... do czego ten drugi?!
Awatar użytkownika
pawlik666
Kot

Posty: 44
Dołączenie: 26 Sty 2012, 18:22
Ostatnio był: 03 Maj 2017, 02:33
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 3

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość