Dźwięki po użyciu bandaża, apteczki, wódki etc...

Dźwięki po użyciu bandaża, apteczki, wódki etc...

Postprzez vandr w 12 Wrz 2011, 11:45

Jeśli komuś spodobał się patent w Zew Prypeci polegający na odtwarzaniu poszczególnych dźwięków po użyciu apteczki, bandaża, wódki, napoju czy spożyciu jedzenia- może zrobić to samo w Cieniu Czarnobyla. Zabieramy się do roboty.

Uwaga: Nowy dźwięk dla jedzenia oraz otwierania puszki z energy-drinkiem.

1. Na początek pobieramy dźwięki, które będą odtwarzane po użyciu odpowiedniego itema po czym ładujemy folder z gamedata do folderu z grą.

Dźwięki apteczek itp...

2. Następnie otwieramy wypakowany z gamedaty plik bind_stalker.script, który możemy od razu przenieść do folderu z gamedatą, pamiętając o tym aby stworzyć w niej folder "scripts". Otwieramy plik bind_stalker.script po czym wyszukujemy linię:

Kod: Zaznacz wszystko
actor_binder:reinit()


I zaznaczamy wpis od samego początku wyrazu(pierwszym wyrazem powinno być "function" aż po wyraz "end" i zastępujemy ów wpis tym:

Kod: Zaznacz wszystko
function actor_binder:reinit()
   object_binder.reinit(self)
   
   local npc_id = self.object:id()

   db.storage[npc_id] = { }

   self.st = db.storage[npc_id]
   self.st.pstor = nil

   self.next_restrictors_update_time = -10000

   self.object:set_callback(callback.inventory_info, self.info_callback, self)
   self.object:set_callback(callback.article_info, self.article_callback, self)
   self.object:set_callback(callback.on_item_take, self.on_item_take, self)
   self.object:set_callback(callback.on_item_drop, self.on_item_drop, self)
   self.object:set_callback(callback.trade_sell_buy_item, self.on_trade, self) -- for game stats
   --self.object:set_callback(callback.actor_sleep, self.sleep_callback, self)
   self.object:set_callback(callback.task_state, self.task_callback, self)
   --self.object:set_callback(callback.map_location_added, self.map_location_added_callback, self)
   self.object:set_callback(callback.level_border_enter, self.level_border_enter, self)
   self.object:set_callback(callback.level_border_exit, self.level_border_exit, self)
   self.object:set_callback(callback.take_item_from_box, self.take_item_from_box, self)
   self.object:set_callback(callback.use_object, self.on_use_item, self)
end

-- new method, will be called every time you use item in inventory
function actor_binder:on_use_item(obj)
  item_usage.on_use_item(obj)
end


Zapisujemy plik po czym go zamykamy.

3. Następnie trzeba stworzyć drugi plik .script o nazwie "item_usage".
Ja zrobiłem to w ten sposób, że po prostu skopiowałem bind_stalker.script, usunąłem jego zawartość a na koniec zmieniłem nazwę na "item_usage". Gdy wyczyścimy zawartość tego skryptu, kopiujemy do niego poniższy wpis:

Kod: Zaznacz wszystko
local items =
{
  bread = "food",
  kolbasa = "food",
  conserva = "food",
  energy_drink = "drink",
  vodka = "vodka",
  bandage = "bandage",
  medkit = "meds",
  medkit_army = "meds",
  medkit_scientic = "meds",
  antirad = "antirad"
}

-- set proper path to sound files
local sounds =
{
  vodka = {"actor\\cop_vodka1", "actor\\cop_vodka2", "actor\\cop_vodka3"},
  drink = {"actor\\cop_drink"},
  food = {"actor\\cop_eat"},
  meds = {"actor\\cop_heal"},
  bandage = {"actor\\cop_bandage"},
  antirad = {"actor\\cop_antirad"},
 
 
}

function get_item_sound(i_type)
  return sounds[i_type][math.random(1, #sounds[i_type])]
end

function on_use_item(obj)
  local i_type = items[obj:section()]
  if i_type ~= nil then
    local snd = get_item_sound(i_type)
    snd = sound_object(snd)
    snd:play_no_feedback(db.actor, sound_object.s2d, 0, vector(), 1.0)
  end
end


I to wszystko. Teraz po użyciu apteczki/bandaża/napoju/wódki/antyradu, możemy cieszyć się takimi samymi dźwiękami co w Zew Prypeci + dwa nowe(jedzenie oraz energy drink).

Testowane zarówno na wersji Vanilliowej jak i modzie Zew Monolitu-Ukryte Ścieżki,więc podejrzewam, że można tego użyć wszędzie.
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!

Za ten post vandr otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive atikabubu, Wheeljack, Cysiu, Glaeken, Junx.
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Sie 2024, 20:47
Kozaki: 1747

Reklamy Google

Re: Dźwięki po użyciu bandaża, apteczki, wódki etc...

Postprzez r_populik w 09 Lut 2012, 14:13

Czy da się dorobić do tego efekty w postaci chowania rąk podczas używania przedmiotów na kilka sekund, ewentualnie dodać jeszcze animacje (upicie, potrząsanie głową, itp.). Mam coś takiego w COPie, próbowałem zaimplementować do SOC, ale z uwagi na totalną nieznajomość skryptów nic mi nie wychodzi.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: Dźwięki po użyciu bandaża, apteczki, wódki etc...

Postprzez djcycu w 09 Lut 2012, 15:29

Problem animacji nie jest już taki łatwy do zrobienia ponieważ do CoP jak i do SoC w obu przypadkach są to inne pliki. Chodzi tu głównie o filtr. Gdybyś robił to do CS to zaiste było by to dużo łatwiejsze.

Zastanawia mnie tylko jedno... To gra w której chodzi o strzelanie i rozwikłanie zagadek :P Skąd więc takie parcie o szczegóły typu upicie, potrząsanie itd?
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775

Re: Dźwięki po użyciu bandaża, apteczki, wódki etc...

Postprzez r_populik w 09 Lut 2012, 15:56

Na same efekty w style upicie czy potrząsanie parcia nie mam, chociaż uważam, że odpowiednio dawkowane (np. animacja przy aplikowaniu antyradu, który jest środkiem o silnym działaniu, używanym raczej rzadko) byłyby dobrym urozmaiceniem rozgrywki i jakiś tam krokiem w kierunku kompromisu na rzecz realizmu. Natomiast chowanie rąk przy używaniu przedmiotów (przecież kiełbasa się nam raczej sama do pyska nie teleportuje, a i chwilę trzeba poświęcić, żeby ją zjeść) jest moim zdaniem niezbędne.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: Dźwięki po użyciu bandaża, apteczki, wódki etc...

Postprzez Kuskus w 10 Lut 2012, 11:58

Takie dźwięki i animacje dodają grze Duszę. Osobiście chciałbym zobaczyć animację wypijania wódki (odbijanie denka, odkręcanie, wychylanie flaszki i ciepanie pustą butlą gdzieś na bok :wink:) Ale jak widzę pętle Do i While, If itd. to cały zapał siada.
"The only thing we should be afraid of is FEAR"
Awatar użytkownika
Kuskus
Kot

Posty: 32
Dołączenie: 19 Sty 2012, 22:25
Ostatnio był: 02 Paź 2014, 19:47
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 8

Re: Dźwięki po użyciu bandaża, apteczki, wódki etc...

Postprzez vandr w 10 Lut 2012, 17:53

To nie tylko kwestia skryptów ale również stworzenia odpowiednich animacji.
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Sie 2024, 20:47
Kozaki: 1747

Re: Dźwięki po użyciu bandaża, apteczki, wódki etc...

Postprzez nelson82 w 11 Lut 2012, 07:31

Tutaj znajdziecie moda, który dodaje animację do poszczególnych czynności. Pozdrawiam.
łatwiej już nie będzie

Za ten post nelson82 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive r_populik.
Awatar użytkownika
nelson82
Łowca

Posty: 505
Dołączenie: 16 Paź 2011, 00:09
Ostatnio był: 13 Paź 2019, 11:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 130

Re: Dźwięki po użyciu bandaża, apteczki, wódki etc...

Postprzez scigacz1975 w 23 Kwi 2012, 19:25

@Vandr możesz to upnąć jeszcze raz? Dzięki
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 12 Wrz 2024, 15:31
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Re: Dźwięki po użyciu bandaża, apteczki, wódki etc...

Postprzez vandr w 23 Kwi 2012, 19:38

Trzymaj. Nowe, edytowane dźwięki.

http://www.sendspace.com/file/7wf2sv
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Sie 2024, 20:47
Kozaki: 1747

Re: Dźwięki po użyciu bandaża, apteczki, wódki etc...

Postprzez nelson82 w 23 Kwi 2012, 19:40

Energy mod - dodaje różne dźwięki dla czynności plus kilka nowych napojów.
łatwiej już nie będzie
Awatar użytkownika
nelson82
Łowca

Posty: 505
Dołączenie: 16 Paź 2011, 00:09
Ostatnio był: 13 Paź 2019, 11:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 130

Re: Dźwięki po użyciu bandaża, apteczki, wódki etc...

Postprzez Junx w 19 Lip 2012, 22:33

Link padł. Czy ktoś może ponownie upnąć gdzieś pliki?
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 20 Wrz 2024, 22:08
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: Dźwięki po użyciu bandaża, apteczki, wódki etc...

Postprzez nelson82 w 19 Lip 2012, 22:58

http://www.sendspace.com/file/ll6tka to dźwięki których obecnie sam używam
łatwiej już nie będzie
Awatar użytkownika
nelson82
Łowca

Posty: 505
Dołączenie: 16 Paź 2011, 00:09
Ostatnio był: 13 Paź 2019, 11:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 130

Następna

Powróć do Tutoriale

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości