Gry Online napisał(a):Akcja toczyć się będzie w alternatywnej rzeczywistości, gdzie wyścig kosmiczny nigdy się nie zakończył. Dzięki temu w szybkim czasie podróże gwiezdne stały się powszechnością dla korporacji oraz bogaczy. W 1988 roku na rynek trafiła nowa generacja komór hibernacyjnych kompatybilnych ze wszystkimi popularnymi komputerami 16-bitowymi. Niestety, jako formę zapisu danych wykorzystywała ona grubokońcowość (ang. big endian), podczas gdy ówczesne systemy komputerowe działały w oparciu o cienkokońcowość (ang. little endian). W rezultacie w sterownikach komór pojawił się potężny błąd, który zaprogramowany czas hibernacji trwający 0x0000 0000 0000 0001 lat przestawił na 0x0001 0000 0000 0000. Gra rozpoczyna się w roku 281474976712644. Pierwsi ludzie zaczynają budzić się z uśpienia i odkrywają, że wszechświat jest już w stanie agonalnym. Większość odległych galaktyk zaginęła na skutek przesunięcia ku czerwieni, procesy gwiazdotwórcze dawno uległy zanikowi, a przestrzeń kosmiczną zapełniły gigantyczne czarne dziury.
0x10c znajduje się wciąż we wczesnych fazach produkcji, ale Notch zdradził już sporo szczegółów na temat mechanizmów rozgrywki. Duży nacisk położony zostanie na realizm i aspekty inżynieryjne zabawy. Podróżować będziemy głównie za pomocą statków kosmicznych. Nie zabraknie lądowania na planetach oraz bitew gwiezdnych przeciwko sztucznej inteligencji oraz innym graczom. Gra zaoferuje też rozbudowaną wirtualną ekonomię, opartą na wydobywaniu surowców i handlu.
Gry Online napisał(a):Cały statek kontrolowany będzie za pomocą wirtualnego komputera. Co ciekawe, ma to być prawdziwy 16-bitowy komputer, który będzie można dowolnie programować.
Kahitan napisał(a):Mojang jako tako nie dysponuje jeszcze taką wiedzą w programowaniu.
Użytkownicy przeglądający to forum: svt08 oraz 6 gości