Negatywne wrażenia z gry...

Miał już dość tego bezowocnego jazgotu i przepitych mord. Wyłączył transmisję z obrad sejmu.

Re: Negatywne wrażenia z gry...

Postprzez Gizbarus w 29 Mar 2012, 23:43

Spoko, twoje zdanie, no nie? :P Tylko zdaje mi się, że za bardzo patrzysz na Zonę jako na wytwór dzisiejszych czasów - tymczasem w grze jest ona po pierwsze ukazana lata później, poza tym jest o wiele bardziej niebezpieczna niż aktualnie. Wyobrażasz sobie zwyczajnych mieszkańców w tych warunkach? Zjedzeni żywcem przez mutanty po pierwszy dniu. Albo emisja wypaliłaby im mózgi.
Co do niektórych twoich uwag - zgodzę się. Ale z drugiej strony nie przesadzajmy. To nie jest każualowa produkcja w stylu CoD czy MoH.
A czy TY już przeczytałeś i oceniłeś moją twórczość?
"Samotność w Zonie" - nadal kontynuowana.
"Dawno temu w Zonie" - tylko dla weteranów forum.
"Za późno" - czerwona część cyklu "Kolory Zony"
"Akurat o czasie" - biała część cyklu "Kolory Zony"
"Za wcześnie" - niebieska część cyklu "Kolory Zony"
"Pęknięte Zwierciadło" - mini-cykl o Zonie w wersji noir
Awatar użytkownika
Gizbarus
Opowiadacz

Posty: 2895
Dołączenie: 18 Paź 2011, 16:44
Ostatnio był: 27 Sie 2024, 20:51
Miejscowość: Zadupie Mniejsze Wybudowania Kolonia II
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 854

Reklamy Google

Re: Negatywne wrażenia z gry...

Postprzez classic w 29 Mar 2012, 23:54

Gizbarus napisał(a):Wyobrażasz sobie zwyczajnych mieszkańców w tych warunkach? Zjedzeni żywcem przez mutanty po pierwszy dniu. Albo emisja wypaliłaby im mózgi.

Jestem w stanie wyobrazić sobie ludzi którzy pomimo ogromu niebezpieczeństwa, nie zważając na nie, chcą pozostać na "swoim". Którzy przemykają aby zdobyć jedzenie, kryją się studzienkach kanalizacyjnych, w pomieszczeniach bezpiecznych dla nich, walczą z mutantami i tak dalej...
Gizbarus napisał(a):To nie jest każualowa produkcja w stylu CoD czy MoH.

Rozumiem, ale czy twórcy nie mogli w jakiś sposób zwizualizować np: opowieści Barmana? - są to rzeczy do zrobienia, uwierz gra by tylko zyskała.
Awatar użytkownika
classic
Stalker

Posty: 67
Dołączenie: 25 Mar 2012, 03:04
Ostatnio był: 16 Sty 2013, 23:20
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 8

Re: Negatywne wrażenia z gry...

Postprzez Realkriss w 30 Mar 2012, 08:20

classic napisał(a):ten wcina łódko z kurczaka...,


Classic, wetnij sobie ŁÓDKO z kurczaka, DOKĄCZ grę, a dopiero wtedy będziesz się wypowiadał. Założyciel tematu opisywał swoje wrażenie po zakończeniu gry i chyba o to w tym temacie chodzi.
A poza tym, to mało Ci na ulicach zmutowanych dzieci? Zobacz, jak teraz co poniektóra młodzież wygląda... :E
Awatar użytkownika
Realkriss
Moderator

Posty: 1664
Dołączenie: 08 Lut 2011, 14:58
Ostatnio była: 26 Wrz 2024, 11:46
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 881

Re: Negatywne wrażenia z gry...

Postprzez Gizbarus w 30 Mar 2012, 10:08

classic napisał(a):Jestem w stanie wyobrazić sobie ludzi którzy pomimo ogromu niebezpieczeństwa, nie zważając na nie, chcą pozostać na "swoim". Którzy przemykają aby zdobyć jedzenie, kryją się studzienkach kanalizacyjnych, w pomieszczeniach bezpiecznych dla nich, walczą z mutantami i tak dalej...


No toć przeca ich tam masz - Stalkerzy się zowią...:E

classic napisał(a):Rozumiem, ale czy twórcy nie mogli w jakiś sposób zwizualizować np: opowieści Barmana? - są to rzeczy do zrobienia, uwierz gra by tylko zyskała.


A co do tego się zgodzę - tylko niestety twórcy po pierwsze wrzucili sobie na łeb więcej niż byli w stanie unieść i terminy ich zeżarły, a po drugie wiele zależy też od wydawcy - jemu się nie spodoba, trzeba wywalić. W ten sposób dostaliśmy dość orżniętego Stalkera. Ale jak powiedziała Kriss - najpierw skończ grę, a potem narzekaj :P Albo weź się za tworzenie modów i zrób coś, co nas zaskoczy :E
A czy TY już przeczytałeś i oceniłeś moją twórczość?
"Samotność w Zonie" - nadal kontynuowana.
"Dawno temu w Zonie" - tylko dla weteranów forum.
"Za późno" - czerwona część cyklu "Kolory Zony"
"Akurat o czasie" - biała część cyklu "Kolory Zony"
"Za wcześnie" - niebieska część cyklu "Kolory Zony"
"Pęknięte Zwierciadło" - mini-cykl o Zonie w wersji noir
Awatar użytkownika
Gizbarus
Opowiadacz

Posty: 2895
Dołączenie: 18 Paź 2011, 16:44
Ostatnio był: 27 Sie 2024, 20:51
Miejscowość: Zadupie Mniejsze Wybudowania Kolonia II
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 854

Re: Negatywne wrażenia z gry...

Postprzez classic w 30 Mar 2012, 10:58

Realkriss napisał(a):Classic, wetnij sobie ŁÓDKO z kurczaka, DOKĄCZ grę, a dopiero wtedy będziesz się wypowiadał. Założyciel tematu opisywał swoje wrażenie po zakończeniu gry i chyba o to w tym temacie chodzi.

Po co te nerwy? men :) wiem jestem "złym człowiekiem" bo "jadę po Stalkerze" ale nie robię tego w zamierzony sposób, po prostu gra ma braki. Nie jestem w stanie nic zrobić aby zmienić ten stan rzeczy, twórcy dali plamę - tyle. A argument, zjedź ciastko, które trąci margaryną z dobrym lukrem z dodatkiem rodzynek, nie przekonuje mnie. Ugryzłem kawałek, wiem jak smakuje, dokończę (mam taką nadzieje) ale nie wierzę w nagłą odmianę. Chciałbym się mylić...
Awatar użytkownika
classic
Stalker

Posty: 67
Dołączenie: 25 Mar 2012, 03:04
Ostatnio był: 16 Sty 2013, 23:20
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 8

Re: Negatywne wrażenia z gry...

Postprzez Gizbarus w 30 Mar 2012, 11:37

Tu nie chodzi o bycie "złym człowiekiem" - połowa tego forum byłaby gotowa pojechać po Stalkerze za błędy i bzdury jakie ma :P Po prostu chodzi o fakt, co przedstawiłeś jako błędy, a do tego kiedy to zrobiłeś - nie kończąc gry i mając o niej niewiele pojęcia.

Ps - Kriss to nie "men" :E
A czy TY już przeczytałeś i oceniłeś moją twórczość?
"Samotność w Zonie" - nadal kontynuowana.
"Dawno temu w Zonie" - tylko dla weteranów forum.
"Za późno" - czerwona część cyklu "Kolory Zony"
"Akurat o czasie" - biała część cyklu "Kolory Zony"
"Za wcześnie" - niebieska część cyklu "Kolory Zony"
"Pęknięte Zwierciadło" - mini-cykl o Zonie w wersji noir
Awatar użytkownika
Gizbarus
Opowiadacz

Posty: 2895
Dołączenie: 18 Paź 2011, 16:44
Ostatnio był: 27 Sie 2024, 20:51
Miejscowość: Zadupie Mniejsze Wybudowania Kolonia II
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 854

Re: Negatywne wrażenia z gry...

Postprzez Realkriss w 30 Mar 2012, 13:04

Jest tak, jako Gizbar prawi.
Mnie tam się rozeszło również o byki. Jak widzę takie "ortografy", to mi się wątroba wywraca.
Awatar użytkownika
Realkriss
Moderator

Posty: 1664
Dołączenie: 08 Lut 2011, 14:58
Ostatnio była: 26 Wrz 2024, 11:46
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 881

Re: Negatywne wrażenia z gry...

Postprzez djcycu w 30 Mar 2012, 13:30

Pierwsze negatywne wrażenia z gry:
(przechodzę pierwszy raz)

To skończ grę i poczytaj dodatkowo czy też pograj na alphach by tę grę poznać w całości.

Wpadki małe ale wkurzające:

1. Plecak, udźwig tylko 50 kg

Plecak na moje oko ma 50 litrów pojemności a więc 50kg to nie to samo co 50l. Wrzucenie kilku broni do plecaka zawyża jego pojemność tak że 50kg to idealna granica. Ciesz się że nie nawalili z litrażem jak było w Chrome.

2. Czas na wykonanie misji 1 dzień

Trafiłeś. Ale zapomniałeś dodać że najbardziej żenują zadania dodawane automatycznie. Tu masz plusa ode mnie.

3. Ograniczenia w eksploracji świata (można odnieść wrażenie że gramy w rezerwacie)

Fakt mapki malutkie a w porównaniu z alphami to wręcz miniaturowe. Całej zony nie udźwigniesz silnikiem gry a jeśli by tak miało być to raczej cudów po różnorodności i oświetleniu dynamicznym bym się nie spodziewał jak na takie lata kiedy silnik był zbudowany.

4. Brak możliwości poruszania się w najodleglejsze części mapy, przy pomocy 1 kliknięcia, to znaczy klikamy na mapce miejsce x, gra automatycznie przenosi nas w to miejsce, ewentualnie napadają nas bandyci

No bez przesady... To nie Fallout że możemy podróżować na kliknięcie. Poza tym gra straciła by urok bo bieganie w tej grze jest chyba szybsze od pojazdów które wycięli a więc nie wiem co cię tak w tym żenuje. Wyobraź więc sobie teraz granie w mody... Co to za sens grania kiedy po zwiedzeniu takiej NS w całości resztę questów wykonywał byś za pomocą kliknięcia? Beznadziejne spostrzeżenie. Chłopie... Lubisz grać na łatwiznę? To gra... A nie klikadełko.

5. Wszyscy chodzą w maskach, brak normalnych ludzi\dzieci itp., itd.

Bo to zona a nie teren po zagładzie nuklearnej... Tam nikogo wcześniej prócz ludzi którzy zginęli nie było. Zeszła się chmara chłopców, facetów i mężów no i zarabiają na rodziny w tym właśnie miejscu albo po prostu szukają przygody czy też izolują się od prawa.

Wpadki duże:

1. Fabuła, eee co to ma znaczyć? ITD...

Wiesz co ty wgl napisałeś? Olałeś grę na fiksa bo grałeś pewnie wcześniej na modach... Jak taki bałwan który potem pyta o wszystko bo nie zażył podstawki. Gra była obcinana i przerabiana a to dzięki kolesiowi z THQ. Fabuła jest znakomita. Lekko ją "podgipsować i odmalować" i widział byś w tej grze miód. Powiem tylko tyle... Na złą grę trafiłeś... To nie RPG jaki ci się marzy tylko FPS z elementami RPG a to różnica totalna. A to że Sidorowicz jest chamski i żre i nie chce się nawet podzielić to uświadom sobie... To rosyjska gra z jej klimatami. Spodziewałeś się że Sidorowicz zdejmie czapkę i ładnie cię przywita słowami: "Ależ witaj szanowny gościu z obcych krain, co cię spotkało biedaku?"...

2. Za dużo jak na takie małe lokacje FPP (aż "wymiotować się chce" od tej strzelanki) ..., nieustannie walka, brakuje ogromnych przestrzeni, możności zatopienia się w bezkresie i pustce, podziwienia świata po wybuchu

A po co ci ta pustka skoro i tak ważna jest fabuła? Poza tym... Pustki nie brakuje więc coś za słabo szukałeś. Po drugie nie było żadnego wybuchu. Poczytaj proszę o reaktorze numer cztery w Czarnobylu. Wybuchła hala z reaktorem włącznie co spowodowało TYLKO skażenie. Zona była po prostu wyludniona i natura zaczęła wygrywać z dziełami ludzi. Drugi wybuch to tak naprawdę potężna emisja która nie byłą żadną eksplozją... Była siłą która natworzyła dziwne miejsca ale nie zgładziła niczym bomba atomowa. ATOMOWE nie równa się od razu z nuklearną zagładą...

3. Brak możliwości spania, brak rozwoju umiejętności, leczymy się chlebem..., brak brak brak wielu fajnych smaczków które mamy w modzie AMK

AMK buguje jak skur*ysyn i wprowadza niekiedy głupotę a nie smaczki. Leczenie chlebem? W Fallout też żarcie leczyło. Drugi raz ci przypominam że to nie RPG więc rozwój postaci sobie daruj. Poza tym cieszy mnie brak rozwoju postaci... Z kota nagle w 3 czy 5 dni zrobi się pełnoprawna maszyna do zabijania? Śmieszne... Brak snu boli to prawda ale twórcy dla tego celu rozjaśnili noc w pełni.

4. Gdzie zmutowane dzieci, kobiety i mężczyźni..., gdzie ich historie?

Mutanty, mutanty i mutanty... W rosyjskiej wersji są to potwory i żadne mutanty. Czasem się mówi jakoby o mutantach ale to nie są zwykłe mutacje. Zona je stworzyła i laboranci w swoich laboratoriach. Ludzie jak ładnie rzecze fabuła wszystkich trzech części zginęli podczas pierwszej emisji znanej jako początek zony... Nie ma zmutowanych ludzi w zonie. Są obiekty doświadczalne i dzieci zony.

Nie przeszedłem dużo gry, ale widzę już jej ogromne braki.., jak uda mi się dotrwać do końca gry, jeśli wcześniej nie odinstaluje jej ze względu totalnego wkurzenia głupotą twórców - spierniczeniem tematu . To dokączę moje negatywne wrażenia z gry...

Już ci mówiłem... Skończ i obadaj historię gry. A jak nie to graj w Fallout. Tam masz pełno hamerykańskiego smaczku z mutantami i pierdołami o bombach. Dla mnie Stalker ma jak najbardziej wytłumaczalne zjawiska bo to nie o promieniowanie w tej grze chodzi. Skończysz grę to się dowiesz skąd to wszystko.

PS: Lubię Fallouta i to bardzo ale nudzi mnie już tematyka mutacji z promieniowania i ghule żyjące ponad 200 lat :D
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen

Za ten post djcycu otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Realkriss, Trep.
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775

Re: Negatywne wrażenia z gry...

Postprzez classic w 30 Mar 2012, 16:51

To skończ grę i poczytaj dodatkowo czy też pograj na alphach by tę grę poznać w całości.

Pomyślę nad tym :)

Ps. Co mam poczytać? Na których alphach mam pograć?
Plecak na moje oko ma 50 litrów pojemności a więc 50kg to nie to samo co 50l. Wrzucenie kilku broni do plecaka zawyża jego pojemność tak że 50kg to idealna granica. Ciesz się że nie nawalili z litrażem jak było w Chrome.

Udźwig jest kwestią gustu, wiec polemizował nie będę.
Fakt mapki malutkie a w porównaniu z alphami to wręcz miniaturowe. Całej zony nie udźwigniesz silnikiem gry a jeśli by tak miało być to raczej cudów po różnorodności i oświetleniu dynamicznym bym się nie spodziewał jak na takie lata kiedy silnik był zbudowany.

Musiałbym poczytać, ale wydaje mi się że w tym czasie wyszło parę gier z ogromnym światem do eksploracji ale głowy nie dam sobie uciąć. Podejrzewam że problem tkwi w silniku X-Ray, nawet w dzisiejszych czasach gra zwalnia co jest kpiną :/
No bez przesady... To nie Fallout że możemy podróżować na kliknięcie. Poza tym gra straciła by urok bo bieganie w tej grze jest chyba szybsze od pojazdów które wycięli a więc nie wiem co cię tak w tym żenuje. Wyobraź więc sobie teraz granie w mody... Co to za sens grania kiedy po zwiedzeniu takiej NS w całości resztę questów wykonywał byś za pomocą kliknięcia? Beznadziejne spostrzeżenie. Chłopie... Lubisz grać na łatwiznę? To gra... A nie klikadełko.

Nie uśmiecha mi się przez 3 lokacje biegnąc do wioski kotów. Ale też jestem wstanie zrozumieć to ograniczenie ze względu na małe lokacje.
Gra była obcinana i przerabiana a to dzięki kolesiowi z THQ. Fabuła jest znakomita. Lekko ją "podgipsować i odmalować" i widział byś w tej grze miód.

Nigdy nie pisałem że ta gra nie ma potencjału, ale właśnie przez te małe rzeczy człowiek tylko się wkurza.
Powiem tylko tyle... Na złą grę trafiłeś... To nie RPG jaki ci się marzy tylko FPS z elementami RPG a to różnica totalna.

Szkoda
A to że Sidorowicz jest chamski i żre i nie chce się nawet podzielić to uświadom sobie... To rosyjska gra z jej klimatami. Spodziewałeś się że Sidorowicz zdejmie czapkę i ładnie cię przywita słowami: "Ależ witaj szanowny gościu z obcych krain, co cię spotkało biedaku?"...

Nie, wystarczyłoby gdyby było tak jak w modzie (nie wiem jak się on nazywa) po uratowaniu życia Stalker pomaga nam i mamy dość, drogą w wyznaczone miejsce.
Poczytaj proszę o reaktorze numer cztery w Czarnobylu. Wybuchła hala z reaktorem włącznie co spowodowało TYLKO skażenie. Zona była po prostu wyludniona i natura zaczęła wygrywać z dziełami ludzi. Drugi wybuch to tak naprawdę potężna emisja która nie byłą żadną eksplozją... Była siłą która natworzyła dziwne miejsca ale nie zgładziła niczym bomba atomowa. ATOMOWE nie równa się od razu z nuklearną zagładą...

Ciekawe spostrzeżenie
Mutanty, mutanty i mutanty... W rosyjskiej wersji są to potwory i żadne mutanty. Czasem się mówi jakoby o mutantach ale to nie są zwykłe mutacje. Zona je stworzyła i laboranci w swoich laboratoriach. Ludzie jak ładnie rzecze fabuła wszystkich trzech części zginęli podczas pierwszej emisji znanej jako początek zony... Nie ma zmutowanych ludzi w zonie. Są obiekty doświadczalne i dzieci zony.

:)
A jak nie to graj w Fallout. Tam masz pełno hamerykańskiego smaczku z mutantami i pierdołami o bombach.

Fallout rządzi :P
Dla mnie Stalker ma jak najbardziej wytłumaczalne zjawiska bo to nie o promieniowanie w tej grze chodzi. Skończysz grę to się dowiesz skąd to wszystko.



- - -

Przeszedłem grę..., tym samym oznajmiam:

1. Relatywnie mało rodzai mutantów, są nibypsy, mięsacze, dziki ale na mnie nie zrobiły wrażenia może dlatego że odgłosy które wydają nie są aż tak bardzo straszne? Dopiero rodenty dały mi odczuć że atakuje mnie coś obcego i piątka innych koleżków z przegrzaną czaszeczką ;)
2. Przeludniona zona np: wysypisko
3. Zbyt dużo walk z wojskowymi
4. Fabuła dość interesująca ale podtrzymuje to co napisałem w poprzednich postach na temat wprowadzenia do gry
5. W niektórych strefach odczuwałem bardziej że jestem w rezerwacie niż w zonie
6. Questy bardzo nierówne

I cała reszta o której pisałem powyżej vel po korekcji :)
Ok

Uwagi moderatora:

Na tym koniec offtopu. - Wheeljack
Awatar użytkownika
classic
Stalker

Posty: 67
Dołączenie: 25 Mar 2012, 03:04
Ostatnio był: 16 Sty 2013, 23:20
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 8

Re: Negatywne wrażenia z gry...

Postprzez Szpagin w 04 Kwi 2012, 17:12

Gra zmieniła koncepcję na dość późnym etapie, ale nie pozbyto się do końca pewnych elementów ze starych wersji. Mamy pewne zbędne rzeczy: zakładki PDA z kontaktami (relikt z czasów, gdy miała istnieć opcja rozmowy z innymi stalkerami przez PDA) czy top 10 stalkerów w Zonie,ranking itd., które według pierwotnego zamysłu miały mieć pewnie jakieś znaczenie.

Z drugiej strony mamy problemy z balansem: miejscami jest tłoczno (choć nie tak, jak w Czystym Niebie), w nilku lokacjach rodzi się ZA DUŻO artefaktów (wysypisko, Agroprom, Dolina Mroku). No i oczywiście bugi, ale to nikogo nie powinno dziwić.
Image
Awatar użytkownika
Szpagin
Legenda

Posty: 1187
Dołączenie: 26 Wrz 2009, 11:39
Ostatnio był: 15 Gru 2021, 23:24
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 238

Re: Negatywne wrażenia z gry...

Postprzez classic w 04 Kwi 2012, 22:42

Szpagin napisał(a):No i oczywiście bugi, ale to nikogo nie powinno dziwić.

Racja, w Jantarze buguje na maxa, a to jedna z lepszych lokacji :(
Awatar użytkownika
classic
Stalker

Posty: 67
Dołączenie: 25 Mar 2012, 03:04
Ostatnio był: 16 Sty 2013, 23:20
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 8

Re: Negatywne wrażenia z gry...

Postprzez Trep w 05 Kwi 2012, 17:03

Co mi się nie podobało :
Bugi
potrafią być wnerwiające a czasami nawet grę rozwalić.
Brak snu
siedzenie co noc w barze koło ogniska powoli człowiekowi się nudzi.
Misje automatyczne
nie lubię jak się coś ważnego robi a tu wyskakuje misja "obroń placówkę"
Jeden dzień na wykonanie misji
zdecydowanie za krótko.
Nie lubisz ciasteczek? Więc jak możemy się przyjaźnić skoro nie lubisz ciasteczek?

Za ten post Trep otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive GhostRider44.
Awatar użytkownika
Trep
Stalker

Posty: 85
Dołączenie: 04 Gru 2011, 20:24
Ostatnio był: 29 Mar 2013, 14:39
Miejscowość: Polish
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 7

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość