Plik konfiguracyjny (tworzenie)

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Plik konfiguracyjny (tworzenie)

Postprzez nelson82 w 22 Mar 2012, 15:59

Znalazłem niedawno paczkę broni z gry "Fallout". Niestety paczka zawierała jedynie modele i tekstury, brakowało natomiast dźwięków i właśnie konfigów dla broni. Stąd moje pytanie. Rozumiem, że plik konfiguracyjny tworzy się na podstawie informacji zawartych w plikach ogf, ale jakim programem - pytam z pozycji laika - najlepiej to zrobić/odczytać ?
Oto ikony broni o których tu mowa
łatwiej już nie będzie
Awatar użytkownika
nelson82
Łowca

Posty: 505
Dołączenie: 16 Paź 2011, 00:09
Ostatnio był: 13 Paź 2019, 11:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 130

Reklamy Google

Re: Plik konfiguracyjny (tworzenie)

Postprzez kubekpop w 22 Mar 2012, 16:16

Najlepiej weź jakiegoś configa istniejącej broni, pozmieniaj odnośniki, typu "spawn=" "hud=" itp. Dźwięki niech zostaną na początek takie jakie są w configu. Jedyne, przy czym musisz coś bardziej się postarać, to przy przypisywaniu animacji, bo tu nie wiem. Możesz zostawić takie, jakie są w configu i sprawdzić. Ja tak robię przy przenoszeniu modeli z CoP do CS, z tym tylko, że kopiuję sekcje od celowników itp., a Ty będziesz musiał sam kalibrować x i y i pozycję w rękach.
Awatar użytkownika
kubekpop
Przewodnik

Posty: 956
Dołączenie: 05 Sty 2011, 20:56
Ostatnio był: 05 Lut 2020, 11:37
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: UDP Compact
Kozaki: 160

Re: Plik konfiguracyjny (tworzenie)

Postprzez nelson82 w 22 Mar 2012, 16:40

Twój sposób sprawi, że tworzeniu każdego konfigu może towarzyszyć po kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt "wylotów" na pulpit, bo np. nazwa animacji zawarta* w modelu, może być inna niż nazwa z "roboczego" konfigu.
Popraw mnie, jeżeli się mylę, bo jak pisałem jestem laikiem w tej dziedzinie i "wymyśliłem" sobie, że musi być jakiś sposób/program, który rozłoży ogf na poszczególne sekcje w taki sposób jak np. ACDC wypakowuje spawn do postaci plików ltx.
* - rozumiem, że każda animacja ma swoją nazwę, która musi być (konkretnie ścieżka do niej) poprawnie uwzględniona w pliku konfiguracyjnym.
łatwiej już nie będzie
Awatar użytkownika
nelson82
Łowca

Posty: 505
Dołączenie: 16 Paź 2011, 00:09
Ostatnio był: 13 Paź 2019, 11:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 130

Re: Plik konfiguracyjny (tworzenie)

Postprzez kubekpop w 22 Mar 2012, 16:55

Ogólnie ja tak robię i działa. Strzelam, biegam, reloaduję - 0 wylotów. Najważniejsza jest ścieżka do modelu, reszta to najwyżej broń będzie źle wyglądała. A,i pamiętaj o usunięciu z configa celownika i ustawieniu, że silencer, scope i launcher są niedostępne. I usuń ścieżki ulepszeń.
Awatar użytkownika
kubekpop
Przewodnik

Posty: 956
Dołączenie: 05 Sty 2011, 20:56
Ostatnio był: 05 Lut 2020, 11:37
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: UDP Compact
Kozaki: 160

Re: Plik konfiguracyjny (tworzenie)

Postprzez djcycu w 22 Mar 2012, 17:07

Nie musi usuwać o ile te ulepszenia w danej broni istnieją. Najlepiej dać na 0 i będzie po problemie. Zrobisz sobie działające pukawki to już dopiero potem będziesz się bawił czy owe bronie posiadają jakieś ulepszenia typu tłumik, celownik itd. Na pewno snajperskie karabiny będą miały celowniki montowane na stałe i trzeba będzie wyciąć z odpowiedniego configu ustawienie. Najlepiej też dawać sobie odpowiedniki czyli snajperska broń = config z SVD no i tak dalej.
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775

Re: Plik konfiguracyjny (tworzenie)

Postprzez kubekpop w 22 Mar 2012, 17:18

Bo z tego co patrzę, to w configach broni są animacje od różnych broni, tak mi się wydaje, np. w M14 do CoP (z modów) jest
Kod: Zaznacz wszystko
anm_show                  = svd_draw
anm_hide                = svd_holster
anm_shots      = svd_shoot
anm_reload               = svd_reload
anm_bore                  = svd_idle_bore
anm_idle                = svd_idle
anm_idle_aim            = svd_idle_aim
anm_idle_moving          = svd_idle_moving
anm_idle_sprint         = svd_idle_moving

Ale mogę się mylić, w takim wypadku nie bijcie :D, staram się pomóc.
Awatar użytkownika
kubekpop
Przewodnik

Posty: 956
Dołączenie: 05 Sty 2011, 20:56
Ostatnio był: 05 Lut 2020, 11:37
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: UDP Compact
Kozaki: 160

Re: Plik konfiguracyjny (tworzenie)

Postprzez nelson82 w 22 Mar 2012, 17:25

Poszedłem za radą i na bazie konfigu w_wincheaster1300.ltx stworzyłem nowy do strzelby z "Fallout". W efekcie:
- pierwszy wylot z logiem
Kod: Zaznacz wszystko
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : !lst.empty()
[error]Function      : CHudItem::animGet
[error]File          : E:\stalker\patch_1_0004\xr_3da\xrGame\HudItem.cpp
[error]Line          : 295
[error]Description   : reload1
 

stack trace:

Czyli animacja anim_open_weapon = reload1 miała niepoprawną nazwę. Zmieniłem na
anim_open_weapon = open_weapon i kolejny wylot z logiem
Kod: Zaznacz wszystko
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : !lst.empty()
[error]Function      : CHudItem::animGet
[error]File          : E:\stalker\patch_1_0004\xr_3da\xrGame\HudItem.cpp
[error]Line          : 295
[error]Description   : open_weapon
 

stack trace:

Krótko mówiąc, poruszam się na chybił trafił.
łatwiej już nie będzie
Awatar użytkownika
nelson82
Łowca

Posty: 505
Dołączenie: 16 Paź 2011, 00:09
Ostatnio był: 13 Paź 2019, 11:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 130

Re: Plik konfiguracyjny (tworzenie)

Postprzez vandr w 22 Mar 2012, 17:31

Miałem identyczny błąd związany z modelem Colta, i pomimo poprawności nazw animacji w configu- nie wiedziałem co z tym fantem zrobić. Wheeljack na pewno wie o co chodzi, może tu zajrzy to Ci da znać.
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Sie 2024, 20:47
Kozaki: 1747

Re: Plik konfiguracyjny (tworzenie)

Postprzez r_populik w 22 Mar 2012, 17:57

Wątpię czy da się zhakować w prosty sposób animacje do nowej broni. Animacje nie są wpisane w ogf-ach broni. Na ogół w nowo dodawanych broniach ich animacje są wplecione do plików standardowych broni typu wpn_hand_broń_hud_animation.omf, bo do tych właśnie plików znajdują się odwołania w ogf-ach w katalogu meshes\dynamics\weapons\wpn_hand.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263


Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości