[Autumn Aurora 2] by Autumnal Wanderers

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Shadow of Chernobyl\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [Autumn Aurora] by Vandr

Postprzez Junx w 16 Lut 2012, 23:00

W folderze: gamedata\config\misc\artefacts (dla vanilii) w sekcji dla każdego artefaktu masz (w nawiasach masz opis):

Kod: Zaznacz wszystko
lights_enabled = true (czy ma być światło)      
trail_light_color = 0, 0.4, 2.5 (kolor światła)
trail_light_range = 3.0 (promień światła)
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super

Za ten post Junx otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Per$hing16.
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 19 Paź 2024, 13:20
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Reklamy Google

Re: [Autumn Aurora] by Vandr

Postprzez SzramaX w 20 Lut 2012, 19:03

Jako ciekawostkę zwrócę uwagę na wymagania moda głównie w kwestii pamięci graficznej, ale nie tylko. Przed chwilą podczas gry miałem włączone GPU-Z, który na karcie (HD4850 DDR5 1GB) pamięci stwierdził użycie max 702 MB pamięci! Nie widziałem jeszcze, żeby jakaś gra tyle zużyła, w dodatku gram w rozdziałce 1440x900 i lokacje, które zwiedziłem to było akurat głównie X18 i trochę Doliny Mroku po wyjściu, zwłaszcza X18 nie wydaje się pamięciożerną miejscówką (tereny zamknięte, brak przestrzeni), ogólnie niecała godzina gry. Średnie zużycie wyniosło około 400 MB, przy czym program był włączony jeszcze dość długo przed uruchomieniem gry, więc zliczał małe zużycie pamięci na pulpicie, czyli około 60 MB. Tak więc realna wartość średnia podczas gry będzie dużo wyższa. Co mnie jeszcze dziwi to fakt, że przy korzystaniu z zoomu w AK wartość fps spada nawet w okolice 20-25! W sumie nic dziwnego, bo gra musi doczytywać odległy teren, ale i tak te wymagania dość wygórowane. ;)
Zużycie systemowej pamięci ram też jest nieliche, bo na systemie Win7 64 z łączną ilością pamięci 4 GB zużycie w krytycznym momencie sięgnęło 2 GB na samego Stalkera! Dodając do tego wszystkie procesy i programy uruchomione w tle dało mi ponad 3 GB zajętej pamięci. Myślę, że tutaj bardziej chodzi o to, że "Cień" nie był optymalizowany pod systemy 64-bitowe stąd takie zużycie, ale i tak zaszokowało mnie to dość;)
Image
"Death solves all problems, no man, no problem"

Joseph Stalin
Awatar użytkownika
SzramaX
Stalker

Posty: 68
Dołączenie: 31 Lip 2009, 23:36
Ostatnio był: 23 Lut 2012, 16:29
Miejscowość: Prypeć - wschodnia dzielnica
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 0

Re: [Autumn Aurora] by Vandr

Postprzez vandr w 20 Lut 2012, 19:29

Ja tam nie wiem, mi nie spadło poniżej 30 fpsów nawet w Prypeci podczas deszczu patrząc na teatr :)(bardzo dużo szczegółów) A sprzęt mam niespełna trzy letni. Chciałbym aby to chodziło u każdego jak najlepiej, ale nie sądziłem, że aż tak to będzie się przedstawiać...
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Sie 2024, 20:47
Kozaki: 1747

Re: [Autumn Aurora] by Vandr

Postprzez Cromm Cruac w 20 Lut 2012, 19:30

No a czego się spodziewać po modyfikacji, która dodaje sporo tekstur (np. nieba i roślin) i podnosi ich rozdzielczość. Wszystko to musi zostać załadowane do RAMu przed odpaleniem levelu a pamiętajmy, że zapotrzebowanie na RAM (i VRAM) rośnie wykładniczo. Czyli 2x większa tekstura = 4x więcej RAMu. A niektóre z tekstur roślin są 4x większe niz vaniliowe (czyli potrzebują 16x więcej RAMu/VRAMu)
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2542
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Paź 2024, 20:55
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: [Autumn Aurora] by Vandr

Postprzez Per$hing16 w 20 Lut 2012, 19:45

u mnie na 8800GT 512 mb chodzi super na full , tylko leciutko obniżone suwaki. ;) Cały czas płynnie. ;) Jedynie były wyloty do pulpitu bo brakowało ramu (3 GB) , ale dałem stronicowanie na 11GB i jest git. :D
Athlon 4400+
3 GB RAM
8800GT 512mb.
Na starej 8600 GT lagowało nawet na statyku ^^ (z czystym oblivion lostem)

Co do moda - świetne ! naprawdę rewelacja , szczególnie połączone z oblivion lostem wygląda cudnie i gra się cudnie :) Dzięki Vandr :)
Racing- Because football, baseball, bowling, & golf only require one ball.
Awatar użytkownika
Per$hing16
Stalker

Posty: 142
Dołączenie: 28 Gru 2008, 16:50
Ostatnio był: 06 Paź 2022, 00:13
Miejscowość: Myślenice
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 19

Re: [Autumn Aurora] by Vandr

Postprzez SzramaX w 20 Lut 2012, 22:29

Vandr, sprzęt trzyletni, nie trzyletni, mam teraz bardzo podobny do twojego. :P
HD4850 DDR5, a z tego co pisałeś to masz HD4870, więc prawdopodobnie różnimy się tylko 125 MHz na rdzeniu. :wink: A procka też wydajnościowo mam podobnego (Celeron G530), chociaż co do procka to i tak mocy jest aż nadto, bo mod tylko na grafie w sumie siada.
W ogóle to śmiga bardzo płynnie, 40+, ale jak używam lunety to takiego sporego spowolnienia dostaje, da się spokojnie grać, ale jak np. zjeżdża w jednym momencie z 50 na 25 to czuć różnicę. :wink:
Aha, teraz znów grałem, sprawdziłem zużycie ramu na karcie, 854 MB... :wink:
Wreszcie gra, która wykorzystuje 1GB. :E Chociaż jak grałem na 8800GT 512 MB to działało niewiele gorzej, też płynnie, więc nie wiem jak to z tym vramem w końcu.
Image
"Death solves all problems, no man, no problem"

Joseph Stalin
Awatar użytkownika
SzramaX
Stalker

Posty: 68
Dołączenie: 31 Lip 2009, 23:36
Ostatnio był: 23 Lut 2012, 16:29
Miejscowość: Prypeć - wschodnia dzielnica
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 0

Re: [Autumn Aurora] by Vandr

Postprzez vandr w 20 Lut 2012, 22:37

Hmm...korzystasz z lunety i spada Ci fps...masz włączone sun shafty? Ja miałem identycznie, gdy miałem je włączone.
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Sie 2024, 20:47
Kozaki: 1747

Re: [Autumn Aurora] by Vandr

Postprzez SzramaX w 20 Lut 2012, 22:53

Faktycznie, reinstalowałem moda przez kolejne błędy z sejwami i były włączone. Nie dość, że nie spadają fps-y teraz to patrząc przez lunetę jest ich jeszcze więcej, a ogólna wydajność wzrosła do 60+. :D
Image
"Death solves all problems, no man, no problem"

Joseph Stalin
Awatar użytkownika
SzramaX
Stalker

Posty: 68
Dołączenie: 31 Lip 2009, 23:36
Ostatnio był: 23 Lut 2012, 16:29
Miejscowość: Prypeć - wschodnia dzielnica
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 0

Re: [Autumn Aurora] by Vandr

Postprzez vandr w 20 Lut 2012, 23:42

No właśnie, teraz powinno być lepiej ;) Mają one to do siebie, że naprawdę żrą fpsy a nie wyglądają tak fajnie jak w CS/CoP
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Sie 2024, 20:47
Kozaki: 1747

Re: [Autumn Aurora] by Vandr

Postprzez SzramaX w 21 Lut 2012, 02:30

No, zamiast jasnych refleksów na tle otoczenia są ciemne, trochę dziwnie to wygląda. :wink:
Image
"Death solves all problems, no man, no problem"

Joseph Stalin
Awatar użytkownika
SzramaX
Stalker

Posty: 68
Dołączenie: 31 Lip 2009, 23:36
Ostatnio był: 23 Lut 2012, 16:29
Miejscowość: Prypeć - wschodnia dzielnica
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 0

Re: [Autumn Aurora] by Vandr

Postprzez Laska w 02 Mar 2012, 21:35

Takie pytanie odnośnie Autumn, da radę nanieść to na Oblivion Lost, Dima's Mod albo Ukryte Ścieżki? Bo nie chce się bawić i robić wszystko na hura! Wolę się wcześniej jakoś upewnić.
Choć w mej głowie coraz większa luka jaram blanty duże jak bazuka
Awatar użytkownika
Laska
Kot

Posty: 30
Dołączenie: 07 Gru 2010, 18:31
Ostatnio był: 02 Cze 2016, 16:50
Miejscowość: Wrocław
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 0

Re: [Autumn Aurora] by Vandr

Postprzez vandr w 02 Mar 2012, 21:55

Oczywiście, da się. Stronę wcześniej (viewtopic.php?f=49&t=14123&start=168) opisałem co skopiować aby uzyskać tę oprawę w innych modach.
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Sie 2024, 20:47
Kozaki: 1747

PoprzedniaNastępna

Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości