[PYTANIE]Prośba o pomoc przy tworzeniu prostego Hud'a

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

[PYTANIE]Prośba o pomoc przy tworzeniu prostego Hud'a

Postprzez vandr w 12 Lut 2012, 11:50

Chciałem stworzyć/przenieść(nie wiem, co będzie prostsze) sobie hud z Misery, a mianowicie tylko wskaźnik zdrowia i wytrzymałości do SoC'a. Wygląda to w ten sposób:

Image

Zaczerpnąłem to z pliku:

Kod: Zaznacz wszystko
ui_actor_hint_wnd


a hud w soc'u znajduje się w:

Kod: Zaznacz wszystko
ui_hud


No i teraz nie wiem co zrobić- jak to wszystko zrobić, abym miał w rogu tylko te dwa paseczki i aby one działały? W którym pliku i jakie wartości/która linia muszę edytować, i w jaki sposób to zrobić? Zależy mi na tym aby na ekranie nie było wskaźników ilości amunicji/rodzaju amunicji jakiej używam itp...tylko owe dwa paski.
Ostatnio edytowany przez vandr, 12 Lut 2012, 12:30, edytowano w sumie 1 raz
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Sie 2024, 20:47
Kozaki: 1747

Reklamy Google

Re: [{YTANIE]Prośba o pomoc przy tworzeniu prostego Hud'a

Postprzez r_populik w 12 Lut 2012, 11:58

A reszta elementów (minimapa, wskaźniki zmęczenie, hałasu, itd.) też ma być wycięta ?
EDIT Monitor masz zwykły czy panoramiczny ?
Ostatnio edytowany przez r_populik, 12 Lut 2012, 12:03, edytowano w sumie 1 raz
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: [PYTANIE]Prośba o pomoc przy tworzeniu prostego Hud'a

Postprzez Junx w 12 Lut 2012, 12:03

Co do wskaźników to można zmienić położenie X i Y i dać "poza" ekran, czyli x=99999 y=99999, (żaden ekran nie ma takiej rozdziałki :E ) a resztę wzkaźników można dać na przezroczyste (zaoszczędzi się trochę czasu pracy)

Co do edycji to dla mnie musisz edytować sekcję:

Kod: Zaznacz wszystko
<texture id="ui_hud_map" x="0" y="0" width="185" height="192" />
    <texture id="ui_hud_map_counter" x="0" y="192" width="35" height="28" /><texture id="ui_hud_icon_health" x="209" y="204" width="19" height="18" />
    <texture id="ui_hud_icon_armour" x="228" y="204" width="19" height="18" />
<texture id="ui_hud_icon_sleep" x="97" y="226" width="64" height="64" />
    <texture id="ui_hud_icon_radiation" x="97" y="290" width="64" height="64" />
    <texture id="ui_hud_icon_eat" x="161" y="226" width="64" height="64" />
<texture id="ui_hud_icon_goodmode" x="161" y="290" width="64" height="64" />
    <texture id="ui_hud_icon_psycho" x="225" y="226" width="64" height="64" />
    <texture id="ui_hud_icon_drop" x="225" y="290" width="64" height="64" />
    <texture id="ui_hud_icon_artefact" x="289" y="226" width="64" height="64" />
    <texture id="ui_hud_icon_weapon" x="289" y="290" width="64" height="64" />


Chyba tyle tylko, ale głowy nie daje.

PS. Przyłączam się do pytania, też mnie to interesuje.

Edit: Można też "nałożyć" na stare parametry nowe, screen powie co mam na myśli:

Image


:arrowd:
Zależy mi na tym aby na ekranie nie było wskaźników ilości amunicji/rodzaju amunicji jakiej używam itp...tylko owe dwa paski.
Chce tylko te dwa paski.
Ostatnio edytowany przez Junx, 12 Lut 2012, 12:28, edytowano w sumie 1 raz
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 20 Wrz 2024, 22:08
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: [{YTANIE]Prośba o pomoc przy tworzeniu prostego Hud'a

Postprzez r_populik w 12 Lut 2012, 12:10

Generalnie to tu masz dobrą bazę do działania - minimal hud od Ceano: http://privat.bahnhof.se/wb220832/stalker/ceanos.download.html
Paseczki w ui_hud z SOCa najzwyczajniej w świecie kasujesz w Paint.NET i dokładnie w to samo miejsce wstawiasz sobie te z ui_actor_hint_wnd z Misery, jak nie mieszczą się lub są za małe, to trzeba odciąć/dodać kawałek.
Kwestie wywalenia pewnych elementów robi się także w maingame.xml/maingame_16.xml. Napisz dokładnie, co chcesz zrobić, ja chętnie również popróbuję, bo też przymierzam się do edycji hud do SOC.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: [{YTANIE]Prośba o pomoc przy tworzeniu prostego Hud'a

Postprzez vandr w 12 Lut 2012, 12:30

No więc tak- mój monitor nie jest panoramiczny(4:3). Dotychczas HUD jaki miałem, przedstawiał się w następujący sposób:

Image

Ale zaczął mi przeszkadzać, bowiem jestem zwolennikiem minimalizmu na ekranie. Co chcę uzyskać? W sumie tylko działające owe dwa paski i żeby nic więcej na ekranie nie było- żadnego licznika amunicji, ikonki od niej itp...
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Sie 2024, 20:47
Kozaki: 1747

Re: [PYTANIE]Prośba o pomoc przy tworzeniu prostego Hud'a

Postprzez Junx w 12 Lut 2012, 12:46

Jeżeli możesz to podeślij ten plik z MISERY, jeżeli dobrze myśle wiem o co Ci chodzi.
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 20 Wrz 2024, 22:08
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: [PYTANIE]Prośba o pomoc przy tworzeniu prostego Hud'a

Postprzez vandr w 12 Lut 2012, 12:49

Trzymaj- owe kreski znajdują się z prawej strony tekstury, nieco na górze

http://www.sendspace.com/file/b7nf2u

Dobra, coś już jest. Jesteśmy w sumie blisko finału. Teraz, pasek staminy z lewej chcę dać pod pasek hp a zaznaczone wartości usunąć(tak jak na screenie). Oczywiście pasek staminy będzie podobny do paska HP.

Image
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!

Za ten post vandr otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Junx.
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Sie 2024, 20:47
Kozaki: 1747

Re: [PYTANIE]Prośba o pomoc przy tworzeniu prostego Hud'a

Postprzez Junx w 12 Lut 2012, 13:02

Ok, da się zrobić, ale trzeba chwilę czasu, najwięcej roboty przy finfigach będzie edycja tekstur jest prosta.
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 20 Wrz 2024, 22:08
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: [PYTANIE]Prośba o pomoc przy tworzeniu prostego Hud'a

Postprzez r_populik w 12 Lut 2012, 13:47

Doszedłem do tego, ale mam panoramiczny monitor:
Image

Generalnie to trzeba zrobić tak:
1. edytować teksturę (podmienić pasek zdrowia i staminy - przy czym ten drugi zrobi nam się dłuższy)
2. ui_hud.xml
Kod: Zaznacz wszystko
<texture id="ui_hud_shk_stamina" x="347" y="190" width="110" height="10" />
- teraz gra będzie widziała poszerzoną teksturę staminy w całości
3. maingame.xml
Kod: Zaznacz wszystko
<progress_bar_armor x="-999" y="21" width="84" height="10" horz="1" min="0" max="100" pos="0">
      <progress>
         <texture>ui_hud_shk_armour</texture>
      </progress>
   </progress_bar_armor>
- ten zabieg wywali nam niebieski pasek stanu pancerza

oraz
Kod: Zaznacz wszystko
<static_weapon x="-880" y="710" width="123" height="65" stretch="1">
      <text complex_mode="0" x="45" y="0" font="letterica16" r="255" g="255" b="255" a="130"/>
      <texture>ui_hud_frame_patron</texture>
   </static_weapon>
   
   <static_ammo x="-888" y="22" width="53" height="30">
      <text align="c" complex_mode="0" font="graffiti22" r="238" g="155" b="23" a="255">Ammo</text>
   </static_ammo>
- wywalenie amunicji

4. motion_icon.xml
Kod: Zaznacz wszystko
<power_progress  x="925" y="100" width="84" height="10" horz="1" min="0" max="100" pos="0">
      <progress>
         <texture>ui_hud_shk_stamina</texture>
      </progress>
   </power_progress>
- przesuwamy metodą prób i błędów, zwiększanie x przesuwa w prawo, zwiększanie y w dół.
Ostatnio edytowany przez r_populik 12 Lut 2012, 13:58, edytowano w sumie 2 razy
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: [PYTANIE]Prośba o pomoc przy tworzeniu prostego Hud'a

Postprzez vandr w 12 Lut 2012, 13:53

Właśnie O TO mi chodziło. Masz pomysł jak można by to przerobić na 4:3? Fantastyczna robota! Może podeślij mi pliki, których użyłeś? Spróbuję coś wykombinować, jeśli się nie uda to będziemy kombinować z Junxem.

EDIT: Już kombinuję.
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Sie 2024, 20:47
Kozaki: 1747

Re: [PYTANIE]Prośba o pomoc przy tworzeniu prostego Hud'a

Postprzez Junx w 12 Lut 2012, 13:59

Też mi prawie się udało to zrobić, tylko mam prablem jak podmienić pasek pancerza na wytrzymałości (są inne) i gdzie jest plik odpowiedzialny za podgląd mapy (jeszcze ona mi została to zrobienia)

@ r_populik: Zmień rodziałke na 1024*768 i będziesz miał ekran 4:3
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 20 Wrz 2024, 22:08
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: [PYTANIE]Prośba o pomoc przy tworzeniu prostego Hud'a

Postprzez r_populik w 12 Lut 2012, 14:01

Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Następna

Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość