moje uwagi do posta kis104
5 - mam wrażenie że w zamyśle GSC zwęglacz miał być radarem pozahoryzontalnym, który został przez ś-z jakoś przerobiony. w alphach mapa czerwony las to "radar". To tylko zamysł, bo radar pojawia się później w Limańsku...; część monoliciarzy to frakcja o tej samej nazwie, wcześniej już byli fanatykami, ale nie agresywnymi. Wyruszyli do elektrowni, wpadając w ręce ś-z
6 - duch, kieł i striełok w pierwszej wyprawie używali północnych dróg do zony (coś jakby od białoruskiej strony), mówi o tym barman, gdy spytamy go o striełoka.
7 - Doktor nie był wtedy w agropromie, a w chatce, pośród ściętych drzew (czerwony las?) - widać na filmie. Swoją drogą przypomina przez to Leśnika. Co ciekawe także Noe ma oswojonego nibypsa, ale chyba wygląda młodziej (noe, nie pies
)
8 - niektórzy spekulują że to szrama zabija kła w cs. Zdaniem ducha, kła zabił najemnik z wintarem (szrama miał takiego) Tyle że nie ma o tym nic w cs. Lebiediew mówi nam tylko, abyśmy gonili striełoka, a czyste niebo będzie ścigać kła i ducha. Możliwe, że czyste niebo zatrudniło do tego innych najemników (mowa jest o trzech). Duch ginie jakiś czas po kle. Najpierw odwiedza podziemia agro i zostawia wiadomość naznaczonemu.
9 - Gdzieś na forum czytałem i zgadzam się z tym, że emisje są wytwarzane przez świadomość w generatorach niedaleko elektrowni - mapa "generators" w buildzie 1935. Stąd pomysł, że emisja ta miała zatrzymać grupę striełoka. Im udało się fartownie uciec.
12 - jak dla mnie "zbroja psi" chroni tylko striełoka przed emisją, a świadomość czeka z użyciem emisji aż ten nie będzie chroniony. Tutaj lebiediew i tyczkow strzelają strasznego faila, myśląc że zona się uspokoi
14 - żywych istnień - raczej ludzi. Mutantów emisje nigdy nie zabijają, giną za to zdrowe wrony. Jakim cudem emisja jednych zabija, a innych nie, umożliwiając ś-z pranie ich mózgów -niewiadomo
15 - o tych zadaniach, zabicia innych pasażerów nie słyszałem. Ale nie mówię tego złośliwie, może mój błąd
16 - to chyba ta sama emisja zabijająca większość czystego nieba
17 - całkiem opuszczają zonę? nie słyszałem, ale może ś-z ma wtyki w wojsku i przepuszczają ich przez kordon? w końcu monolit ma też świetny sprzęt, a sami go nie robią.
19 - tutaj moja teoria co do Lebiediewa. Facet był radzieckim naukowcem, pracował w "iksach" od samego początku, wiedział wiele, jeśli nie wszystko o świadomości - z. Może być skruszonym człowieczkiem chcącym zaradzić stworzonej przez siebie zonie, powolutku badając ją na bagnach. Ale kiedy dowiaduje się o strieloku (jak?),
wyrusza wraz z czystym niebem chronić tajemnice zony. Na 100% pomaga naukowcom ze świadomości. Moim zdaniem jest jej tajnym agentem (powinien mieć tatuaż), kontaktują się z nim podprogowo i przekazują bajkę o wkurzonej zonie. Nie wiemy czy ginie. Może dalej służy ś-z, a może został zlikwidowany bo za dużo wiedział? Na bagnach, tak daleko od CzAES wpływ dawnych kumpli może na niego słabnąć. Koleś, żywy lub martwy może jeszcze odegrać jakąś rolę w kolejnych częściach.
20 - A A A! Tor Wodny ma miejsce później, bezpośrednio przed cop. Ta operacja o której mówisz to "monolit", śmigłowce to "Sapsan" "Korszun" "Jastrieb" "Putiełga" "Sokoł" "Grif" "Łuń", a nie ogończa ("Skat"). Jedna z maszyn rozbiła się obok komina reaktora, i wciąż płonie. co do osłon i map to te mieli dopiero w "torze wodnym" Gdy pojawia się czas do emisji po jakimś czasie słyszymy, że wojacy się wycofują ; true endingi są dwa, ale striełok w cop mówi że próbował zniszczyć projekt (zakończenie 7) , ale nie zdołał. Nie mam natomiast pojęcia czym są te kapsuły z filmów i do czego one ś-z.
21 - projekt nie został zniszczony (punkt wyżej) Stracilibyśmy główny wątek.
Edit:
A wracając do oceny:
Bagna-9/10 - super klimat! Zwiedzałem najdłużej ze wszystkich. Trochę mnie zawiódł brak możliwości dostania się do tunelu na północy. Na mapie dołączonej do pudełka z grą są tam zaznaczeni wojskowi - ktoś wie czemu?
kordon - 7/10 - Troche rozbudowany (anomalia nad mostem), ale bez rewelacji.
wysypisko - 7/10 - dobry pomysł z pchlim targiem; wreszcie nie brakuje handlarzy
dolina mroku - 7/10 - świetna baza wolności, ale obrażam się za okrojenie z części budynków i laboratorium pod spodem.
agroprom - 6/10 - mapa za bardzo się nie zmieniła, ale przynajmniej zarobiłem sporo na broni
podziemia agro - 10/10 - niesamowity drugi poziom "wylęgarnia mutantów", szkoda że to jedyne podziemia
jantar - 8/10 - Ciekawa misja wraz ze stalkerami, a fabryka była i jest świetna
czerwony las - 10/10 - najlepsza, moim zdaniem mapa. Pełno mutantów i anomalii, świetnie wyglądające drzewa,
jest też most i kopalnia - a w niej bulldog i artefakt!
magazyny - 6/10 - bez bazy wolności, nie ma gdzie sprzedać sprzętu. Mapa duża i trochę pusta.
limańsk - mam mieszane odczucia i nie wystawiam oceny. Z jednej strony wygląda świetnie, a z drugiej do zwiedzenia mamy jakieś 3 budynki, a z samego miasta nie możemy wrócić. A za brak możliwości wejścia na radar, który z daleka widać, wściekłem się
szpital - 7/10 Wygląda niesamowicie + ciekawe walki i śmigłowiec. Chociaż trochę krótko.
Elektrownia - 4/10 Za pierwszym razem skończyłem w 30 sekund. Za drugim zeskoczyłem z rurociągu na ziemię i odkryłem, że to bez sensu. Można zwiedzać, ale w shocu jest praktycznie to samo. I tak CS będzie moją ulubioną częścią