GSC ZAMKNIĘTE?!

Tutaj dyskutujemy w tematach, które nie pasują do żadnej części S.T.A.L.K.E.R.'a.
Regulamin forum
Chcesz zadać pytanie lub masz problem? Napisz w tym dziale, a Twój temat na pewno zostanie usunięty.

Re: GSC ZAMKNIĘTE?!

Postprzez Domianos w 12 Gru 2011, 23:51

Jest dużo nowych informacji z profilu tej książki. Zamieszczę wszystkie 5, a kto będzie zainteresowane ten sobie przetłumaczy :wink:

NR. 1
:

Part 1

"On Friday, December 9, gaming community information shocked - the largest developer of games in the CIS, GSC G ame W orld, self-liquidating. Reliable information that, as well as denials, and not at the moment. The news immediately caused a strong reaction among fans of games from the studio, someone said it was the end of everything, someone just did not believe, but someone talked over the possibility that this news is just a PR-literate way. Many once had an idea (which obviously originated on the basis of the political situation in Russia) - all to protest the building of the office. In fact, such a procession of disaffected could bring benefits - Sergei Grigorovich can do with his company that he wants. In the end it was decided to organize a rally to support GSC, which was a peaceful gathering of concerned fans under the walls of the office, to raise the morale of the team disbanded possible, and to receive the promised data on the situation.

I have to say, everything was organized very quickly, in just a half day. Organization engaged in by two people - Denis Polishchuk (which for some reason unable to attend the shares) and, in fact, I am. Sketched out a plan of action, we set about creating an event in VKontakte, then it was necessary to convey information about it. My first thought - "YaStalker." But advertising there could not bring specific results, therefore, appealed to the fan site of the company - GSC-Fan.Com. From the first minute of placing information on the portal in the group fell messages and new subscribers. As was pointed out me, most of the fans were from Russia, many people simply do not physically able to support us with their presence.

All complicated by the fact that the event was held on Monday morning - in many studies, work, service, etc. (even though the military have supported us:))."

NR. 2
:

Update Part 2

"Many share in the perceived hostility, it was a lot of messages like "ololo, shkolota angry," etc. In fact, the so-called shkolota was not there, came mostly students, old friends, for whom "pomitingovat" at the office was one more reason to meet. From history to go by the events of the action. Make an appointment with Yevtushenko, Ivan aka White_Nizarit to meet at the subway station platform Beresteyskaya, I hit the road, since I live close by. After meeting there, we and several friends went to the office, of course, on foot (where the same stalkers use public transport, there controllers!). On the way to discuss different topics, from a multiplayer game, "Clear Sky", "Call of Pripyat" and Call of Duty to airsoft and STALKER RealPlayer. When they reached the intended point (bus stop right under the entrance to the office), we comfortably and continued communication. Literally we came two more fans STALKER, with an official forum of GSC, the second simply decided to join. From the very beginning of the action I was a correspondence with Oleg Yavorsky, he was interested in, how many us, and gave recommendations do not miss the bus Grigorovich, who was planning to visit soon, etc. Perhaps the most memorable moment was the following SMS: "Trust and gives hope to others that the project will live on. Internet - our weapons."

Then we moved up to Andrei "AnarH" Skrypnyk - the organizer of many championships in STALKER, and after a couple of minutes the soldier unknown to me, was very pleasant and intelligent man. Deciding that standing on the street and wait for someone else does not make sense (the clock is already 10:20), we went into the building - there with the April 2011 nothing has changed, still warm, cozy and smells good. They stood a little below, near the restaurant "Le Figaro", were photographed with a sign GSC (yes, she's still there!) And climbed to the fourth floor. In the office itself, we did not go (do not let there be a dozen people, plus there was no need as such - if something clearer, we will inform Oleg). All the time here and there flashed employees, if my memory serves me, it was mainly because of their clothes. Then came Alexander Plichko, greeted all ... And he ran away. In general, we whiled away the time socializing. After a couple of minutes called Oleg, said that comment today will be nothing but happy to come say hello to all of us.

A few minutes later, as promised, we were visited by Oleg Yavorsky and Ruslan Didenko. All at once pounced with questions - "What's next?"

Sadly, the answers were short and simple - yet without comment, to say all Grigorovich at the time. Of these, we were able to pull is not very much information, but watching their reaction, it was possible to understand many things. For example - all that happens is not a PR-action. The mood among the staff is really bad, so to speak. Yavorsky, I usually see in a cheerful mood. Employees doing their best to do everything that the company has not closed, such an outcome no one wants. Many were interested in support and maintenance of the company's server - it will continue, that is, resources such as "YaStalker" or game servers for online play will run. Stalker-Shop store will work as long as end products."
Zobacz tłumaczenie

NR. 3
:

Update Part 3

"To the question "What are the reasons?" - Response from Ruslan and Oleg little different (I want to add that he spoke mostly Oleg). Ruslan said that it was known only to himself Grigorovich, Oleg same again replied - "Top Secret". In short, the information in the course of conversation, we were really little, but also at least something. By the way, the answers Oleg AnarH oharakteriziroval as "News, Channel 5" - this is their style: say something, and then answer in one sentence - no comments.

In the end, everything went very well, Oleg suggested that hope for the best. At the end, we have continued to pay out as usual jokes, and went downstairs. They all had their own affairs.

When we were in the street, we began to share experiences and discuss the situation. I was very memorable phrases soldier, whose name I unfortunately do not know.

At this event actually ended.

Attention! Further there are only reflections of the author of the article! They have no relation to official information from the GSC, and built only on hunches, observations and conclusions of the author. Anyone can take them into account, and can be considered complete nonsense."

NR. 4
:

Update Part 4

The soldier is really very well-reasoned and logical. Next, I'll just give him and his reasoning:

A) The rumors about the alleged pressure on the company security forces are groundless. If you think about - what structures are in Ukraine? SBU (Security Service of Ukraine) makes no sense to run into Grigorovich and the company, they are not to find fault. Have something to say about the involvement of Grigorovich to politics and the attitude towards the accused Tymoshenko and ex-presidents Yushchenko and Kuchma, which in itself is absurd. All intellectual property protected by the company's values (which I 100% sure), so this side is also not prikopat.

We also have AIM (aka police). They are, in principle, also did the company do not. Perhaps someone involved in criminal cases, which also seems nonsense (I'm sure that none of the staff to unlawful acts is not involved) about corruption in the I can not speak."

NR. 5
:

Update Part 5

"This is the only law enforcement agencies, which may put pressure on the GSC.

B) The second opinion of the people - the marriage of money. Personally, I can not judge the financial situation of the company, but any reasonable person would understand that the likelihood of financial problems is extremely low. GSC has a fixed income from the sale of related products. This is unlikely. Many now try to say about the post by Dmitry Yasneva in FaceBook on investors, but about that later.

B) on this version, I think most of all, turning over in my mind I knew all employees - conflict in the team. Indeed, if we think - to close the company because of a trifle silly, but if, for example, differences occurred in the top of the company (say, Grigorovich's not like any of the wards), it would produce a turbulent discontent of the Trust and defending their point of view. The conflict could be a long time, but not so strong. As they say, December 9, was the presentation of STALKER 2 within the company. Maybe that's when the conflict reached a boiling point, and someone could not stand it, that might well not like Grigorovich and the other part of the team. Because of this, Sergei could terminate funding for the project STALKER 2, thus "closing up shop." What prevents him based on GSC create a new company with new people and take up the same "Cossacks"? That's right - nothing. Hence the problem comes up with investors.

It is a pity that I can not give you all the arguments of the military - just not all fit in my head.

I repeat: all of the above - just my guess, and thoughts. They can be partly confirmed by an official statement from the GSC, and may not be true, but do not share them I could not. Talk about moving companies are not unfounded. According to developers, they passed the E-Sports team Na'Vi only part of an unoccupied room."

END OF TRANSMISSION

I jeszcze jedno info od autora
:

To sum it up:
Until Sergiy Grigorovich himself spills the beans, it is *reasonable to presume* that:
- GSC is alive
- the development of STALKER 2 has not been cancelled
but
- there are personal issues within the team which might have put the project temporarily on hold.

Maffia talk and other campfire stories are just gum-beating.

Let's hope the man himself is smart enough to sort out any mess and then everything goes on like before. (Or wait, maybe not like before but smoother and quicker LOL).

Remember: this update only reflects the personal views of the guy who came to GSC's rescue with gun barrels blazing, but his interpretation appears reasonable and believable.

Sorry for Google Translate, I had no time to put it into human language.

Jak widać ta osoba musi być nieźle poinformowana :wink:
Awatar użytkownika
Domianos
Łowca

Dołączenie: 23 Lis 2009, 22:32
Ostatnio był: 14 Sie 2022, 13:00
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U
Kozaki: 28

Reklamy Google

Postprzez Glaeken w 12 Gru 2011, 23:56

Na gsc-fan.com pojawił się obiecany przez redakcję tego serwisu i z niecierpliwością wyczekiwany przez społeczność stalkerską zza wschodniej granicy artykuł, na temat dzisiejszej pokojowej akcji wsparcia studia GSC i tego co im się udało ustalić w siedzibie GSC po krótkiej rozmowie z Olegiem Jaworskim (PR dyrektor GSC) i Rusłanem Didenko (project lead GSC). Poniżej wypunktowane najważniejsze, wyciągnięte z artykułu rzeczy:

- z pewnością nie jest to akcja PR, nastroje w firmie nie należą do najlepszych,
- należące do GSC serwery w tym wszystkie ich oficjalne strony nadal będą działać łącznie z serwerami do trybu multiplayer,
- sklep stalker-shop będzie funkcjonować aż do wyczerpania zapasu towarów.

Na pytanie "co dalej?", odpowiedzi obu panów były bardzo krótkie: Oleg: Top secret, Rusłan: To wie jedynie Siergiej Grigorowicz. Tak czy inaczej pracownicy starają się żeby projekt nie został zamknięty.

UWAGA !!! Pozostałe punkty są jedynie domysłem autora artykułu, wynikające z rozmowy z uczestnikami akcji, niemniej warto je tu przedstawić jako, że strona ta zawsze była "blisko" GSC:
- naciski ze strony państwa lub jakichkolwiek służb są skrajnie mało prawdopodobne, S.Grigorowicz raczej nie jest aktywnym uczestnikiem sceny politycznej tego kraju,
- własność intelektualna firmy jest prawnie chroniona,
- finansowe problemy firmy są mało prawdopodobne, wszak firma ciągle czerpie niemałe zyski ze sprzedaży swoich produktów,
- konflikt w firmie jest bardzo prawdopodobny jako, że w piątek przed całym zajściem (rzekomo) miała miejsce prezentacja fragmentów gry S2. Bardzo możliwe, że rozbieżności w punkcie widzenia na pewne sprawy między niektórymi członkami zespołu a szefem mogły być powodem całej zaistniałem sytuacji, konflikt mógł trwać już od dawna i w piątek wybuchnąć z całą siłą (to może tłumaczyć wyciek concept-artów z S2 do opinii publicznej właśnie tego dnia). W rezultacie S.Grigorowicz postanowił przerwać finansowanie całego projektu.
- pogłoski o przeprowadzce studia pojawiły się po tym jak na oficjalnym forum zasłużonego ukraińskiego klanu e-sportowego Na'Vi wyłożono zdjęcia, na których przedstawione są pomieszczenia uderzająco podobne do tych należących do studia GSC... i rzeczywiście do pomieszczeń obok przeprowadził się ten klan ALE nie ma to związku z zaistniałą sytuacją.

Zwrócono także uwagę na jedną istotną rzecz:
100% poleganie jedynie na informacji podawanej przez Joe Mullena (facebook+twitter) nie jest rekomendowane, jako, że "pracuje" on dla GSC zdalnie z RPA a nie razem z całą ekipą studia w Kijowie.

Autor artykułu pragnie podkreślić, że w/w informacje są jedynie domysłami i wnioskami które wyciągnęli ze spotkania z oboma panami i mogą być oficjalnie potwierdzone bądź zaprzeczone w najbliższym czasie przez GSC.
Ostatnio edytowany przez Glaeken 13 Gru 2011, 19:01, edytowano w sumie 9 razy

Za ten post Glaeken otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Domianos, KoweK, Greyeeh, adziu_92, Fade, Szpagin, walec, Igi07.
Awatar użytkownika
Glaeken
Administrator

Dołączenie: 16 Lip 2011, 17:53
Ostatnio był: 09 Mar 2024, 18:58
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 371

Postprzez Dziarsky w 13 Gru 2011, 00:15

Jestem w stanie uwierzyć, że GSC nie udźwignęło ciężaru nowej produkcji a także nie było w stanie przygotować dzięki swojej kadrze produktu na dwie platformy.

Dobrze wiemy, że mimo ogromnej zajebistości Stalkerów gry te były technologicznie i merytorycznie bardzo skrajne w odbiorze.
Najnowsze nowinki techniczne vs masa bugów, problemów tech., wysokie wymagania i przestarzałe podejście do tematu "sandbox". Doskonały pomysł na grę oraz konsekwentne aranżowanie klimatu vs fatalnie prowadzona fabuła, archaiczne rozwiązania interaktywności a także absurdalne pomyłki itp. Można by tych skrajności wymieniać godzinami.
Stalker 2 miał otrzymać nowy silnik i być może tutaj zaczęły się schody. X-Ray robili tyle lat, że można było to nazwać Windowsem 95 załatanym do Visty. A teraz mieli zrobić nowe środowisko od zera w 10-cio krotnie krótszym czasie. Tytaniczna praca dla tak skromnego składu.

Jeśli Stalker 2 miał być uproszczonym tytułem, z ponownie źle zrealizowaną i niewykorzystaną fabułą i na domiar złego tworem niedokończonym, posiadającym masę bugów ignorowanych przez kolejne aktualizacje (niczym słynne "powiedziałem wejdź, nie stój tam") to może dobrze, że tytuł się jednak nie ukaże.
Przynajmniej w ten sposób tłumaczę sobie tą ogromną stratę.

Zawsze uważałem, że GSC to ekipa mająca wrodzony dar do stworzenia najoryginalniejszego środowiska w świecie gier na papierze ale nie umiejąca przelać tego na język przyzwoitego gameplayu. Być może to się zemściło.

ps. Wierzę, że ktoś kupi ich pracę i dokończy grę albo przynajmniej ktoś inny udostępni jakieś grywalne materiały.

Za ten post Dziarsky otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Kontroler.
Awatar użytkownika
Dziarsky
Weteran

Dołączenie: 18 Lut 2007, 14:58
Ostatnio był: 07 Sie 2017, 08:16
Miejscowość: Gliwice
Frakcja: Najemnicy
Kozaki: 7

Postprzez crush94 w 13 Gru 2011, 00:22

Wygląda to tak jak przed śmiercią papieża. Wszyscy wiedzieli ,że to nastąpi ale nikt nie chciał potwierdzać :|
Jeżeli to prawda ,to szkoda pomysłów ,bo s.t.a.l.k.e.r. to jeden z najoryginalniejszych gier świata.

crush94
Wygnany z Zony

Dołączenie: 10 Gru 2011, 10:04
Ostatnio był: 22 Cze 2012, 13:54
Miejscowość: Gdańsk
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 0

Postprzez wobes w 13 Gru 2011, 00:32

Stworzenie nowego silnika to obecnie najmniejsza filozofia. Tym bardziej, że mieli doświadczenie, wiedzieli gdzie popełnili błędy i zamierzali sięgnąć po sprawdzone rozwiązania typu Havok, no i wiedzieli co chcieli uzyskać. X-Ray był zabugowany, bo to było ich pierwsze podejście do 3d, co chwile wychodziły nowe technologie (np. wersje DirectX), nowe pokolenia kart o wydajności jeszcze raz takiej jak poprzednie pokolenie itp. I nie wiedzieli, czy starać nadążać za nowinkami, czy pchać prace nad światem i fabułą do przodu. No i wyszło co wyszło - zabugowany silnik wspierający niepotrzebnie 15 wersji directX. Warto też zwrócić uwagę, że silnik był tworzony na początku pod bardzo słabe z dzisiejszego punktu widzenia karty i potem stopniowo obrastał. To co dawniej było dobre dla słabych kart, teraz odbijało się im czkawką.

Co do prowadzenia fabuły i samego sandboxa, to tego akurat bym się nie czepiał zanadto.
wobes
Tropiciel

Dołączenie: 22 Sie 2010, 20:20
Ostatnio był: 31 Mar 2015, 00:50
Kozaki: 38

Postprzez crush94 w 13 Gru 2011, 00:44

No ,ale co do powyższego . No niby też po co mieliby robić nowy silnik skoro w ZP był on w wersji 1.6 ? Czy na obecną chwilę nie opłacałoby się zrobić XRay 2.0 ,a potem zrobić nowy silnik ?

crush94
Wygnany z Zony

Postprzez wobes w 13 Gru 2011, 00:53

To o czym piszesz to tylko nazwa i numerek. Zresztą nie wiadomo czy zamierzali wykorzystać jakieś elementy starego silnika w nowym (np. wsparcie dla A-Life, cały mechanizm obsługi skryptów itp. pierdoły). Może nawet nowy też by się nazywał X-Ray. Z drugiej strony napisanie od nowa warstwy grafiki i zarządzania zasobami oraz obsługi fizyki (przesiadka z ODE na Havoka) można potraktować jako stworzenie od nowa silnika, bo te mechanizmy to na dobrą sprawę to 90% silnika.

Poza tym jedna z głównych prawd informatyki mówi: nieraz lepiej i szybciej jest skasować cały kod i napisać go od nowa, niż starać się poprawić stary.
wobes
Tropiciel

Dołączenie: 22 Sie 2010, 20:20
Ostatnio był: 31 Mar 2015, 00:50
Kozaki: 38

Postprzez crush94 w 13 Gru 2011, 01:23

Może i dobrze. Szkoda tylko ,że to o czym tu mówimy to tylko domysły :/

crush94
Wygnany z Zony

Postprzez Szpagin w 13 Gru 2011, 09:56

To wszystko jest dziwne. Trzeba dalej czekać na oficjalny komentarz ze studia. Choć dobrze, że wyeliminowano niektóre teorie.
Awatar użytkownika
Szpagin
Legenda

Dołączenie: 26 Wrz 2009, 11:39
Ostatnio był: 15 Gru 2021, 23:24
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 238

Postprzez bax20 w 13 Gru 2011, 11:40

Może ktoś przetłumaczy ?

Intel Core i5 6300HQ 2300MHz | 12GB DDR4 2400Mhz | Nvidia GeForce GTX 960M 4GB | Kubuntu 19.04

Za ten post bax20 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive impulse_101.
Awatar użytkownika
bax20
Stalker

Dołączenie: 30 Lis 2009, 21:07
Ostatnio był: 15 Lip 2024, 21:56
Ulubiona broń: SVUmk2
Kozaki: 24

Postprzez Kpuc w 13 Gru 2011, 12:50

Dziarsky napisał(a):Jeśli Stalker 2 miał być uproszczonym tytułem, z ponownie źle zrealizowaną i niewykorzystaną fabułą i na domiar złego tworem niedokończonym, posiadającym masę bugów ignorowanych przez kolejne aktualizacje (niczym słynne "powiedziałem wejdź, nie stój tam")

to może dobrze, że tytuł się jednak nie ukaże.

Nie zgodzę się z tobą, chociaż sklepowy S.T.A.L.K.E.R. jest grą z niewykorzystanym potencjałem, pierwsza gra miał tony błędów, ale to mody naprawiają prawie cała koncepcje gry. Zew Prypeci był pozbawiony błędów nie umożliwiających grać, a tak w ogóle pokaz mi grę bez błędów ? Nawet największe produkcję nie są ich pozbawione.

Trudno by silnik gry był bez wad gdy przez lata doklejano do niego nowe standardy, w tamtych latach technologia bardzo szubko się rozwijała, a twórcy najwyraźniej chcieli za tym nadarzyć i zamiast kończyć produkt dodawali nowe standardy i tworzyli od nowa(a przynajmniej tak mi się wydaje, patrząc na buildy).

Zapatruje się z innej strony, dostali byśmy grę na innym lub jeszcze bardziej udoskonalonym silniku, co było by wielkim plusem dla rozwijania tytułu. Wreszcie przycięcia gry spowodowane brakiem wykorzystywania wielordzeniowych procesorów, znikły by :) Mapy były by jeszcze większe ... A zdolni modderzy mieli twardy grunt pod nogami dla tworzenia jeszcze lepszych modów.
Awatar użytkownika
Kpuc
Legenda

Dołączenie: 06 Paź 2010, 09:10
Ostatnio był: 16 Sie 2024, 23:18
Miejscowość: zona
Frakcja: Czyste Niebo
Kozaki: 285

Postprzez Glaeken w 13 Gru 2011, 12:58

bax20 napisał(a):Może ktoś przetłumaczy ?

To co jest na filmiku jest też w artykule na stronie gsc-fan.com, a to co jest w artykule zostało już wyciągnięte, przetłumaczone i podane na tacy kilka postów wyżej.

p.s.: od siebie dodam, że filmik jest przejawem braku jakiegokolwiek profesjonalizmu: banda dzieciaków stoi i wymienia się żartami gdy tymczasem Oleg i Rusłan smutno patrzą w podłogę. Wstyd :-/

Za ten post Glaeken otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive bax20, Kamrat.
Awatar użytkownika
Glaeken
Administrator

Dołączenie: 16 Lip 2011, 17:53
Ostatnio był: 09 Mar 2024, 18:58
Frakcja: Naukowcy
Kozaki: 371

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 9 gości