Witam:) Jak wiadomo w grze S.T.A.L.K.E.R jest wiele frakcji. Do jednych możemy dołączyć, do drugich-nie. W tym temacie chciałbym przedstawić subiektywnie zalety i wady poszczególnych frakcji.
Chciałbym również zaznaczyć iż tekst ten jest kierowany do osób które choć trochę grały w S.T.A.L.K.E.R.A Czyste niebo, ponieważ na jego podstawie jest on wykonany Tak więc zaczynajmy!
Stalkerzy- Cóż frakcja jest ogólnie całkiem spoko. Rywalizują z bandytami (dlatego automatycznie po dołączeniu do nich bandyci nas nienawidzą). Ich baza nie jest za duża jednakże znajduję się w niej sporo ludzi. Przejdźmy do wad i zalet:
Zalety- Klimat, Przyjaciele, Jeśli nie lubimy bandytów możemy się na nich wyżyć w raz z innymi Stalkerami.
Wady- Badziewne rozmieszczenie bazy, Nie są najsilniejszą frakcją, Przez to, że po dołączeniu do nich bandyci są do nas wrogo nastawieni, mamy dosyć przekichane ponieważ takowi mają bazę na wysypisku a przez długi czas będziemy się tam kręcić, Słabe rzeczy na start po dojściu.
Bandyci- Tutaj to rzecz gustu, zależy czy ich lubimy czy nie. Z jednej strony- napadają, grabią i ogólnie mają na pieńku z wieloma osobami, z drugiej- mają klimatyczną, dużą bazę i oryginalnych członków
. Przejdźmy do wad i zalet:
Zalety- Duża ciekawa baza, w zasadzie w samym centrum naszych początkowych działań
. "Mili"członkowie którzy mogą spowodować banana na twarzy, spoko dowódca, nie najgorsze rzeczy po dołączeniu.
Wady- Mogą się nam nie podobać ich zachowania (chociaż skoro do nich dołączamy?) Trochę samolubni, mają na problemy z wieloma osobami.
Teraz przejdę do tych "bardziej" liczących się frakcji, czyli Wolności oraz Powinności.Wolnośc- Ogółem ziomale, jarają trawkę (czy co tam innego) chleją piwko, nawalają ze snajperek. Tacy hipisi w Zonie, że tak powiem. Dlaczego? Ponieważ chcą aby Zona przetrwała bla bla bla itd. Są pomocni jednakże ich wrogami numer 1 jest Powinność a to oznacza wojnę z najsilniejszą frakcją. Przejdźmy do wad i zalet:
Zalety- Znacznie lepsze rzeczy na start niż u reszty, Klimat który jednym może się spodobać drugim nie jednak nie ma co ogólnie interesujący
, Korzystają ze snajperek i mają ładne pancerze, Baza jest ulokowana w dobrym miejscu, poza tym jest duża i łatwo się ją broni
Wady- Jak już wspominałem klimat nie każdemu przypadnie do gustu. Wiele osób może stwierdzić, że za bardzo lubią Zonę. Ich wrogiem jest Powinność
.
Powinność- Alternatywa Wolności. Chcą się pozbyć Zony ponieważ uważają, że niszczy świat, Są poważni i twardzi, korzystają ze świetnego "przyszłościowego" ekwipunku, oraz mają ciekawego dowódcę. Przejdźmy do wad i zalet:
Zalety-Świetny ekwipunek, dobre nagrody po questach, chyba najlepsze rzeczy na start, Niezła baza, całkiem fajni ludzie, dowódca, wsparcie nawzajem.
Wady- Kiczowate rozmieszczenie bazy, BRAK Klimatu, Ich wrogiem jest Wolność, Chcą zniszczyć Zonę.
To są oficjalne frakcje do których możemy dołączyć. Teraz te do których nie można dołączyć:Czyste niebo- Interesująca grupa oraz charyzmatyczny dowódca, bardzo oryginalna baza. Teraz przejdźmy do wad i zalet:
Zalety- Klimatycznie, członkowie, dowódca, bagna mogą się podobać, pancerza.
Wady- Chyba najbardziej porąbane miejsce na bazę (czytaj cholernie trudno do niego dojść od tak), Słabi, Nawet jeśli klimatyczna to jednak bardzo słaba pod względem "wojennym" baza, automatycznie dołączamy do nich na początku, jednakże gdy mamy iść do Kordonu odchodzimy z brakiem możliwości ponownego przyłączenia się.
Wojsko- Cholerne dupki oraz naciągacze, zero dyscypliny oraz skorumpowani członkowie. Teraz przejdźmy do wad i zalet:
zalety- Fajne bronie, dobre pancerze, helikoptery
Wady- Naciągacze, są do nas wrogo nastawieni, nie da się do nich dołączyć, rywalizują ze wszystkimi frakcjami poza naukowcami.
Naukowcy- Tak naprawdę jest ich kilku w zonie, na czele z prof. Sacharowem. Nie ma za bardzo o czym gadać więc przejdźmy do wad i zalet:
Zalety- Kombinezony, wiedza i urządzenia
Wady- Brak możliwości dołączenia, słabi wojacy, mało ich.
Monolit- Frakcja o której tak naprawdę do końca nic nie wiemy. Mają porządne zbroje oraz bronie. Chronią monolitu i ogólnie są dość dziwni... Cóż przejdźmy do wad i zalet:
Zalety- Porządny ekwipunek, ciekawy choć nieco dziwny cel
Wady- Nie da się do nich dołączyć, nienormalni fanatycy
Najemnicy- Ostatnia "ludzka" frakcja i zarazem jedna z moich ulubionych. Choć nie mamy okazji z nimi gadać ani do nich dołączyć, są cholernie ciekawi mają jakiś tam nieznany nam cel (i nie jest to tylko zdobywanie kasy za zlecenia) Dobre uzbrojenie choć nie najlepsze i fajny wygląd wojaków. Przejdźmy do wad i zalet:
Zalety- Ciekawi, dobre uzbrojenie, fajnie wyglądają, mają jakiś tam motyw, dość tajemniczy.
Wady- Nie da się dołączyć
, trudni podczas walki, Nie najlepszy ekwipunek choć też nie najgorszy.
Mam nadzieję, że także napiszecie o swoich ulubionych frakcjach itp. Dziękuje za przeczytanie Matiziom47