S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Profesor Wołodia po 14 latach swoich badań wciąż nie dowierzał. Pod nosem cały czas powtarzał - "будет, не будет...".

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Gizbarus w 04 Gru 2011, 18:06

Glaeken, ja nie popieram tego, co napisał Skulldagger, bo nawet nie umiał ubrać tego w słowa, hee... :P
Po prostu gdybam, odnosząc się do komentarza Paintballa :wink: Gdybym miał wymyślić, jaką tu grę wydawano na pc a potem nagle zmieniono rynek na konsolowy... Nie mam pojęcia :wink:
A czy TY już przeczytałeś i oceniłeś moją twórczość?
"Samotność w Zonie" - nadal kontynuowana.
"Dawno temu w Zonie" - tylko dla weteranów forum.
"Za późno" - czerwona część cyklu "Kolory Zony"
"Akurat o czasie" - biała część cyklu "Kolory Zony"
"Za wcześnie" - niebieska część cyklu "Kolory Zony"
"Pęknięte Zwierciadło" - mini-cykl o Zonie w wersji noir
Awatar użytkownika
Gizbarus
Opowiadacz

Posty: 2895
Dołączenie: 18 Paź 2011, 16:44
Ostatnio był: 27 Sie 2024, 20:51
Miejscowość: Zadupie Mniejsze Wybudowania Kolonia II
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 854

Reklamy Google

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez djcycu w 04 Gru 2011, 18:34

thebigstalker napisał(a):ostatnio widziałem że S.T.A.L.K.E.R 2 będzie opowiadał historie Strieloka jak on trafił do zony i jak zdobył takie uznanie wśród stalkerów

Jak zdobył uznanie to już się w SoC dowiedzieliśmy a jak trafił do zony to się MOŻE dowiemy w dwójce tak że ja nie wiem gdzieś ty widział to wszystko... Poza tym tytuł jakim chce nas uraczyć GSC jest kontynuacją za sprawą dwójki w tytule i nie spodziewał bym się tu marnego second prequela bo nic ciekawego by chyba nie powstało co by mogło nawiązywać do fabuły z SoC i CS.

Swoją drogą mam pytanie... Czemu tak wiele ludzi mówi o bugowaniu tych gier? Są zabugowane, są niestabilne itd. Ja grałem w SoC na wersji 1.0 i nie miałem netu by go patchować. Poza tym gdybym nie trafił do sieci to nigdy bym się nie dowiedział jaki to on zabugowany :P Mi wersja podstawowa śmigała bardzo stabilnie... na 10 rozgrywek miałem jeden wylot w DM gdzie wczytywany potem save mi nie zadziałał (to był jedyny raz). CS patchowałem do 1.005 wg zaleceń kuzyna który powiedział mi że jakieś problemy były na podstawce i śmigało równie dobrze nie licząc skopanego zadania z Wilkiem i jego "nieustraszonym" bratem/kolegą. CoP grało na 1.0 wyśmienicie niczym SoC... Co prawda spadek FPS w wodzie gdy na nią patrzyłem ale to moim zdaniem było normalne...

Widząc jak ktoś pisze ile to bugów te gry mają odnoszę wrażenie że większość zaczynała od grania na modach... Tam owszem ale która gra z modami nie buguje? Nie żebym się czepiał ale od dawna się zastanawiam skąd takie twarde dowody na niestabilność gry.

PS: Problem Prypeci przy parkingu podziemnym dotyczył też i wersji oryginalnej bo jak się za długo posiedziało na Prypeci to lubiło wywalić najprawdopodobniej z powodu ogroooomnej ilości mutantów :) Nie czytałem loga... Nie wiedziałem jeszcze wtedy że coś takiego jest :P Tak że potraktować mój wywód można jako domysł. Ale fakt faktem mutków wyłaziło po około 30 minutach gry co nie miara aż komp zaczął się pocić...
Ostatnio edytowany przez djcycu 04 Gru 2011, 19:30, edytowano w sumie 2 razy
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen

Za ten post djcycu otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Fender.
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Szpagin w 04 Gru 2011, 19:14

Widzisz stary, ja też myślałem, że Cień Czarnobyla jest bezbłędny i stabilny, dopóki nie zaszedłem do Prypeci i nie mogłem przejść przez parking podziemny, bo gra zwyczajnie się crachowała [ CIACH ]

Uwagi moderatora:

Warn za gadanie o pirackich wersjach gry. Regulamin pkt 12. - xKoweKx
Image
Awatar użytkownika
Szpagin
Legenda

Posty: 1187
Dołączenie: 26 Wrz 2009, 11:39
Ostatnio był: 15 Gru 2021, 23:24
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 238

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez paintball_0 w 04 Gru 2011, 19:29

Co do przykładów gier, to jest jeden taki tytuł, za to mocny jak cholera: GTA. Swego czasu Rockstar zapowiadał, że San Andreas w ogóle się na PC nie pojawi. Z GTA 4 miało być tak samo. Od konsol "nowej generacji" wszystkim się we łbach poprzewracało, chcieli robić gry tylko na nowe platformy. Z Call of Duty było podobnie. Jedynka była grą całkowicie pecetową i deweloper się zarzekał, że pecet zawsze będzie na pierwszym miejscu. I co, jest?

Co do bugów, konsole to urządzenia o jednorodnej budowie i deweloper nie musi się martwić, że gra się sypnie. Zrobi raz a dobrze dla jednego zestawu, powiedzmy X360 i będzie miał spokój. Oczywiście, zdarza się tak, że gracz wlezie gdzieś, gdzie nie powinien był wleźć, gra zgłupieje i zablokuje skrypt umożliwiający wykonanie jakiegoś zadania, albo uniemożliwi otworzenie jakichś drzwi. Takie coś na konsoli pewnie można załatwić od ręki jeszcze tego samego dnia, kiedy błąd wypłynie. Nie trzeba się martwić, że ktoś ma kości od Goodrama, co w połączeniu z nVidią GF9600 powoduje crasha za każdym razem kiedy gracz w kordonie przeładowuje MP5tkę patrząc na ceglaną ścianę. ;)
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Gizbarus w 04 Gru 2011, 20:01

Djcycu, mnie chociażby wywalał się oryginalny SoC (vanilla) po skończeniu gry, kiedy chciałem wczytać sejwy z elektrowni, elektrowni "od podwórka", Prypeci i innych lokacji... Tak nagle, z koziej rzyci. I nie gadaj mi tu w takim razie o "wydumanej niestabilności", okej? :P U mnie za to Priboi Story działało na wersji z CDA bez żadnych problemów, a wszystkim innym ponoć robi masę problemów...
A czy TY już przeczytałeś i oceniłeś moją twórczość?
"Samotność w Zonie" - nadal kontynuowana.
"Dawno temu w Zonie" - tylko dla weteranów forum.
"Za późno" - czerwona część cyklu "Kolory Zony"
"Akurat o czasie" - biała część cyklu "Kolory Zony"
"Za wcześnie" - niebieska część cyklu "Kolory Zony"
"Pęknięte Zwierciadło" - mini-cykl o Zonie w wersji noir
Awatar użytkownika
Gizbarus
Opowiadacz

Posty: 2895
Dołączenie: 18 Paź 2011, 16:44
Ostatnio był: 27 Sie 2024, 20:51
Miejscowość: Zadupie Mniejsze Wybudowania Kolonia II
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 854

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Szpagin w 04 Gru 2011, 20:32

Gdyby Stalker był taki idealny, to nie wydawaliby tylu patchy (szczególnie chodzi mi o Czyste Niebo, gdzie nawet wersja 1.5.10 zawiera sporo irytujących niedoróbek). O tyle dobrze, że SoC i CoP działają obecnie poprawnie.
Image
Awatar użytkownika
Szpagin
Legenda

Posty: 1187
Dołączenie: 26 Wrz 2009, 11:39
Ostatnio był: 15 Gru 2021, 23:24
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 238

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Gizbarus w 04 Gru 2011, 22:08

Szpagin, dodajmy do tego, że w zasadzie i tak poprawiały niedostatecznie wiele, jak w CS, napisałeś to zresztą... No cóż, niestety. Pierwszy Stalker był robiony na chybcika, więc w sumie można to tym tłumaczyć (zmieniane składniki gry, etc) ale co powiedzieć o reszcie? No fakt, CoP miał ich najmniej, ale i tak za dużo.
A czy TY już przeczytałeś i oceniłeś moją twórczość?
"Samotność w Zonie" - nadal kontynuowana.
"Dawno temu w Zonie" - tylko dla weteranów forum.
"Za późno" - czerwona część cyklu "Kolory Zony"
"Akurat o czasie" - biała część cyklu "Kolory Zony"
"Za wcześnie" - niebieska część cyklu "Kolory Zony"
"Pęknięte Zwierciadło" - mini-cykl o Zonie w wersji noir
Awatar użytkownika
Gizbarus
Opowiadacz

Posty: 2895
Dołączenie: 18 Paź 2011, 16:44
Ostatnio był: 27 Sie 2024, 20:51
Miejscowość: Zadupie Mniejsze Wybudowania Kolonia II
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 854

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Glaeken w 05 Gru 2011, 00:39

paintball_0 napisał(a):Co do przykładów gier, to jest jeden taki tytuł, za to mocny jak cholera: GTA. Swego czasu Rockstar zapowiadał, że San Andreas w ogóle się na PC nie pojawi. Z GTA 4 miało być tak samo. Od konsol "nowej generacji" wszystkim się we łbach poprzewracało, chcieli robić gry tylko na nowe platformy. Z Call of Duty było podobnie. Jedynka była grą całkowicie pecetową i deweloper się zarzekał, że pecet zawsze będzie na pierwszym miejscu. I co, jest?

No właśnie... i czego to dowodzi ?
Awatar użytkownika
Glaeken
Administrator

Posty: 1034
Dołączenie: 16 Lip 2011, 17:53
Ostatnio był: 09 Mar 2024, 18:58
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 371

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez MatrixSTR w 05 Gru 2011, 05:41

Gizbarus napisał(a):Pierwszy Stalker był robiony na chybcika,

7-8 lat to chyba nie było na "chybcika" :P
Każda gra ma błędy i nic na to nie poradzimy, a pisanie o bugach w grze która nawet nie wyszła jest bez sensu :P


Wysłano z HTC HD2 z użyciem Tapatalk
Awatar użytkownika
MatrixSTR
Modder

Posty: 1097
Dołączenie: 26 Maj 2009, 23:44
Ostatnio był: 08 Lis 2024, 17:19
Miejscowość: Gdzieś Daleko W Wielkopolsce
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 276

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Gizbarus w 05 Gru 2011, 07:13

MS, chodzi o to, że robiono go niby tyle czasu, ale na ostatnią chwilę odwlekano wielokrotnie premierę, zmieniano 'ficzery' w grze i tak dalej - po prostu zabrakło im czasu na dokładne testy żeby wyłowić bugi... No, miejmy nadzieję, że CoP był zalążkiem nowej jakości :P
A czy TY już przeczytałeś i oceniłeś moją twórczość?
"Samotność w Zonie" - nadal kontynuowana.
"Dawno temu w Zonie" - tylko dla weteranów forum.
"Za późno" - czerwona część cyklu "Kolory Zony"
"Akurat o czasie" - biała część cyklu "Kolory Zony"
"Za wcześnie" - niebieska część cyklu "Kolory Zony"
"Pęknięte Zwierciadło" - mini-cykl o Zonie w wersji noir
Awatar użytkownika
Gizbarus
Opowiadacz

Posty: 2895
Dołączenie: 18 Paź 2011, 16:44
Ostatnio był: 27 Sie 2024, 20:51
Miejscowość: Zadupie Mniejsze Wybudowania Kolonia II
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 854

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez KoweK w 07 Gru 2011, 00:19

Gizbarus, oni mogli wydać wg mnie kompletną grę już w 2006 roku, ale komuś ich wizja zbytnio się nie spodobała. Musieli troszkę wyciąć i wyszło jak wyszło. A bardzo wiele feature'ów było gotowych, niezabugowanych, a mimo to je wywalili. Po co? Nie wiem.

A samego S.T.A.L.K.E.R.'a robili ok. 5 lat. Jeżeli mamy doliczyć czas przeznaczony na robienie X-Raya to wyjdzie 7 lat.
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5673
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: Dzisiaj, 03:27
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1477

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez djcycu w 07 Gru 2011, 00:48

Mnie się wydaje tak samo jak Kowkowi tyle tylko że odnoszę takie wrażenie że chcieli wydać swoje dzieła potem w nowej grze i wszystko na spokojnie. Dlatego badziewie dali w SoC odstawiając na bok to co już mieli gotowe. Zapał mógł się już potem wypalić a wyciekłe alphy troszkę by ich mogły kompromitować w sensie "odgrzewania kotleta". Ja natomiast klaskał bym na stojąco gdyby nam zaserwowali np jakąś inną odsłonę zawierającą to co mieli wrzucić do SoC na samym początku no ale cóż... Całość to tylko moja wizja i moje przypuszczenia.

To że X-Ray buguje to wina długotrwałej pracy przy nim. Gdyby pozwolono im go skończyć to był by niezawodny a tak to dopiero w CoP go oczyścili pewnie z tego co krzaczyło i co pozostało po nagłym zakończeniu prac. Tak bym wszystko tłumaczył bo widząc rzeczy w alphach człowiek dostrzega coś czego bez oględzin by nie zobaczył... Gra naprawdę miała być bombowa...

Przykładem podobnej gry jest także rosyjska produkcja... RnR... Wspominałem ją wiele razy bo tylko jej historia jest identyczna jak Stalkera... Gra miała być rewolucją. W efekcie przyspieszonej pracy obcinano ją. Do dziś gdy kupimy grę widzimy niedopracowane animacje, skrypty, poucinane i na bezczela pozamykane betonami drogi, usunięta połowa ponad ciężarówek które obiecano, większe pół samochodów ruchu ulicznego wywalono, ścięcie fabuły do minimum... Grę jako final zaliczył bym do jakiejś alphy... Dlatego cieszmy się że Stalker i tak wyglądał jako tako bo mi szkoda było za tego RnR zapłacić 50 złotych tym bardziej że obiecywane jedno z moich ukochanych aut którym planowałem rozpocząć przygodę usunięto i widać go tylko na trailerach czy nawet na filmiku w menu głównym (tak jak stare wysypisko w Stalkerze na ekranie ładowania wysypiska w vanilli)...
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: svt08 oraz 0 gości