Broń - czemu zawsze nowa?

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Broń - czemu zawsze nowa?

Postprzez nelson82 w 24 Lis 2011, 17:39

Witam. Kiedyś przewinął mi się przez komputer mod (bodaj było to ABC Inferno, ale ręki nie dam uciąć), w którym broń jaką na początku gry dostawał Naznaczony od Wilka nosiła już ślady używania (chodzi mi oczywiście o pasek zużycia). Mam w związku z tym pytanie. Czy można zrobić tak, by również broń i kombinezony w schowkach, a nawet u handlarzy miały losowy poziom zużycia ? Który skrypt za to odpowiada ?
łatwiej już nie będzie
Awatar użytkownika
nelson82
Łowca

Posty: 505
Dołączenie: 16 Paź 2011, 00:09
Ostatnio był: 13 Paź 2019, 11:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 130

Reklamy Google

Re: Broń - czemu zawsze nowa?

Postprzez Pilot w 24 Lis 2011, 19:33

Naprawdę byś chciałbyś taki mod ??? w podstawce cienia nie ma naprawy więc kupując szmelc będziesz miał szmelc.
Awatar użytkownika
Pilot
Łowca

Posty: 434
Dołączenie: 26 Lip 2010, 14:34
Ostatnio był: 18 Lip 2021, 12:12
Miejscowość: Red Forest
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: F1 Grenade
Kozaki: 43

Re: Broń - czemu zawsze nowa?

Postprzez nelson82 w 24 Lis 2011, 20:09

Chodzi mi o to by było trudniej, a nie, że wszystko dostaję na tacy. Mam grę spatchowaną oryginalnie do 1.0006, ale udało mi się zejść ostatnio do 1.0004 i tak sobie dłubię własnego moda...baaaaaaaardzo hardcorowego. Co do tego szmelcu, to zauważ, że to działa w obie strony, no chyba, że masz moda który powoduje, że handlarze nie skupują zużytych przedmiotów. Ale mi chodzi głównie o schowki, a także drewniane (i nie tylko) skrzynie w których znajdujemy broń, handlarze mogą być na dokłatkę, pozatym nie trudno sobie wyobraźić, że mogliby taki "szmelc" sprzedawać, np. na części. A nawiązując do mojego pytania to nadal czekam na jakąś wskazówkę, a tymczasem przeglądam pliki moda Priboi Story 1.1, bo tam z tego co widzę jest tu efekt o który mi chodzi.
łatwiej już nie będzie
Awatar użytkownika
nelson82
Łowca

Posty: 505
Dołączenie: 16 Paź 2011, 00:09
Ostatnio był: 13 Paź 2019, 11:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 130

Re: Broń - czemu zawsze nowa?

Postprzez M3Fis70 w 24 Lis 2011, 20:20

O bożę ludzie w ABC inferno jest tak, stopień zużycia broni zależy od twojej rangi w PDA im wyższa ranga tym mniej uszkodzoną broń kupisz i tym mocnej możesz ją naprawić (bodajże maks. to 95% ale dawno nie grałem).
Krótko jeżeli masz słabe doświadczenie to każda broń nawet nowa, będzie zepsuta adekwatnie do twojego aktualnego poziomu. Im wyższy poziom tym mniej się automatycznie psuje i tym bardziej możesz ją naprawić jak pisałem wcześniej maks to chyba 95% zużycia czyli nigdy nie będziesz miał 100% broni.
Nie wiem jaki plik za to odpowiada.
Dobry mutant, to martwy mutant.
Tajne zaszyfrowane inforamcje
:

Kovek to ciągle pauka

Za ten post M3Fis70 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive nelson82.
Awatar użytkownika
M3Fis70
Weteran

Posty: 652
Dołączenie: 08 Kwi 2010, 20:34
Ostatnio był: 23 Lip 2019, 10:04
Miejscowość: Brzydgoszcz/Posen
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U
Kozaki: 76

Re: Broń - czemu zawsze nowa?

Postprzez nelson82 w 24 Lis 2011, 20:32

Nie chcę łączyć stopnia zużycia z doświadczeniem, a chodzi mi jedynie o to, aby broń NIE ZAWSZE, A WRĘCZ RZADKO BYŁA NOWA. Tak jest, gdy znajduję broń przy zwłokach jakiegoś stalkera, z reguły jest już mniej lub mocniej zużyta, a czasem trafi się jednak nowa. I tyle. Ale dzięki za odpowiedź, to zawsze jakiś trop. Łap kozaka...tylko nie wsiadaj po nim za kółko :E
łatwiej już nie będzie
Awatar użytkownika
nelson82
Łowca

Posty: 505
Dołączenie: 16 Paź 2011, 00:09
Ostatnio był: 13 Paź 2019, 11:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 130

Re: Broń - czemu zawsze nowa?

Postprzez utak3r w 25 Lis 2011, 00:47

Hm, bodaj większość dużych modów tak ma - losowo dobiera stopień zużycia.
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: Broń - czemu zawsze nowa?

Postprzez MatrixSTR w 25 Lis 2011, 01:24

W ABC Inferno poziom zużycia broni zależał od rangi postaci, przez co nawet jak znaleźliśmy nówkę broń to po oddaniu strzału nagle pasek spadał do 25%
Awatar użytkownika
MatrixSTR
Modder

Posty: 1097
Dołączenie: 26 Maj 2009, 23:44
Ostatnio był: 30 Paź 2024, 03:50
Miejscowość: Gdzieś Daleko W Wielkopolsce
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 276

Re: Broń - czemu zawsze nowa?

Postprzez Piterxd w 25 Lis 2011, 01:43

Dokładnie. I wraz ze zdobywaniem doświadczenia mogliśmy naprawiać broń do coraz to lepszego stanu, nie dało się inaczej mieć broni w dobrej kondycji :facepalm:
Image
Awatar użytkownika
Piterxd
Przewodnik

Posty: 947
Dołączenie: 20 Sty 2008, 18:15
Ostatnio był: 06 Maj 2014, 22:05
Miejscowość: Braniewo
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 182

Re: Broń - czemu zawsze nowa?

Postprzez nelson82 w 20 Wrz 2012, 21:28

Może komuś się to przyda. W zasadzie całkiem przypadkowo doszedłem właśnie do tego jak sprawić by broń i kombinezony znajdowane całkiem luzem (nie w skrzynkach itp.) miały już jakiś stopień zużycia.
Okazuje się, że wystarczy edycja spawnu (ACDC). Po prostu szukamy np. sekcji kombinezonu bandytów w Kordonie
Kod: Zaznacz wszystko
[763]
; cse_abstract properties
section_name = bandit_outfit
name = esc_bandit_outfit
position = -22.7275505065918,2.50392723083496,58.6473388671875
direction = -0.000394709029933438,1.48860096931458,0.00480292830616236

; cse_alife_object properties
game_vertex_id = 0
distance = 0
level_vertex_id = 594270
object_flags = 0xffffff07

; cse_visual properties
visual_name = equipments\bandit_suit

; cse_alife_item properties
condition = 0.999999582767487

upd:num_items = 0x70

upd:position = -22.7275505065918,2.50392723083496,58.6473388671875
upd:cse_alife_item__unk1_q8v4 = 0,0,255,0

upd:cse_alife_item__unk3_q8v3 = 0,0,0

upd:condition = 255
i zmniejszamy wartość
Kod: Zaznacz wszystko
upd:condition = 255
na dajmy na to
Kod: Zaznacz wszystko
upd:condition = 155
po tej zmianie kombinezon będzie zużyty prawie do połowy. Ta sama zasada działa również w przypadku broni.
łatwiej już nie będzie
Awatar użytkownika
nelson82
Łowca

Posty: 505
Dołączenie: 16 Paź 2011, 00:09
Ostatnio był: 13 Paź 2019, 11:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 130


Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości