S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Profesor Wołodia po 14 latach swoich badań wciąż nie dowierzał. Pod nosem cały czas powtarzał - "будет, не будет...".

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Glaeken w 05 Paź 2011, 21:16

Tajemniczy napisał(a): A co do innych propozycji można by dodać więcej mutków. Może czas aby wrzucić wycięte z poprzednich części mutanty np Tarka albo Karła? Z chęcią bym powalczył z czymś nowym a nie ciągle snork, pijawa, kontroler, buer i w koło Macieju :E .

Tu się zgadzam. Wycięli nie tylko mutantów ale i kilka frakcji, niektóre z nich naprawdę ciekawe. Chętnie bym tez ujrzał nowe anomalie. Można nawet pokusić się o umieszczenie jakiegoś mutanta w wodzie lub w powietrzu a nie ciągłe umieszczanie mutantów naziemnych tylko i wyłącznie. Generalnie panowie z GSC mają pole do popisu bez ryzyka wsadzenia do gry czegoś zupełnie nowego co może ją popsuć.
Awatar użytkownika
Glaeken
Administrator

Posty: 1034
Dołączenie: 16 Lip 2011, 17:53
Ostatnio był: 09 Mar 2024, 18:58
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 371

Reklamy Google

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Pilot w 05 Paź 2011, 21:35

Rozwiązanie problemu pojazdów gdzie wozimy się wszędzie jest proste: paliwo drogie jak cholera(zbieramy kasę na pieszo a jeździmy na większe akcje) Możliwe do kupienia u jakiegoś dobrego handlarza albo mechanika bądź jakiegoś kota parę litrów albo kradzieże wojsku ale nie takie że sobie wpadamy na legalu z kałachem rozwalamy całą bazę i siu powinniśmy tylko skradaniem ukraść bo np zamykali by szybko magazyn i było ich by dużo, słabe punkty aut czyli np goście strzelający w silnik albo opony zrobili by naszą brykę niezdolną do jazdy(a naprawa silnika czy opony to trochę czasu części i pieniędzy), mutanty posiadający specjalny arsenał na pojazdy np chimera z wyskoku na autko przewraca je(chyba że to kamaz ale to jeszcze więcej paliwa żre) Psucie się poszczególnych części np zapłonu gdzie uciekając przed kimś/czymś nie możemy rzęcha odpalić, samochody jak do kupienia drogie a najtańsze wolne mało opancerzone
a do znalezienia niczyjego auta cud(chyba że znowu pożyczymy coś od wojska albo naszych kolegów przecież nie tylko my powinniśmy mieć autka)spuszczanie paliwa z baków innym jak nie patrzą i wiele innych dzięki czemu gra stała by się ciekawsza a próbując tych metod trudniejsza a niektórzy rezygnowali by ze wszystkiego co z autem związane.A zamontowanie karabinu to troszkę przesada przecież striełok to w końcu nie mistrz kierownicy zmieniający biegi i prowadzący jedną ręką a strzelający drugą chyba że w misji dostaniemy kogoś kto wie co to nabój albo wynajmiemy kogoś a tuning jak kolce na grilu jak najbardziej ale z umiarem dodatkowy ciężar dodatkowe żarcie paliwa i wolność jazdy.
Awatar użytkownika
Pilot
Łowca

Posty: 434
Dołączenie: 26 Lip 2010, 14:34
Ostatnio był: 18 Lip 2021, 12:12
Miejscowość: Red Forest
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: F1 Grenade
Kozaki: 43

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez wobes w 05 Paź 2011, 23:19

Konsekwencja wprowadzenia samochodów do stalkera może być tylko jedna: mapy będą musiały być wielkie (żeby było gdzie jeździć i żeby był sens jeździć), a podczas pieszych wędrówek przez taką "samochodową" mapę będzie wiało zwyczajnie nudą. No chyba że wrzucą grę na 10 płyt dvd (no bo atrakcje miejsca wymagają) albo wstawią 20 identycznych wsi metodą kopiuj-wklej (ale wtedy nadal będzie wiało).

Co do frakcji: mi wystarczą samotnicy, bandyci i najemnicy, ew. wojsko. Więcej frakcji mi nie potrzeba.

Co mogliby zrobić: dać domyślnie dużo wyższe ceny zakupu sprzętu i dużo niższe sprzedaży. Ja grając we freeplayu uzbierałem ponad 4 miliony rubli naprawiając sobie z nudów za darmo broń u Wujka w Prypeci i sprzedając ją potem u Sowy. Na jednym kursie nawet 50tys. można zarobić (przy udźwigu 140kg w ulepszonym egzoszkielecie + 2 złote rybki w slotach na artefakty + herkules). W grzebanie w konfigach się bawić mi nie chce, a miło by było gdyby było "fabrycznie"...
wobes
Tropiciel

Posty: 219
Dołączenie: 22 Sie 2010, 20:20
Ostatnio był: 31 Mar 2015, 00:50
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 38

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Idaho w 05 Paź 2011, 23:34

Ja bym chciał, żeby trochę inaczej było z amunicją. Przypuśćmy - cholernie droga i trudno dostępna, bo główne dwie frakcje w zonie - wolność, powinność - jako dwie główne siły zagarniają wszystko dla siebie. Pestki byłyby na wagę złota i każdą trzeba by było liczyć. Poza tym, jak zostanie w magazynku kilka pestek, przeładujesz, to sorry, ale pestki tracisz.
Image
Awatar użytkownika
Idaho
Stalker

Posty: 137
Dołączenie: 29 Mar 2009, 04:10
Ostatnio był: 18 Sie 2019, 08:18
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 2

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Afrose w 06 Paź 2011, 14:13

Ty nieprzesadzaj to ma być "strzelanka" anie przygodówka ;)
Ale jednak można troche zmniejszyć dostępność broni w zonie ale bez przesady.
A co mutantów to można dodać pare mutantów zwierzęcych ale też troche "fikcyjnych".
Awatar użytkownika
Afrose
Tropiciel

Posty: 229
Dołączenie: 04 Lis 2010, 16:10
Ostatnio był: 16 Lip 2019, 18:35
Miejscowość: Stacja "PROSPEKT MIRA"
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 54

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Glaeken w 06 Paź 2011, 14:23

Afrose napisał(a):[...]można dodać pare mutantów zwierzęcych ale też troche "fikcyjnych".

Jestem ciekaw na czym polega różnica między mutantami zwierzęcymi a "fikcyjnymi"? ;)
Awatar użytkownika
Glaeken
Administrator

Posty: 1034
Dołączenie: 16 Lip 2011, 17:53
Ostatnio był: 09 Mar 2024, 18:58
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 371

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez jos w 06 Paź 2011, 14:28

Poza tym, jak zostanie w magazynku kilka pestek, przeładujesz, to sorry, ale pestki tracisz.

Ale to bez sensu akurat.

Mi też by dużo bardziej odpowiadało, gdyby amunicji było mało i była by droga. Może dzięki temu bronie były by celniejsze, miały większy zasięg i zadawały więcej obrażeń (coś jak w oryginale). W skrócie - jakość a nie ilość.
I racje bytu miały by bagnety :D
Image
Awatar użytkownika
jos
Stalker

Posty: 184
Dołączenie: 05 Wrz 2011, 12:28
Ostatnio był: 05 Lis 2020, 17:25
Frakcja: Monolit
Kozaki: 95

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Afrose w 06 Paź 2011, 14:58

Glaeken napisał(a):Jestem ciekaw na czym polega różnica między mutantami zwierzęcymi a "fikcyjnymi"? ;)


Mutanty zwierzęce to np. zmutowane psy czy koty, a fikcyjne to kontroler.
Mogli by dodać zmutowane sarny czy króliki dla klimatu ale do rozgrywki coś w stylu kontrolera. :D
Awatar użytkownika
Afrose
Tropiciel

Posty: 229
Dołączenie: 04 Lis 2010, 16:10
Ostatnio był: 16 Lip 2019, 18:35
Miejscowość: Stacja "PROSPEKT MIRA"
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 54

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez impulse_101 w 06 Paź 2011, 15:09

wobes napisał(a):Konsekwencja wprowadzenia samochodów do stalkera może być tylko jedna: mapy będą musiały być wielkie (żeby było gdzie jeździć i żeby był sens jeździć), a podczas pieszych wędrówek przez taką "samochodową" mapę będzie wiało zwyczajnie nudą. No chyba że wrzucą grę na 10 płyt dvd (no bo atrakcje miejsca wymagają) albo wstawią 20 identycznych wsi metodą kopiuj-wklej (ale wtedy nadal będzie wiało).


W FC2 byly auta ktore odgrywaly duze znaczenie a wcale nie powodowaly miniaturyzacji mapy, ja bym byl za jesli byloby to odpowiednio zorganizowane.

Idaho napisał(a):Akcja by byłą, tylko czy stalker to gra akcji? Taka gdzie akcja odgrywa największą rolę?
Jak dla mnie to akcja jest gdzieś na końcu listy rzeczy, które w nowym skalkerze bym chciał i Bogu będę dziękował jak nie da się zamontować na Kamaza karabinu, jechać przez pół zony i kosić wszystkiego co się rusza nie robiąc sobie nawet zadrapania.


Można różnie definiować akcje, Ty przytoczyłeś model rodem z serious sama ale akcje może również oznaczać jeden nabój w makarowie, zardzewiały nóż i stado pędzących na Ciebie snorków.

Idaho napisał(a):Ja bym chciał, żeby trochę inaczej było z amunicją. Przypuśćmy - cholernie droga i trudno dostępna, bo główne dwie frakcje w zonie - wolność, powinność - jako dwie główne siły zagarniają wszystko dla siebie. Pestki byłyby na wagę złota i każdą trzeba by było liczyć. Poza tym, jak zostanie w magazynku kilka pestek, przeładujesz, to sorry, ale pestki tracisz.


Myślę ze zaostrzenie deficytu miałoby pozytywny wpływ na rozgrywkę, chociaż nie chciałbym żeby doszło do czegoś takiego jak w metro2033 gdzie nie wiadomo czy nabój włożyć do kalach czy sobie na szyje zawiesić. Co do magazynków to niby jak tracisz amunicje? :P Wyrzucasz magazynek z amunicja? Już lepsze rozwiązanie było chyba w hitmanie (?) gdzie poprostu chował częściowo wystrzelany magazynek i zastępował świeżym, gdy wystrzelano już wszystkie pełne magazynki wtedy brał sie za te napoczęte aż do zupełnego wyczerpania amunicji.
Image
Awatar użytkownika
impulse_101
Legenda

Posty: 1305
Dołączenie: 20 Sty 2009, 16:47
Ostatnio był: 08 Lut 2020, 16:44
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Viper 5
Kozaki: 275

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez SkullDagger w 06 Paź 2011, 15:41

Co do amunicji lepiej zeby dali ograniczoną liczbę ich posiadania, niż zuzyte do połowy przepadają.

i żeby dali możliwość skradania się, a nie jak do tej pory, przy konkretnej nocy i tak bylismy widoczni(tudzież siedzieliśmy w krzakach).
I5-3570K 3,40Ghz 3,80Ghz in Turbo
GA B75M-D3V GoodRam 8GB 1600Mhz
GTX 660 2GB Win 7 64bit
Awatar użytkownika
SkullDagger
Ekspert

Posty: 881
Dołączenie: 26 Sie 2011, 01:04
Ostatnio był: 04 Lis 2024, 22:06
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 63

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Idaho w 06 Paź 2011, 16:09

impulse_101 napisał(a):
Idaho napisał(a):Akcja by byłą, tylko czy stalker to gra akcji? Taka gdzie akcja odgrywa największą rolę?
Jak dla mnie to akcja jest gdzieś na końcu listy rzeczy, które w nowym skalkerze bym chciał i Bogu będę dziękował jak nie da się zamontować na Kamaza karabinu, jechać przez pół zony i kosić wszystkiego co się rusza nie robiąc sobie nawet zadrapania.


Można różnie definiować akcje, Ty przytoczyłeś model rodem z serious sama ale akcje może również oznaczać jeden nabój w makarowie, zardzewiały nóż i stado pędzących na Ciebie snorków.


I o taką akcje mi właśnie chodzi. Żeby mechanika rozgrywki taką wymuszała.

impulse_101 napisał(a):
Idaho napisał(a):Ja bym chciał, żeby trochę inaczej było z amunicją. Przypuśćmy - cholernie droga i trudno dostępna, bo główne dwie frakcje w zonie - wolność, powinność - jako dwie główne siły zagarniają wszystko dla siebie. Pestki byłyby na wagę złota i każdą trzeba by było liczyć. Poza tym, jak zostanie w magazynku kilka pestek, przeładujesz, to sorry, ale pestki tracisz.


Myślę ze zaostrzenie deficytu miałoby pozytywny wpływ na rozgrywkę, chociaż nie chciałbym żeby doszło do czegoś takiego jak w metro2033 gdzie nie wiadomo czy nabój włożyć do kalach czy sobie na szyje zawiesić. Co do magazynków to niby jak tracisz amunicje? :P Wyrzucasz magazynek z amunicja? Już lepsze rozwiązanie było chyba w hitmanie (?) gdzie poprostu chował częściowo wystrzelany magazynek i zastępował świeżym, gdy wystrzelano już wszystkie pełne magazynki wtedy brał sie za te napoczęte aż do zupełnego wyczerpania amunicji.


Takie rozwiązanie też by mnie zadowoliło. Po prostu chciałbym żeby zarządzanie amunicją było zbliżone do realnego - tzn. żeby po przeładowaniu broni nie lądowało wszystko we wspólnym worku, ułożone w rządku i czekające na swoją kolej. Zarządzanie zapasami amunicji byłoby wtedy istotne. Wymusiłoby to planowanie jej użycia. I przynajmniej w moim odczuciu wpłynęłoby pozytywnie na rozgrywkę.
Image
Awatar użytkownika
Idaho
Stalker

Posty: 137
Dołączenie: 29 Mar 2009, 04:10
Ostatnio był: 18 Sie 2019, 08:18
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 2

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez SkullDagger w 06 Paź 2011, 17:05

Ale czy w grze nie chodzi o oderwanie się od rzeczywistości a nie naśladowanie jej po każdym aspektem?
myśle że takie "utrudnienia" są niepotrzebne.
I5-3570K 3,40Ghz 3,80Ghz in Turbo
GA B75M-D3V GoodRam 8GB 1600Mhz
GTX 660 2GB Win 7 64bit
Awatar użytkownika
SkullDagger
Ekspert

Posty: 881
Dołączenie: 26 Sie 2011, 01:04
Ostatnio był: 04 Lis 2024, 22:06
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 63

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości