[Problem] Felerny Plik

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

[Problem] Felerny Plik

Postprzez Crew w 20 Lip 2011, 13:23

Witam!
jestem w trakcie tworzenia modyfikacji w której frakcje zajmują wszystkie możliwe tereny, zacząłem od samotników w kordonie i idealnie działa, ale po jakimś czasie wywala błąd, ale nie mam pojęcia o co chodzi. Plik modyfikuję o nazwie faction_stalker który znajduje się w configs/misc
A błąd wywala jakiś skrypt z folderu scripts.
plik nazywa się sim_faction_brain_human.
To jest komunikat błędu :

Kod: Zaznacz wszystko
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : CScriptEngine::lua_error
[error]File          : E:\priquel\sources\engine\xrServerEntities\script_engine.cpp
[error]Line          : 180
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : LUA error: ... sky\gamedata\scripts\sim_faction_brain_human.script:194: attempt to index local 'smart_obj' (a nil value)


Z tego co wyczytałem, błąd powoduje w linijce 194 i tam jest takie coś

local point_capacity = smart_obj.squad_capacity

Niestety nie wiem o co chodzi. Prosiłbym o pomoc
ASUS ROG Strix G17 R7-6800H/32GB/1TB + 4TB/Win11 RTX3070Ti 240Hz
Awatar użytkownika
Crew
Łowca

Posty: 415
Dołączenie: 22 Lut 2008, 19:11
Ostatnio był: 10 Mar 2024, 11:52
Miejscowość: Wałcz
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 19

Reklamy Google

Re: [Problem] Felerny Plik

Postprzez smoq2 w 20 Lip 2011, 15:33

Prawdopodobnie wpisałeś gdzieś w faction_stalker.ltx nazwę punktu z błędem. Skrypt nie może go wtedy zidentyfikować.
Ostatnio edytowany przez smoq2 20 Lip 2011, 15:39, edytowano w sumie 2 razy
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [Problem] Felerny Plik

Postprzez Crew w 20 Lip 2011, 15:38

Sprawdzałem te tereny, mam wgrany jakiś spawner i w grze teleportowałem się w to miejsce i potem dodawałem to miejsce w faction_stalker.ltx ....
ASUS ROG Strix G17 R7-6800H/32GB/1TB + 4TB/Win11 RTX3070Ti 240Hz
Awatar użytkownika
Crew
Łowca

Posty: 415
Dołączenie: 22 Lut 2008, 19:11
Ostatnio był: 10 Mar 2024, 11:52
Miejscowość: Wałcz
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 19

Re: [Problem] Felerny Plik

Postprzez smoq2 w 20 Lip 2011, 15:39

Wpisz to między linijkami 170 i 171, 175 i 176, 180 i 181 w sim_faction_brain_human.script:

Kod: Zaznacz wszystko
if not smart_obj then
   error_log(string.format("Punkt %s nie istnieje",tostring(v)))
end


Wtedy jak wywali do pulpitu to w logu będzie napisane co źle wpisałeś.
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [Problem] Felerny Plik

Postprzez Crew w 20 Lip 2011, 15:59

Wiesz to było tak z tym błędem. Że Stalkerzy dobieli do tego miejsca, stoją cały czas w nim, gdyż patrzyłem przez PDA i po jakimś czasie wywala do Windowsa ....
ASUS ROG Strix G17 R7-6800H/32GB/1TB + 4TB/Win11 RTX3070Ti 240Hz
Awatar użytkownika
Crew
Łowca

Posty: 415
Dołączenie: 22 Lut 2008, 19:11
Ostatnio był: 10 Mar 2024, 11:52
Miejscowość: Wałcz
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 19

Re: [Problem] Felerny Plik

Postprzez smoq2 w 20 Lip 2011, 17:12

Panie! Dałem ci instrukcje post wyżej. Niech wywali i wtedy przeczytaj loga! Jeżeli go nie zrozumiesz to go mi udostępni.
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [Problem] Felerny Plik

Postprzez Crew w 20 Lip 2011, 18:58

Jak na razie nie wywala tylko w koncoli wyskakują napisy na czerwono, że Punkt nil nie istnieje oraz esc_smart_terrain_3_6 i 5_2 nie istnieją, ale te dwa są standardowo w pliku faction_stalker.ltx
ASUS ROG Strix G17 R7-6800H/32GB/1TB + 4TB/Win11 RTX3070Ti 240Hz
Awatar użytkownika
Crew
Łowca

Posty: 415
Dołączenie: 22 Lut 2008, 19:11
Ostatnio był: 10 Mar 2024, 11:52
Miejscowość: Wałcz
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 19

Re: [Problem] Felerny Plik

Postprzez smoq2 w 20 Lip 2011, 20:43

W złym miejscu wpisałeś to co ci podałem. Wrzuć plik z tego linku:

http://www.megaupload.com/?d=17XFSCG5

Do gamedata/scripts i teraz zobacz, który punkt nie istnieje jak wywali.
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [Problem] Felerny Plik

Postprzez Crew w 21 Lip 2011, 13:15

Ehh nic z tego nie będzie. Nie mam pojęcia o co tej grze chodzi. Nie dość, że modyfikuję pliki i pokazuję gdzie składy mają się udawać to i tak tego nie robią. Albo zrobią i później w inne miejsca już się nie udają.
ASUS ROG Strix G17 R7-6800H/32GB/1TB + 4TB/Win11 RTX3070Ti 240Hz
Awatar użytkownika
Crew
Łowca

Posty: 415
Dołączenie: 22 Lut 2008, 19:11
Ostatnio był: 10 Mar 2024, 11:52
Miejscowość: Wałcz
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 19

Re: [Problem] Felerny Plik

Postprzez smoq2 w 21 Lip 2011, 13:46

No bo system przemieszczania NPC jest do dupy w waniliowym CS. Jeżeli chcesz ulepszyć wojny frakcji musisz (mocno) zmodyfikować skrypty. Albo zrobić tak jak ja i napisać nowe, które będą "pociągać za sznurki". Dopisanie kilku punktów do configów nie przyniesie fajnego efektu.
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [Problem] Felerny Plik

Postprzez jalkavaki w 16 Wrz 2011, 21:44

Podłączę się pod temat.
Dorzuciłem do gamedaty skórzany płaszcz bandyty, w którym Szrama ma się obudzić (coś w rodzaju tego jak w intrze). Wszystkie ścieżki do modeli itd. już chyba się zgadzają, bo już nie wywala bugtrapa. Problem jest natomiast taki:
Kod: Zaznacz wszystko
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : wave&&wave->length()
[error]Function      : CSoundRender_Source::LoadWave
[error]File          : E:\priquel\sources\engine\xrSound\SoundRender_Source_loader.cpp
[error]Line          : 65
[error]Description   : Can't open wave file:
[error]Arguments     : c:\users\lenovo\desktop\gry\s.t.a.l.k.e.r. - clear sky\gamedata\sounds\weapons\bino_draw.ogg
 

stack trace:

Wywala w momencie startu nowej gry, Klient: synchronizacja.
Najlepsze jest to, że jak wrzucę ten plik w windosowską wyszukiwarkę to go znajduje, ale przekopiować go do gamedaty nie da rady bo plik nie istnieje. OCB?
Wojna jest zła. Ale gorsze są sukinsyny które nie mają nic za co byliby gotowi walczyć i umierać.
"Może nas wiedzie szalbierz chciwy paru groszy
Lecz lepsze to niż śmierć na wapniejących szańcach" - J. Kaczmarski, Stalker.
Awatar użytkownika
jalkavaki
Legenda

Posty: 1379
Dołączenie: 02 Kwi 2010, 11:20
Ostatnio był: 20 Lip 2022, 06:45
Miejscowość: Stetinum
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 193

Re: [Problem] Felerny Plik

Postprzez Kpuc w 16 Wrz 2011, 21:46

Możliwe ze plik jest uszkodzony(źle wypakowałeś moda), wypakuj go jeszcze raz lub skopiuj plik nosounds.ogg (on jest, powinien być w gamedata/sounds) i wklej tam gdzie ten felerny dźwięk nazwij go tak samo bino_draw.ogg
Image
Awatar użytkownika
Kpuc
Legenda

Posty: 1813
Dołączenie: 06 Paź 2010, 09:10
Ostatnio był: 28 Wrz 2024, 12:41
Miejscowość: zona
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 285

Następna

Powróć do Czyste Niebo

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości