S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Profesor Wołodia po 14 latach swoich badań wciąż nie dowierzał. Pod nosem cały czas powtarzał - "будет, не будет...".

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Glaeken w 20 Lip 2011, 00:32

Podałem swoje przykłady przez pryzmat których postrzegam pojęcie cyberpunku bo tylko takie znam bo tylko takie jednoznacznie kojarzą mi się z tym nurtem bo - powtórzę - to nie jest moja dziedzina szczególnego zainteresowania i po raz pierwszy spotykam się z porównaniem stalkera do tego nurtu i nadal nie widzę związku. Co jednocześnie nie upoważnia Cię w żadnym stopniu do obrażania mnie lub kogokolwiek innego tylko dlatego, że ma odrębne zdanie od Ciebie lub czytywał inną, oczywiście gorszą, literaturę niż ty.
Skoro zdecydowałaś się porównać to broń swojego zdania, oświeć mnie i innych swoją wiedzą, zamiast okazywać dziecinne dziewczęce frustracje i zniecierpliwienie.
Ostatnio edytowany przez Glaeken, 20 Lip 2011, 00:35, edytowano w sumie 1 raz
Awatar użytkownika
Glaeken
Administrator

Posty: 1034
Dołączenie: 16 Lip 2011, 17:53
Ostatnio był: 09 Mar 2024, 18:58
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 371

Reklamy Google

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez KoweK w 20 Lip 2011, 00:35

Stalkerka91 napisał(a):cóż, widocznie niektórzy wdzą w tym tylko strzelanke :D

Nie. Ja widzę w tym post-apokaliptyczny klimat, a nie cyber-punkowy - od tego mam gry typu Deus Ex. Serio wg Ciebie wizja świata S.T.A.L.K.E.R.'a jest realistyczna? Kobietko... żaden rząd nigdy by nie dopuścił do siedziska Stalkerów na radioaktywnym terenie. Wojsko i rząd to nie są takie cioty jak w grze.

Jeżeli tutaj jest cyber-punk, to i może jeszcze... erotyka? ;)
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5673
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: Wczoraj, 03:27
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1477

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Stalkerka91 w 20 Lip 2011, 00:44

ja stawiam na swoim. cyberpunk nie musi się odwoływać tylko do historii świata, ponieważ jest sam w sobie wymysłem fantastycznym i może być sposobem myślenia jako tako. ja w nim widzę potrzeby skupienia się na rzeczach złych. Zło jako pojęcie pierwotne od zawsze intrygowało ludzi. Nie wiem jak to nazwać, ale wydaje mi się, że nawarstwienie elementow stalkera uwypukla jakby pewnego rodzaju topos świata złożonego i obliczonego. synchronizacja. gdyby spojrzeć szerzej to wszystko, w stalkerze ma taki sam kolor- szary. szarzy są ludzie, szare są resztki szyb w oknach, szara jest zaschnięta krew na starym zardzewiałym ogrodzeniu. to wszystko tworzy jedną spójną całość, tak samo jak wszystkie wymienione przez ciebie elementy tworzą omawiane zjawisko. widzisz, chodzi tak naprawde o emocje, bo z nich budowany jest świat. dla mnie historia Zony współgra z cyberpunkiem, ciężkie industrialne klimaty, opad atomowy oraz recydywisci tworzą dla niego szeroki margines. nazwijmy to sub-cyberpunkiem.

@Kowku, fabuła gry może jest nierealna, ale oddana atmosfera jest realistyczna. np. temat broni jest kluczowy, co mi się podoba i nie został potraktowany jak w zwykłych fps-ach. to nazywam realizmem. ;)

Uwagi moderatora:

Wiesz co to duże litery?
Stalkerka91
Kot

Posty: 20
Dołączenie: 11 Wrz 2010, 22:10
Ostatnio była: 05 Wrz 2011, 00:26
Kozaki: -2

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez clearskystalker w 20 Lip 2011, 04:21

Oby tylko nie zmieniali lokacji z terenu czarnobyla na jakiś inny, dali więcej mutantów, i przywrócili Czyste Niebo z możliwością dołączenia do niego. I mogliby więcej prorosyjskich pukawek dać, np. Sajgi albo AK-107...........nikt by się napewno nie pogniewał. Możnaby też wprowadzić możliwość opowiedzenia się po stronie Monolitu, w sęsie wyboru czy jest się zwykłym stalkerem,który dołączy do jakiejś normalnej frakcji,lub zostanie samotnikiem,czy może będzie rozdawał headshoty każdemu,kto choć o centymetr przybliży się do centrum zony. Akurat przykładowo odnośnie środków transportu to nie mam do końca wyrobionego zdania. Fakt faktem,że nie byłoby źle,gdyby pojawiła się możliwość polatania śmigłowcem Jak-24 czy innym,ale myślę,że ta kwestia jest ostatnią,jaką powinno się poruszyć.
clearskystalker
Kot

Posty: 38
Dołączenie: 06 Lip 2011, 03:12
Ostatnio był: 04 Wrz 2013, 11:20
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 4

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Dżuz w 20 Lip 2011, 10:07

Ech, pognębię Cię jeszcze bo sama się o to prosisz :wink:

Stalkerka91 napisał(a):cyberpunk nie musi się odwoływać tylko do historii świata, ponieważ jest sam w sobie wymysłem fantastycznym i może być sposobem myślenia jako tako


Sposobem myślenia jest sam punk, czyli analiza buntu, nihilizmu i zepsucia moralnego. A to że cyberpunk odwołuje się do przyszłości, właśnie przesądza o tym, że jest to cyberpunk, a nie np. steampunk. Tak więc widzisz: nie możesz wybierać mniej istotnych elementów gatunku, podczepiać ich do swojej teorii i twierdzić, że to cyberpunk. Poza tym, ideą punku - w jakiejkolwiek formie - nie jest skupianie się na złu. Owszem, zło w punkowych wizjach istnieje, ale nie jest ono motywem przewodnim, a traktowanie zła jako czegoś pierwotnego bardziej mi podchodzi pod gnostycyzm niż punk.

Stalkerka91 napisał(a):dla mnie historia Zony współgra z cyberpunkiem, ciężkie industrialne klimaty, opad atomowy oraz recydywisci tworzą dla niego szeroki margines


Jak się mają industrialne klimaty i fallout do cyberpunku? :facepalm: Postindustrialne owszem, ale to chodzi o coś zupełnie innego :!: Recydywiści może i nawet jakoś pod punk podchodzą, ale reszta tego co wymieniłaś prędzej do gatunku post-apo.

Stalkerka91 napisał(a):mierzysz to zjawisko bardzo powierzchownie i jednomiarowo. ja to nazwałam "europejskim cyberpunkiem", co miało określić jego inność wobec wizji amerykańskiej czy japońskiej


No tak. Tylko właśnie te wizje - a najbardziej japońska - najlepiej oddają ideę cyberpunku. Dla mnie kwintesencją gatunku będzie japońska Akira i stolica Japonii, która nawet w obecnej, teraźniejszej formie wygląda jak miasto z cyberpunkowgo koszmaru. A ta twoja "inność" wynika właśnie z dość okrężnego potraktowania cyberpunku i skupiania się na nie najważniejszych elementach, które równie dobrze pasują do innych gatunków. Dlatego S.T.A.L.K.E.R. nigdy nie będzie cyberpunkiem, nawet w europejskim wydaniu. Jak to mawiał mój profesor: Sorry sir, but... not!

Dobra kończę, bo już w *uj się off-top zrobił, ale musiałem to powiedzieć :P

Uwagi moderatora:

Żaden offtop. Dyskutujemy dalej. ;)
W10 x64 / i5-4670 / MSI GeForce GTX 1070 Ti GAMING 8GB / 8 GB DDR 3 / SSD Samsung 850 Pro 256GB Image
atikabubu Dżuz to morrofag z 10 letnim stażem Image

Za ten post Dżuz otrzymał następujące punkty reputacji:
Negative Adust.
Awatar użytkownika
Dżuz
Przewodnik

Posty: 968
Dołączenie: 11 Lut 2011, 19:08
Ostatnio był: 16 Lis 2024, 13:25
Miejscowość: Frogville
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 254

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez KoweK w 20 Lip 2011, 10:44

Stalkerka91 napisał(a):@Kowku, fabuła gry może jest nierealna, ale oddana atmosfera jest realistyczna. np. temat broni jest kluczowy, co mi się podoba i nie został potraktowany jak w zwykłych fps-ach. to nazywam realizmem. ;)

No, wow, mamy jeden realistyczny element i co dalej? Nazwiesz każdą grę z przyszłościowym realistycznym elementem grą cyberpunkową? Zagalopowałaś się, dziewczynko, troszkę. :facepalm:

Wg Twoich teorii, to nawet taki Fallout właśnie powinien być cyberpunkowy... Z takimi teoriami wśród falloutowców spotkałabyś się tylko z wyśmianiem lub przyklejeniem ręki do czoła przez nich.
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5673
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: Wczoraj, 03:27
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1477

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez djcycu w 20 Lip 2011, 11:09

Stalkerka91 napisał(a):@Kowku, fabuła gry może jest nierealna, ale oddana atmosfera jest realistyczna. np. temat broni jest kluczowy, co mi się podoba i nie został potraktowany jak w zwykłych fps-ach. to nazywam realizmem. ;)


Broń realistyczna? Broń się gorzej zachowuje jak chińska wiatrówka! Jednym strzałem z 50 metrów nie trafić i to z optyki? Dodatkowo broń się lekko spierniczy i od razu zacina się jak samoróbka jakaś (tym bardziej że zacinanie się częściej objawia podczas strzelania do wroga). To jest realizm? Udajesz kobietko że jesteś ekspertem a tak naprawdę sama nie wiesz co piszesz i walisz takimi zdaniami że czasem aż ciężko się to czyta. Chcesz jakichś psychologii w tej grze, jakichś Syberiowych (chodzi o grę więc forma słowa lewa :P ) klimatów poznawania ludzi a my chcemy akcji pomieszanej z historyjkami jak było to w SoC. Czasem dzięki takim developerom jak twoje rozumowanie upadają na ryj najlepsze produkcje np NFS...

Stalker to strzelanka z elementami RPG tak czy inaczej ale w mądrym wydaniu. Nie zawsze trzeba szyć do kogoś bo czasem można się dogadać. Ilość mutantów i innych niebezpieczeństw zmusza do strzelania więc jeśli tak nas do tego przyzwyczajono to lepiej by tak zostało bo gra jest dzięki temu dynamiczna. Stalker Tarkowskiego nie ima się aż tak bardzo do gry jak to ujęłaś... Gdyby tak było to od początku gra przypominała by pozycję LOST The Game albo coś w ten deseń.

Nie rozumiem całkowicie o co ci poszło i co ty tak właściwie chcesz... Jak dla mnie szukasz zobrazowania tego niebezpieczeństwa zony ale pamiętaj, kolory, muzyka i refleksje nie oddadzą tego tak jak atmosfera grozy w ciemnym i skrywającym tajemnice laboratorium. Zgodzi się ze mną każdy który po raz pierwszy wlazł do X18 i nie walić tu smutów że mutantów było za dużo bo wcale tak nie było. To w OL który się każdym tak nazbyt podobał przesadzono i to dobitnie.

clearskystalker napisał(a):Fakt faktem,że nie byłoby źle,gdyby pojawiła się możliwość polatania śmigłowcem Jak-24


MI-24! Wać panie :) Owszem to by było miłe doświadczenie... Ale na pierwszy rzut powinni ładnie wykonać wnętrza aby te zegary czy dziury po nich milej się oglądało i komponowało się do reszty (nie muszą się ruszać!).
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Kumpel111 w 20 Lip 2011, 11:36

Ta broń jest nierealistyczna, szczególnie pod względem odrzutu a raczej jego brak. Z "chińską wiatrówką" @Djcyca też się zgodzę :)
Awatar użytkownika
Kumpel111
Tropiciel

Posty: 363
Dołączenie: 24 Wrz 2010, 18:23
Ostatnio był: 05 Lip 2024, 08:31
Miejscowość: Paraguay
Frakcja: Zombie
Kozaki: 22

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez KoweK w 20 Lip 2011, 12:01

Przesadzacie. To nie jest ARMA. Fizyka i tym podobne rzeczy w S.T.A.L.K.E.R.'ze są świetnie zrealizowane.
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5673
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: Wczoraj, 03:27
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1477

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez dyster w 20 Lip 2011, 12:21

Zło jako pojęcie pierwotne od zawsze intrygowało ludzi. Nie wiem jak to nazwać, ale wydaje mi się, że nawarstwienie elementow stalkera uwypukla jakby pewnego rodzaju topos świata złożonego i obliczonego


Leżę :D
Czy w Twojej naturze leżu komplikowanie rzeczy prostych i dorabianie ideologii na siłę? Używasz fikuśnych nazw ( tak, tak wiem co to topos, chodziłem do szkoły średniej ;) ) i stwierdzeń na wyrost.
Cóż to za te elementy nawarstwiające w Stalkerze? Chyba nie chodzi o to :

gdyby spojrzeć szerzej to wszystko, w stalkerze ma taki sam kolor- szary. szarzy są ludzie, szare są resztki szyb w oknach, szara jest zaschnięta krew na starym zardzewiałym ogrodzeniu. to wszystko tworzy jedną spójną całość,


Nie przyszło Ci do głowy, że to była po prostu artystyczna wizja twórców gry, którzy chcieli stworzyć strzelankę sci-fi z elementami postapo i gęstym klimatem? Nie każda szarość i brud = cyberpunk, to co najwyżej dodatkowe elementy tego nurtu. W Knights of the Old Republic 2 masz szarość wylewającą się z każdej strony, zapodziała się gdzieś baśniowa dwubiegunowość świata Gwiezdnych Wojen. Mało tego, możesz sobie w te grze wszczepiać implanty i występuje motyw ZUA! Czy KotOR 2 to cyberpunk? ( Darth Nihilus kwintesencją cuberpunku? :O ).

Szarość, bunt, zło i zniszczenie masz we wspomnianym już Falloucie, grałaś kiedyś w jakąś część? Czy jeden z symboli postapokalipsy to też sajberpank?

Teraz skupmy się na tym, co powoduje że wg Ciebie Stalker należy do tego nurtu.
- Wizję świata bardzo realistycznego,


Lol, uzasadnij. Póki co wymieniłaś tylko tą broń, co jak już Ci koledzy wypomnieli, jest argumentem chybionym.
- Przesiąknietego tematyka polityczno-militarną,


Militarną owszem, polityczną już nie tak mocno. W grze występuje oklepany schemat "My naukowcy mieliśmy wielkie plany i chcieliśmy dobrze, więc postawiono nam tajne laboratorium, ale jak zwykle daliśmy dupy". Wszystko w polewie z mitów czarnobylskich i okołoczarnobylskich jak np. Oko Moskwy - Mózgozwęglacz.

- Charakter tego miejsca,


Co to znaczy?

- Niedaleko przyszłość,


Pojedyncza zgodność z nurtem przy braku innych podobieństw o niczym nie świadczy, bo wszystko co dzieje się niedaleko w przyszłości należałoby traktować jako cyberpunk.

cóż, widocznie niektórzy wdzą w tym tylko strzelanke


Cóż, w zasadzie jest to strzelanka. W Stalkerze chodzi głównie o napieprzaniu do mutantów z karabinu, a nie filozoficzne dywagacje na temat zła człowieka. Z tą różnicą, że przy okazji możesz jeszcze sobie pogadać z postaciami, masz całkiem sporą swobodę, a wszystko w gęstym, postapokaliptycznym klimacie.
Też bym się nie obraził na RPG w stylu Tormenta w klimatach Stalkera, jednak teraz mamy do czynienia z FPSem ze świetnym klimatem, nie nadającym się dla casuali i dorabianie ideologii tego nie zmieni.

I nie napalaj się za bardzo na 2 część. Jej obecność na konsolach sugeruje, że seria może odpłynąć w stronę właśnie casuali, co może skutkować zwiększeniem intensywności rozpierduchy i zepchnięcia na dalszy plan fabuły. :)
dyster
Kot

Posty: 6
Dołączenie: 19 Lip 2011, 12:38
Ostatnio był: 21 Lip 2011, 10:02
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 5

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez djcycu w 20 Lip 2011, 14:52

xKoweKx napisał(a):Przesadzacie. To nie jest ARMA. Fizyka i tym podobne rzeczy w S.T.A.L.K.E.R.'ze są świetnie zrealizowane.


No ale żeby Makarovem z metra nie trafić mimo iż mam obiekt w celowniku to wiesz :P Project IGI 2 miał to lepiej rozbudowane co symulatorem jak Arma nie jest. W Stalkerze broń miała wiele do życzenia a widać to najlepiej było idąc po klucz do Dzika gdzie walka z bandytami była prawie jak na bagnety a celownik od Naboja nie sprawdzał się na tyle ile powinien. Źle nie było no ale czasem mogło być lepiej :)

dyster napisał(a):I nie napalaj się za bardzo na 2 część. Jej obecność na konsolach sugeruje, że seria może odpłynąć w stronę właśnie casuali, co może skutkować zwiększeniem intensywności rozpierduchy i zepchnięcia na dalszy plan fabuły. :)


Życzę ci żebyś się mylił :D Szkoda by było gdyby zbyli fabułę... Ale bądźmy dobrej myśli :)
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Glaeken w 20 Lip 2011, 16:52

djcycu napisał(a):
dyster napisał(a):I nie napalaj się za bardzo na 2 część. Jej obecność na konsolach sugeruje, że seria może odpłynąć w stronę właśnie casuali, co może skutkować zwiększeniem intensywności rozpierduchy i zepchnięcia na dalszy plan fabuły. :)
Życzę ci żebyś się mylił :D Szkoda by było gdyby zbyli fabułę... Ale bądźmy dobrej myśli :)

Panowie z wywiadów z Sergey'em wynika, że:
1. nie mają zamiaru w żaden sposób "zubożyć" gry na rzecz konsol i ich posiadaczy, czego dowodzi chociażby opracowanie uniwersalnego silnika ażeby w równym stopniu zaspokoił wszystkie typy platform, ich wymagania i preferencje graczy,,
2. nawiązali ścisłą współpracę z autorami książek z uniwersum STALKERa ażeby wspólnie dopracować warstwę scenariuszową gry, do tego zarówno film/serial, książki jak i gra będą wzajemnie łączyć się i przeplatać jako odrębne elementy tego samego uniwersum.
3. pytani o inne gry studia, odpowiadają, że nie maja zamiaru wypuszczać kolejnych części np.: Kozaków czy innych znanych tytułów, a to oznacza, że większość (a może nawet i wszystkie) swoje zasoby przerzucili na rzecz projektu stalker,

Podsumowując: wypowiedzi GSC sugerują, że dopiero teraz mają finansowe i informatyczne możliwości a produkt jest rozpoznawalny na tyle, żeby zaatakować różne rynki (pc, konsole, zachód, wschód) ze wszystkich osiągalnych "dział", początkowo skromna gra która wyszła kilka lat temu powoli przekształca się w potężną franszyzę rodem z USA i wszystko wskazuje na to, że studio już nie będzie ograniczać się głownie do gier komputerowych lecz zaatakuje rynek już znanym i rozwiniętym brandem (marką) spod znaku "STALKER", który zagości nie tylko na naszych monitorach lecz także innych produktach. Z małej poczwarki ma się wyłonić piękny motyl. OBY ! ;)

p.s.: dziwi mnie jedynie brak dużej kampanii reklamowej na rzecz gry, ponoć ma być skromna, no ale z drugiej strony marka jest już rozpoznawalna a film/serial, koszulki i inne rzeczy z nią związane będą uzupełniać braki w reklamie.
Ostatnio edytowany przez Glaeken 20 Lip 2011, 17:14, edytowano w sumie 5 razy
Awatar użytkownika
Glaeken
Administrator

Posty: 1034
Dołączenie: 16 Lip 2011, 17:53
Ostatnio był: 09 Mar 2024, 18:58
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 371

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość