[PYTANIE] jakim programem otworzyć plik z rozszerzeniem .dds

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Re: [PYTANIE] jakim programem otworzyć plik z rozszerzeniem

Postprzez Wheeljack w 02 Cze 2011, 15:49

lukasz638 napisał(a):2. Mam parę nowych broni które nie posiadają pełnej animacji tzn. w momencie przeładowywania nie ma animacji wyjmowania/wkładania magazynka. W jaki sposób mogę to naprawić? I czy może to wykonać zwykły śmiertelnik?

Znaczy się, że nie ma w ogóle animki czy jest jakaś beznadziejna w ogóle nie podobna do przeładowania?
Awatar użytkownika
Wheeljack
Administrator

Posty: 1919
Dołączenie: 13 Kwi 2009, 18:52
Ostatnio był: 25 Wrz 2024, 15:54
Miejscowość: Fraktal
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 725

Reklamy Google

Re: [PYTANIE] jakim programem otworzyć plik z rozszerzeniem

Postprzez lukasz638 w 02 Cze 2011, 16:20

Co do animacji to chodzi o to że są np. podnoszenie broni podczas przeładowania i przeładowanie po wymianie magazynku. Chodzi o to że nie ma animacji wyciągania pustego i wkładania nowego magazynka (ten pozostaje cały czas w broni).
Awatar użytkownika
lukasz638
Stalker

Posty: 190
Dołączenie: 23 Maj 2010, 12:41
Ostatnio był: 24 Wrz 2024, 22:56
Miejscowość: Lublin
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 9

Re: [PYTANIE] jakim programem otworzyć plik z rozszerzeniem

Postprzez Wheeljack w 02 Cze 2011, 16:30

Jak na moje oko to zapomniałeś przekopiować animacji.omf z folderu z modelami broni.
Awatar użytkownika
Wheeljack
Administrator

Posty: 1919
Dołączenie: 13 Kwi 2009, 18:52
Ostatnio był: 25 Wrz 2024, 15:54
Miejscowość: Fraktal
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 725

Re: [PYTANIE] jakim programem otworzyć plik z rozszerzeniem

Postprzez lukasz638 w 02 Cze 2011, 16:40

Chodzi o to że jest to jakiś mod (który ściągnąłem jakiś rok temu i nie pamiętam nazwy) ze zintegrowanym spawnerem. Wciskając kombinację klawiszy ctrl+s otwier mi się okno i tam mam do wyboru bronie. Chodzi mi o to że kiedy już sobie te bronie zespawnuje to pojawia się opisany wcześniej problem. Tylko kilka broni spośród kilkunast posiada pełną animację przeładowań. Dopiero z tego moda chciałem wyciąć bronie i dodać je sprzedawcą.
Ostatnio edytowany przez lukasz638, 02 Cze 2011, 16:45, edytowano w sumie 1 raz
Awatar użytkownika
lukasz638
Stalker

Posty: 190
Dołączenie: 23 Maj 2010, 12:41
Ostatnio był: 24 Wrz 2024, 22:56
Miejscowość: Lublin
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 9

Re: [PYTANIE] jakim programem otworzyć plik z rozszerzeniem

Postprzez Wheeljack w 02 Cze 2011, 16:44

Nie ma animacji.omf, albo model jest zwalony (czyt. wszystkie wierzchołki są przypisane do kości wpn_body i animka nie ma prawa działać jak należy).
Awatar użytkownika
Wheeljack
Administrator

Posty: 1919
Dołączenie: 13 Kwi 2009, 18:52
Ostatnio był: 25 Wrz 2024, 15:54
Miejscowość: Fraktal
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 725

Re: [PYTANIE] jakim programem otworzyć plik z rozszerzeniem

Postprzez lukasz638 w 02 Cze 2011, 16:46

Czy można to w jakiś sposób naprawić? Jeśli tak to jak?
Awatar użytkownika
lukasz638
Stalker

Posty: 190
Dołączenie: 23 Maj 2010, 12:41
Ostatnio był: 24 Wrz 2024, 22:56
Miejscowość: Lublin
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 9

Re: [PYTANIE] jakim programem otworzyć plik z rozszerzeniem

Postprzez Wheeljack w 02 Cze 2011, 16:52

Przekopiowujesz rzekomo nieistniejący .omf z animacjami, albo poprawiasz model broni tzn. przypisujesz wierzchołki magazynka do kości magazynka. Sama animacja zapewne jest w porządku bo nie sądzę, żeby ktoś robił ją bez magazynka. :E
Awatar użytkownika
Wheeljack
Administrator

Posty: 1919
Dołączenie: 13 Kwi 2009, 18:52
Ostatnio był: 25 Wrz 2024, 15:54
Miejscowość: Fraktal
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 725

Re: [PYTANIE] jakim programem otworzyć plik z rozszerzeniem

Postprzez lukasz638 w 02 Cze 2011, 16:56

Dobra, ale jak poprawić tą animację?
Awatar użytkownika
lukasz638
Stalker

Posty: 190
Dołączenie: 23 Maj 2010, 12:41
Ostatnio był: 24 Wrz 2024, 22:56
Miejscowość: Lublin
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 9

Re: [PYTANIE] jakim programem otworzyć plik z rozszerzeniem

Postprzez Wheeljack w 02 Cze 2011, 17:04

http://mod.stalker.pl/index.php?title=T ... HUDa_broni Wpierw obadaj czy te .omfy są.
Otwórz wpn_nazwa_broni_hud.ogf, sprawdź czy magazynek jest przypisany do kości ~magazin i zdaj relację. :P
Awatar użytkownika
Wheeljack
Administrator

Posty: 1919
Dołączenie: 13 Kwi 2009, 18:52
Ostatnio był: 25 Wrz 2024, 15:54
Miejscowość: Fraktal
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 725

Re: [PYTANIE] jakim programem otworzyć plik z rozszerzeniem

Postprzez djcycu w 02 Cze 2011, 17:45

lukasz638 napisał(a):A więc chodzi mi o to że chcę połączyć 2 mody i tu pojawia się problem. W obu modach w folderze gamedata->tekstury->ui znajduje się plik z rozszerzeniem .dds, i tu moje pytanie jakim programem mogę otworzyć/edytować te pliki?


Jeszcze jest DXT BMP ;)
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775

Re: [PYTANIE] jakim programem otworzyć plik z rozszerzeniem

Postprzez Krzysu_Pl w 02 Cze 2011, 18:08

djcycu napisał(a):
lukasz638 napisał(a):A więc chodzi mi o to że chcę połączyć 2 mody i tu pojawia się problem. W obu modach w folderze gamedata->tekstury->ui znajduje się plik z rozszerzeniem .dds, i tu moje pytanie jakim programem mogę otworzyć/edytować te pliki?


Jeszcze jest DXT BMP ;)


I PaintNet, dla takich bardziej nierozgarniętych (np. Ja :P).
Awatar użytkownika
Krzysu_Pl
Tropiciel

Posty: 314
Dołączenie: 05 Maj 2010, 19:23
Ostatnio był: 24 Kwi 2022, 21:40
Ulubiona broń: RGD-5 Grenade
Kozaki: 81

Re: [PYTANIE] jakim programem otworzyć plik z rozszerzeniem

Postprzez djcycu w 03 Cze 2011, 14:26

DXT BMP zapewnia jeszcze podkładanie Alphy do DDS'ów tak że od razu wam podpowiem :) Część z ludzi miała z tym problemy używając Photoshopa i filtrów DDS do niego. Co prawda DXT BMP to tylko manipulator do zapisywania i odczytywania no ale praktyczny i stabilny bo specjalnie do tego został przygotowany :)
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775

Poprzednia

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości