[PYTANIE] jakim programem otworzyć plik z rozszerzeniem .dds

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

[PYTANIE] jakim programem otworzyć plik z rozszerzeniem .dds

Postprzez lukasz638 w 30 Maj 2011, 13:32

A więc chodzi mi o to że chcę połączyć 2 mody i tu pojawia się problem. W obu modach w folderze gamedata->tekstury->ui znajduje się plik z rozszerzeniem .dds, i tu moje pytanie jakim programem mogę otworzyć/edytować te pliki?
Awatar użytkownika
lukasz638
Stalker

Posty: 190
Dołączenie: 23 Maj 2010, 12:41
Ostatnio był: 24 Wrz 2024, 22:56
Miejscowość: Lublin
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 9

Reklamy Google

Re: [PYTANIE] jakim programem otworzyć plik z rozszerzeniem

Postprzez Cromm Cruac w 30 Maj 2011, 13:51

Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian

Za ten post Cromm Cruac otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive lukasz638, Rumcajs93.
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2542
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 23 Wrz 2024, 20:31
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: [PYTANIE] jakim programem otworzyć plik z rozszerzeniem

Postprzez lukasz638 w 30 Maj 2011, 16:21

Dzięki za pomoc. Mam jeszcze 2 pytania:
1. Połączyłem ten mod viewtopic.php?f=77&t=13899 z tym modem viewtopic.php?f=77&t=8037 (dokładniej z zestawem pierwszym) tylko że oba z nich posiadają plik o którym pisałem wyżej. I tu moje pytanie czy da się te pliki połączyć w jeden tak aby się nie gryzły?
2. Do moda dodającego nowe bronie stworzyłem własne opisy z którymi mam problem a mianowicie podczas gry opisy przy broniach się pojawiają ale cały tekst jest wyświetlany bez odstępów. O co chodzi?
Awatar użytkownika
lukasz638
Stalker

Posty: 190
Dołączenie: 23 Maj 2010, 12:41
Ostatnio był: 24 Wrz 2024, 22:56
Miejscowość: Lublin
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 9

Re: [PYTANIE] jakim programem otworzyć plik z rozszerzeniem

Postprzez kubekpop w 30 Maj 2011, 16:28

1. Tekstury możesz zamieniać, nie będzie żadnego błędu. Wystarczy, że podmienisz jeden plik drugim. Tekstur się nie łączy. Najwyżej będziesz miał np. zamiast zielonego tła niebieskie dodawane przez innego moda. Spróbuj podmieniając pliki.
2. Jeśli dodawałeś w pliku ltx broni, to musisz ten tekst dać w cudzysłów, np.
Kod: Zaznacz wszystko
description = "OPIS"

[EDIT]
Czy ta tekstura to ui_icon_equipment??!! Jeśli tak, to będą problemy. Z tym to do Cromma albo kogoś, kto się na tym zna. Bo tam się znajdują ikonki przedmiotów w ekwipunku. Wydaje mi się, że musiałbyś połączyć te tekstury w jedną zachowując przy tym przyzwoitą rozdzielczość, a potem od nowa dla każdego przedmiotu od nowa ustalać pozycję w tej teksturze, np. x = 10 y = 10 czy coś takiego. Proste to nie jest.
Ostatnio edytowany przez kubekpop, 30 Maj 2011, 16:38, edytowano w sumie 1 raz

Za ten post kubekpop otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive lukasz638.
Awatar użytkownika
kubekpop
Przewodnik

Posty: 956
Dołączenie: 05 Sty 2011, 20:56
Ostatnio był: 05 Lut 2020, 11:37
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: UDP Compact
Kozaki: 160

Re: [PYTANIE] jakim programem otworzyć plik z rozszerzeniem

Postprzez lukasz638 w 30 Maj 2011, 16:36

Ok. dzięki z pomoc :D. Obaj zasłużyliście na :wódka: . W razie problemów z plikami .dds będe jeszcze pisał.


[EDIT]
Tak ta tekstura to ui_icon_equipment. Sporo będzie z tym roboty?
Awatar użytkownika
lukasz638
Stalker

Posty: 190
Dołączenie: 23 Maj 2010, 12:41
Ostatnio był: 24 Wrz 2024, 22:56
Miejscowość: Lublin
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 9

Re: [PYTANIE] jakim programem otworzyć plik z rozszerzeniem

Postprzez kubekpop w 30 Maj 2011, 16:59

Wydaje mi się, że tak, bo w jednym pliku masz ikony od nowych i starych broni od 1 moda, a w drugim nowe i stare bronie 2 moda, więc musiałbyś to scalić i na nowo określać położenie tych ikon w configach broni.
Awatar użytkownika
kubekpop
Przewodnik

Posty: 956
Dołączenie: 05 Sty 2011, 20:56
Ostatnio był: 05 Lut 2020, 11:37
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: UDP Compact
Kozaki: 160

Re: [PYTANIE] jakim programem otworzyć plik z rozszerzeniem

Postprzez Cromm Cruac w 30 Maj 2011, 18:24

Zgadza się. Teoretycznie mógłbyś dodać ikony występujące na jednej do tej drugiej ale będziesz musiał zmienić pozycje tych ikon w konfigach broni. Za ich pozycje i rozmiary odpowiadają te linijki w configu broni:
Kod: Zaznacz wszystko
inv_grid_width      = 6
inv_grid_height         = 2
inv_grid_x            = 0
inv_grid_y            = 0

Wszystko jest oparte na siatce 64x64px więc 1 grid = 64 pixele
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2542
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 23 Wrz 2024, 20:31
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: [PYTANIE] jakim programem otworzyć plik z rozszerzeniem

Postprzez scigacz1975 w 30 Maj 2011, 20:45

Wbrew pozorom wcale to nie jest takie trudne, chociaż jest dość żmudne. Trzeba też pamiętać o kilku rzeczach i można wszystko idealnie ustawić.

1. zauważcie że jak otworzycie plecak czy menu handlu to każdy itemek wyświetlany jest na siatce współrzędnych (kratki) np. pistolet "desert eagle" wyświetlany jest w 2 sąsiadująco w poziomie kratkach, a np. OC-14 Groza na 8-miu kratkach po 4 w 2 poziomych rzędach. Odpowiada za to parametr
Kod: Zaznacz wszystko
inv_grid_width      = 6
inv_grid_height         = 2
gdzie width = 6 to 6 kratek na szerokość (od lewej) a height = 2 to 2 rzędy kratek w pionie czyli item jest na 12 kratkach w 2 rzędach po 6.

2. Siatka współrzędnych w ui_icon_equipment liczona jest od pierwszej kratki w lewym górnym rogu pliku z podziałem na rzędy i kolumny. Za rzędy odpowiada parametr inv_grid_y = 0, za kolumny parametr inv_grid_x = 0. Jeżeli te wartości będa miały np. takie dane
Kod: Zaznacz wszystko
inv_grid_width         = 5
inv_grid_height         = 2
inv_grid_x         = 0
inv_grid_y         = 2
to w tym wypadku SWU określony jest na 10 kratkach w 2 rzędach po 5 kratek a w pliku ui_icon_equipment ikona broni zaczyna się w 1 kolumnie od lewej, w 3 rzędzie. Tu mała ciekawostka skrajne rząd (od góry) i kolumna (od lewej) mają wartość 0.
A więc umieszczając ikonę w pliku ui_icon i określając ją w ekwipunku podaje się pozycjami
inv_grid_x = 0 , inv_grid_y = 2 pierwszą lewą górną kratkę, a ilość pół (kratek) zajmowanych pozycjami inv_grid_width = 5, inv_grid_height = 2. Żeby wam to ułatwić dodaję prosty program do podglądu pliku ui_icon_equipment.dds - po rusku ale zrozumiecie o co biega.

3. Bardzo ważna jest też kwestia umieszczania doczepnych elementów do broni (tłumik, granatnik, celownik). W plikach ltx broni określone to jest w sekcji:
Kod: Zaznacz wszystko
scope_name                = wpn_addon_scope
scope_x                = 60
scope_y                = -2
silencer_name              = wpn_addon_silencer
silencer_x                = 195
silencer_y                = 17
grenade_launcher_name       = wpn_addon_grenade_launcher_m203
grenade_launcher_x          = 128
grenade_launcher_y          = 28

Tutaj jest troszkę inna sprawa bo gra wylicza położenie np. celownika trochę inaczej. Wydaje mi się że obiera sobie układ współrzędnych ze środka ikony. Ale to akurat mało ważne. O czym trzeba wiedzieć. Oprę się na celowniku.
Kod: Zaznacz wszystko
scope_name                = wpn_addon_scope
scope_x                = 60
scope_y                = -2
- powiedzmy że jest źle umieszczony - za wysoko i za bardzo wchodzi na kolbę. Zmieniamy więc wysokość celownika na broni parametrem scope_y = -2. Jeżeli chcemy celownik opuścić to parametr zwiększamy. Np. celownik jest umieszczony (po podpięciu) o 2 milimetry za wysoko (podaję milimetry bo tak najłatwiej) Aby opadł bardziej na ikonę należy zmienić scope_y = -2 na = 6 (ok. 4 jednostek na milimetr), Jeżeli chcemy go podnieść to zmniejszamy parametr np. na -10 (ok. 2 mm w górę). Analogicznie parametrem scope_x = 60 jeżeli zrobimy = 68 to celownik przesunie się w prawo o ok. 2mm, jeżeli zmniejszymy na = 52 przesunie się w lewo (cofnie się na broni) ok 2mm

Za ten post scigacz1975 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive lukasz638.
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 12 Wrz 2024, 15:31
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Re: [PYTANIE] jakim programem otworzyć plik z rozszerzeniem

Postprzez lukasz638 w 02 Cze 2011, 13:12

Dzięki za objaśnienie, a program rzeczywiście mi się przydał. Mam jeszcze 3 pytania:
1. Jakim programem mogę otworzyć plik z rozszerzeniem .OGF i co właściwie znajduje się w tych plikach?
2. Mam parę nowych broni które nie posiadają pełnej animacji tzn. w momencie przeładowywania nie ma animacji wyjmowania/wkładania magazynka. W jaki sposób mogę to naprawić? I czy może to wykonać zwykły śmiertelnik?
3. Czy jest jakaś linijka odpowiedzialna za częstotliwość występowania danego przedmiotu u handlarza?
Awatar użytkownika
lukasz638
Stalker

Posty: 190
Dołączenie: 23 Maj 2010, 12:41
Ostatnio był: 24 Wrz 2024, 22:56
Miejscowość: Lublin
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 9

Re: [PYTANIE] jakim programem otworzyć plik z rozszerzeniem

Postprzez scigacz1975 w 02 Cze 2011, 15:32

1. - *.ogf to pliki dźwiękowe. Jak masz w systemie zainstalowany kodek to odtworzysz winampem czy bestplayerem

2. - zadaj to pytanie @Wheeljackowi

3. - W gamedata\configs\misc\trade masz pliki handlarzy. Otwierasz który Ci pasuje i szukasz sekcji:
Kod: Zaznacz wszystko
[supplies_generic]
ammo_9x18_pmm         = 1,   1


Tu oparłem się na amunicji 9x18 PB, jeżeli jest tak jak wyżej to dostaniesz zawsze 20 naboi i będą za każdym razem.
Jeżeli zmienisz na:
Kod: Zaznacz wszystko
ammo_9x18_pmm         = 5,   1

to zawsze będzie dostępne 5 paczek danego naboju.


Jezeli ustawisz tak:
Kod: Zaznacz wszystko
ammo_9x18_pmm         = 5,   0.5

To masz 50% szans na to że amunicja będzie u handlarza
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 12 Wrz 2024, 15:31
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Re: [PYTANIE] jakim programem otworzyć plik z rozszerzeniem

Postprzez kubekpop w 02 Cze 2011, 15:43

[quote="scigacz1975"]1. - *.ogf to pliki dźwiękowe. Jak masz w systemie zainstalowany kodek to odtworzysz winampem czy bestplayerem

a nie animacje, czy coś w tym stylu? Wydaje mi się, że pliki dźwiękowe w stalkerze to *.ogg.
Awatar użytkownika
kubekpop
Przewodnik

Posty: 956
Dołączenie: 05 Sty 2011, 20:56
Ostatnio był: 05 Lut 2020, 11:37
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: UDP Compact
Kozaki: 160

Re: [PYTANIE] jakim programem otworzyć plik z rozszerzeniem

Postprzez scigacz1975 w 02 Cze 2011, 15:45

Racja zwracam honor - rzeczywiście to są pliki modeli. Tak to jest jak człowiek robi kilka rzeczy na raz. Mea Culpa :facepalm:

A więc w sprawie ogf-ów zapraszam tutaj, tutaj i tutaj - a po porady również do @Wheeljacka
Ostatnio edytowany przez scigacz1975, 02 Cze 2011, 15:53, edytowano w sumie 1 raz
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 12 Wrz 2024, 15:31
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Następna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości