S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Tutaj dyskutujemy w tematach, które nie pasują do żadnej części S.T.A.L.K.E.R.'a.
Regulamin forum
Chcesz zadać pytanie lub masz problem? Napisz w tym dziale, a Twój temat na pewno zostanie usunięty.

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez lukasz638 w 08 Kwi 2011, 16:51

paintball_0 napisał(a):
Wyobraź sobie taką scenę: kładziesz jednego bandytę, drugiego, trzeci cię zabił. Loading do samego początku mapy. 20 minutowa podróż w to samo miejsce, podchodzenie do tej samej sytuacji po raz drugi i znów niepowodzenie.

Dokładnie o tym samym sobie pomyślałem kiedy przeczytałem posty o checkpointach w stalkerze.
Awatar użytkownika
lukasz638
Stalker

Posty: 190
Dołączenie: 23 Maj 2010, 12:41
Ostatnio był: 24 Wrz 2024, 22:56
Miejscowość: Lublin
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 9

Reklamy Google

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez raczejtak w 10 Kwi 2011, 01:21

Po tylu postach wpadłem na pomysł by podsumować to co fani chcięli by ujrzeć w nowej odsłonie gry S.T.A.L.K.E.R.

A więc większość z Was chciałaby zobaczyć Zonę która łaczy ze sobą terytoria wokół Czarnobyla. Do tego poziomy doczytywane na bieżąco, bez laoading screenów (tutaj moja dygresja- wolę jednak przechodzenie między lokacjami- ponieważ dawało to odrobinę wytchnienia, a także w pierwszych momentach obcowania z nową mapką dawałą pewną nieopisaną satyswakcję. To co mozna zbadać zaraz po tym jak się odkryło daje bardzo dużo frajdy). Przede wszystkim apelujecie o zachowanie klimaty z wszystkich powstałych do tej pory części. Tutaj zgodzę się z Wami, dodatkowo mogę powiedzieć, że twórcy nie muszą się ograniczać tym co przedstawili nam przez te kilka lat. Historia Strieloka czy majora Diegtiarova może być pewnym smaczkiem wkomponowanym w nasze przygody w miarę poznawania Zony od nowa (bo przecież taka eksploraja to główna zaleta Stalkera). Nie zgadzam się też z niektórymy z Was, że odgrzewane na nowo poziomy są niesmaczym, kilkudniowym kotletem, dawno już po obiedzie. Myślę, że zależeć to będzie głównie od fabuły, no bo co stoi na przeszkodzie dewastacji np. Kordonu, gdzie wojsko nie daje sobie rady z napływem stalkerów? Lub sytuacja w której to Wysypisko staje się swoistym przedsionkiem Zony? Tak naprawdę możliwości jest całkiem sporo.
Kobiety w Zonie będą i to mnie cieszy. Dlaczego? Ponieważ więcej realizmu dzięki temu uzyskujemy. Tak jak większość z Was sądzę, że stalkerki będą pełniły rolę nie zmiany nie tyle kosmetycznej, co wzbogacą fabułę o kolejne dylematy i dyskusje.
Pojazdy- troszeczkę nie odpowiada mi ten kierunek rozwoju gry. Twórcy bardzo dużo czerpią z książki braci Strugackich, gdzie Zonę penetrowało się w pojedynkę, a każda godzina zbliżała nas do śmierci- stąd też wszelki formy szybkiej eksploracji terenu odpadają (ciekawym pomysłem są natomiast teleporty).

Ja osobiście oczekuję od Stalkera 2 nieliniowej i zawikłanej fabuły z otwartym i niejednoznaczym zakończeniem. Warto by było pomyśleć też nad rpgowowymi umiejętnościami GG. Tak np jak jest to zrobione w Borderlands: im więcej posługujemy się danym typem broni, tym większe obrażenia zadajemy, łatwiej jest nam trafić. Sprzyjało by to identyfikacji nas samych z prowadzoną przez nas postacią. Niech fani fpsów się nie napinają, elementy RPG w tej grze są nietypowe. Pomysł z PD jest całkowicie nie do przyjęcia, ale kilka drobnych zmian by się przydało (ot by przyciągnąć szerszą rzeszę fanów)



Teraz moje oczekiwania odniśnie powstającej gry:

Zacznę od grafiki i optymalizacji silnika na PC i konsole. Jak dla mnie grafika nie gra żadnej roli. Prawda że przyjemnej się gra kiedy są zachowane pewne prawidłowości ze świata prawdziwego (mówię o fizyce i o odwzorowaniu otoczenia, szczegółowe tekstury i tak dalej) ale każdy z Was przyzna, że fabuła i niebanalne zwroty akcji przyćmią nawet najdrobniejsze szczegóły. Obawiam się jak każdy z Was, że gra będzie odrobinę uproszczona, chociaż po wywiadach z GSC wnioskuję że priorytet należy się wersji na PC, więc może dostaniemy to Stalkera z klimatem i nieliniowym scenariuszem. Nie wątpię też w to że wersja na konsole będzie okrojona. Powód- iksboksy i plastasziony są nastawione raczej na liniową akcję, niźli na pełną zwrotów akcję fabułę skłaniającą do refleksji i myślenia.
Odniśnie zmian czysto kosmetycznych i drobnych. Arsenał pewnie ulegnie poszerzeniu (ileż modów oferuje coś takiego?) Mutantów nie zabraknie a i pewnie pojawią się nowe.

Podsumowując wiem że każdy z Was chciałby gry nieliniowej, w której duży nacisk kładzie się na przetrwanie (a to pojęcie jest w Zonie szeeeerokie!) Oraz odrobinę akcji (która przydałaby się: taki przelot helikopterem, czyszczenie siedlisk potworów np.). Sam jestem pewien że klimatu gra nie utraci, co do reszty przekonamy się.


Uwagi: post nieuporządkowany, pisany późno w nocy po kilku Kozakach. Gdyby ktoś był na tyle uprzejmy by uporządkować go, poprawić i skomentować- oferuję dozgonną wdzięczność, paczkę amunicji do Natowskiej broni i kilka butelek wspomianego wcześniej trunku.

Za ten post raczejtak otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Szpagin.
raczejtak
Kot

Posty: 23
Dołączenie: 07 Wrz 2010, 16:35
Ostatnio był: 06 Gru 2014, 16:15
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Bulldog 6
Kozaki: 8

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Szpagin w 10 Kwi 2011, 08:38

Ogólnie ciekawa wizja, ale nie pasują mi dwie rzeczy: po pierwsze, stare lokacje. Jeśli mają powrócić, muszą być zdrowo przemodelowane i powiększone (albo w ogóle być częścią większych poziomów). Numer z CS, gdzie przeniesiono je bez żadnych zmian, na 100% nie przejdzie.
A teraz druga sprawa: elementy RPG. Masz racje, pomysł z exp'em jest chybiony, ale trochę myślałem i doszedłem do wniosku, że pomysł z osiągnięciami w stylu CoP jest chyba najlepszym sposobem na rozwiązanie problemu rozwoju postaci. Przydałoby się je trochę przerobić (dodać nowe, zbalansować itd.) i byłoby bardzo fajnie.
Co do otwartych map: mi też nie podoba się ten pomysł, z bardzo prostych względów: jestem pewien, że konsole sobie z tym nie poradzą.
Image
Awatar użytkownika
Szpagin
Legenda

Posty: 1187
Dołączenie: 26 Wrz 2009, 11:39
Ostatnio był: 15 Gru 2021, 23:24
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 238

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez KoweK w 10 Kwi 2011, 11:01

GSC ma rezygnować z otwartych leveli, bo konsole sobie nie poradzą? lol. Kto powiedział, że S2 będzie na konsole obecnej generacji? A nawet jeśli: RAGE ma otwarty świat, ogromny, a jakoś konsole to pociągają.
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5663
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 26 Wrz 2024, 00:41
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1475

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez matekfpol w 10 Kwi 2011, 11:09

Rezygnacja z otwartych poziomów przez GSC w S2 byłaby mniej więcej równa wypowiedzi Cryteku: "No tak, w Crysis 1 i 2 chodziliście w nanokombinezonach, ale Crysis 3 to będzie ścigałka". GSC nie zrezygnuje z otwartości świata, bo to jeden z atutów serii.
Awatar użytkownika
matekfpol
Tropiciel

Posty: 215
Dołączenie: 16 Lis 2010, 23:26
Ostatnio był: 30 Gru 2022, 15:29
Miejscowość: gej
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 39

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez WodZu w 10 Kwi 2011, 13:03

Jeżeli jednak STALKER 2 ucierpi przez konsole to już całkowicie skreślę kosolowców. Wybaczcie, ale moja cierpliwość się kończy. Gry przestają być przełomowe, nie rozwijają się.
Już niedługo: FEAR 3
Awatar użytkownika
WodZu
Stalker

Posty: 110
Dołączenie: 14 Gru 2009, 23:58
Ostatnio był: 13 Gru 2011, 19:55
Miejscowość: Polska stolica parowozów
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: IL 86
Kozaki: 4

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez paintball_0 w 10 Kwi 2011, 14:34

WodZu napisał(a):Jeżeli jednak STALKER 2 ucierpi przez konsole to już całkowicie skreślę kosolowców. Wybaczcie, ale moja cierpliwość się kończy. Gry przestają być przełomowe, nie rozwijają się.


Wybacz, ale BUAHAHAHAHAHAHAHAAAA!! :P :facepalm:

To, że technicznie konsole są 100 lat za PCtami nie oznacza, że studia robiące gry na konsole nie mają świeżych i innowacyjnych pomysłów. Ale nie o tym chciałem pisać.

Doczytywanie jednej ogromnej mapki w locie spowoduje coś, co osobiście nazwałem "syndromem Fallouta 3" (już tak wiele razy wracałem do tej gry, że nawet nie pamiętam czy na tym wątku, czy na innym...). Niby wszędzie jest daleko, trzeba się nałazić jak głupi, a jednocześnie sąsiadujące na mapie ciekawe miejsca wydają się odległe od siebie o rzut kamieniem. Człowiek stoi na jakimś pagórku i ma wrażenie, że mógłby splunąć nad całą tą grą...
To samo uczucie miałem grając w Far Cry 2. Niby gra jest bardzo wielka, ale z powodu konieczności poruszania się pomiędzy ważnymi miejscami odległości musiały zostać maksymalnie zmniejszone, żeby nie było nudno.

I właśnie dlatego jestem przeciwny jednej wielkiej mapce i doczytywaniu na bieżąco. W niektórych grach to się sprawdziło, ale można takie gry wymienić na palcach jednej ręki. Ja sam pamiętam tylko Two Worlds.

Stalker został zbudowany na zasadzie map, na których mamy pewną liczbę ważnych miejsc. Odległości między nimi są na tyle duże, żeby mapy wydawały się wielkie i rozległe, ale na tyle małe, żeby podróż nie nudziła. Jak byście się poczuli po włączeniu Stalkera 2 i po wyjściu z pierwszego baraku, domku, czy czego tam, od razu jak na dłoni zobaczyli wszystkie najważniejsze miejsca z elektrownią w roli głównej? Oczywiście na początku zrobiłoby to ogromne wrażenie, ale z wyżej wymienionych powodów według mnie to bez sensu.

Mapy, między którymi są ekrany wczytywania, stwarzają wrażenie przestrzeni. Człowiek myśli sobie "ta mapy są tak wielkie, że nie idzie ich wszystkich połączyć w jedną całość!". Innymi słowy: efekt psychologiczny.
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez KoweK w 11 Kwi 2011, 16:31

Niestety, ale to jest prawda. Gry, za czasów gdy nie było ery konsol i innego tego typu "badziewia", rozwijały się o wiele szybciej, technologia na PC szła w niesamowitym tempie, a teraz wszystko jakby stoi w miejscu. Prosty przykład: Crysis 1 vs Crysis 2. Brak jakiejkolwiek rewolucji w przeciągu 4 lat, a nawet gorzej... grafika jest gorsza pod pewnymi względami. Śmieszne, wszystko niestety przez uproszczenia konsolowców.
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5663
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 26 Wrz 2024, 00:41
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1475

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Abrams w 11 Kwi 2011, 16:51

Z tego co widzę na facebook'u GSC ma już nowy silnik, poprawia co trzeba i buduje pierwsze zamknięte przestrzenie. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale być może pojawi się edytor.

Na pierwsze screeny powiedzieli że będzie trzeba jeszcze poczekać. Dość długo :]
Intel Core 2 Quad 4x2.66Ghz _ Kingston 4Gb Ram 667MHz _ 2x Nividia Geforce 9890GT SLI 512Mb
Awatar użytkownika
Abrams
Kot

Posty: 49
Dołączenie: 25 Gru 2010, 21:16
Ostatnio był: 17 Sie 2011, 19:39
Miejscowość: Bełchatów
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 3

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Pilot w 11 Kwi 2011, 17:54

Ja tak myślę że na stalkera 2 poczekamy sobie długo. bardzo wątpliwe jest żeby skończyli grę przed 2013 rokiem.
No chyba że zaczną odgrzewać kotleta, np. stare lokacje odświeżone i odrobinkę zmienione. może się wydawać
że GSC za szybko nic nie robi. ostatnie Q i A 13 stycznia z którego dowiedzieliśmy się tyle ile wcześniej wiedzieliśmy, no może troszeczkę więcej. w starszych wpisach, dokładnie 23 grudnia pisze że GSC ma wydać konkrety na temat stalkera w 1 połowie 2011 roku a tu 4 miechy i nawet scrina nie ma dlatego śmie sądzić że stalker 2 wyjdzie gdzieś w pierwszej połowie 2013. Oczywiście nie jestem jasnowidzem i nie odpowiadajcie ,,skąd wiesz ''.
Awatar użytkownika
Pilot
Łowca

Posty: 434
Dołączenie: 26 Lip 2010, 14:34
Ostatnio był: 18 Lip 2021, 12:12
Miejscowość: Red Forest
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: F1 Grenade
Kozaki: 43

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Damianox w 11 Kwi 2011, 18:03

A ja kupie S.T.A.L.K.E.R.'a 2 czy będzie okrojony czy nie (i tak chyba będzie ciut okrojony).Po prostu kupie go ze zwykłej ciekawości.


Edit.Przez konsole :|
Awatar użytkownika
Damianox
Stalker

Posty: 190
Dołączenie: 11 Kwi 2011, 17:41
Ostatnio był: 29 Wrz 2019, 11:05
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 11

INFORMACJA

Postprzez dienonych w 12 Kwi 2011, 16:29

Witam, nie jest to długi post, lecz nie wiem ak Wy, ale ja nie mogę się doczekać premiery STALKERA 2. Znalazłem na internecie trailery z gry :!: (http://www.youtube.com/watch?v=DHDg5F2TRNY), Jeśli też coś Znaleźliście prosze o linki :E POZDRAWIAM :P
w lewo i w dół
Awatar użytkownika
dienonych
Tropiciel

Posty: 260
Dołączenie: 16 Mar 2011, 13:04
Ostatnio był: 24 Sie 2024, 11:29
Miejscowość: W DÓŁ...
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 78

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości