Tak, ale w nasz ukochanej gierce, nie rozja¶nia siê TYLKO niebo ale TAK¯E tekstury, w NFSie po wyje¼dzie z tunelu by³a jakby "¶ciana" z rozja¶nionym filtrem, który symulowa³ efekt HDRa. Ale tak jak powiedzia³em owy HDR jest efektem przyzwyczajenia soczewki do ¶wiate³ oraz (!) ciemno¶ci. Gdy wchodzisz do ciemnego pomieszczenia, przez chwile jeste¶ ¶lepy, ale po jakim¶ u³amku sekundy dostrzegasz kontury obiektów a zaraz potem wiêksze detale.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bloom_%28shader_effect%29 -
Bloom
http://en.wikipedia.org/wiki/High_dynamic_range_rendering -
HDR
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
btw, polecam zedytowanie pliku \_appdata_\user.ltx
zmiana warto¶ci podanych wierszy ze standardowych na
r1_dlights on
r1_dlights_clip 100.
r1_glows_per_frame 30
oraz zmianê atrybutu
r2_allow_r1_lights off
na
r2_allow_r1_lights on
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Podajê linka do mojego "configa" (
user.ltx), który uaktywnia wszystkie efekty dostêpne w grze (
prócz r2_gi).
Mi³ej zabawy oraz wywrotnych oczopl±sów.