Mia³em wczoraj na uczelni wyk³ad o grafice komputerowej, który prowadzi³ prof. Przemys³aw Rokita, pomaga³ min. przy monta¿u scen w "Ogniem i mieczem", przyjecha³ specjalnie na zaproszenie dziekana.
Na pocz±tku przynudza³, a¿ w koñcu zacz±³ mówiæ o radiositach, global illumination, ray-tracingu, photon mappingu, parallax mappingu, bump mappingu.
W czasie przerwy zapyta³em go Deffered Shading. Powiedzia³, ¿e technike ta stosuje sie tak¿e w grafice komputerowej, w 3d STUDIO, w MAYA. Za generowanie scen tworzonych t± technik± odpowiedzialne jest tylko GPU karty graficznej, sam procesor nie ma z tym nic wspólnego. Wiec do Stalkera mocne karty bed± naprawde mile widziane, jeszcze po ostatnim video rosjan i niskim fpsie na 7800GTX.
Wspomnia³em o Stalkerze, tytu³u nie zna³, ale troche interesuje sie grami PC, pyta³em jeszcze o radiosity i teraz moge stwierdziæ, ¿e w becie MULTI wystêpuj±.
http://grafi.ii.pw.edu.pl/pro/index.html