Wreszcie postanowiłem zrobić coś dobrego i użytecznego, toteż zrobiłem poradnik do S.T.A.L.K.E.R. Cień Czarnobyla.
Uwaga! Poradnik robiłem zupełnie sam, więc bez żadnych, oskarżających mnie komentarzy!KordonPo obejrzeniu krótkiego filmiku rozpoczynamy grę jako Naznaczony. Budzimy się w bunkrze handlarza Sidorowicza, z którym musimy porozmawiać. Następnie handlarz zleci nam zadanie odzyskania Pendrive stalkera zwanego Żwawym, który został pojamy przez bandytów. Drzwi bunkra staną dla Ciebie otworem. Teraz udaj się do stalkera o imieniu Wilk, to ten w zielonym kombinezonie. Przesiaduje o w dobrze widocznej wiosce, przy ognisku. Podczas rozmowy dostaniesz od niego nóż, pistolet PMm i trochę amunicji. Skieruj się w stronę parkingu, którego lokalizację będziesz miał zaznaczoną na swoim PDA.
Od strony wyjścia z wioski idź w lewo, czyli na północ. Po chwili powinieneś zobaczyć przy moście stary mieszkalny kontener i usłyszeć wołanie o pomoc. Podejdź do leżących nieopodal zwłok i weź apteczkę. Następnie podejdź do rannego stalkera imieniem Tolik i daj mu ją. Stanie się on Twoim przyjacielem i udzieli paru ważnych dla misji informacji. Jak chcesz możesz zniszczyć skrzynie leżące w kontenerze i wziąć znajdujące się w nich przedmioty. Teraz pora iść do boju. Idź dalej drogą aż dojdziesz do zakrętu w prawo.
Niedaleko stoi grupa wysłanych przez Wilka stalkerów. Porozmawiaj z ich przywódcą Pietruchą. Następnie idź z nimi do ataku. Baza bandytów i miejsce przetrzymywania Żwawego mieszczą się na parkingu. Po wyeliminowaniu wszystkich bandytów udaj się do pierwszego z lewej od głównego wejścia budynku. Porozmawiaj z byłym zakładnikiem. Wręczy Ci on Pendrive i powie o schowku z artefaktem. Ma on także zadanie poboczne, jeśli chcesz się wzbogacić. Polega ono na odnalezieniu przedmiotu, tylko że miejsce jego lokalizacji jest zajęte przez jakąś bestię. Jeśli się zgodzisz wyjdź tylnym wyjściem z parkingu i idź wzdłuż drogi.
Wejdź do tunelu i uporaj się z bestią. Zabierz kombinezon i wracaj do wioski.
Tam będzie na Ciebie czekać Wilk, który wręczy Ci nagrodę za pokonanie bandytów. Wilk będzie miał także jedno zadanie polegające na zniszczeniu legowiska Dzików. Jeśli wykonałeś zadanie dla Żwawego możesz iść po nagrodę do drugiego domku po prawej od strony wjazdu, gdzie Żwawy zrobił sobie drzemkę.
Teraz idź do handlarza i daj mu Pendrive. Gdy poprosisz o zadanie specjalne powie Ci co nieco o Striełoku - celu Twojej życiowej misji. Zadanie specjalene polegać będzie na skradnięciu skrzynki z dokumentami wojskowymi z Instytutu Agroprom, nastepnie dostarczenie jej Barmanowi, stalkerowi prowadzącemu bar na terenie Powinności. Oprócz tego możesz się wzbogacić wykonując jeszcze inne misje m.in. przynieść artefakt, zabić stalkera itd.
Następnie otrzymasz zadanie spotkania się z podróżnikiem. Idź wzdłuż drogi, a przy nasypie skręć w lewo, idź, aż dojdziesz do małego tuneliku z niebezpieczną anomalią wewnątrz. Przeszukaj zwłóki podróżnika. Dowiesz się jak mniej więcej zachowuje się anomalia. Masz trzy wyjścia, jak przedostać się na drugą stronę nasypu:
1. Możesz przejść przez tunel. Zauważ, że anomalia się porusza. Idąc powoli w stałej odległości od anomalii możesz bezpiecznie przejść na drugą stronę.
2. Przez dziurę w płocie. Popatrz na szczyt nasypu. Znajduje się tam płot. Nie możesz go przeskoczyć, lecz blisko mostu znajduje się dziura. Wdrap się na nasyp i znajdź ją. Musisz tylko uważać, by patrolujący ten teren wojskowi nie zauważyli Cię, gdyż wtedy zaczną do Ciebie strzelać.
3. Najmniej ryzykowna metoda. Podchodzimy do dowódcy wojskowych Majora Kuzniecowa i przekupujemy go, by pozwolił nam bezpiecznie przejść.
4. Najbardziej niebezpieczna metoda. Zabijamy żołnierzy. Jednak zdobędziemy wtedy naprawdę dobrą broń i równierz się wzbogacimy.
Gdy uda nam się przedostać usłyszymy Sidorowicza, który będzie nas prosił, byśmy pomogli stalkerowi zwanemu Lisem, który może coś wiedzieć o Striełoku. Stojąc przodem do drogi skręcamy w prawo, w kierunku zabudowań. Zobaczymy Lisa walczącego z kilkoma psami. Pomagamy mu, a on udziela nam informacji o jego bracie Sieryju, który przesiaduje na Wyspisku i wie więcej niż on.
Teraz kierujemy się dalej na północ. Gdy zobaczysz posterunek wojskowy ukryj się za drzewem, głazem, bądź ciężarówką. Zobaczysz stalkerów bijących się z bandytami. Pomóż im i przeszukaj zwłoki, gdyż niektórzy bandyci noszą pistolety maszynowe Viper - 5, niezwykle przydatne na tym etapie gry. W każdym razie dla mnie. Następnie wejdź do budynku i wydostań się tylnymi drzwiami.
Jeśli poradnik Wam się podoba, to będę pisał dalej
.