Zrobiłem spis wszystkich porad, z jakich można skorzystać w Zewie Prypeci. Mam nadzieję, że się przyda. Ponieważ jest ich niemało, podzieliłem je na cztery części.
Część 1 (1 - 25)
:
Wskazówka 1 AC-96/2 posiada unikatowy, dwustrzałowy tryb seryjny. W tym trybie oba pociski z serii trafiają dokładnie w to samo miejsce.
Wskazówka 2 Dwulufowe strzelby mogą wystrzelić z obu luf niemal jednocześnie.
Wskazówka 3 Nie lekceważ pistoletów. Mają przyzwoitą siłę rażenia i mogą być bardzo skuteczne przeciwko słabo opancerzonym celom.
Wskazówka 4 Karabiny snajperskie, z uwagi na płaskość toru pocisku i celność, są idealne do zabijania wrogów z dużej odległości. Nie są jednak zbyt skuteczne na krótkie dystanse.
Wskazówka 5 Strzelanie w ruchu charakteryzuje się znacznie mniejszą celnością w porównaniu do strzelania w pozycji stojącej lub podczas kucania.
Wskazówka 6 W trudnych warunkach Zony zarówno broń, jak i kombinezony ochronne szybko się zużywają. Zużyte bronie są mniej celne i mogą się zacinać, a kombinezony dają słabszą ochronę.
Wskazówka 7 Aby zrobić zrzut ekranu, wciśnij „F12″.
Wskazówka 8 Niektóre środki medyczne mają wyjątkowe właściwości. Na przykład tabletki „Herkules” pozwalają ci przez jakiś czas unieść większy ciężar, podczas gdy blokery psioniczne wzmacniają odporność na emisje psioniczne.
Wskazówka 9 Wódka jest tanią alternatywą dla leków przeciwpromiennych. To najprostszy sposób, by zredukować wpływ promieniowania na organizm.
Wskazówka 10 Aby zobaczyć szczegóły na temat aktualnej misji, przytrzymaj „Tab”.
Wskazówka 11 Aby móc szukać artefaktów, potrzebujesz detektora. Najlepsze detektory czynią szukanie łatwiejszym i są w stanie wykryć więcej wartościowych artefaktów.
Wskazówka 12 Stalkerzy nie wpuszczają do swoich obozów ludzi z bronią w ręku. Aby schować broń, wciśnij odpowiedni klawisz („1″, „2″, „3″, „4″).
Wskazówka 13 Możesz zlokalizować granice anomalii, rzucając śrubami. Aby wyjąć śrubę, wciśnij „6″.
Wskazówka 14 Jedzenie nie tylko zaspokaja głód, ale również nieznacznie poprawia zdrowie.
Wskazówka 15 Napoje energetyzujące tymczasowo przyśpieszają odzyskiwanie wytrzymałości, co zwiększa twoją zdolność poruszania się.
Wskazówka 16 Niska wytrzymałość może cię unieruchomić i wystawić na atak wrogów w kluczowych momentach.
Wskazówka 17 Możesz monitorować stan swojej widoczności dzięki wskaźnikom hałasu i wykrycia umieszczonym w lewym górnym rogu ekranu.
Wskazówka 18 Trzymanie detektora w jednej ręce nie uniemożliwia użycia noża, pistoletu lub śruby za pomocą drugiej ręki.
Wskazówka 19 Niektóre środki medyczne zwiększają odporność organizmu na szkodliwe działania. Używanie tych środków może ocalić ci życie podczas misji w okolicach, w których występują anomalie.
Wskazówka 20 Możesz wywołać podręczne menu dla przedmiotów w plecaku, umieszczając kursor myszy nad danym przedmiotem i klikając prawym przyciskiem myszy.
Wskazówka 21 Pomimo swoich użytecznych właściwości, większość artefaktów jest radioaktywna. Efekt ten można zniwelować, używając artefaktów pochłaniających promieniowanie.
Wskazówka 22 Nóż jest nieskuteczny przeciwko wrogom wyposażonym w broń palną. Używaj go w zwarciu lub w celu dyskretnego wyeliminowania przeciwnika.
Wskazówka 23 Ciężar, który nosisz, obniża twoją wytrzymałość. Zbyt duży ciężar ograniczy twoją mobilność, a kompletne przeciążenie unieruchomi cię zupełnie.
Wskazówka 24 Użycie detektora to jedyny pewny sposób na wykrycie obecności artefaktów na obszarach anomalii.
Wskazówka 25 Większość artefaktów jest niewidoczna podczas swoich wędrówek po obszarach anomalii, dopóki nie wykryjesz ich za pomocą detektora.
Część 2 (25 - 50)
:
Wskazówka 26 Mutanty są bardziej aktywne w nocy, co wyjaśnia, dlaczego stalkerzy wolą poczekać do świtu z wyruszeniem do Zony.
Wskazówka 27 W przypadku silnego napromieniowania organizmu użyj leków przeciwpromiennych. Jeśli nie masz żadnych przy sobie, użyj apteczki, aby uporać się z pierwszymi objawami, zanim dotrzesz do medyka.
Wskazówka 28 Większość stalkerów może oprowadzić cię po okolicy, ale tylko doświadczeni przewodnicy są w stanie bezpiecznie i szybko zaprowadzić cię w bardziej odległe miejsca. Jedni i drudzy każą sobie słono płacić za usługę.
Wskazówka 29 Sprzedawanie artefaktów to nie jedyny sposób na zarobienie gotówki. Pozbywanie się niepotrzebnego sprzętu też może przynieść zyski. Pamiętaj, że handlarze z reguły nie są zainteresowani poważnie uszkodzonymi przedmiotami.
Wskazówka 30 Aby zdemontować tłumik, celownik lub podwieszany granatnik ze swojej broni, kliknij prawym przyciskiem myszy daną broń w swoim plecaku i wybierz odpowiednie polecenie z menu podręcznego.
Wskazówka 31 Jeśli chcesz się poruszać najciszej, jak to tylko możliwe, wciśnij „Shift” aby chodzić lub „Ctrl” aby kucnąć.
Wskazówka 32 Strzelba to broń na krótkie dystanse. Im dalej od ciebie znajduje się przeciwnik, tym mniej jest skuteczna.
Wskazówka 33 Szukając schronienia przed ostrzałem z mniejszych broni, upewnij się, że chowasz się za czymś wytrzymałym. Deski i blacha, w przeciwieństwie do betonowej ściany, nie zapewnią ci zbyt bezpiecznej kryjówki.
Wskazówka 34 Strzały w głowę zadają krytyczne obrażenia i dla większości wrogów są śmiertelne.
Wskazówka 35 Każdy rodzaj mutanta w Zonie ma własny styl walki. Weź to pod uwagę, a będziesz mieć dużo większą szansę na przeżycie.
Wskazówka 36 Możesz ustawić odległość, na jaką rzucisz granat, przytrzymując „PPM”.
Wskazówka 37 Przeciwnicy mogą i będą używać granatów. Gdy zobaczysz symbol granatu, opuść natychmiast strefę wybuchu.
Wskazówka 38 Rozbieg przed skokiem pozwala na pokonanie dużych dziur i szczelin.
Wskazówka 39 Kluczowe wskaźniki pokazujące zdrowie i wytrzymałość znajdują się w prawym dolnym rogu ekranu.
Wskazówka 40 Zona żyje swoim własnym życiem, co oznacza, że zawsze istnieje ryzyko wpadnięcia na mutanty lub wrogich stalkerów w miejscach, które zostały już wyczyszczone.
Wskazówka 41 W Zonie zachowaj czujność i nie polegaj na nieaktualnych informacjach. Gdy powrócisz na zbadany wcześniej obszar anomalii, może się okazać, że poprzednio sprawdzona ścieżka nie jest już dostępna.
Wskazówka 42 Rozmowy ze zwykłymi stalkerami mogą dostarczyć ci przydatnych informacji na temat nowych terenów i ostatnich wydarzeń.
Wskazówka 43 W obu przeznaczonych do tego miejscach możesz umieścić którąkolwiek z broni. Pozwala to na stworzenie dogodnej kombinacji, na przykład karabinu szturmowego ze strzelbą lub pistoletu z karabinem snajperskim.
Wskazówka 44 Każdy handlarz, na jakiego natrafisz w różnych obozach stalkerów, oferuje swój własny, unikalny towar. Na przykład medycy na pewno będą mieli najlepszy wybór środków medycznych.
Wskazówka 45 Jeśli dotrzesz do obozu stalkerów z raną lub zatruciem spowodowanym promieniowaniem, możesz skorzystać z darmowej pomocy miejscowego medyka.
Wskazówka 46 Możesz zostawić swoje rzeczy w prywatnym schowku w obozie, aby uniknąć noszenia ze sobą niepotrzebnego sprzętu.
Wskazówka 47 Jeśli musisz poczekać na konkretną godzinę, możesz zdrzemnąć się w obozie, by zabić czas. Żeby to zrobić, znajdź miejsce do spania, wciśnij „F” i wybierz, jak długo chcesz spać.
Wskazówka 48 Noktowizor w twoim hełmie może zostać ulepszony do wersji nowej generacji. Zwiększy to znacząco zasięg jego działania.
Wskazówka 49 Gdy jesteś w Zonie, zawsze miej przy sobie kilka zapasowych magazynków – na pewno się przydadzą.
Wskazówka 50 Pamiętaj, żeby regularnie zapisywać stan gry – zapobiegnie to konieczności przechodzenia w kółko tych samych fragmentów.
Część 3 (50 - 75)
:
Wskazówka 51 Aby prawidłowo stosować leki, warto znać ich działanie. Zapoznaj się z opisami leków, aby dowiedzieć się, jakie efekty powodują.
Wskazówka 52 Użyj granatów, aby zaatakować przeciwników będących w ukryciu. Weź pod uwagę promień rażenia granatu, aby nie zranić sojuszników.
Wskazówka 53 Aby wyrzucić przedmiot z plecaka, kliknij go prawym przyciskiem myszy i wybierz odpowiednią czynność z menu podręcznego.
Wskazówka 54 Możesz użyć specjalnego ustawienia w menu opcji, aby gra zapisywała się automatycznie w kluczowych miejscach.
Wskazówka 55 Gdy wrócisz do obozu, napraw swój sprzęt, sprzedaj niepotrzebne łupy i uzupełnij zapasy amunicji i środków medycznych.
Wskazówka 56 Aby zmniejszyć szkodliwe działanie anomalii podczas wypraw do Zony, używaj kombinezonu ochronnego i artefaktów lub zażyj odpowiednie leki.
Wskazówka 57 Oprócz broni i amunicji, przy ciałach wrogów możesz znaleźć wartościowe przedmioty, takie jak PDA z danymi.
Wskazówka 58 Artefakty to nie tylko wartościowy łup. Poza tym, że są lekkie i drogie, często mają też bardzo użyteczne właściwości.
Wskazówka 59 Z uwagi na środowisko panujące w Zonie, wiele mutantów jest radioaktywnych. Zbliżanie się do nich bez odpowiedniej ochrony przed promieniowaniem jest bardzo niebezpieczne.
Wskazówka 60 Aby zatamować krwotok, możesz użyć bandaża, wojskowej apteczki lub barwinków. Jeśli szybko sobie z nim nie poradzisz, krwawienie może poważnie uszkodzić twoje zdrowie.
Wskazówka 61 Niektóre bronie pozwalają na zainstalowanie celownika o dalekim zasięgu. Możesz go regulować za pomocą kółka myszy.
Wskazówka 62 Przez niektóre miejsca nie można przejść nawet kucając. Aby przykucnąć najniżej, jak tylko się da, wciśnij i przytrzymaj jednocześnie „Ctrl” i „Shift”.
Wskazówka 63 Aby zmniejszyć prawdopodobieństwo trafienia przez przeciwnika, prowadź wymianę ognia wychylając się zza rogu. W tym celu przytrzymaj „E” lub „Q”.
Wskazówka 64 Dzięki wbudowanemu mechanizmowi namierzania celu, twoja lornetka pozwala ci nie tylko lepiej się przyjrzeć daleko położonym obiektom, ale również zlokalizować wrogów. Aby wyjąć lornetkę, wciśnij „5″.
Wskazówka 65 Aby włączyć lub wyłączyć latarkę, wciśnij „L”.
Wskazówka 66 Aby wyjąć śrubę, wciśnij „6″.
Wskazówka 67 Jeżeli masz noktowizor przy swoim hełmie, możesz go włączać i wyłączać wciskając „N”. Wskazówka 68 Wciśnij „F1″, „F2″, „F3″, „F4″, aby użyć odpowiedniego przedmiotu ze swojego panelu szybkiego dostępu.
Wskazówka 69 Leki nie zaczynają działać natychmiastowo, a efekt działania niektórych z nich utrzymuje się dość długo.
Wskazówka 70 W twoim PDA przechowywana jest mapa, informacje na temat bieżących misji, prywatne statystyki oraz rejestr wiadomości. Aby otworzyć PDA, wciśnij „P”.
Wskazówka 71 Żeby móc szukać artefaktów, musisz wyjąć detektor. Aby to zrobić, wciśnij „O”.
Wskazówka 72 Aby włączyć pauzę, wciśnij „Pause”.
Wskazówka 73 Aby skorzystać z szybkiego zapisu, wciśnij „F5″. Wciśnij „F9″, aby szybko wczytać ostatni szybki zapis.
Wskazówka 74 Sprint to najszybszy sposób poruszania się, ale również najbardziej męczący. Wciśnij „X”, aby pobiec sprintem.
Wskazówka 75 Strzelanie z celownikiem jest dużo dokładniejsze niż strzelanie z biodra. Aby włączyć celownik, wciśnij „PPM”.
Część 4 (75 - 100)
:
Wskazówka 76 Jeśli masz granatnik podwieszany, możesz się przełączać pomiędzy nim i standardowym trybem strzału wciskając „V”.
Wskazówka 77 Jeśli masz kilka rodzajów amunicji do używanej obecnie broni, możesz przełączać się pomiędzy nimi wciskając „Y”.
Wskazówka 78 Aby przeładować broń, zanim magazynek będzie pusty, wciśnij „R”.
Wskazówka 79 Aby wyrzucić używaną obecnie broń, wciśnij „G”.
Wskazówka 80 Aby przeczekać emisję, schroń się w solidnym budynku lub pod ziemią. Gdy emisja będzie się zbliżać, najbliższe schronienie będzie zaznaczone na twoim PDA.
Wskazówka 81 Aby użyć przedmiotu przy pomocy okienka szybkiego dostępu, przeciągnij go ze swojego plecaka do jednego z okienek nad pojemnikami na artefakty.
Wskazówka 82 Znak kropli krwi w prawym dolnym rogu ekranu informuje cię o krwotoku i konieczności jego zatamowania. Kolor znaku pokazuje, jak poważny jest krwotok.
Wskazówka 83 Symbol zagrożenia promieniowaniem w prawym dolnym rogu ekranu ostrzega o napromieniowaniu organizmu. Gdy go zobaczysz, musisz zażyć leki przeciwpromienne. Kolor symbolu pokazuje, jak wysoki jest poziom napromieniowania.
Wskazówka 84 Przy pomocy filtrów możesz ukrywać i wyświetlać różne rodzaje oznaczeń na swoim PDA. Przyciski filtrów znajdują się ponad mapą, pod nazwą bieżącej misji.
Wskazówka 85 Artefakty zazwyczaj nie są statyczne: mają tendencję do poruszania się w obrębie anomalii. Szalone próby pogoni za artefaktami w mgnieniu oka wpakują cię na anomalię.
Wskazówka 86 Niektórzy stalkerzy mogą mieć ci do zaoferowania informacje czy wyjątkowe towary. Mogą też na przykład zlecić ci dostarczenie im konkretnych artefaktów.
Wskazówka 87 Po emisji, na przeszukanych już wcześniej obszarach anomalii mogą się pojawić nowe artefakty.
Wskazówka 88 W każdej chwili możesz zmienić poziom trudności gry w menu opcji.
Wskazówka 89 Technicy w obozach stalkerów mogą ulepszyć twoje bronie, kombinezony i hełmy.
Wskazówka 90 Jeśli chcesz przetrwać, zawsze zwracaj uwagę na trzeszczące dźwięki wydawane przez twój licznik Geigera, które ostrzegają cię przed promieniowaniem, oraz na sygnały o zagrożeniu ze strony anomalii, informujące, że jesteś blisko jednej z nich.
Wskazówka 91 Twoje stosunki z ludźmi bezpośrednio wpływają na cenę oferowanych przez nich towarów i usług. Jeśli twoje stosunki są złe, nie licz na zniżkę. Jeśli dogadujesz się nieźle, handlarz może nawet zaoferować ci coś specjalnego.
Wskazówka 92 Możesz rozładować znalezioną broń w celu uzupełnienia amunicji. Aby to zrobić, kliknij prawym przyciskiem myszy daną broń w swoim plecaku i wybierz odpowiednią czynność z menu podręcznego.
Wskazówka 93 Kombinezon naukowca pomoże ci przetrwać w anomaliach i obszarach radioaktywnych.
Wskazówka 96 Większość broni ma kilka trybów strzału. Aby przełączać się między trybami strzału, wciśnij „9″ lub „0″.
Wskazówka 97 Niektóre kombinezony mają wbudowane hełmy. Używając takiego kombinezonu nie można korzystać z innych hełmów.
Wskazówka 98 Każda broń ma niepowtarzalne właściwości – celność, obsługę, obrażenia i szybkostrzelność, co umożliwia ci wybór najbardziej odpowiedniego modelu.
Wskazówka 99 Jednym z najczęstszych zagrożeń w Zonie jest promieniowanie. Silne napromieniowanie doprowadzi do pogorszenia zdrowia i, jeśli nie będzie odpowiednio leczone, może być śmiertelne.
Wskazówka 100 Wyruszając na długie wyprawy weź ze sobą coś do jedzenia. Jeśli mocno zgłodniejesz, wpłynie to bardzo negatywnie na odzyskiwanie wytrzymałości.
Jakby były jakieś błędy ortograficzne lub inne, to piszcie.
Ostatnio edytowany przez PMG 28 Sty 2011, 15:25, edytowano w sumie 4 razy
Za ten post PMG otrzymał następujące punkty reputacji:
@PMG - nie chcę być natrętny ale z jakiej stronki to skopiowałeś ? Samemu to trudno było by coś takiego zrobić , a jeśli nawet to trzeba uważać bodajże w skazówce nr. 3 : "Nie lekceważ pistoletów. MOJĄ przyzwoita siłę(...)" Więc raczej nie możliwe jak byś samemu coś takie robił żebyś tego nie zauważył. Ale i tak leci
P.S: "(...)MOJĄ przyzwiotą(...)" - to chyba jakiś Ślunzok tłumaczył ...
Macie rację, skopiowałem, ale nie z Clearsky.pl . Ale co byście proponowali? Inaczej się nie da. Tych wskazówk jest dużo, poza tym niektóre nie pojawiają się prawie w ogóle, a nawet się powtarzają . Przynajmniej poprawiłem parę błędów typu "moją".
Ostatnio edytowany przez PMG 22 Mar 2011, 16:03, edytowano w sumie 8 razy
Przecież to się wyświetla podczas ładowania save'ów `Zewu Prypeci` - ale ludzie z ultra szybkimi komputerami nie zerkną na to. Ja mam wolnego i się nudzę podczas ładowania i sobie czytam.