przez Pijawol w 23 Sty 2011, 20:03
Z nudów, postanowiłem stworzyć spis rożnych groźnych dla życia miejsc. Chciałbym w ten sposób pomóc nowicjuszom, zaczynającym przygodę ze S.T.A.L.K.E.R.- em Czyste Niebo. Mam nadzieję, że mój spis się przyda. Póki co będę spisywał miejsca, które są niebezpieczne w sensie siły żywej - mutanty, ludzie.
Bagna:
Ogólnie rzecz biorąc, w miarę bezpieczna lokacja. Mutanty które będziemy w większości spotykać to: Mięsacz, Dzik. Lecz trzeba uważać, gdyż na zachodzie Bagien możliwe jest spotkanie Pijawki, która na początkowym etapie gry, jest bardzo niebezpieczna. Uważaj na liczne {do czasu pokonania tejże frakcji przez Czyste Niebo} oddziały frakcji "Renegaci". Po pokonaniu ich, będą się pojawiać w gospodarstwie, na północ od parku maszynowego. Czasami będą też chcieli odbić park maszynowy z rąk Czystego Nieba.
Kordon:
Nadal lokacja dość bezpieczna, choć tutaj mamy do czynienia z dużymi ilościami Ślepych Psów. Na południowym krańcu lokacji, należy uważać, na bardzo groźny posterunek wojskowy. Stacjonuje tam przeważnie pięć oddziałów armii, poza tym znajduje się tam stanowisko karabinu PKM. Wejścia do tej lokacji są w większości bezpieczne, poza tym które znajduje się w pobliżu posterunku wojskowego.
Wysypisko:
Wysypisko, to jedna z pierwszych, poważniejszych lokacji. Główne zagrożenie to grupy Bandytów, rozlokowane w większości kluczowych miejsc. Ich główna baza mieści się w dużej hali, w środkowej części mapy. Radzę nie wchodzić na żadne z dużych wzgórz, ponieważ gdy wejdziemy do konkretnego miejsca, otrzymujemy nagle bardzo dużą dawkę promieniowania. Wygodna do obrony oaza to Pchli Targ, który jest broniony przez 2-3 oddziały Stalkerów. Trzeba wiedzieć, że na południe od Pchlego Targu, pojawiają się mutanty - które czasami atakują sam Pchli Targ. Na zachód od tego miejsca, jest przejście do Doliny Mroku. Jednak trzeba uważać jak się idzie, kawałek na wschód od targu, jest duża grupa anomalii grawitacyjnych. Gdy pierwszy raz się pojawiamy na wysypisku, przebiegamy obok Bandytów, aby być neutralnym. ( o ile jesteśmy najemnikiem ) W pewnym momencie będziemy wchodzić do piwnicy na Pchlim Targu - nim wejdziesz wydaj całą kasę na ulepszenia itp. , a cały ekwipunek zostaw w skrytce - np. tej na piętrze Targu. Poco to wszystko? Tylko po to, że zostaniemy okradzeni.
Dolina Mroku:
Krótko mówiąc: Na początku jest kilka stad mutantów, lecz gdy tylko pomożemy frakcji Wolność w kilku questach, Dolina jest. Uwaga! Całkiem wolna od mutantów! Wrogo nastawionych ludzi, się tu nie spotyka, nie licząc questów, w których razem z Wolnością, likwidujemy oddziały najemników, którzy są w opuszczonej fabryce, oraz w gospodarstwie na południu mapy. W trakcie pewnej misji głównej, musimy pokonać Czarnobylskiego Nibypsa. Jest to dość upierdliwy przeciwnik, gdyż tworzy swoje kopie, które też nas atakują. W pewnym queście od wujka Jara tuż za bazą Wolności zostaniemy zaatakowani przez Pijawki. W innym queście, od Gandzi, zostaniemy zaatakowani przez Bandytów - w tym samym miejscu.
Instytut Badawczy Agroprom:
Łatwo tu spotkać mutanty, lecz tylko na północy, powyżej obozu Stalkerów. Reszta ogólnie rzecz biorąc, jest dość bezpieczna. Jak z pewnością zauważycie na mapie w PDA, jest drugi wielki kompleks budynków. Jest to baza główna frakcji Powinność. Pomiędzy przejściami na Wysypisko, na wzgórzu, można spotkać Nibyolbrzyma. Radzę uważać, bo mutant może przyjąć na siebie 5-7 magazynków, broni szturmowej! W trakcie wykonywania misji dla Pustelnika, po podniesieniu PDA, zostajemy zaatakowani przez Pijawkę.
Podziemia Agropromu:
Jest to miejsce, w którym {napiszę o przeciwnikach spotykanych, w trakcie misji z zalewaniem podziemi} na początku spotykamy kilka Snorków. Potem walczymy z mutantem Kontroler, przy którym lepiej uważać! Po zabiciu Kontrolera spotkamy tylko kilku bandziorów, i koniec.
Jantar:
W tym miejscu jedyny przeciwnik to: bardzooo dużo Zombi! Pojedyncze grupki spotykamy na zachód od bunkra prof. Sacharowa. Zapewne zauważycie dużą fabrykę. Uważajcie na terenie fabryki! Jest tam dużo Zombi, oraz istnieją pola psioniczne {jedne z najsilniejszych, w całej grze!}. W trakcie misji, w której musimy dostarczyć prof. Sacharowowi pewne PDA, gdy dojdziemy na miejsce, zostajemy zaatakowani przez stado psów {w tym Czarnobylskie Nibypsy}, a po chwili atakuje na tam grupa Zombi.
Czerwony Las:
Są tu właściwie, tylko dwa bezpieczne miejsca: Most do Limańska oraz, na samej północy, rejon chaty Leśnika, która jest broniona przez kilka oddziałów Powinności. Kawałek obok chaty wspomnianego Leśnika, jest kopalnia zajęta przez Renegatów. Niech Was nie zwiedzie to, że na Bagnach to słaba frakcja! Tutaj są uzbrojeni w dobrą broń. Na południe od kopalni, trzeba mieć się na baczności, gdyż kręci się tam silna Pijawka. Wszędzie można spotkać stada mutantów, jak i anomalie. We wschodniej części lasu jest anomalia "Symbiont", obok której można spotkać Nibyolbrzyma. A idzie się tam przez mały tunelik, w którym kręcą się Snorki. Różne mutanty kręcą się także w pobliżu wraku czołgu, nad którym jest anomalia przestrzenna.
Magazyny Wojskowe:
Niebezpieczne miejsce. Na zachodzie, znajduje się "Wioska Pijawek", która nazwę wzięła od mutantów, które sobie tam zamieszkały. Krótko mówiąc: Kilka Pijaw, do odstrzału! W samym Północno/Wschodnim rogu mapy jest "Bariera", czyli miejsce nie do przejścia. Jest tam ogromne oddziaływanie psioniczne. Nad wioską Pijawek, jest mały obóz Stalkerów, a pomiędzy nim a Barierą, leży wrak helikoptera, bronionego przez oddział Monolitu {bardzo trudni przeciwnicy}. Aha, i w samej barierze są dwa oddziały Monolitu.
Dodam Limańsk i Szpital jeśli Wam się spodoba mój krótki opis.
Ostatnio edytowany przez
Pijawol 19 Lut 2011, 21:12, edytowano w sumie 4 razy
-
Za ten post Pijawol otrzymał następujące punkty reputacji:
- per-kac, Kamrat.