Chłodnia Kominowa w Janowie- Ocena techniczna.
Osobiście w tym miejscu za wiele sobie nie postrzelałem- może to być jednak dobre miejsce dla strzelców nie oszczędzających wolnościowców i wolnych stalkerów. W okolicy kręci się też sporo mięsaczy itp, często też pojawia się grupa snorków- coś ciekawego dla snajperów lubiących ruchome, wymagające cele.
Mamy pogląd na 2 bagna, Stację Janów i wioskę Kopaczi- coś dla łowców zombie (jeszcze w chwili ich mnogości w tym obszarze).
+mamy ładny widok na Stację Janów, jeśli ktoś lub postrzelać do jednej z frakcji
+na dachu jesteśmy stosunkowo bezpieczni
-po dachu trzeba sporo pobiegać, elementy konstrukcyjne budynku ograniczają widoczność.
-brak schowka
-brak schronienia przed emisją
-teren obfituje w osłony, za którymi często znika nam pijawka czy spłoszony pierwszym trafieniem snork.
Gdyby można postrzelać z komina...
Widok na wioskę Kopaczi częściowo ogranicza nam dom, z którego razem z wujaszkiem Jarem (albo i nie) eliminowaliśmy monolitowców. Można przedostać się na jego dach- z niego da się wypatrzeć obozujących bandytów, troszkę mutantów no i zombie- najlepiej zacząć od eksterminacji ich na danym terenie- koniecznie po cichu. inaczej zaalarmowane wdzierają się do budynku i prują seriami przez strop
Można za to oddać kilka przyjemnych strzałów do przeciwników pałętających się po kompleksie przeciwlotniczym
REGION SKADOWSK
1) Gniazdo na starej barce NoegoDoskonałe, wysoko położone miejsce. Do obozowisk (za barką i przy dźwigach) ściągają niczego nie świadome, ruchome cele. Zasadniczo to miejsce ma te same zalety co Gniazdo w Janowie- spory zasięg i pełny kąt ostrzału. Brak schowka zastępuje nam schronienie przed emisją. Mamy też całkiem ładny widok na anomalię Pazur,a co za tym idzie, pojawia się szansa na czysty strzał do snorka.
2) Wspomniane
Dźwigi, nieco gorsza alternatywa Gniazda- ma tą zaletę, że mamy szansę na strzał w rejonie niewidocznym z barki (i vice versa, drugi dźwig przesłania nam widok na barkę), a w dodatku blisko nam do skrytki i schronienia. Pobliska droga i ognisko przyciągają cele. Często postrzelamy tu do większych grup psów, mięsaczy i podobnego tałatajstwa, więc zabierzcie ze sobą parasnajperkę. Z granatnikiem, gdyby jakimś cudem ktoś ostrzelał was z dołu.
3) Oczyszczalnia- LOKACJA POD WZGLĘDEM SNAJPERSKIM SPALONASprawdziłem dokładnie widok z zewnętrznych balkonów- niestety, nie mamy poglądu na nic ciekawego, resztki muru skutecznie przesłaniają nam widok- poza tym, za nim jest zbocze, a balkony znajdują się zbyt nisko żeby widzieć znajdujące się na nich cele.
Nie da się dostać na dach budynku- już miałem taką nadzieję, wspinając się na rury z tyłu budynku, ale wszystko co tam znajdziemy to niezła apteczka, trochę leków i alternatywna droga do wnętrza- przez otwór w rurze da się ściągnąć po cichu kilku najemników- i to wszystko.
Ps: Od biedy, z wspomnianych rur da się strzelać na płaskowyż (mierna szansa na snorki)
Suma summarum, nie ma co zawracać sobie głowy.
4)Most Przemienienia Pańskiego- Z szczytu mostu mamy piękną perspektywę na wyschnięte koryto rzeki, w drobnym zakresie na drogę prowadząca do niego od strony leśniczówki i
Uwaga! czysty strzał na obóz najemników w oczyszczalni. O ile sama oczyszczalni, jak pisałem, jest beznadziejnym miejscem na snajperską zasadzkę, to może przyciągać grupy bandytów już po eliminacji najemników (przy tej okazji też warto skorzystać z mostu). Najlepiej wchodzić na niego od strony oczyszczalni (musimy minąć tylko jedną anomalię), w dodatku skrzynki znajdującej się w rozbitym łaziku możemy użyć jako skrytki na amunicję i trochę gratów (warto mieć tam parę flaszek Kozaka
dla "rozrywki" ale też ze względu na silne promieniowanie, na które możemy natknąć się przy zmianie pozycji strzeleckiej. Ognisko w pobliżu anomalii Szpon przyciąga cele.
5) Scena w Ismunozdrojach Sumiennie przemierzam zonę wzdłuż i wszerz, zaopatrzony w lornetkę i zestawem broni snajperskiej- bez większych nadziei pomyślałem- zajrzę i tam. Czekało mnie przyjemne zaskoczenie- mamy ładny widok na mokradła, wioskę i
TARTAK co przynajmniej na początku wróży nam klika strzałów do zombie, na długim dystansie- a trudne strzały to jest to, co lubimy najbardziej (prawda?). Widzimy też znajdujące się nieopodal tartaku ognisko, co zapewnia możliwość oddania ponownych strzałów.
Zaprzyjaźnionych z bandytami może zainteresować fakt, że z dachu mamy też widok na
Szewczenkę.
W samej wiosce często kręcą się zmutowane zwierzaki- porada- jeśli chcesz zapolować na poważnie, powal kilka dzików, ich zwłoki przyciągają psowate.
Z tego powodu jest to też dobre miejsce na polowanie ze strzelbą- scena nie jest wysoko, a schemat zasadzki jest ten sam.
6) Poddasze na spalonym gospodarstwie- LOKACJA SPALONA :E
Czerwona aura utrudnia celowanie w cokolwiek- zresztą jedyne na co możemy liczyć to cele poruszające się pobliską drogą- nie odmówiłem sobie ściągnięcia kilku zombie, ale tylko "przy okazji".
7) Podążając dalej tym snajperskim szlakiem, udałem się na
Płaskowyż.
LOKACJA SPALONA. Wszystko na co możemy liczyć to ściągnięcie wartownika najemników w magazynie podstacji (przy okazji- komuś udało się dostać na dach budynku/ silosu???)
8) Anomalia Sosnodąb Niestety, ognisko w pobliżu anomalii żelazny las przysłania budynek. Lokacja niemal spalona, ale w tym miejscu możemy z powodzeniem zapolować na mutanty- bywają tam chętnie, a zjawią się jeszcze chętniej jeśli zostawimy przynętę.
PS: ognisko, choć zasłonięte, ciągle przyciąga cele- jeśli będziecie czujni, możecie upolować kilka headshootów na podążających do niego ofiarach.
9) Dach stacji benzynowa Dobry widok na jedno/ dwa ogniska, można strzelać do mutków z okolic Sosnodębu, ale zdecydowanie za ciężko dostać się na dach.
10) Szewczenko Moim zdaniem, za nisko w zbyt zarośniętej okolicy. W tym rejonie polecam Gniazdo na Starej barce i Dźwigi