przez Szpagin w 27 Sie 2010, 14:19
Co do poziomu trudności, to ciekawy temat: zaczynamy z lepszym sprzętem (pancerz Wschód Słońca, AK-74SU, maska przeciwgazowa), anomalie występują tylko w skupiskach, stalkerów trochę mniej niż w CS, bandyci neutralni. Mamy za to nowe, groźne mutanty (burer, chimera). Może jest łatwiejsza, ale początek i tak jest ciężki.
Na początku kasy zawsze brakuje: potrzeba naprawić pancerz, ulepszyć giwerę, kupić jakieś środki lecznicze, ale potem nie zwraca się uwagi na fundusze. Artefakty (w przeciwieństwie do CS) po pewnym czasie znów pojawiają się w anomaliach, a te lepsze można odsprzedać za kilkanaście tysięcy - to główne źródło utrzymania.
Co do klimatu: dalej czuć, że Zona jest cholernie niebezpiecznym miejscem. Czuć to nawet bardziej niż w poprzedniej części, ze względu na mniejszą liczbę ludzi. Ogólnie: klimat to mocna strona gry. Kupuj śmiało.