Edycja Smart Terrain?

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Edycja Smart Terrain?

Postprzez lokujn w 18 Sie 2010, 00:34

Cześć. Czy ktoś znający się na rzeczy pokusiłby się o wyjaśnienie w jaki sposób określić obszar po którym ma poruszać się zespawnowany npc. Opanowałem "wrzucanie do gry nowych npc, czy np. mutantów, ale za chiny nie mogę zmusić nowej postaci, aby trzymała się wioski i w efekcie niemal za każdym razem "nowy" pcha się prosto na postarunek żołnierzy, ewentualnie idzie sobie postrzelać do mutantów. Dodam, że przypisałem mu smart terrain taki jak mają inne koty w wiosce, czyli esc_lager = true.
lokujn
Kot

Posty: 11
Dołączenie: 14 Maj 2010, 08:00
Ostatnio był: 09 Mar 2011, 12:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Fast-shooting Akm 74/2
Kozaki: 0

Reklamy Google

Re: Edycja Smart Terrain?

Postprzez utak3r w 18 Sie 2010, 08:57

Przypisanie smart_terraina do dopiero początek drogi przez mękę... ;)
Smart_terrain musi mieć zdefiniowane zadania, które będzie potem rozdzielał wszystkim znajdującym się wewnątrz. Ci, któzy zadania nie dostaną, bo ich zbraknie, są zwolnieni z roboty i mogą teren opuścić. Jakie zadania? Ano, chociażby "walker" ;) Popatrz sobie na dowolny obóz i jego logikę, zobaczysz, co i jak. Wiąże się to oczywiście ze żmudną robotą układania ścieżek... :|
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: Edycja Smart Terrain?

Postprzez lokujn w 18 Sie 2010, 10:01

No to z dodania żołnierzy, bandytów i innych przeciwników na razie nici (skoro i tak się rozejdą w cztery strony) przynajmniej dopóki nie rozgryzę co i jak. Liczyłem, że można gdzieś określić w prosty sposób (jeden, albo dwa wpisy i gotowe) zasięg poruszania się npc-a tak jak np. określamy zasięg i siłę oddziaływania anomalii, a tu się okazuje, że to jednak dwie różne sprawy. Istnieje jakiś tutorial, albo chociaż pół tutka na ten temat? Najlepiej w języku polskim?
lokujn
Kot

Posty: 11
Dołączenie: 14 Maj 2010, 08:00
Ostatnio był: 09 Mar 2011, 12:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Fast-shooting Akm 74/2
Kozaki: 0

Re: Edycja Smart Terrain?

Postprzez utak3r w 18 Sie 2010, 14:01

Tutków jest kilka, wszystkie znajdziesz na jedynej słusznej stronie Stalker Inside. Na przykład część pierwsza:
http://www.stalkerin.gameru.net/wiki/in ... 82%D1%8C_1

Nie przeraź się.... :P
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: Edycja Smart Terrain?

Postprzez lokujn w 18 Sie 2010, 19:45

A mogłem się przyłożyć do nauki języka w szkole. Zakładam, że gdyby istniał taki tutek w wersji pl to pewnie wrzuciłbyś link do niego, a tak... hm, spróbuję z tabulatorem, może coś załapie , a jak oblukam dokładnie pliki gry to kto wie. W każdym razie dzięki za podpowiedź. Jak do czegoś dojdę to dam znać. A mogłem się przyłożyć... :)
lokujn
Kot

Posty: 11
Dołączenie: 14 Maj 2010, 08:00
Ostatnio był: 09 Mar 2011, 12:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Fast-shooting Akm 74/2
Kozaki: 0


Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość