Metro 2033 - Globalna Dyskusja

Grałeś już w Metro? Na jaką ocenę wg Ciebie zasługuje?

10/10
87
29%
9/10
65
21%
8/10
76
25%
7/10
31
10%
6/10
17
6%
5/10
12
4%
4/10
4
1%
3/10
2
1%
2/10
2
1%
1/10
9
3%
 
Razem głosów : 305

Re: Metro 2033 - Globalna Dyskusja

Postprzez meJKu w 17 Sty 2011, 23:53

paintball_0 napisał(a):Gdybyś poświęcił 5 minut i przeczytał w opcjach graficznych co ta gierka potrafi wyświetlić, to nie gadałbyś teraz takich głupot.

Nie potrafi wyświetlić nic więcej niż Crysis z 2007 roku. I skoro Xbox 360 potrafi tą grę uruchomić na dobrych detalach to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby komputer z mocno średniej półki też to potrafił. A nie... stoi, lenistwo programistów.
Awatar użytkownika
meJKu
Weteran

Posty: 681
Dołączenie: 04 Gru 2007, 22:21
Ostatnio był: 15 Cze 2024, 12:55
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 111

Reklamy Google

Re: Metro 2033 - Globalna Dyskusja

Postprzez Bambosz107 w 17 Sty 2011, 23:59

Po 1: Gra i silnik jest robiony pod PC, został później przekonwertowany na konsole.

Po 2: Porównaj sobie grafikę z X360 z tą z PC: chyba sobie żartujesz, mówiąc, że kilkuletnia konsola wyświetli tak samo dobry obraz jak PC nowej generacji? IMO grafika w Metrze na konsoli to coś w rodzaju ustawień grafiki "normal" na komputerze.

Po 3: Cry Engine 2 jest jednym z najlepszych silników graficznych, jednak nie obsługuje teselacji oraz zaawansowanej głębi ostrości - powodem jest drak obsługi bibliotek DirectX 11. 4A Engine jest o wiele nowszym silnikiem, obsługującym więcej ficzerów nowych DX'ów.
Go Go Power Rangers!!
Awatar użytkownika
Bambosz107
Legenda

Posty: 1280
Dołączenie: 10 Maj 2009, 21:50
Ostatnio był: 15 Cze 2022, 20:42
Miejscowość: Tarnów
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 87

Re: Metro 2033 - Globalna Dyskusja

Postprzez meJKu w 18 Sty 2011, 00:09

Bambosz107 napisał(a):Po 1: Gra i silnik jest robiony pod PC, został później przekonwertowany na konsole.

My bad
Bambosz107 napisał(a):Po 2: Porównaj sobie grafikę z X360 z tą z PC: chyba sobie żartujesz, mówiąc, że kilkuletnia konsola wyświetli tak samo dobry obraz jak PC nowej generacji? IMO grafika w Metrze na konsoli to coś w rodzaju ustawień grafiki "normal" na komputerze.

Nigdzie czegoś takiego nie napisałem. "I skoro Xbox 360 potrafi tą grę uruchomić na dobrych detalach"... Myślę, że detale w XBoxowej wersji to coś między normal, a high.
Bambosz107 napisał(a):Po 3: Cry Engine 2 jest jednym z najlepszych silników graficznych, jednak nie obsługuje teselacji oraz zaawansowanej głębi ostrości - powodem jest drak obsługi bibliotek DirectX 11. 4A Engine jest o wiele nowszym silnikiem, obsługującym więcej ficzerów nowych DX'ów.

Metro 2033 także nie obsługuje teselacji w zachwycający sposób. A o DoF... nie mam pojęcia, grę odpalałem w najniższych z możliwych ustawień (i jeszcze niższych...) tak więc taki DoF to mogłem co najwyżej na filmikach oglądać. Jednak nawet na nich nie przedstawiał czegoś szczególnego, sądzę, że na CryEngine2 bez problemy można coś takiego uzyskać nie potrzebując Dx11. I co z tego, że jest nowszym i ma wszystkiego napchane skoro nie może sobie z tym w prawidłowy sposób poradzić?
Awatar użytkownika
meJKu
Weteran

Posty: 681
Dołączenie: 04 Gru 2007, 22:21
Ostatnio był: 15 Cze 2024, 12:55
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 111

Re: Metro 2033 - Globalna Dyskusja

Postprzez Bambosz107 w 18 Sty 2011, 00:11

I tak nie ma się o co kłócić, wyjdą konsole nowej generacji, to i grafika na piecach pójdzie mocno w górę, taka prawda. Narazie pozostaje nam potulnie czekać na pierwsze trailery Metra 2034 z E3, zobaczymy, jak to wszystko pójdzie.
Go Go Power Rangers!!
Awatar użytkownika
Bambosz107
Legenda

Posty: 1280
Dołączenie: 10 Maj 2009, 21:50
Ostatnio był: 15 Cze 2022, 20:42
Miejscowość: Tarnów
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 87

Re: Metro 2033 - Globalna Dyskusja

Postprzez KoweK w 18 Sty 2011, 16:27

mejk napisał(a):CryEngine2 bez problemy można coś takiego uzyskać nie potrzebując Dx11.

Teselację bez DirectX 11 to może mieć właściwie każda gra, tylko wiesz jakie to jest niezoptymalizaowe, gdy modele składają się z kilku milionów poly, zamiast kilkudziesięciu tysięcy i by były "przetwarzane przez teselację"? Po to właśnie DX11 jest.

Tak odbiegam od tematu...
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5648
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 10 Cze 2024, 00:46
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1471

Re: Metro 2033 - Globalna Dyskusja

Postprzez MatrixSTR w 18 Sty 2011, 17:48

Akurat Teselacja była już w Radeonie 8500 i nazywała się TrueForm wiec to nie jest jakiś nowy wynalazek, a to że był dostępny w małej ilości gier to akurat wina polityki wydawców którzy woleli robić gry pod GFy. DX11 jedynie ją ulepszył.
A co do grafiki to Metro na Normal wygląda lepiej niż Crysis na Very High... A chyba nie jest z nim aż tak źle skoro bez problemu grałem w niego na P4 3.2 GHz, HD 2600 XT i 1 GB RAMu na ustawieniach: 1024x768, detale Normal, DX10 i spadki poniżej 25 FPS miałem jedynie w bazach i czasami na powierzchni
Awatar użytkownika
MatrixSTR
Modder

Posty: 1097
Dołączenie: 26 Maj 2009, 23:44
Ostatnio był: 27 Maj 2024, 12:26
Miejscowość: Gdzieś Daleko W Wielkopolsce
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 276

Re: Metro 2033 - Globalna Dyskusja

Postprzez meJKu w 19 Sty 2011, 00:04

xKoweKx napisał(a):
mejk napisał(a):CryEngine2 bez problemy można coś takiego uzyskać nie potrzebując Dx11.

Teselację bez DirectX 11 to może mieć właściwie każda gra, tylko wiesz jakie to jest niezoptymalizaowe, gdy modele składają się z kilku milionów poly, zamiast kilkudziesięciu tysięcy i by były "przetwarzane przez teselację"? Po to właśnie DX11 jest.

Akurat pisałem o Depth of Field : P
Ja nie mówię, że Metro wygląda źle, ba wygląda świetnie, tylko nie przy takich wymaganiach. To dziwne Matrix, bo mam prawie, że taki sam sprzęt (Athlon 3000+ ~1.8ghz, Radeon 2600xt, 1gb ramu), a mogłem grać w miare komfortowo dopiero na ultra niskich detalach, czyli na oko 15-20fpsów, 10 podczas strzelanin. Dla porównania Crysisa mogę włączyć na odrobinę wyższych detalach niż medium bez obawy o przycinanie : P I nie jestem pewien czy Metro wygląda lepiej, najlepiej byłoby stworzyć te same poziomy na oby dwóch silnikach. http://www.crymod.com/uploads/mediapool/00048hf1.jpg CryEngine2 w takich warunkach też myślę dałby radę.
Awatar użytkownika
meJKu
Weteran

Posty: 681
Dołączenie: 04 Gru 2007, 22:21
Ostatnio był: 15 Cze 2024, 12:55
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 111

Re: Metro 2033 - Globalna Dyskusja

Postprzez Michu w 27 Sty 2011, 23:00

Przeszedłem gierkę, i chciałbym parę swoich opinii przedstawić. Zacznijmy od dobrych stron:
Bardzo fajny klimat, lokacje - podobały mi się bazy gdzie ukrywała się ludność... Początek bardzo fajny, aczkolwiek później gra strasznie odbiegła od tego czego oczekiwałem, nie podobały mi się walki z ludźmi... rozumiem, żeby ich było mniej, ale czasami to tego za dużo było.

Misje ze skradaniem - spoko, tylko że skradanie "niskobudżetowe" można by rzec. Czyli po prostu zrobione na odwał. Wystarczy mieć zieloną diodkę, a jesteśmy niewidzialni. Mimo iż przeciwnik stoi obok nas, albo dosłownie potyka się o bohatera.

Gra jest warta przejścia, fajne lokacje, fajne misje, ale też całkiem spora liczba bugów... niedoróbek. Nie wspomnę o czasowym braku amunicji, gdzie latamy z nożem jak Rambo :P
Awatar użytkownika
Michu
Very Important Stalker

Posty: 1556
Dołączenie: 10 Lip 2007, 00:34
Ostatnio był: 10 Paź 2023, 16:11
Miejscowość: Jelenia Góra
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 131

Re: Metro 2033 - Globalna Dyskusja

Postprzez jalkavaki w 27 Sty 2011, 23:41

Trzeba oszczędnie strzelać, w pewnych sytuacjach używać "wielorazowej amunicji" - czyli noży do rzucania, rozglądać się za schowkami i trupami, odpowiednio wymieniać amunicję na stacjach itp.
Kilkakrotnie przeszedłem grę na najtrudniejszym poziomie i ani razu jeszcze nie byłem zmuszony aby biegać, jak Rambo, z nożem ;)
Wojna jest zła. Ale gorsze są sukinsyny które nie mają nic za co byliby gotowi walczyć i umierać.
"Może nas wiedzie szalbierz chciwy paru groszy
Lecz lepsze to niż śmierć na wapniejących szańcach" - J. Kaczmarski, Stalker.
Awatar użytkownika
jalkavaki
Legenda

Posty: 1379
Dołączenie: 02 Kwi 2010, 11:20
Ostatnio był: 20 Lip 2022, 06:45
Miejscowość: Stetinum
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 193

Re: Metro 2033 - Globalna Dyskusja

Postprzez caleb59 w 27 Sty 2011, 23:54

Hmm nie wiem jak Ty @Michu grałeś ale ja osobiście miałem nadwyżki ammo - szczególnie do pistoletu - fakt było parę momentów i robiło się "ciepło" kiedy zostawało się z resztkami w ostatnim magazynku ale albo miałem szczęście, że znajdowałem za chwilę nowy zapas ammo albo nie wiem jak to wyjaśnić, bo zawsze udawało mi się wychodzić cało z opresji i ani razu nie użyłem noża w grze (nie liczę tych do rzucania)!
                 Image
| Ryzen 7 5800X3D | 32GB DDR4 RAM | RTX 3070 8GB GDDR6 RAM | Windows 11 Pro x64 |
Awatar użytkownika
caleb59
Administrator

Posty: 2689
Dołączenie: 23 Sie 2008, 18:59
Ostatnio był: 03 Cze 2024, 17:11
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 666

Re: Metro 2033 - Globalna Dyskusja

Postprzez Michu w 28 Sty 2011, 00:21

Może za bardzo sobie hulałem :P I na początku gry zakupiłem tylko filtry a nie ammo :D. Ten bajer pozwolił mi chociaż o nie się nie martwić, miałem ich po uszy...

Taak, pamiętam. Ale najgorzej to było z tymi zasranymi MAŁPAMI. Całą amunicję na nich wywaliłem, a to dalej żyło. Taki pojedynczy osobnik to przyjmował naprawdę dużo na klatę/głowę :/... noży do rzucania właśnie wtedy używałem, w głowe rzucałem z początku po 2-3 :D Ale później po prostu to olałem i biegłem przed siebie, nie musiałem się z nimi strzelać, bo gra jest tak liniowa że uciekanie też wchodzi w grę :E
Awatar użytkownika
Michu
Very Important Stalker

Posty: 1556
Dołączenie: 10 Lip 2007, 00:34
Ostatnio był: 10 Paź 2023, 16:11
Miejscowość: Jelenia Góra
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 131

Re: Metro 2033 - Globalna Dyskusja

Postprzez Bambosz107 w 28 Sty 2011, 00:32

O które "małpy" Ci dokładnie chodzi? Bo jeśli o Bibliotekarzy, to wystarczy kilka strzałów z kuszy, aby się takowego pozbyć :wink:
Go Go Power Rangers!!
Awatar użytkownika
Bambosz107
Legenda

Posty: 1280
Dołączenie: 10 Maj 2009, 21:50
Ostatnio był: 15 Cze 2022, 20:42
Miejscowość: Tarnów
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 87

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości