Metro: Last Light

Re: Metro: Last Light

Postprzez Glaeken w 18 Maj 2013, 12:38

atikabubu napisał(a):Ukraina - trzeci świat :suchar:

http://www.gamesindustry.biz/articles/2 ... n-underdog

:sovietzrozumie:


Przeczytałem ten artykuł jak i kontr-artykuł bloggera Galyonkina do niego (oczywiście nie uszło to uwadze wschodnich sąsiadów :D). W skrócie mówiąc: artykuł mocno wyolbrzymiony i pisany przez pryzmat gościa z bogatego zachodu który przyjechał na wschód.
Nawiasem mówiąc, Jason Rubin który w artykule narzekał na panujące tam warunki pracy, miał szansę żeby im je polepszyć heh.
Ostatnio edytowany przez Glaeken 18 Maj 2013, 15:50, edytowano w sumie 2 razy
Awatar użytkownika
Glaeken
Administrator

Posty: 1034
Dołączenie: 16 Lip 2011, 17:53
Ostatnio był: 09 Mar 2024, 18:58
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 371

Reklamy Google

Re: Metro: Last Light

Postprzez ZiomB w 18 Maj 2013, 13:00

Dobra, pograłem trochę i przyznam, że warto było czekać.
Podoba mi się parę motywów jakich twórcy użyli, choćby przecieranie maski ręką, zawsze lubiłem takie pierdoły. :D
Więcej swobody na niektórych mapach, oraz fajny ficzer, że zegarek Artioma pokazuje realną godzinę (taka jaka jest obecnie).
Bez bugów się nie obyło, dużo razy miałem przypadek, jak stojąc przy ścianie w ciemnościach, odwrócę kamerę w jakimś kierunku i Artiom jest widoczny. :/
w podziemiach Cerkwi są dziury w ścianach, do których można wejść (nie powinno się, widać w nich brak tekstur).
Ale najbardziej zawiodło mnie, że te bajery co widzieliśmy na trailerach, typu animacja wykręcania żarówki i nie statyczne drewno w ognisku istniały tylko... w miejscach gdzie kręcono trailer. :mad:
Tego pierwszego raczej już się nie spodziewam, z tym drugim może jeszcze, bo drugi raz na Bagnach dało się zniszczyć drewno w ognisku. Czuje się jakby to zrobili tylko jako chwyt marketingowy. :(
Jednak ciesze się, że spowolnili jednak te animacje, nie wszystkie co prawda, ale większość.
Awatar użytkownika
ZiomB
Tropiciel

Posty: 377
Dołączenie: 03 Mar 2010, 21:13
Ostatnio był: 06 Kwi 2019, 00:36
Miejscowość: Crawley
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 65

Re: Metro: Last Light

Postprzez paintball_0 w 18 Maj 2013, 13:20

Angry Joe Metro Last Light review:



Nie mam sprzętu, na którym mógłbym włączyć grę, widziałem tyle co na powyższym filmiku. Wygląda jak stare dobre metro a sądząc z recenzji zachowała klimat. Tylko twarze wyszły im jakieś plastikowe. Fajnie, że 4A Games nie przegięło pały w stronę Cal of Duty.
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

Re: Metro: Last Light

Postprzez Idealny w 18 Maj 2013, 18:09

Touchdown napisał(a):Występuje u mnie graficzny błąd, ale wygooglałem tylko jedną czy dwie osoby, które też na niego natrafiły, więc nie wiem jak powszechny jest.

Ogólnie rzecz biorąc, efekt "falowania powietrza" jest potwornie przerysowany, nad ogniem unoszą się klockowate sprite'y o galaretowatej konsystencji a przy każdym strzale pojawia się kolista "fala uderzeniowa". Początkowo myślałem, że tak ma być, ale na trailerach tego nie uświadczyłem.

Okazało się, że te (możliwe, że również inne) błędy występują na wszystkich ustawieniach z wyjątkiem Very High. Nie muszę chyba mówić, że o grze na VH nie ma mowy (auto ustawiło na Low, Medium to pewnie dla mnie absolutne maximum). Nie wydaje mi się, żeby sama gra miała jakieś problemy, ale te efekty są po prostu obrzydliwe i nie bardzo chcę sobie psuć pierwsze wrażenie grając z nimi.

Gdyby ktoś na to natrafił / wiedział jak się tego pozbyć z ustawień poniżej VH, byłbym wdzięczny za pomoc. Oczywiście możliwe, że pierwszy patch to zlikwiduje. Mogę dać screenshoty, ale na obrazku słabo to widać (w ruchu jest tragedia). Wątpię, żeby to miało jakieś znaczenie, ale używam i3, 8gb ram, gtx260. Testowałem zarówno na ostatnich oficjalnych driverach, jak i na beta driverach specjalnie pod metro.


U mnie to samo, gram na średnich i strasznie to wygląda :<
Awatar użytkownika
Idealny
Tropiciel

Posty: 207
Dołączenie: 08 Cze 2012, 15:24
Ostatnio był: 04 Sty 2018, 20:55
Miejscowość: Kordon
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 32

Re: Metro: Last Light

Postprzez Kpuc w 18 Maj 2013, 19:07

Jestem świeżo po pierwszym podejściu i nieprawda bo da się w całej grze wykręcać żarówki o ile są bo później głównie natrafiamy na lampy benzynowe które możemy odpalać i gasić, są też latarki na kaskach które również możemy gasić i odpalać czy reflektory które możemy ustrzelić.
Graficznie nawet miejscami przeważa serie Crysisa, a miejscami jest tragedia. Klimat wylewa się z monitora.
Fajne jest to że można przechodzić grę na dwa sposoby, po cichu i na rambo. Oczywiście nie wszędzie bo jak już ktoś wspomniał są mapy gdzie mamy możliwość wyboru drogi i są takie które są korytarzowe.
Czasami zacinają się skrypty.
W grze mamy dosłownie 3 momenty od których zależy koniec gry a sama gra kończy się nieciekawie, i tu choć bym chciał to się nie rozpiszę by nie psuć zabawy innym.
W całej grze są porozrzucane książki metro 2033, ja naliczyłem 19 egzemplarzy - taki smaczek :)
To co mnie urzekło to możliwość kastomizacji broni, tłumiki, lasery i kolimatory, niestety tylko w 3 miejscach w grze.
Jest tez karabin coś na kształt karabinu gatlinga ale tylko w jednym miejscu gry ;/
Główny minus to: sporo rozdziałów ale są one krótkie. Główny plis to: przepiękna szata graficzna na swój apokaliptyczny sposób a gra działa mi tak samo jak poprzednia cześć a nawet lepiej bo gram na maksymalnych.
Image
Awatar użytkownika
Kpuc
Legenda

Posty: 1810
Dołączenie: 06 Paź 2010, 09:10
Ostatnio był: 19 Lut 2024, 21:21
Miejscowość: zona
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 285

Re: Metro: Last Light

Postprzez SkullDagger w 18 Maj 2013, 21:54

@Kpuc, a ile zajęło Ci przejście gry? Tak orientacyjnie chociaż.
I5-3570K 3,40Ghz 3,80Ghz in Turbo
GA B75M-D3V GoodRam 8GB 1600Mhz
GTX 660 2GB Win 7 64bit
Awatar użytkownika
SkullDagger
Ekspert

Posty: 881
Dołączenie: 26 Sie 2011, 01:04
Ostatnio był: 09 Paź 2022, 19:48
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 63

Re: Metro: Last Light

Postprzez Kpuc w 18 Maj 2013, 21:59

Na normalu zacząłem grać koło 11-12 rano Teraz meczę tryb stalkera :E
Image
Awatar użytkownika
Kpuc
Legenda

Posty: 1810
Dołączenie: 06 Paź 2010, 09:10
Ostatnio był: 19 Lut 2024, 21:21
Miejscowość: zona
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 285

Re: Metro: Last Light

Postprzez Oriux w 18 Maj 2013, 22:49

Zakończenie:

Co do zakończenia - ja również zdążyłem już przejść grę i przy okazji obejrzeć kilka materiałów na yt. Zakończenia są dwa - w jednym Artem wysadza D6, a w drugim (tym "dobrym) to Czarni zabijają Czerwonych. Nie wiem, które jest kanoniczne, ale chyba dobre, bo obiło mi się o uszy, że w 2034 Młynarz jest na wózku inwalidzkim, a w złym raczej by tego nie przeżył.
Oriux
Stalker

Posty: 76
Dołączenie: 22 Maj 2012, 21:01
Ostatnio był: 04 Sty 2016, 22:34
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Fast-shooting Akm 74/2
Kozaki: 23

Re: Metro: Last Light

Postprzez Kpuc w 19 Maj 2013, 08:41

Dyskusja na temat zakończenia:

:

To mówisz że Artem wysadza stację D6 w złym zakończeniu ? Hmm to ciekawe bo ja pierwszy raz przeszedłem fabułę będąc litościwy, zabijałem tylko w konieczności, oszczędziłem tego palanta z czerwonej linii i wyjąłem go ze szponów umarłych. Jeżeli w drugim zakończeniu stacja ocalała to znaczy ze możemy czekać na kontynuację gry z Artem'em :E
Image
Awatar użytkownika
Kpuc
Legenda

Posty: 1810
Dołączenie: 06 Paź 2010, 09:10
Ostatnio był: 19 Lut 2024, 21:21
Miejscowość: zona
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 285

Re: Metro: Last Light

Postprzez Soviet w 19 Maj 2013, 12:54

To drugie zakończenie to tylko dodatek i ciekawostka, moim zdaniem to właśnie "złe" zakończenie jest kanoniczne.

:

Nikt normalny nie przejdzie gry bez zabijania kogokolwiek, łączeni z niektórymi mutkami.
r u avin a giggle m8? LA nie będzie.
Image
Awatar użytkownika
Soviet
Very Important Stalker

Posty: 2736
Dołączenie: 07 Maj 2005, 13:41
Ostatnio był: 19 Cze 2024, 22:59
Miejscowość: Wow
Kozaki: 787

Re: Metro: Last Light

Postprzez ZiomB w 19 Maj 2013, 13:55

Moje przemyślenia na temat zakończeń:

Ukończyłem 10 minut temu z dobrym zakończeniem i obejrzałem na YT złe. Szczerze to mała jest między nimi różnica, decydują jedynie o życiu Artema i Młynarza. W dobrym większość Spartan i tak ginie w bitwie, a Czerwoni zostają zabici przez Czarnych, Chana w trakcie wybuchu zapewne tam nie było.


Takie małe pytanie, czym się różni ogłuszenie od zabicia? Da się ogłuszaniem zaliczyć osiągnięcie by przejść całą grę nie zabijając nikogo?
Awatar użytkownika
ZiomB
Tropiciel

Posty: 377
Dołączenie: 03 Mar 2010, 21:13
Ostatnio był: 06 Kwi 2019, 00:36
Miejscowość: Crawley
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 65

Re: Metro: Last Light

Postprzez SkullDagger w 19 Maj 2013, 15:25

Tak... myśle że jest różnica miedzy zabiciem a ogłuszeniem:)
I5-3570K 3,40Ghz 3,80Ghz in Turbo
GA B75M-D3V GoodRam 8GB 1600Mhz
GTX 660 2GB Win 7 64bit
Awatar użytkownika
SkullDagger
Ekspert

Posty: 881
Dołączenie: 26 Sie 2011, 01:04
Ostatnio był: 09 Paź 2022, 19:48
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 63

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość