[Pytanie] Nowe Przejście

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

[Pytanie] Nowe Przejście

Postprzez Junx w 16 Wrz 2012, 17:50

Witam.

Chce do gry dodać nowe przejście np. Kordon <-> Agroprom, co muszę zrobić?

Co mi się kojarzy to wiem, że muszę dodać nową sekcję do all.spawn i tyle mi wiadomo....

Co więcej muszę wykonać?
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 08 Cze 2024, 00:45
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Reklamy Google

Re: [Pytanie] Nowe Przejście

Postprzez Dziki Napr w 16 Wrz 2012, 18:26

UNIA ZNACZY ZWIĄZEK
Awatar użytkownika
Dziki Napr
Kot

Posty: 46
Dołączenie: 29 Maj 2012, 18:33
Ostatnio był: 15 Gru 2013, 21:39
Miejscowość: stacja Janów
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 2

Re: [Pytanie] Nowe Przejście

Postprzez nelson82 w 16 Wrz 2012, 18:45

Dodawałem kiedyś nowe przejścia (dla testowania spawnu) i znalazłem w jedej z kopii zapasowych moda nad którym kiedyś dłubałem coś takiego:
Kod: Zaznacz wszystko
[810]
; cse_abstract properties
section_name = level_changer
name = exit_to_stancia_01
position = -257.374206542969,-18.6412391662598,-165.372512817383
direction = -0.221259996294975,0,0.975215017795563

; cse_alife_object properties
game_vertex_id = 8
distance = 7
level_vertex_id = 7085
object_flags = 0xffffff3e
custom_data = <<END
[pt_move_if_reject]
path = esc_way_if_reject
END

; cse_shape properties
shapes = shape0
shape0:type = box
shape0:axis_x = 2.22939944267273,0,0
shape0:axis_y = 0,4.83859968185425,0
shape0:axis_z = 0,0,2.22939944267273
shape0:offset = 0,0,0

; cse_alife_space_restrictor properties
restrictor_type = 3

; cse_alife_level_changer properties
dest_game_vertex_id = 2384
dest_level_vertex_id = 158540
dest_position = 362.901580810547,0.443628311157227,34.0631370544434
dest_direction = 0.0111562451347709,-0.000250374461757019,0.0224392339587212
dest_level_name = L12_Stancia
dest_graph_point = start_actor_01
Jest to przejście z Kordonu do Elektrownii.
Ten fragment to współrzędne przejścia (w Kordonnie)
Kod: Zaznacz wszystko
; cse_abstract properties
section_name = level_changer
name = exit_to_stancia_01
position = -257.374206542969,-18.6412391662598,-165.372512817383
direction = -0.221259996294975,0,0.975215017795563

; cse_alife_object properties
game_vertex_id = 8
distance = 7
level_vertex_id = 7085

Ten, no cóż - sugerowałem się tym co znalazłem w sekcjach z podstawki
Kod: Zaznacz wszystko
object_flags = 0xffffff3e
custom_data = <<END
[pt_move_if_reject]
path = esc_way_if_reject
END

Kolejny to chyba parametry samego przejścia (kształt, zasięg itp.) ale pewności znowu nie mam
Kod: Zaznacz wszystko
; cse_shape properties
shapes = shape0
shape0:type = box
shape0:axis_x = 2.22939944267273,0,0
shape0:axis_y = 0,4.83859968185425,0
shape0:axis_z = 0,0,2.22939944267273
shape0:offset = 0,0,0

I wreszcie ostatni fragment to współrzędne miejsca w którym się pojawimy w Elektrownii korzystając z przejścia
Kod: Zaznacz wszystko
; cse_alife_space_restrictor properties
restrictor_type = 3

; cse_alife_level_changer properties
dest_game_vertex_id = 2384
dest_level_vertex_id = 158540
dest_position = 362.901580810547,0.443628311157227,34.0631370544434
dest_direction = 0.0111562451347709,-0.000250374461757019,0.0224392339587212
dest_level_name = L12_Stancia
dest_graph_point = start_actor_01


Tak czy inaczej, sekcja którą zapodałem działała i nie musiałem dodatkowo edytować innych plików, tj. wystarczyła edycja spawnu jak w przykładzie powyżej.
łatwiej już nie będzie
Awatar użytkownika
nelson82
Łowca

Posty: 505
Dołączenie: 16 Paź 2011, 00:09
Ostatnio był: 13 Paź 2019, 11:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 130

Re: [Pytanie] Nowe Przejście

Postprzez Junx w 16 Wrz 2012, 19:46

@ nelson82: Hmm... Też tylko edytowałem spawn i dodałem takie coś:

Kod: Zaznacz wszystko
[871]
; cse_abstract properties
section_name = level_changer
name = exit_to_agroprom_101
position = -153.196411132813,8.80619621276855,231.341644287109
direction = 0,0,0

; cse_alife_object properties
game_vertex_id = 167
distance = 0.400000005960464
level_vertex_id = 96913
object_flags = 0xffffff3e
custom_data = <<END
[pt_move_if_reject]
path = esc_way_if_reject_agr
END
story_id = 9101

; cse_shape properties
shapes = shape0
shape0:type = box
shape0:axis_x = 1,0,0
shape0:axis_y = 0,1,0
shape0:axis_z = 0,0,1
shape0:offset = 0,0,0

; cse_alife_space_restrictor properties
restrictor_type = 3

; cse_alife_level_changer properties
dest_game_vertex_id = 692
dest_level_vertex_id = 401305
dest_position = 187.071746826172,0.281237423419952,-237.873458862305
dest_direction = 0,1.13999998569489,0
dest_level_name = L03_Agroprom
dest_graph_point = start_actor_02


Ale wywala mnie bez logu, najwyżej skopiuje jakieś inne przejście i pozmieniam trochę i może "pójdzie" gra.

@ Dziki Napr: Dzięki, ale tam jest podanie jak dodać przejścia do NOWEGO poziomu a ja chce dodać do istniejących i nie chce mi się bawić w SDK bo można to szybciej przez edycję all.spawn zrobić.
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 08 Cze 2024, 00:45
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358


Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości