[S.T.A.L.K.E.R. Weather Overhauled] Pogoda bez prognozy

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Shadow of Chernobyl\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [S.T.A.L.K.E.R. Weather Overhauled] Pogoda bez prognozy

Postprzez trojanuch w 14 Mar 2010, 21:40

Siema,

Było troszeczkę wcześniej na ten temat:

Siema, coż - tak to bywa ze czasem maj w naszej strefie klimatycznej bywa deszczowy :)

Ale na poważnie - w pliku gamedata > scripts > level_weathers.script znajdź linikę:

Kod: Zaznacz wszystko
local trans_prob = self.cycles[cycle_id].from_weight * self.cycle_time / 1440 + 33


'+33' - jest to bazowe prawdopodobieństwo że pogoda 'przeskoczy' z jednego cyklu do drugiego przy każdym 'punkcie skoku' (czyli praktycznie prawie o każdej pełnej godzinie)

Po każdej 'nieudanej' probie przeskoku prawdopodobieństwo przy następnym punkcie będzie większe:

'1440' - oznacza liczbe minut jaka musi upłynąć zanim prawdopodobieństwo osiągnie 100% (jak łatow policzyć dla QUICK FIX'a #2 sa to 24h)

(oczywiście po każdej 'udanej próbie' prawdopodobieństwo wraca do wartości bazowej - w tym przypadku 33%)

Proponuję eksperymenty z powyższymi cyferkami aż osiągniesz dynamikę pogody najbardziej ci odpowiadającą.


Np. w aktualnej wersji, którą właśnie kończę zastosowane są bardzie 'extremalne' wartości powyższego równania:

Kod: Zaznacz wszystko
local trans_prob = self.cycles[cycle_id].from_weight * self.cycle_time / 300 + 33


Daje to bardzo duży dynamizm - więc myślę że powinno rozwiązać twoje problemy.

Pozdro!
Image
Crazy Misery Brewer
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Reklamy Google

Re: [S.T.A.L.K.E.R. Weather Overhauled] Pogoda bez prognozy

Postprzez atikabubu w 14 Mar 2010, 21:44

Nowa wersja powiadasz? ;)
Kiedy premiera? :D
Fiat justitia ruat caelum
W10 x64 / Ryzen 3600 4.2 GHz/ Gigabyte GTX 1070 / 16 GB DDR 4
Pierwszy opek/ LA Persona (Firefox) / Hińskie bajki obejrzane
Awatar użytkownika
atikabubu
Very Important Stalker

Posty: 1459
Dołączenie: 23 Lut 2008, 13:10
Ostatnio był: 10 Cze 2024, 14:24
Miejscowość: Zajebista
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: RP-74
Kozaki: 569

Re: [S.T.A.L.K.E.R. Weather Overhauled] Pogoda bez prognozy

Postprzez trojanuch w 14 Mar 2010, 22:31

Jest w fazie testów, więc wkrótce :)

Tutaj dostępna jest galeryjka promocyjna.
Image
Crazy Misery Brewer
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Re: [S.T.A.L.K.E.R. Weather Overhauled] Pogoda bez prognozy

Postprzez Crew w 14 Maj 2010, 13:52

Jest jakiś mod na zwarcie który by działał z twoim modem ?
ASUS ROG Strix G17 R7-6800H/32GB/1TB + 4TB/Win11 RTX3070Ti 240Hz
Awatar użytkownika
Crew
Łowca

Posty: 415
Dołączenie: 22 Lut 2008, 19:11
Ostatnio był: 10 Mar 2024, 11:52
Miejscowość: Wałcz
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 19

Re: [S.T.A.L.K.E.R. Weather Overhauled] Pogoda bez prognozy

Postprzez Szron w 21 Cze 2010, 15:20

Mam pytanie odnośnie instalacji wersji v3.0 którą trojanuh ma w swoim podpisie - po instalacji przez Smart Moda wywala mi grę do pulpitu podczas wczytywania save'a. Dlaczego tak może się dziać? (plik fsgame oczywiście zamieniony na "true")

Może dla ułatwienia krok po kroku co robię, może coś zapominam :

1.Wybieram ze Smart Mod'a, Stalker: SoC, klikam Aplly, przechodzę na zakładkę Shadow Of Chernobyl.
2. Wybieram INSTALL (mod from a folder) SWO_v3.0_CORE (ponieważ chcę zainstalować resztę dodatków z paczki, re-texture mutans etc...) (Pojawia się Instalation In Progress)
3. Wybieram po kolei wszystkie patche i klikam OK.
4. W instrukci na pierwszej stronie tematu napisane jest:

Idź do folderu [#4_SWO_v3.0_USER.LTX_Presets] i sprawdź znajdujące się tam readme.txt w celu poprawnej instalacji jednego z presetów user.ltx.

Problem w tym, że za bardzo nie wiem co zrobić w tym momencie. Mam wgrane tekstury od Argusa (photorealistic zone, w folderze gameplay) tak więc wybieram folder "for_argus_texture pack". W folderze sa dwa inne foldery, CLASSIC oraz ENHANCED. Oba zawierają plik user. I nie wiem który z tych "userów " wybrać oraz gdzie je umieścić. Może w tym tkwi szkopuł?
Ostatnio edytowany przez Szron, 21 Cze 2010, 15:32, edytowano w sumie 1 raz
Szron
Kot

Posty: 10
Dołączenie: 20 Cze 2010, 16:09
Ostatnio był: 24 Cze 2010, 21:52
Miejscowość: Baltic
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U
Kozaki: 0

Re: [S.T.A.L.K.E.R. Weather Overhauled] Pogoda bez prognozy

Postprzez caleb59 w 21 Cze 2010, 15:28

Zainstaluj moda ręcznie (@trojanuch co jak co ale opisał szczegółowo w Readme co robić) - trudniej - ale efekty lepsze i zero bugtrapów - od dawna przestaliśmy supportować Smart Mod Menadżera z racji kłopotów jakie potrafi stwarzać z niektórymi modami...
                 Image
| Ryzen 7 5800X3D | 32GB DDR4 RAM | RTX 3070 8GB GDDR6 RAM | Windows 11 Pro x64 |
Awatar użytkownika
caleb59
Administrator

Posty: 2689
Dołączenie: 23 Sie 2008, 18:59
Ostatnio był: 03 Cze 2024, 17:11
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 666

Re: [S.T.A.L.K.E.R. Weather Overhauled] Pogoda bez prognozy

Postprzez Szron w 21 Cze 2010, 15:33

W porządku Caleb, będę próbował, jak coś to się odezwę jeszcze :)
Szron
Kot

Posty: 10
Dołączenie: 20 Cze 2010, 16:09
Ostatnio był: 24 Cze 2010, 21:52
Miejscowość: Baltic
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U
Kozaki: 0

Pytania dot. OBLIVION LOST 2.2 WEATHER OVERHAULED

Postprzez ladovnik w 21 Lip 2010, 13:41

Witam. Mam kilka pytań dotyczących moda "OBLIVION LOST 2.2 WEATHER OVERHAULED".

1) Czy po instalacji tego moda będę mógł dalej grać na swoim obecnym save?
2) Gdzie mógłbym znaleźć listę modyfikacji jakie wprowadza ten mod?

Pozdrawiam,
ladovnik
ladovnik
Stalker

Posty: 54
Dołączenie: 25 Lis 2009, 19:44
Ostatnio był: 13 Sie 2010, 19:54
Kozaki: 0

Re: [S.T.A.L.K.E.R. Weather Overhauled] Pogoda bez prognozy

Postprzez Mglisty w 21 Lip 2010, 15:48

1) Będziesz mógł
2)Na pierwszej stronie tematu
"Świat jest piękny,gdy wokół nie ma ludzi"

Mglisty
Wygnany z Zony

Posty: 46
Dołączenie: 10 Cze 2010, 11:41
Ostatnio był: 20 Lut 2011, 11:04
Miejscowość: South
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Big Ben
Kozaki: 2

Re: [S.T.A.L.K.E.R. Weather Overhauled] Pogoda bez prognozy

Postprzez ladovnik w 21 Lip 2010, 16:55

Ale ten mod który ja mam nazywa się "OBLIVION LOST 2.2 WEATHER OVERHAULED" i instaluje się go z pliku .exe Więc jest to połączenie moda Oblivion Lost 2.2 i Weather Overhauled?
ladovnik
Stalker

Posty: 54
Dołączenie: 25 Lis 2009, 19:44
Ostatnio był: 13 Sie 2010, 19:54
Kozaki: 0

Re: [S.T.A.L.K.E.R. Weather Overhauled] Pogoda bez prognozy

Postprzez Dziarsky w 28 Lip 2010, 21:01

Trochę tutaj ponarzekałem:

Witam.

Mam pytanko co do instalacji tej modyfikacji razem ze smart mod managerem.

Jestem niezadowolony z informacji podczas instalowania w SMM.
Zasadniczo ciężko się połapać co jest do czego i jakie efekty otrzymamy.
Informacja jakiego rodzaju zmiany dodają poszczególne paczki - takie po polskiemu napisane - były by wskazane.
Zazębianie się poszczególnych addonów, opcji patchów jest problematyczne i dochodzi wiele innych opcji bez opisu.
Niestety mimo iż jakiś tam porządek w instalatorze SMM widzę to mam problemy ze zrozumieniem co jest do czego.

SWO wydaje się być najbardziej kompleksową modyfikacją warunków pogodowych wraz z efektami i dopieszczeniem wyglądu tekstur i zależy mi by w pełni świadomie zainstalować wszystko to co potrzebuję.
Dziękuję za jakąś pomoc.

I na koniec zapytam:
(Po zainstalowaniu jakiegoś tam pakietu ustawień)

Od 3 dni mam ciągle burzę z piorunami i deszcze niezależnie od pory dnia. Ciągle jest szaro i ciemno.
Czy to tak ma być czy może wybrałem jakiś moduł, który generuje jeden specyficzny rodzaj pogody?
Trochę to dziwne i mnie już denerwuje ten ciągły deszcz.

Dziękuję za pomoc.
Image
Awatar użytkownika
Dziarsky
Weteran

Posty: 589
Dołączenie: 18 Lut 2007, 14:58
Ostatnio był: 07 Sie 2017, 08:16
Miejscowość: Gliwice
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 7

Re: [S.T.A.L.K.E.R. Weather Overhauled] Pogoda bez prognozy

Postprzez trojanuch w 25 Wrz 2010, 10:12

Witam wszystkich,

W końcu zebrałem się w sobie aby dokończyć moją pierwszą modyfikację do x-raya - SWO. Okazało sie, że powrót nie był tak bolesny ja się spodziewałem i udało się sprawę doprowadzić do uploadu w ciągu kliku dni.

A zatem mam przyjemność zaprezentować:

S.T.A.L.K.E.R. Weather Overhauled v3.1

Oprócz tak oczywistych poprawek jak wprowadznie maksymalnie realistycznych wschodów słońca i zdynamizowanie pogody (już nie ma kilu dni tej samej pogody) przerobiłem też wszystkie tekstury nieba i zwiększyłem ich rozdziałkę do 1024 (dodałem też kilka nowych 'niebek').

W każdym razie jest to obecnie najbardziej zaawansowany i kompleksowy mod pogodowy do SoC i mam nadzieję, że jak zwykle przypadnie wam do gustu.

Jak zawsze - proszę o uwagi i komentarze.

Bardziej szczegółowe info:

-------------------------------------------------------------------------------------
Główne cechy:
-------------------------------------------------------------------------------------

- w pełni dynamiczny system pogody - każdy dzień w Zonie wygląda inaczej

- zaimplementowane tekstury słońca i księżyca - idealnie dopasowane do tekstur nieba

- prawie wszystkie dostępne tekstury nieba z SoC, CS, CoP, pakietu SlakerSkies (+ kilka nowych) zaimplementowane - wszystkie ręcznie przerobione celem poprawienia jakości i dopasowania do warunków atmosferycznych

- 'inteligentny' schemat zmian pogody - pogoda zmienia się często i skrajnie, nie ma też nierealistycznych 'przeskoków' - czyste niebo >> deszcz (chmury przed deszczem najpierw się gromadzą zanim zacznie padać)

- jak zawsze: synchronizacja strefy czasowej z Kijowem, 01.05. 2012 oraz realistyczny łuk słońca wsch-zach (słońce wschodzi na wschodzie i zachodzi na zachodzie)

- najlepsza możliwa jakość grafiki i oświetlenia w SoC (ponad 3 lata doświadczeń w modyfikowaniu pogody i oświetlenia)

- mod dostępny w 2-och wersjach: LITE (tylko pogoda) i FULL (+ różne zewnętrzne dodatki typu dźwięki i tekstury)

- mod w pełni kompatybilny z Oblivion Lost v2.2 oraz Priboy Story v1.1

-------------------------------------------------------------------------------------
Changelog:
-------------------------------------------------------------------------------------

v3.0
- pierwszy release SWO z dynamiczną pogodą

v3.1
- ponownie przerobiono wszystkie 250 tesktur nieba (rekoloracja, rozmycie, poprawki błędów)
- zwiększono rozmiar wszystkich tekstur nieba do 6144x1024
- dodano 7 nowych sekwencji wschodów słońca - jest to najlepsze i najtrudniejsze co udało mi się do tej pory osiągnąć
- naprawiono duże ilości mniejszych błędów
- zmieniono wsparcie dla shaderów na SKY4CE v2.0 (było 1.8) - dostosowano pogodę do efekty SSAO
- naprawiono wygląd słoneczek dla 'czystej pogody' (słoneczka miały tendencję do przypominania balonów)
- całkowicie przerobiono wygląd nocy i księżyca

-------------------------------------------------------------------------------------
Ostatnio edytowany przez trojanuch 27 Wrz 2010, 10:06, edytowano w sumie 5 razy
Image
Crazy Misery Brewer
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

PoprzedniaNastępna

Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości