[S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Clear Sky\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Junx w 27 Sie 2011, 09:20

Smoq mam pewien pomysł. Jesteśmy Samotnikiem lub we frakcji. Przez radio od przywódcy dostajemy wiadomość typu: "Przyjdź do mnie mamy problem" lub coś w podobnego. Jeżeli jesteśmy samotnikiem to wiadomość tego typu: Poszukujemy Stalkera na misję zabicia (Imię stalkera lub przywódca innej frakcji). Jak to by wyglądało: Dostajemy współrzędne celu i idziemy go zabić jednak jeżeli jesteśmy we frakcji to wiadomo będzie każdy nas atakował, natomiast jeżeli jesteśmy samotnikiem to możemy do niego pójść i go zabić od razu tylko potem będzie ciężko wyjść z bazy. Po zabiciu danej osoby będziemy poszukiwani przez daną frakcję i będziemy mieli lepsze stosunki z tą frakcją gdzie było robione zadanie.


PS. Może troszkę to zakłopotane, ale mam nadzieję że się zrozumie jakoś. Nie wiem czy to jest wykonalne, ale może akurat :wink:
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 20 Wrz 2024, 22:08
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Reklamy Google

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez pshemo w 27 Sie 2011, 14:56

W zaawansowanej fazie gry często zdarza się, że w dawno zajętych punktach stacjonuje po 3, 4 oddziały. Czasem niepotrzebnie, gdyż te oddziały przydały by się na "froncie". Wydaje mi się, że dzieje się tak, gdy dany punkt zostaje zaatakowany przez patrol lub mutanty, baza wysyła oddział do pomocy, a punkt i tak zostaje obroniony przez stacjonujący tam oddział. W wyniku czego liczba oddziałów w punkcie powiększa się. Później brakuje oddziałów, żeby zajmować punkty i trzeba wracać na inne plansze i ręcznie rozkazywać nadmiarowym oddziałom przejście na sąsiednie plansze i w ten sposób krok po kroku kierować ich do atakowanych aktualnie punktów. Trochę to żmudna robota.
Da się zrobić, aby jakiś skrypt zwalniał jeden z takich nadmiarowych oddziałów, jeśli powiedzmy w ciągu ostatniego dnia dany punkt nie był atakowany? I tak aż zostanie 1 oddział. Albo dodać jakąś ręczną komendę przywołującą nadmiarowe oddziały do pozycji gracza lub komendę powodującą, że takie oddziały dostają nowe rozkazy, np. ataku na niezdobyte jeszcze punkty wroga.
pshemo


Ostatnio był: 01 Sty 1970, 02:00

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez ghostrafal w 27 Sie 2011, 15:41

Dobrze by było gdyby w czasie grania Samotnikiem można wystawiać rzeczy na sprzedarz przez radio jak inni Samotnicy to moja sugestia.

ghostrafal
Wygnany z Zony

Posty: 1
Dołączenie: 27 Sie 2011, 10:21
Ostatnio był: 21 Lut 2012, 19:17
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Big Ben
Kozaki: -1

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 28 Sie 2011, 11:48

@ Junx - Zadania na zabójstwa celów frakcyjnych są już dostępne u handlarzy frakcyjnych. "Zabij wrogiego dowódcę." - chyba tak je nazwałem. Nie chcę żeby żadne losowe zadania były otrzymywane przez radio, gdyż powtórzyłbym wtedy jedną z najbardziej irytujących cech SoC, tj. wyskakujące co chwilę zadanie "Pomóż stalkerom odeprzeć atak bandytów." na Wysypisku i w Agropromie. Pamiętam, że ludzi to bardzo irytowało. I tak już niektórych irytuje to, że dostają zadanie obrony punktu po drugiej stronie Zony. Zadania na zabójstwa są, nie komplikujmy bardziej sprawy.

@ pshemo - Dziwne, bo skrypt powinien zawsze odsyłać nadmiar oddziałów (więcej niż 2 na punkt) do dalszego przejmowania jeszcze niezdobytych punktów. Fakt, faktem, nie da się ich przywołać tak szybko jak posiłki, gdyż w rzeczywistości oni "idą" a nie spawnują się obok gracza tak jak przy wzywaniu posiłków. W każdym razie u mnie nigdy nie było z tym problemu, i jeżeli na jakimś punkcie koczowały trzy (lub więcej) oddziały to zaraz skrypt sterujący frakcją znajdywał dla jednego inne zadanie.
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez pshemo w 29 Sie 2011, 00:52

@ smoq
Aha, więc już jest taki kod; może po prostu działa wolniej niż się tego spodziewałem i takie nagromadzenie oddziałów jest tymczasowe, choć często się z tym spotykam. Być może dlatego, że gram z minimalnym czasem respawnu, więc wszędzie jest dużo oddziałów. Mam też ustawione więcej patroli i częstsze ataki mutantów, więc często punkty są atakowane, co powoduje wysyłanie tam oddziałów. Spróbuję odczekać dłużej i zobaczyć czy nadmiarowe oddziały rzeczywiście odchodzą po jakimś czasie, ale nie są szybko zastępowane przez nowe.
pshemo


Ostatnio był: 01 Sty 1970, 02:00

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 29 Sie 2011, 11:02

@ pshemo - Rozkazy dla frakcji skrypt wydaje co 1.5 minuty. Jeżeli zobaczysz że gdzieś jest duża koncentracja oddziałów i siedzą tam dłużej niż 1.5 minuty to wysyłaj save.

[EDIT]

Więc tak... Dzisiaj dodaliśmy opcję "Czekanie" jako alternatywę do spania. Wielu graczy narzekało, że nie da się spać kiedy bohater jest wyspany, a nie chce im się biegać po lasach w nocy, więc spełniamy to życzenie. Czekanie działa prawie identycznie jak spanie, z tym że bohater przez czas czekania robi się tak samo głodny, jakby przez ten czas chodził po Zonie pod kontrolą gracza, oraz męczy się o połowę wolniej, tzn. po 8 godzinach stania w miejscu to tak jakby biegał przez 4. Zmieniliśmy też narastanie głodu podczas spania. Do tej pory poziom głodu stawał w miejscu na czas spania a teraz bohater podczas snu robi się głodny z 75% szybkością normalnego narastania głodu. Lepiej mieć coś na śniadanie zanim pójdzie się w kimono. Normalne nie?

Wiem, nie są to wartości odpowiadające rzeczywistym potrzebom fizjologicznym przeciętnego człowieka, ale do gry powinny być ok. Poza tym dodawanie więcej zmiennych do układu da nieznaczny efekt, a jest to kupa roboty.

Teraz trochę gorzej... Mianowicie, chcieliśmy dodać stacjonarne CKMy do baz i... Wyglądało to koszmarnie. Po pierwsze trzeba by ingerować w strukturę terenu (przerabiać mapy) bo CKMy nie mają nóżek na których mogłyby stać. Nie planujemy w żadnym wypadku dodawać żadnej geometrii terenu więc cały pomysł odpada. Po drugie, nie mogliśmy doszukać się animacji dla NPC, która wyglądała by w miarę fajnie gdy ten obsługuje CKM. Wszystko wyglądało nienaturalnie i groteskowo. Najwyraźniej GSC nigdy nie planowało dodać CKMów do których gracz mógłby podejść i zobaczyć jak cała sprawa wygląda z bliska. W posterunku wojskowym żołnierz obsługujący CKM najzwyczajniej stoi wyprostowany obok, a CKM sobie sam celuje i strzela. No cóż.
Obecnie plan jest taki, aby napisać specjalne AI które będzie losowało odpowiednią ilość ze straży w bazach i przypisywało ich do odpowiednich punktów widokowych. Będą oni wypatrywali wroga i ostrzeliwali go na większy dystans. Jedynym kryterium wyboru będzie posiadanie broni automatycznej. Wybór taki, gdyż broń automatyczna to najlepsze co może imitować coś na styl wierzy obronnej. Dałbym karabiny snajperskie, ale GSC skopało celność NPC i w rezultacie są oni celniejsi używając karabinów szturmowych niż karabinów snajperskich.
Na razie pakiet AI jest w fazie testowej i będziemy go rozbudowywać, tak aby przejmowanie baz było trudne jak cholera i gracz w pojedynkę nie miał żadnych szans.
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez nuclear_twister w 29 Sie 2011, 22:05

Smoq2 a czy zastanawiałeś się nad takowym utrudnieniem:
Gdy w atakowanej przez gracza lub jego frakcję bazie wroga rozlegnie się alarm, to zaczynają oni ściągać wszelkie możliwe posiłki z całej zony do pomocy w obronie/odbijaniu bazy co nieraz by skutkowało jakimś milusim ostrzałem gracza po pleckach.
Ewentualnie coś na zasadzie, że gdy gracz się właduje do bazy wroga to na jego poszukiwanie jest wysyłany oddział uzbrojony po zęby i wyposażony w jakieś świetne egzo itp

Poza tym przydałoby się jeszcze jakieś polecenie (może być w postaci opcji zaznaczanej "ptaszkiem" w radiu) czy nasza frakcja idąc do jakiegoś terytorium ma się skupiać na zajęciu wrogiej bazy czy na pozyskaniu punktów zasobów. Trochę by to zorganizowało ataki.
Tudzież opcję, która umożliwiłaby graczowi decydowanie ile oddziałów minimum ma się zebrać przed atakiem na dany punkt. Np: szturmuj punkty zasobów min. 3 oddziałami itp. Mogłoby to być odblokowywane przez zdobywanie lepszej pozycji we frakcji. Tak jak zresztą pozostałe funkcje.

To tylko luźne sugestie, więc jeżeli to byłoby dużo roboty lub uważasz, że to bez sensu to spoko. Prosiłbym tylko o chociaż króciutki komentarz tych pomysłów :)
89% graczy uważa że najważniejsza jest grafika.
Jeśli należysz do tych 11% wklej to do podpisu.
Awatar użytkownika
nuclear_twister
Stalker

Posty: 143
Dołączenie: 10 Mar 2010, 14:36
Ostatnio był: 29 Sie 2020, 21:48
Miejscowość: Najstarsze miasto w Polsce :]
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 3

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Junx w 30 Sie 2011, 07:40

Smoq a czy by można było na przykład tak zrobić, że po zabiciu wroga broń znika :?: Jeżeli by to było możliwe to dać ten super oddział w egzo oraz snajperów na wieżach i po zabiciu ich by nie było broni. Gracz by nie mógł dostać super broni na początku.
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 20 Wrz 2024, 22:08
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Rieekan w 30 Sie 2011, 11:22

Ale czy to nie byłoby zbyt nierealistyczne? Już lepiej zjechać im sprawność tak, żeby się gracz na początku nie mógł wypłacić.
Image
Awatar użytkownika
Rieekan
Stalker

Posty: 107
Dołączenie: 06 Sie 2010, 18:07
Ostatnio był: 08 Maj 2013, 14:58
Miejscowość: Nołłer
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Sniper VLA
Kozaki: 8

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 30 Sie 2011, 12:12

nuclear_twister napisał(a):Gdy w atakowanej przez gracza lub jego frakcję bazie wroga rozlegnie się alarm, to zaczynają oni ściągać wszelkie możliwe posiłki z całej zony do pomocy w obronie/odbijaniu bazy co nieraz by skutkowało jakimś milusim ostrzałem gracza po pleckach.


Problem w tym, że oddziały poruszają się z prędkością żółwia i nie da się na to wpłynąć nie tracąc realizmu. Poza tym, idąc może się zdarzyć, że napotkają na drodze mutanty/monolit/wojsko czy choćby docierające oddziały naszej frakcji i nawet nie dojdą. W chwili obecnej, jak utracona zostaje baza główna, wszystkie (poza tymi co trzymają inne bazy) oddziały frakcji starają się ją odzyskać. Jak często po przejęciu wrogiej bazy widziałeś próbę jej odbicia? No właśnie...

Już prędzej można zrobić tak: viewtopic.php?f=48&t=9412&p=178419#p178418

nuclear_twister napisał(a):Ewentualnie coś na zasadzie, że gdy gracz się właduje do bazy wroga to na jego poszukiwanie jest wysyłany oddział uzbrojony po zęby i wyposażony w jakieś świetne egzo itp


Jak wyżej, używanie oddziałów do czegokolwiek poza przejmowaniem punktów i później koczowania nie spisuje się najlepiej. Zobacz na patrole Monolitu, Wojskowych czy Renegatów. Bardzo rzadko się je spotyka nawet na największych ustawieniach. Poza tym, skrypt by musiał cały czas przestawiać cel oddziału na najbliższy punkt od gracza, a co jeśli ten wszedł do Składu gdzie inne oddziały oprócz Samotników nie mogą wejść? Trzeba by zapisać w pamięci który to oddział śledzi gracza, porobić wyjątki w "mózgu" frakcyjnym, i jak znam życie coś by się jeszcze skopało. Z oddziałami wole już nie eksperymentować, o ile to możliwe.

nuclear_twister napisał(a):Poza tym przydałoby się jeszcze jakieś polecenie (może być w postaci opcji zaznaczanej "ptaszkiem" w radiu) czy nasza frakcja idąc do jakiegoś terytorium ma się skupiać na zajęciu wrogiej bazy czy na pozyskaniu punktów zasobów. Trochę by to zorganizowało ataki.
Tudzież opcję, która umożliwiłaby graczowi decydowanie ile oddziałów minimum ma się zebrać przed atakiem na dany punkt. Np: szturmuj punkty zasobów min. 3 oddziałami itp. Mogłoby to być odblokowywane przez zdobywanie lepszej pozycji we frakcji. Tak jak zresztą pozostałe funkcje.


Odpowiedź jak wyżej, poza tym nie chcę robić z TFW Faction Commandera. Jeżeli chce się dyrygować oddziałami na wrogim terytorium zawsze można tam pójść i porozsyłać oddziały za pomocą dialogu. Jak się je wyśle pierw do punktów zasobów to jak dojdą na miejsce już tam zostaną.

Junx napisał(a):Smoq a czy by można było na przykład tak zrobić, że po zabiciu wroga broń znika :?: Jeżeli by to było możliwe to dać ten super oddział w egzo oraz snajperów na wieżach i po zabiciu ich by nie było broni. Gracz by nie mógł dostać super broni na początku.


Tak jam mówi Rieekan, nie chcę żeby ludzie się skarżyli tak jak na nieśmiertelnych samotników. Ale jego pomysł z wypadającym złomem jest całkiem ok. Gracz będzie miał do broni szczątkowy dostęp, ale będzie musiał zapłacić prawie 200% jej wartości rynkowej aby działała.
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez jalkavaki w 30 Sie 2011, 20:10

Mam zamiar zagrać samotnikiem - płatnym mordercą (pora odpocząć od Zewu Monolitu :) ). I teraz pytanie: frakcyjni dowódcy dają samotnikowi zadanie zlikwidowania jakiegoś pionka w innej frakcji. Jeśli sprzątnę gościa ze snajperki, tak, że jego koledzy mnie nie widzą to czy pogorszą mi się stosunki z tą frakcją?
EDIT: Czy tylko u mnie od kliknięcia na instalację do włączenia się instalatora mija półtorej - dwie minuty?
Wojna jest zła. Ale gorsze są sukinsyny które nie mają nic za co byliby gotowi walczyć i umierać.
"Może nas wiedzie szalbierz chciwy paru groszy
Lecz lepsze to niż śmierć na wapniejących szańcach" - J. Kaczmarski, Stalker.
Awatar użytkownika
jalkavaki
Legenda

Posty: 1379
Dołączenie: 02 Kwi 2010, 11:20
Ostatnio był: 20 Lip 2022, 06:45
Miejscowość: Stetinum
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 193

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 31 Sie 2011, 14:37

@ jalkavaki - W opisie zadania jest napisane, że musisz wyeliminować cały oddział, więc nie ma opcji aby cię nie zauważyli. :) Poza tym, relacja z frakcją której oddział jest celem zadania spadnie bardzo mocno, za każdego ludka 33%.
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

PoprzedniaNastępna

Powróć do Czyste Niebo

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości