Czemu uważacie Czyste Niebo za słabą grę?

Na trzeźwo to możemy dyskutować tylko o ogólnych sprawach, rzekł Naznaczony, wychodząc z baru.

Re: Czemu uważacie Czyste Niebo za słabą grę?

Postprzez kondotierfred w 04 Maj 2012, 19:46

Dla mnie to wygląda tak. Miałem szczęście wejść w grę po wydaniu wszystkich części.
Wiedząc o tym że, CzN ma pokazać skąd się wziął ĆCz, zacząłem grę od niego. Nie znałem ĆCz, fabuły i rozwiązań końcowych, więc grałem i nic mi nie przeszkadzało. Trochę na początku gnębiło mnie promieniowanie, ale to było frycowe za obwieszenie się artefaktami. Jak poszły do plecaka, problemu nie było. I faktycznie dało mi CzN takie wprowadzenie. Więc nie mogę o nim powiedzieć nic złego. Gram na najniższych ustawieniach, a mimo to do grafiki nie mam zastrzeżeń. Przeszedłem ją na kilku stopniach trudności i za każdym razem było trochę inaczej ( za wyjątkiem głównego wątku ). Nie jest to bezmyślna haratanina typu CoD czy MW, trzeba trochę pomyśleć. Ma początek i koniec, który jest zarazem początkiem ĆCz. Tam zaczynając, wiedziałem skąd się wziąłem.
A że, trzyma gracza w ryzach liniowości? To dobrze, bo można wykonać każde zadanie. Nie trafimy na lokację, której zadania wymagają wykonania innych, z lokacji którą ominęliśmy.
No i nie oczekiwałem od gry fajerwerków, a tylko dobrej zabawy. I dostałem.
Mogła by być grą samodzielną i jak wtedy byście ją ocenili. Sądzę że, za jedną z lepszych.

Za ten post kondotierfred otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Generał Golonka.
Awatar użytkownika
kondotierfred
Tropiciel

Posty: 215
Dołączenie: 08 Cze 2011, 21:31
Ostatnio był: 20 Cze 2023, 18:48
Kozaki: 25

Reklamy Google

Re: Czemu uważacie Czyste Niebo za słabą grę?

Postprzez Generał Golonka w 04 Maj 2012, 20:38

Dobra. Przeczytałem 11 stron tego tematu i teraz ja dorzucę swoje trzy grosze. CS jest słabo zoptymalizowany. Na mojej maszynie, na której CoP śmiga płynnie na minimalach, CS laguje się co chwilę. No chyba, że w Dolinie Mroku. Tam chodzi płynnie, ale to chyba przez to, że tam nie ma zbyt wielu stalkerów i mutantów. W porównaniu do takiego Kordonu. Tam co krok była grupka uzbrojonych stalkerów. Nocne przechadzki w SoC po Kordonie, lub co gorsza JANTARZE to pewna śmierć (z tą śmiercią to chodziło o Jantar). W naszym kochanym CS to mamy świeżutko i na bieżąco rozmieszczenie mutantów i wrogich (wrogich?) jednostek/patroli/oddziałów. Poza tym od chyba Limańska (poprawcie mnie, jeśli się mylę) gra toczy się liniowo, niczym Medal of Honor. Ale walka w Szpitalu była naprawdę klimatyczna. Za to etap w CEJ śmierdział liniowością na kilometr. Paseczek życia Striełoka. Od razu się kojarzy z bossem? No niby takowym jest, ale w S.T.A.L.K.E.R.-ze boss? To nie ta liga.
Dobra konieć gadania czas oceniania. Jakbym miał oceniać/recenzować tą grę to bym dał tak:

Ocena: 8+
Plusy: grafika, wojny frakcji, klimat (średnio)
Minusy: optymalizacja!!, liniowość pod koniec gry

Ranking części S.T.A.L.K.E.R.-ów:
1. S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla
2. S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci
3. S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo
Dzięki za uwagę. :)
Ostatnio edytowany przez Generał Golonka 25 Sie 2012, 14:26, edytowano w sumie 2 razy
Generał Golonka
Tropiciel

Posty: 248
Dołączenie: 02 Maj 2012, 19:24
Ostatnio był: 25 Mar 2024, 14:07
Miejscowość: Dziwna
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 29

Re: Czemu uważacie Czyste Niebo za słabą grę?

Postprzez STALKIER998 w 04 Maj 2012, 22:34

Moim zdaniem gra aż wylewa się od ilości bugów przede wszystkim oraz niedociągnięć graficznych. W niektórych momentach po prostu ręce opadają, jak tylko widzę jakiś błąd graficzny. Tak po za tym myślę że gra jest nawet fajna, tylko szkoda że jest taka "liniowa". Gdyby była jednak przestrzeń tak jak w Falloucie 3 to myślę, że nawet ujdzie.Także grafikę oceniam na 8 z hakiem, grywalność to jak wcześniej wspomniałem czasami szlag mnie trafia więc daję 6 z dużym minusem. Myślę że to na tyle z moich opinii. ;)
Awatar użytkownika
STALKIER998
Tropiciel

Posty: 265
Dołączenie: 10 Kwi 2012, 18:08
Ostatnio był: 15 Paź 2020, 20:24
Miejscowość: Gdańsk
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 47

Re: Czemu uważacie Czyste Niebo za słabą grę?

Postprzez Wania Okularnik w 05 Maj 2012, 10:12

Nie uważam Czystego Nieba za słabą grę. To fakt, ma dużo niedociągnięć, fabuła trochę denna, ale bardzo klimatyczna. Wojny frakcji nie przypadły mi do gustu, ale dołączanie do frakcji-bardzo. Jak wcześniej wspomnialem, gra jest bardzo fajna pod względem klimatycznym. Ma całkiem inny klimat niż poprzednia część. Jak dla mnie ogólna ocena gry to 7+.
http://www.youtube.com/watch?v=r5LlQ0MMriQ
-----------------------------------------------------------------------
Wielkie podziękowania dla TxSteve za udostępnienie muzyki Stalkerów! :)
Wania Okularnik
Kot

Posty: 21
Dołączenie: 29 Kwi 2012, 09:44
Ostatnio był: 06 Maj 2012, 13:15
Miejscowość: Obecnie przesiaduję w Janowie.
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U
Kozaki: 1

Re: Czemu uważacie Czyste Niebo za słabą grę?

Postprzez schadow w 05 Maj 2012, 11:09

CS to moja ulubiona część S.T.A.L.K.E.R.A,tyle że nie podobało mi się w niej jedno było za mało podziemnych laborek.
schadow
Kot

Posty: 9
Dołączenie: 01 Kwi 2012, 08:31
Ostatnio był: 06 Lut 2015, 02:16
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: 0

Re: Czemu uważacie Czyste Niebo za słabą grę?

Postprzez Connor w 05 Maj 2012, 12:53

CS jest strasznie liniowy. Miałem nadzieję na kilka ciekawych zakończeń dzięki którym mógłbym od nowa zacząć grę jeszcze raz i przejść ją w zupełnie inny sposób. Zresztą wszystko zależy od gustu. Ja stawiam w grach na klimat więc wolę SoC. Z kolei mój ,,kochany" młodszy braciszek woli po prostu zwykłą tępą strzelankę. Na początku podobało mu się CS ale potem odłożył bo : ,,za mało strzelania ". Cóż nowe pokolenie schodzi na psy ;) .
"Nic nie powstrzyma Powinności w jej tryumfalnym marszu na ratunek planecie"

Kozaki mile widziane :)
Awatar użytkownika
Connor
Kot

Posty: 15
Dołączenie: 02 Maj 2012, 14:13
Ostatnio był: 17 Gru 2012, 15:51
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: RP-74
Kozaki: 3

Re: Czemu uważacie Czyste Niebo za słabą grę?

Postprzez djcycu w 05 Maj 2012, 14:02

Connor napisał(a):CS jest strasznie liniowy. Miałem nadzieję na kilka ciekawych zakończeń dzięki którym mógłbym od nowa zacząć grę jeszcze raz i przejść ją w zupełnie inny sposób.

Ciężko było by to osiągnąć zważając na to że to prequel. Musiało być w zakończeniu widoczne co się stało że w SoC jest jak jest więc nie wiem czy był by sens rozbijać to na kilka zakończeń.

Co do mechaniki gier "liniowych" to kocham je za to. Lubię grę przejść w 100% a jak jest nieliniowo to zawsze coś się omija i są dylematy. Ciul z dylematami! Dość ich mam w prawdziwym życiu. W grach lubię swobodne odkrywanie całych tajemnic a nie po sześćdziesiąt razy grać by ją przejść na wszystkie sposoby. Do stalkera jest tyle modów że do dziś się historia nie chce skończyć więc nie rozumiem dlaczego wszystkim brakuje tej nieliniowości. Dużo osób mówi że CoP jest nieliniowy... To dziekujemy za tak trafne spostrzeżenie. Nieliniowość owej gry polegała tylko na dwóch albo czasem trzech sposobach przejścia jednego zadania czyli:

1. Dla osobników A.
2. Dla osobników B.
3. Wcale.

Główna słabość CS to przeludnienie gdzieniegdzie, wszelkie zadania zmuszające nas do chaotycznego biegania jak na bagnach no i to że fabuła jest jak koło zamachowe... Kręci się spokojnie i wręcz rewelacyjnie a potem nabiera tempa kręcąc się tak szybko że nie widać w niej sensu... Jednym słowem robi się coraz nudniej pod koniec bo jest więcej strzelania niż gadania.
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775

Re: Czemu uważacie Czyste Niebo za słabą grę?

Postprzez Connor w 06 Maj 2012, 11:26

djcycu napisał(a):Główna słabość CS to przeludnienie gdzieniegdzie, wszelkie zadania zmuszające nas do chaotycznego biegania jak na bagnach no i to że fabuła jest jak koło zamachowe... Kręci się spokojnie i wręcz rewelacyjnie a potem nabiera tempa kręcąc się tak szybko że nie widać w niej sensu... Jednym słowem robi się coraz nudniej pod koniec bo jest więcej strzelania niż gadania.


Zgodzę się z tobą całkowicie. Przeludnienie zupełnie niszczy klimat(no ale to są w sumie czasy tej ,,spokojniejszej" zony). Po pewnym czasie faktycznie nic tylko strzelamy i znów strzelamy.Od momentu zdobywania mostu do Limańska odechciało mi się zupełnie grać. Cały czas walka i brak otwartego świata do robienia questów(szpital np.). No może szpital to jeszcze jeszcze, ale nawet nie ma żadnych ciekawych dialogów. Tak w zasadzie to wogóle ich nie ma :/ .
"Nic nie powstrzyma Powinności w jej tryumfalnym marszu na ratunek planecie"

Kozaki mile widziane :)
Awatar użytkownika
Connor
Kot

Posty: 15
Dołączenie: 02 Maj 2012, 14:13
Ostatnio był: 17 Gru 2012, 15:51
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: RP-74
Kozaki: 3

Re: Czemu uważacie Czyste Niebo za słabą grę?

Postprzez djcycu w 06 Maj 2012, 11:32

Najlepszy numer ze szpitala to tylko ten kiedy wypada helikopter. Dodało to strasznego klimatu że niby wojsko się tym hukiem tam zainteresowało. Tak wgl to był to jedyny taki moment we wszystkich odsłonach by zniszczyć jakiś pojazd. Podobało mi się to i ta rzecz ratuje całkowicie ten żenujący aczkolwiek nie wykorzystany w pełni szpital który składa się wyłącznie ze strzelania.
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775

Re: Czemu uważacie Czyste Niebo za słabą grę?

Postprzez Connor w 06 Maj 2012, 12:22

Prawda. Oby więcej takich rzeczy w Stalkerze. To było najlepsze. Urozmaicało szpital. A jak koleś powidział: "widzę grupę nieprzyjaciela i nierozpoznanego stalkera. Jakie rozkazy" to trzymało w napięciu i "modliłem się" żeby mnie zostawili w spokoju :) .
"Nic nie powstrzyma Powinności w jej tryumfalnym marszu na ratunek planecie"

Kozaki mile widziane :)
Awatar użytkownika
Connor
Kot

Posty: 15
Dołączenie: 02 Maj 2012, 14:13
Ostatnio był: 17 Gru 2012, 15:51
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: RP-74
Kozaki: 3

Re: Czemu uważacie Czyste Niebo za słabą grę?

Postprzez Jo_Mason w 11 Maj 2012, 15:34

W porównaniu z SoC (bo chyba tylko do gry-matki można zrobić porównanie - CoP jest już zdecydowanie inne) CS wychodzi zdecydowanie słabiej.

Fabuła SoC - wciągająca, odkrywamy historię bohatera, którego poczynaniami kierujemy. Wątek główny bardzo rozbudowany. Każda z lokacji w grze ma znaczenie dla głównego wątku (Kordon - tam startujemy, Wysypisko - co chwilę ratujemy tam istotnych dla fabyły stalkerów, Agroprom - kryjówka Striełoka, Dolina Mroku - laboratorium, Bar - wiele istotnych misji od Barmana, Jantar - kolejne lab do zniszczenia, Magazyny wojskowe - kontrahent Wolności dający wiele misji + ostatni handlarz, Mózgozwęglacz - bez jego dezaktywacji nie pójdziemy dalej, Prypeć - pole bitwy monolitu, Elektrownia - to przecież główny winowajca całego zła).

Fabuła CS - średnio wciąga, gramy najemnikiem który, pomimo tego, że kryje w sobie tajemnicę integracji z Zoną, to i tak jej nie rozwiązujemy należycie. Koleś goni przez większość gry Kła i Striełoka tylko po to aby na końcu zginąć wraz z oddziałem CS. Co się tyczy lokacji to, mimo tego, że są zaprane różnymi obozami, nie dają głównemu wątkowi wiele. Poszukiwania Kła to Wysypisko i Dolina Mroku. Gonitwa za Striełokiem to Jantar i Czerwony Las (jednominutowej rozgrywki w elektrowni nawet nie wliczam). Magazyny wojskowe zostały zabite nudą, czerwony las denerwuje. Limańsk i Szpital jakoś się bronią (walki rekompensują brak jakichkolwiek misji pobocznych).

Misje SoC - zróżnicowane, wymagają głębszego zaangażowania. Poza niektórymi "dublami" od Sidorowicza czy Barmana (chodzi o powtarzające się misje) wszystko w porządku. Misje główne i poboczne zapewniały długą rozgrywkę.

Misje CS - wiele zadań typu "przynieś kiełbasę". Mniej misji pobocznych pokroju SoC. Nudno i smutno.

Ekwipunek SoC - bogaty, aczkolwiek bez możliwości naprawy czy modernizacji.

Ekwipunek CS - bardziej rozbudowany niż w pierwowzorze, dodano możliwość modernizacji i naprawy sprzętu.

Poruszanie się SoC - chyba główny mankament gry. Kilometry do pokonania piechotką to nie to co tygrysy lubią najbardziej.

Poruszanie się CS - też trzeba biegać ale dodano przewodników, którzy za opłatą przenoszą nas do wybranej lokacji.

Zona SoC - mroczna, straszna, nie wiesz skąd zaatakuje cię mutant, wolni pojedynczo kroczący Stalkerzy.

Zona CS - trochę jakby cukierkowa, ludzi od cholery (w kordonie czułem się jak w supermarkecie). Emisje na plus z tą różnicą, że w CS się ich nie bałem, a w SoC (choć była tylko jedna) była odczuwalna dosyć konkretnie.

Zakończenie SoC - do wyboru 7 zakończeń - nic dodać nic ująć.

Zakończenie CS - nie denerwować spokojnego człowieka. Jak mogli to zrobić nam - uczciwym graczom ceniącym DŁUGĄ końcową walkę ze złem, z której wyjdziemy cali i zdrowi URWAŁ JEGO NAĆ!


Na koniec napiszę jeszcze jedno. SoC przechodziłem 10 razy na różne sposoby za każdym razem doskonaląc technikę walki itp ble ble ble bez wspomagania się jakimikolwiek modami. CS przeszedłem raz i gdyby nie mod The Faction War wylądowała by w kącie na zawsze. Pocieszam się tym, że grę kupiłem w wersji Ekstra Klasyka za 20zł. Za tyle warto było w nią grać :)
Ulubiony Mod: CoP - AtmosFear 3, CS - The Faction War

Człowiek - gotowe 4 rozdziały
Terapia - kryminał - NOWOŚĆ
Pingwiny z Madagaskaru - Operacja "MONOLIT" - Opowiadanie ukończone

Za ten post Jo_Mason otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Tormentor.
Awatar użytkownika
Jo_Mason
Stalker

Posty: 51
Dołączenie: 27 Lut 2012, 09:47
Ostatnio był: 11 Kwi 2022, 22:50
Miejscowość: Brzesko
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 39

Re: Czemu uważacie Czyste Niebo za słabą grę?

Postprzez evo68 w 18 Maj 2012, 00:24

Czyste Niebo może nie jest grą gorszą ale udziwnioną. Udziwnioną na maxa. Ciągłe misje przynieś to przynieś tamto - facepalm. Brakuje grozy strachu. A to słynne jedno zakończenie da się wytłumaczyć chociaż to słabe wytłumaczenie - bo Czyste Niebo to Prolog do Cienia. No ok można i tak ale z gry z elementami rpg zrobi typową strzelankę. Nie ratują sytuacji nawet nowe mapki.
evo68
Kot

Posty: 43
Dołączenie: 02 Kwi 2006, 18:30
Ostatnio był: 05 Sie 2013, 13:24
Miejscowość: Legnica
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 4

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość