S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Profesor Wołodia po 14 latach swoich badań wciąż nie dowierzał. Pod nosem cały czas powtarzał - "будет, не будет...".

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Glaeken w 18 Lip 2011, 20:29

прошу пожалуйста ;)

Silnik gry = w opracowaniu całkowicie nowy multiplatformowy, przystosowany do konsol, silnik gry, w żadnym wypadku nie jest to kolejna ulepszona wersja X-Ray'a.

Uniwersum stalkera = globalnie koncepcja świata nie zmieni się, to wciąż ten sam świat, jest już znany, udźwiękowiony, poznany dlatego nie mamy zamiaru tutaj nic zmieniać i będzie nadal funkcjonować w swoich już określonych ramach, to nadal będzie niedaleka przyszłość i Zona w okolicach Czarnobyla, po prostu będzie dużo nowości, nieznane są jedynie szczegóły lokacji, map, niezależnie od tego czy ktoś lubił nie lubił gry, wszystkim najbardziej podobałasię jej klimat oraz atmosfera, dlatego nadal ją zachowamy i będziemy pielęgnować.

Fani = niedawno zakończył się ogłoszony przez nas konkurs, także będziemy bardziej słuchać opinii fanów gry, co im się spodobało a co nie i co byśmy mogli poprawić.

Plany = planowana data wyjścia gry to 2012 rok, poza tym także komiksy, kolejne książki, karcianki i gry: rpg oraz przeglądarkowa, osadzone w uniwersum stalkera.

Film/serial = został już nakręcony pilot serialu, jest to na razie próbny pilot serialu, możliwe, że pilot nigdzie nie zostanie pokazany chociaż rozmowy z kanałami tv i studiami filmowymi już się rozpoczęły, filmowy projekt jest uzupełnieniem głównego projekty czyli gry S2, sceny kręcone były w Odessie, ekipa filmowa to całkowicie oddzielna ekipa z która rzecz jasna konsultujemy się na bieżąco w sprawie konceptu, scenariusza, pierwszy odcinek został stworzony w celu zbadania zarówno naszych możliwości jak i sprawdzenia czy będziemy zadowoleni z osiągniętego efektu ponieważ wysoko stawiamy sobie poprzeczkę, chcielibyśmy aby film był jakościowo dobry i dobrze zagrany.

Fabuła pilota serialu = opowiada o prostym faceciku który pobił się w barze z niewłaściwymi osobami i ocknął się w towarzystwie więźniów w samochodzie zmierzającym do Zony, nieoczekiwanie na wojskowy punkt kontrolny który przyjmował transport więźniów napadli członkowie frakcji "Wolność", zbliża się emisja, w wyniku walk i zamieszania bohater filmu gubi się i wraz z jednym z wojskowych jest zmuszony by schować się w jaskini, końcówka odcinka zbiega się z początkiem gry Cień Czarnobyla: bohater ubrany w typowy strój stalkera wychodzi z bunkra i zdaje sobie sprawę iż jest na obszarze Zony i że nie ma drogi powrotnej, aktor Гоша Куценко (znany rosyjski aktor) gra tu epizodyczną niezwykłą rolę miejscowego szalonego snajpera.

Oficjalna strona serialu/filmu stalker: http://kinostalker.com/#ru
Awatar użytkownika
Glaeken
Administrator

Posty: 1034
Dołączenie: 16 Lip 2011, 17:53
Ostatnio był: 09 Mar 2024, 18:58
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 371

Reklamy Google

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Stalkerka91 w 19 Lip 2011, 17:02

no teraz to inaczej rozdaja karty :D europejski cyberpunk w zonie P: ta gra pozamiata wszystko :)
Stalkerka91
Kot

Posty: 20
Dołączenie: 11 Wrz 2010, 22:10
Ostatnio była: 05 Wrz 2011, 00:26
Kozaki: -2

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Dodox w 19 Lip 2011, 20:21

Moim zdaniem gdyby Ukraińskie studio robiło by S.T.A.L.K.E.R.A. 2 pod silnik konsolowy popełnili by błąd , dlaczego ?
A no dla tego że na przykład taki Dragon Age , jego pierwsza część była super a dwójka na silniku konsolowym jest do niczego i mi się nie podoba ale nowy S.T.A.L.K.E.R zrobiony tradycyjnie , dobrze zestabilizowany i na nowym silniku graficznym będzie super ! :E
Naszą powinnością jest roznieść w pył całe plugastwo Zony i ją samą
Image
Awatar użytkownika
Dodox
Stalker

Posty: 80
Dołączenie: 11 Cze 2010, 21:21
Ostatnio był: 06 Mar 2013, 19:57
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 4

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Dżuz w 19 Lip 2011, 20:36

Stalkerka91 napisał(a):no teraz to inaczej rozdaja karty :D europejski cyberpunk w zonie [...]


Ale, że co? Bo nie rozumiem: gdzie Ty widzisz ten punk a tym bardziej jego 'cyber' odmianę? o_O
W10 x64 / i5-4670 / MSI GeForce GTX 1070 Ti GAMING 8GB / 8 GB DDR 3 / SSD Samsung 850 Pro 256GB Image
atikabubu Dżuz to morrofag z 10 letnim stażem Image
Awatar użytkownika
Dżuz
Przewodnik

Posty: 968
Dołączenie: 11 Lut 2011, 19:08
Ostatnio był: 13 Lis 2024, 13:45
Miejscowość: Frogville
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 254

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Stalkerka91 w 19 Lip 2011, 21:26

zbyt dosłownie tłumaczysz sobie cyberpunk
jasne, jest to wszelka maść odwółań do rozwoju technologii, ale także wielkie pole dla filozofii zwiazanej przede wszystkim z ludźmi. cyberpunk słynie z polemiki nad sensem życia, otaczaną rzeczywistościa oraz tym co poza nią wykracza.

Co masz w Stalkerze ze jest tak bardzo "cyberpunkowy"?

hmmm
- Wizję świata bardzo realistycznego,
- Przesiąknietego tematyka polityczno-militarną,
- Charakter tego miejsca,
- Niedaleko przyszłość,

Mało ludzi to załważa, ale Stalker naprawde klimatyczną grą, której obraz jest naszpikowany ładunkiem emocjonalnym.



Chciałabym zeby następny stalker bardziej skupiał się na ludziach w Zonie a nie na celu fabuły jako tako (Żeby była chwila na przemyślenie życia i wyborów z nim związanych. Dekadentyzm ludzi Wschodu jest bardzo cenny dla kultury ludzkości, bo jest najbardziej ludzki, niezaśmiecony telewizyjnym wirusem).
Wątek paranormalny połączyć z psychologią. Zona powinna być miejscem bardzo hmmm dziwnym, czymś paranormalnym w wymiarze logiki. Oaza była miłym nawiązaniem do Spełniacza Życzen a i on sam był fajnym patentem. Po obejrzenie filmu Tarkowskiego mam ochote zobaczyć zonę jako świat chcącym świadomie być dzikim i nieprzystępnym dla ludzi. Nikt nie powiedział że świat jest na tyle prosty na ile go poznaliśmy. Chcę zobaczyć ogromne zalesione w oddali tereny, dzikie wzgórza i łąki. Stare wiejskie domy z odstraszającym, wiedźmowym klimatem. mieć poczucie że to miejsce będzie swego rodzaju pomnikiem dla ciemnej natury ludzi.
Stalkerka91
Kot

Posty: 20
Dołączenie: 11 Wrz 2010, 22:10
Ostatnio była: 05 Wrz 2011, 00:26
Kozaki: -2

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Glaeken w 19 Lip 2011, 23:36

Zarówno dosłownie jak i metaforycznie seria STALKER z cyberpunkiem ma niewiele wspólnego bowiem uniwersum nie spełnia niemal żadnego z podanych niżej kryteriów tego nurtu (poza drobnymi wyjątkami):
wikipedia napisał(a):"Cyberpunk zdaje się być uosobieniem zasady postulowanej przez modernistów "3M – Miasto, Masa, Maszyna" (czy też raczej 6M – Miasto, Masa, Maszyna, Medyk, Mafia, Magnum). Te trzy elementy składowe stanowią esencję cyberpunku. Akcja rozgrywa się najczęściej w ogromnych, przeludnionych miastach-molochach, gdzie ludzie są zdemoralizowani przez technikę, społeczeństwo jest socjodarwinistyczne, a dekadencka młodzież zażywa narkotyki i modyfikuje swe ciała, często do celów przestępczych takich jak hakerstwo, walki uliczne (-punk). Clue cyberpunku to jednak Maszyna – cyberprzestrzeń i dek – szybki komputer. Ponadto niebagatelną rolę odgrywa cybernetyka – cybernetyczne wszczepy wszelkiego autoramentu, od sztucznych oczu, po sztuczne mięśnie i wzmocnione organy wewnętrzne (cyber-)."


Co do oczekiwań graczy wobec trylogii gier, czytałem już setki postów fanów serii typu "chciałbym to i to...", "widzę to tak i tak..." "szkoda, że nie pokazali tego i tego" i t.d. de facto jest już cała masa książek z serii STALKER które uzupełniają i poszerzają uniwersum Zony. Gry to tylko wierzchołek góry lodowej, wisienka na torcie ;)
Awatar użytkownika
Glaeken
Administrator

Posty: 1034
Dołączenie: 16 Lip 2011, 17:53
Ostatnio był: 09 Mar 2024, 18:58
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 371

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Stalkerka91 w 19 Lip 2011, 23:50

coz, nie zgadza sie tak bardzo z przytoczona przez ciebie ESENCJA. ja nie nazwałam stalkera esencja tylko uznałam, że przejawia on cechy adekwatne dla cyberpunku. chodzi o świat zepsuty i pusty, z zepsuta materia która jest uosobieniem zła. żyjesz w XXI wieku i to co było fantastyczne 30 lat temu, dzisiaj jest codziennością. Stalkerzy noszą PDA, co jest dla mnie przejawem rozwoju technologicznego. jasne, to nie wszczepy i transhumanizm, ale czuc powiew wczesnego futuryzmu. tematy wokół ktorych porusza się stalker moim zdaniem przywodzą na myśl cyberpunk, ponieważ pasują do niego i tyle, po co tutaj angażować definicje z wikipedii....
Stalkerka91
Kot

Posty: 20
Dołączenie: 11 Wrz 2010, 22:10
Ostatnio była: 05 Wrz 2011, 00:26
Kozaki: -2

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Glaeken w 20 Lip 2011, 00:00

Nadal widzę jedynie bardzo słaby związek, nawet pomijając cytat z wikipedii. Jak już pisałem pewne typowe elementy występują ale cyberpunk obejmuje alternatywna przyszłość zaludnionego świata, a Zona to jedynie zdewastowany i niemal opuszczony obszar, skrawek ziemi, mały kawałek świata który zmienił się, został zdewastowany pod wpływem jakiejś - dajmy na to - siły wyższej. W domyśle reszta świata ma się dobrze. I raczej bliżej zonie do zdegradowanego socjalnie i technologicznie niemal barbarzyńskiego zacofania rodem z Mad Maxa niż zaawansowanej cyber-techno przestępczej anarchistycznej przyszłości.

Nie siedzę głęboko w klimatach cyberpunkowych ale dla przykładu za typowy klimat cyberpunku uważam np.: grę rpg "cyberpunk 2020" czy film "Johnny Mnemonic", "Dziwne dni". Z mojego punktu widzenia uniwersum stalkera to zupełnie inna para kaloszy.
Awatar użytkownika
Glaeken
Administrator

Posty: 1034
Dołączenie: 16 Lip 2011, 17:53
Ostatnio był: 09 Mar 2024, 18:58
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 371

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Stalkerka91 w 20 Lip 2011, 00:13

po pierwsze, nikt nie powiedział, że reszta świata ma sie dobrze. tego nie wiesz ani ty, ani ja ale oboje mozemy przyjąc różne koncepcje, choćby taką mówiącą, że na świecie wcale nie jest tak ładnie- fakt, zona to tylko obszar, ale chodzi o to by i w niej cb miał swoje odbicie. widzisz, nie wiem czy naczytałeś się za dużo amerykanskich książek, ale widze ze mierzysz to zjawisko bardzo powierzchownie i jednomiarowo. ja to nazwałam "europejskim cyberpunkiem", co miało określić jego inność wobec wizji amerykańskiej czy japońskiej. wiadomo jest tu ubożej, ale to nadal strefa hardkoru. tutaj sprzęt nie jest zacofany, bo wyposażenie jest całkowicie profesjonalne. mad max tutaj średnio pasuje, raczej do Metro2033 (które notabene dzieje się w czasach najbardziej typowych dla cyberpunku) mu blizej niz do stalkera. nie rozumiesz tego czy nie chcesz zrozumić? bo nie wiem czy jest sens bym sie produkowała skoro masz tak grube klapki na oczach.
Stalkerka91
Kot

Posty: 20
Dołączenie: 11 Wrz 2010, 22:10
Ostatnio była: 05 Wrz 2011, 00:26
Kozaki: -2

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez KoweK w 20 Lip 2011, 00:22

Metro 2033, S.T.A.L.K.E.R. i cyber-punk... Trzymajcie mnie. :)
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5673
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: Wczoraj, 02:52
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1477

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Stalkerka91 w 20 Lip 2011, 00:23

cóż, widocznie niektórzy wdzą w tym tylko strzelanke :D
Stalkerka91
Kot

Posty: 20
Dołączenie: 11 Wrz 2010, 22:10
Ostatnio była: 05 Wrz 2011, 00:26
Kozaki: -2

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Dżuz w 20 Lip 2011, 00:24

Niczego sobie zbyt dosłownie nie tłumaczę. Cyberpunk to określony gatunek i jako taki ma pewne wyróżniające go cechy, czyli np.: skupianie się na swoistym paradoksie, to jest z jednej strony na dalece posuniętym rozwoju technologii (globalna sieć, różnej maści implanty itd, czyli to co stanowi o przedrostku 'cyber-') a z drugiej na upadku moralnym społeczeństwa (zazwyczaj społeczeństwa postindustrialnego) i ten 'fokus' jest bardzo istotny, a poza tym - wielkie korporacje o politycznym charakterze, kontrolujące to społeczeństwo, które w większości jest nieświadome tej kontroli, bunt nielicznych przeciw owej kontroli, specyficzny rodzaj bohaterów - wyrzutków, odszczepieńców, a jeśli chodzi o filozofię to przede wszystkim nihilizm, czyli mniej więcej to co chyba miałaś na myśli pisząc o "polemice nad sensem życia"; choć to właściwie jest cechą charakterystyczną punku jako takiego, a nie tylko i wyłącznie tego w wersji "cyber". Tak mniej więcej rysuje się cyberpunk. A, jest jeszcze jedna ważna rzecz: rozmach albo skala tego wszystkiego, które są dość spore.

Problem polega na tym, że w S.T.A.L.K.E.R.-ze niewiele tego mamy a jeśli nawet coś, to w skali mikro. Brak mi tej dystopii i kontrastu między społeczeństwem kontrolowany i żyjącym w dostatku i dobrobycie a masami buntującej się biedoty. Jakiejś wielkiej technologii też tu nie widzę - trochę poradzieckich anten i laboratoriów. Sama Świadomość Z też nie bardzo wpisuje się w ramkę megakorporacji kontrolującej wielkie masy, bo nie za bardzo im to wyszło tak do końca i jakiejś wielkiej polityki w tym nie było. Striełok niby się buntuje, ale za wiele o nim nie wiemy, żeby można go było jednoznacznie sklasyfikować. Wyraz twarzy ma iście defetystyczno-nihilistyczny, ale to trochę za mało jak dla mnie.

Stalkerka91 napisał(a):Co masz w Stalkerze ze jest tak bardzo "cyberpunkowy"?
hmmm
- Wizję świata bardzo realistycznego,
- Przesiąknietego tematyka polityczno-militarną,
- Charakter tego miejsca,
- Niedaleko przyszłość


Nie wiem o jaki realizm Ci chodzi, ale dla mnie ani w cyberpunku ani w S.T.A.L.K.E.R.-ze go nie ma... bardzo :wink:
O polityce już pisałem, ja jej nie widzę, można się jedynie domyślać, a to że są para-militarne Powinność i Wolność i patrole wojska, to jeszcze za mało jak na tematykę militarną.
No charakter tego miejsca to już nijak nie jest cyberpunkowy.
Niedaleka przyszłość owszem, ale co z tego? Jednak chyba nawet trochę zbyt bliska jak na cyberpunk :/

Tak, że widzisz. Może i jest odrobinę punkowej nuty - choć są to grubymi nićmi szyte porównania - w S.T.A.L.K.E.R.-ze, to jednak stricte "cyber-" charakteru w nim nie ma. Jak dla mnie, za bardzo się zagalopowałaś :wink:
W10 x64 / i5-4670 / MSI GeForce GTX 1070 Ti GAMING 8GB / 8 GB DDR 3 / SSD Samsung 850 Pro 256GB Image
atikabubu Dżuz to morrofag z 10 letnim stażem Image
Awatar użytkownika
Dżuz
Przewodnik

Posty: 968
Dołączenie: 11 Lut 2011, 19:08
Ostatnio był: 13 Lis 2024, 13:45
Miejscowość: Frogville
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 254

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość