S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Profesor Wołodia po 14 latach swoich badań wciąż nie dowierzał. Pod nosem cały czas powtarzał - "будет, не будет...".

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Ropasiak w 25 Lis 2024, 23:50

Odpowiedź dotycząca co się dzieje po końcu gry.:

NIe ma. Gra jasno daje komunikat z punktem bez powrotu.
| Ryzen 7 5700X (4.85GH) | Gigabyte B450 Gaming X | Arctic Liquid Freezer II 280mm | 40GB DDR4 RAM 3466MHz CL16| PowerColor RX 6700XT Hellhound 12GB GDDR6 (+Cooler Master ELV8) | Kingstone KC3000 2TB + Crucial BX500 1TB | Corsair CX550M | Fractal North XL White (+Cooler Master Halo 2 120mm) | Windows 10 Pro x64
Ropasiak
Tropiciel

Posty: 342
Dołączenie: 29 Mar 2008, 18:02
Ostatnio był: 16 Gru 2024, 07:38
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: SVUmk2
Kozaki: 18

Reklamy Google

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Mroczny w 26 Lis 2024, 02:08

Powróciłem po wielu latach, komp: 3600X, 3060TI, 32 gb ram, ssd nvme 4.0. Gra chodziła tak se na wysokich z frame genem w 1080p. Ściągłem moda na poprawę optymalizacji (najpopularniejszy), zmniejszenie kosztu napraw, zmniejszenie zużycia broni. Gra się dużo lepiej, gra nie jest taka ślamazarna i o wiele bardziej responsywnie się wszystko wykonuje (do ideału dalej daleko).
Ogólnie jest nieco inaczej niż w starych Stalkerach ale myślę, że to kwestia przyzwyczajenia. Nie mniej jednak poprawki AI są wymagane, głównie chodzi o spawnowanie i praktyczny brak możliwości stealth. Jestem narazie w misji ad astra per aspera, więc nie wiem ile mam do końca wątku głównego.
Po 15 h gry mam tylko jeden crash za sobą.
Z minusów dodałbym też żywotność mutantów, pijawka jest zbyt silna, mniej boje się starć z kontrolerem czy burerem… ciekawi mnie co będzie jak spotkam chimerę czy nibyolbrzyma.
Wystarczy tylko przeszkoda aby światło pokazało swoją drugą naturę - cień

Za ten post Mroczny otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive caleb59.
Awatar użytkownika
Mroczny
Stalker

Posty: 121
Dołączenie: 24 Wrz 2008, 13:42
Ostatnio był: 08 Gru 2024, 00:11
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 2

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Dawid0ss w 26 Lis 2024, 18:07

Mroczny napisał(a):ciekawi mnie co będzie jak spotkam chimerę czy nibyolbrzyma.

Na Weteranie będzie Soulslike

i5 13600KF
RTX 4070 Ti
2x16GB DDR4 3600Mhz
Awatar użytkownika
Dawid0ss
Łowca

Posty: 420
Dołączenie: 02 Kwi 2008, 17:32
Ostatnio był: 19 Gru 2024, 01:04
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: Bulldog 6
Kozaki: 5

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez KoweK w 26 Lis 2024, 21:57

Mroczny napisał(a):nibyolbrzyma.

Nibyolbrzym przyjął ode mnie 8 granatów, parę magazynków z maszynówki i parę magazynków z shotguna - wszystko na poziomie Stalker, to nie chcę wiedzieć co byłoby na Weteranie. :E
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5703
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: Wczoraj, 13:33
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1488

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Tormentor w 26 Lis 2024, 23:55

No mutki są OP, z Burerem miałem dziś starcie i skurczysyn chyba mnie ponad 20 razy położył zanim mu wybiłem z głowy na dobre te niecne sztuczki z lewitujacymi broniami. :D
Ogólnie uciął bym tak o 25% resisty mutantów, Kontroler przyjął cały magazyn śrutu i nadal chciał żebym pogadał z jego ręka.

Panowie czy bug związany ze zmieniająca się pora dnia w momencie wejścia do pomieszczenia występuje tylko u mnie czy to jakiś powszechny błąd i jest na to sposób? W momencie gdy wchodzę w nocy do pomieszczenia, za oknem robi się dzień.
Image
Awatar użytkownika
Tormentor
C O N T R I B U T O R

Posty: 1043
Dołączenie: 15 Lis 2010, 21:42
Ostatnio była: 28 Lis 2024, 11:17
Miejscowość: Yantar
Ulubiona broń: --
Kozaki: 290

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez KoweK w 27 Lis 2024, 00:39

Nie ma płynnej zmiany pory dnia, po prostu nagle robi się ciemno albo jasno, jeśli to miałeś na myśli. Nawet na modzie z wydłużonym dniem to nadal wygląda kiepsko.
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5703
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: Wczoraj, 13:33
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1488

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Plaargath w 27 Lis 2024, 00:46

Tormentor napisał(a):Panowie czy bug związany ze zmieniająca się pora dnia w momencie wejścia do pomieszczenia występuje tylko u mnie czy to jakiś powszechny błąd i jest na to sposób? W momencie gdy wchodzę w nocy do pomieszczenia, za oknem robi się dzień.


Nie grałem, ale się wypowiem :E
Zaryzykuję pieprznięcie kulą w płot, ale z opisów wnoszę, że bardziej chodzi Ci o spieprzone oświetlenie, a nie o krzaczącą porę dnia (zegarek jakiś tam jest? pora zmienia się skokowo? słońce jest w innym miejscu jak wracasz z powrotem na dwór?).
Jeśli faktycznie, to jest to nie tyle bug, ile niedodevelopiony setting - wtopa z ustawieniem tzw. auto exposure - postprocesu, odpowiedzialnego za "symulację" procesu adaptacji oka do różnych poziomów jasności. Można się sporo pałować na ten temat, rozpisywać równania, biorące pod uwagę czas reakcji źrenicy, zmiany w fotoreceptorach itd. itp., ale jak napisał GTR
GRT napisał(a):oświetlenie mnie wku*wia, nie wiem co to za moda

jest taka durna moda, że ma być coraz bardziej wyraźny ten efekt, podobnie jak pisał Michu
Michu napisał(a):tandetne ale niestety to jest styl który dziś jest popularny, cały czas gracz musi być stymulowany

Coraz mniej ma to wspólnego z pierwotnym zamysłem i implementacje coraz bardziej wyradzają się w karykaturę pomysłu. Na pewno jest to trend.

Pokusiłbym się o hipotezę, że w samym stalkerze2 ten właśnie durny trend odpowiada za to, że devy założyli, że dla masowego odbiorcy akceptowalne będzie pójście w ekstremum po tej właśnie stronie (czyli "niech pali!" zamiast "wyłączyć to!"). Mówiąc złośliwie, na checkliście "je*nij exposure" ktoś odhaczył "je*łem".

EDIT
PS Nie wiem, jakie tam są opcje w grze, żeby temu jakoś częściowo spróbować przedziwdziałać, jedyne co mi przychodzi do głowy, to sprawdź, czy HDR u Ciebie na przykład nie szaleje i nie pogłębia problemu. Może ktoś znalazł już jakieś sztuczki, who knows...
(ED2 Poprawka cytowania - sorry)
Ostatnio edytowany przez Plaargath 14 Gru 2024, 13:30, edytowano w sumie 2 razy
Image Image

Merkantylizm, srerkantylizm.

Za ten post Plaargath otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Tormentor.
Awatar użytkownika
Plaargath
Weteran

Posty: 655
Dołączenie: 23 Mar 2010, 15:12
Ostatnio był: 30 Lis 2024, 15:17
Kozaki: 237

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Mroczny w 27 Lis 2024, 00:48

Gram na średnim poziomie i dzisiaj spotkałem pierwszą chimerę… twarda bestia. Teraz pijawek już się nie boję, wyciągam saige i w pół sekundy pakuje caly magazynek ;) Niestety dzisiaj już miałem dwa bugi,
:

drzwi do schronu profesorka Xxx nie działa ta funkcja na forum
nie otwierają się przez co opcjonalny quest pewnie nie zaliczę. Dodatkowo błędnie pokazała mi się droga w ww. queście i teraz modlę się żeby dało się kawałek złomu umieścić na miejscu bo nie będę się bujał z obciążeniem do końca gry.

Kurde, ten nibylbrzym to musi być bestia w takim razie… ciekawe gdzie i kiedy go spotkam, nie spoileruje sobie gry bo następny Stalker znając życie prędko nie wyjdzie… do obecnego niby są zapowiedziane dwa dodatki, może dodadzą jakieś obszary bo np nie widzę obszaru samej elektrowni.

Na razie gra mi się podoba, polecam wcześniej wspomniane mody, zajmują pare kb a gra się o wiele lepiej. Byle tylko te bugi nie popsuły mi gry…

Uwagi moderatora:

włącz bbcode by używać spoilerów
Wystarczy tylko przeszkoda aby światło pokazało swoją drugą naturę - cień
Awatar użytkownika
Mroczny
Stalker

Posty: 121
Dołączenie: 24 Wrz 2008, 13:42
Ostatnio był: 08 Gru 2024, 00:11
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 2

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez utak3r w 27 Lis 2024, 02:39

Ja na razie godzinkę tylko zaliczyłem.
Jak na godzinę, to jest spoko ;) zapewne wszystko przede mną...
co do wydajności, u mnie w 2K ustawione na Epic, wyciąga między 60 a 90 fps - karta ma 12GB VRAMu. Zużycie karty 96% :E procka kilkanaście %.
Sooner or later, you will meet the Undertaker...
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2201
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 29 Lis 2024, 23:16
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Tormentor w 27 Lis 2024, 11:14

KoweK napisał(a):Nie ma płynnej zmiany pory dnia, po prostu nagle robi się ciemno albo jasno, jeśli to miałeś na myśli. Nawet na modzie z wydłużonym dniem to nadal wygląda kiepsko.


Nie nie, mam na myśli sytuację kiedy wejdę do jakiegoś pomieszczenia (może to być też barak albo autobus; chyba coś zadaszonego) to z nocy robi się dzień, spoglądając przez witrynę czy okna widzę jak jest jasno na zewnątrz, natomiast gdy z powrotem wyjdę na zewnątrz znowu się robi ciemno, nie od razu, odbywa się to na zasadzie łagodnego przejścia.
Image
Awatar użytkownika
Tormentor
C O N T R I B U T O R

Posty: 1043
Dołączenie: 15 Lis 2010, 21:42
Ostatnio była: 28 Lis 2024, 11:17
Miejscowość: Yantar
Ulubiona broń: --
Kozaki: 290

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez tom3kb w 27 Lis 2024, 11:24

@up
O tym też już kowek pisał, że np na dworze jest wieczór, wchodzisz do jakiegoś budynku typu obora patrzysz w otwarte drzwi/okna a tam ewidentnie jasno jakby był dzień, wychodzisz, a tam jednak wieczór.
Awatar użytkownika
tom3kb
Łowca

Posty: 549
Dołączenie: 10 Maj 2014, 17:08
Ostatnio był: 25 Lis 2024, 21:15
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 93

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez vandr w 27 Lis 2024, 16:41

To zostało już naprawione na nowej wersji UE 5.4 i radzę to zmienić :tm: :u3: aby zamiast łatać tę grę na obecnej wersji UE 5.1 to robić to już na uaktualnionej.

Jak będzie oczywiście wiadomo :suchar:
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!

Za ten post vandr otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Plaargath.
vandr
Modder

Posty: 3878
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 26 Lis 2024, 06:08
Kozaki: 1749

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości