Tormentor napisał(a):Panowie czy bug związany ze zmieniająca się pora dnia w momencie wejścia do pomieszczenia występuje tylko u mnie czy to jakiś powszechny błąd i jest na to sposób? W momencie gdy wchodzę w nocy do pomieszczenia, za oknem robi się dzień.
Nie grałem, ale się wypowiem
Zaryzykuję pieprznięcie kulą w płot, ale z opisów wnoszę, że bardziej chodzi Ci o spieprzone oświetlenie, a nie o krzaczącą porę dnia (zegarek jakiś tam jest? pora zmienia się skokowo? słońce jest w innym miejscu jak wracasz z powrotem na dwór?).
Jeśli faktycznie, to jest to nie tyle bug, ile niedodevelopiony setting - wtopa z ustawieniem tzw. auto exposure - postprocesu, odpowiedzialnego za "symulację" procesu adaptacji oka do różnych poziomów jasności. Można się sporo pałować na ten temat, rozpisywać równania, biorące pod uwagę czas reakcji źrenicy, zmiany w fotoreceptorach itd. itp., ale jak napisał GTR
GRT napisał(a):oświetlenie mnie wku*wia, nie wiem co to za moda
jest taka durna moda, że ma być coraz bardziej wyraźny ten efekt, podobnie jak pisał Michu
Michu napisał(a):tandetne ale niestety to jest styl który dziś jest popularny, cały czas gracz musi być stymulowany
Coraz mniej ma to wspólnego z pierwotnym zamysłem i implementacje coraz bardziej wyradzają się w karykaturę pomysłu. Na pewno jest to trend.
Pokusiłbym się o hipotezę, że w samym stalkerze2 ten właśnie durny trend odpowiada za to, że devy założyli, że dla masowego odbiorcy akceptowalne będzie pójście w ekstremum po tej właśnie stronie (czyli "niech pali!" zamiast "wyłączyć to!"). Mówiąc złośliwie, na checkliście "je*nij exposure" ktoś odhaczył "je*łem".
EDIT
PS Nie wiem, jakie tam są opcje w grze, żeby temu jakoś częściowo spróbować przedziwdziałać, jedyne co mi przychodzi do głowy, to sprawdź, czy HDR u Ciebie na przykład nie szaleje i nie pogłębia problemu. Może ktoś znalazł już jakieś sztuczki, who knows...
(ED2 Poprawka cytowania - sorry)