S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Profesor Wołodia po 14 latach swoich badań wciąż nie dowierzał. Pod nosem cały czas powtarzał - "будет, не будет...".

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Dawid0ss w 23 Lis 2024, 22:30

Dziękuję! Odbindowane było u mnie

i5 13600KF
RTX 4070 Ti
2x16GB DDR4 3600Mhz
Awatar użytkownika
Dawid0ss
Łowca

Posty: 420
Dołączenie: 02 Kwi 2008, 17:32
Ostatnio był: 19 Gru 2024, 01:04
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: Bulldog 6
Kozaki: 5

Reklamy Google

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Plaargath w 24 Lis 2024, 00:38

Tak sobie czytam i Wasze opinie, i zewsząd - i stwierdzam z zaskoczeniem, że pomimo niskich oczekiwań (a wręcz założenia, że teraz przeważnie gry na premiery nie są warte ogrywania), to ja tego kijem na razie nie tykam. Wolałbym regularne CTD niż taką hucpę, jak ze spawnem opisujecie, albo to, co o AI można poczytać.
Kompletnie mnie to zniechęca. Poczekałem tyle lat, to nie zaszkodzi jeszcze trochę.
Nie ukrywam, bardzo chciałbym, żeby znaczące poprawki nadeszły, ale niedowierzam. Obym się mylił.

PS
Miło znowu znajome "buźki" zobaczyć, hej!

PPS
Uprzedzając kolejne pytania (które o dziwo dostaję), odpowiem tutaj jawnie (i w swoim jedynie imieniu): nie, nie zaczęliśmy już robić nowej mizerii, o ustrukturyzowanym planie na cokolwiek nic nie wiem, osobiście wolałbym poczekać, ile trzeba, żeby porobić kreatywnie coś po nowemu, niż teraz się spieszyć tylko po to, żeby wyręczać devów w łataniu vanilli, a potem po większym patchu robotę do kosza wyrzucać.
Image Image

Merkantylizm, srerkantylizm.

Za ten post Plaargath otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Cromm Cruac, Czipi.
Awatar użytkownika
Plaargath
Weteran

Posty: 655
Dołączenie: 23 Mar 2010, 15:12
Ostatnio był: 30 Lis 2024, 15:17
Kozaki: 237

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez GTR w 24 Lis 2024, 04:09

Plaargath napisał(a):nie, nie zaczęliśmy już robić nowej mizerii, o ustrukturyzowanym planie na cokolwiek nic nie wiem


Spoko, nie musicie - z aktualną ekonomią i poziomem HP mutantów, ta gra mogłaby się nazywać Stalker 2: Misery.
| Ryzen 5 5600X | 16GB DDR4 3200MHz | RTX 3080 10GB | Windows 10 Pro x64 |
nismo

Za ten post GTR otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive utak3r.
Awatar użytkownika
GTR
Tropiciel

Posty: 389
Dołączenie: 13 Kwi 2013, 14:06
Ostatnio był: 24 Lis 2024, 05:21
Miejscowość: Nordschleife
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 83

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Dawid0ss w 24 Lis 2024, 10:23

A z drugiej strony ja mogę powiedzieć, że nie mam żadnych crashy. Gra działa bardzo dobrze i świetnie wygląda. Mam stalowe 60 fps (poza drobnymi wyjątkami)
- 1440p
- epickie
- DLSS Quality
- GPU load 85-95%
- Motion Blur off (nie lubię tego efektu)

p.s.1 To samo mogłem powiedzieć po premierze Cyberpunk 2077, gdzie ludzie zewsząd narzekali na błędy itd.
p.s.2 Może to jednak po części wynika z samego komputera
- gra potrzebuje dużo ramu, zazwyczaj zużywa go około 23GB
- vram na poziomie ~8GB
p.s.3 FPS spadają, gdy się włącza mapę i zumuje lol

Duży + za poziom trudności. Na Weteranie trzeba się przyłożyć.
Duży - za shadery kompilujące się przy każdym uruchomieniu gry, co prawda nie trwa to jakoś długo, bo 44s u mnie (tak zmierzyłem dla Was hehe), ale ....
Za to bardzo szybko ładują się save gry

PYTANIE Jak walczyć z pijawką? :E W ogóle jej nie widać :E Ni stąd ni zowąd Cię łapie i masz HP prawie zero. Karabinek na nią nie działa, więc będę próbował nożem :E
Edit.1 Postanowiłem, że póki co pijawki omijam. Powalczę na spokojnie, gdy już będę miał lepszy sprzęt, bo obecnie koszt walki jest za duży

Pzdr
Ostatnio edytowany przez Dawid0ss 24 Lis 2024, 14:17, edytowano w sumie 2 razy

i5 13600KF
RTX 4070 Ti
2x16GB DDR4 3600Mhz
Awatar użytkownika
Dawid0ss
Łowca

Posty: 420
Dołączenie: 02 Kwi 2008, 17:32
Ostatnio był: 19 Gru 2024, 01:04
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: Bulldog 6
Kozaki: 5

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Tormentor w 24 Lis 2024, 12:14

Czołem, stalkerzy!

Niestety, liczba glitchy, bugów, niedoróbek oraz wczytujących się shaderów niemal przed samym nosem skutecznie obniża wrażenia z gry. Mimo wszystko, klimat Zony jest tak obłędny, że wciąż trudno się od niej oderwać. Waham się jednak, czy czekać na oficjalnego patcha od GSC, czy kontynuować rozgrywkę. Odrobinę rozczarowuje też wizualna strona gry w niektórych miejscach – choć od początku liczyłem się ze znaczącym downgrade’em. Spędziłem w S2 może łącznie 6 godzin i niestety, im dalej, tym bardziej rzucają się w oczy braki i niedociągnięcia w rozgrywce.

Z technicznych rzeczy najbardziej boli mnie brak kolizji w niektórych teksturach – trawa czy małe drzewka nawet nie poruszają się, gdy wchodzą z nami w interakcję. Najbardziej jednak dokuczają kałuże, które są po prostu…bezwodnymi teksturami. :facepalm: Serio, w 2024 roku?
NPC, pomijając fabularne przerywniki, są dosyć drętwi. Brakuje im żywotności i naturalnych reakcji na otoczenie, gdy nie prowadzimy z nimi dialogu. Przydałyby się jakieś odzywki w stylu „Stalkerze, jak leci?”, czy nawet drobne mruknięcia, gwizdy, coś pod nosem. A glitchy związanych z NPC jest tyle, że głowa mała. Ostatnio widziałem lewitującego, śpiącego stalkera nad łóżkiem. <3 Tradycja zachowana :piesek:

Czy u was też system pogodowy szwankuje przy wychodzeniu z budynków? Podczas nocy, kiedy wejdę do pomieszczenia, na zewnątrz robi się jasno, a po wyjściu znowu nastaje noc. Strasznie to irytujące.

Co sądzicie o ścieżce dźwiękowej? Mnie osobiście średnio przekonuje dynamiczna muzyka w trakcie walk z mutantami czy bandytami. Zdecydowanie lepiej pasowałyby klasyczne ambienty, które – choć obecne – nie mają tego „czegoś” jak legendarne utwory MoozE. W kontekście dźwięku jest też sporo bugów: muzyka urywa się nagle, czasem brak odgłosów kroków czy szelestów, co mocno psuje immersję.

A teraz lista rzeczy, które szczególnie irytują podczas rozgrywki (uwaga, mogą być drobne spoilery, ale bez fabuły):

- brak częściowego gore – gra jest mocno ugrzeczniona pod tym względem, ciała w ogóle nie zostawiają śladów krwi, no lipa
- ksywa przeciwnika widoczna przy jego ciele + informacja typu „Szer. Kasztan: umiera” – wolałem okienko z imieniem martwego stalkera i przynależnością do frakcji
- Pijawki pojawiają się zbyt wcześnie,
- przesadzona animacja skoku mięsaczy,
- kolizja przedmiotów w grze pozostawia wiele do życzenia – wyposażenie domów aż się prosi o większą interaktywność! Tymczasem wchodzę do opuszczonego mieszkania i jedyne, co mogę przesunąć, to szklanka albo butelka. Ech.
- deszcz wygląda kiepsko, ogólnie systemy cząsteczkowe to kapsztyl w S2. Symulacje płynów, efekty atmosferyczne, no bieda. W dodatku w nocy pojawia się pył na wietrze, który jest dedykowany dla pogody za dnia. :facepalm:
- brak możliwości sprzedaży uszkodzonej broni (tej na czerwono) – rozumiem, że ma być trudno, ale niech chociaż handlarz/technik płaci jakieś grosze za złom,
- elektroniczna waluta zamiast rubelków – no nie, rubelki to jednak rubelki. :(


No a tak poza tym to piękna gra :piesek: Instalował juz ktoś mody z Nexusa?
Image

Za ten post Tormentor otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Plaargath.
Awatar użytkownika
Tormentor
C O N T R I B U T O R

Posty: 1043
Dołączenie: 15 Lis 2010, 21:42
Ostatnio była: 28 Lis 2024, 11:17
Miejscowość: Yantar
Ulubiona broń: --
Kozaki: 290

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez KoweK w 24 Lis 2024, 12:27

Tormentor napisał(a):- brak częściowego gore – gra jest mocno ugrzeczniona pod tym względem, ciała w ogóle nie zostawiają śladów krwi, no lipa

Są ślady, ale bardzo delikatne. To i tak jakiś tam postęp w stosunku do trylogii, gdzie ślady po kulach pojawiły się tylko w buildzie Cienia Czarnobyla.

Tormentor napisał(a): Instalował juz ktoś mody z Nexusa?

Gram z wydłużonym cyklem dobowym x2 i BARDZO polecam. Można nacieszyć się zachodem słońca na Wysypisku.
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5703
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: Wczoraj, 13:33
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1488

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Czipi w 24 Lis 2024, 12:51

KoweK napisał(a):
Tormentor napisał(a):- brak częściowego gore – gra jest mocno ugrzeczniona pod tym względem, ciała w ogóle nie zostawiają śladów krwi, no lipa

Są ślady, ale bardzo delikatne. To i tak jakiś tam postęp w stosunku do trylogii, gdzie ślady po kulach pojawiły się tylko w buildzie Cienia Czarnobyla.

Nawet nie takie delikatne, to screen z mojej rozmowy z NPC, który wdał się w strzelaninę z bandytami. Na szczęście 5 postrzałów w głowę to powierzchowne rany. Na szyi, pod podbródkiem była jeszcze jedna, ale z tego ujęcia nie widać. :E
Image

A tak przy okazji - czy u Was też tak trawa wygląda? Ten efekt pikselozy sprawia, że ciężko mi się patrzy na mocno zarośnięty teren z pewnej odległości:
Image
Grałem na epickich, bez DLSS/FSR, ostrość ustawiona na 0%, 1440p. Próbowałem paru innych opcji, ale efekt się nie zmieniał. :(
Najlepsza gra przygodowa, nie ściemniam ->Image

Za ten post Czipi otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Dżuz.
Awatar użytkownika
Czipi
Tropiciel

Posty: 368
Dołączenie: 27 Paź 2009, 20:57
Ostatnio był: 23 Gru 2024, 21:58
Miejscowość: Gdańsk
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 57

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Universal w 24 Lis 2024, 13:14

Będzie patch. Niestety na razie bez A-Life.
https://store.steampowered.com/news/app ... 3878203415
Tormentor napisał(a):- brak możliwości sprzedaży uszkodzonej broni (tej na czerwono) – rozumiem, że ma być trudno, ale niech chociaż handlarz/technik płaci jakieś grosze za złom

Podobno w Rostoku można je sprzedać - niektórzy handlarze je skupują, ale niewielu. To akurat bodajże z IGNa.
Tormentor napisał(a):- elektroniczna waluta zamiast rubelków – no nie, rubelki to jednak rubelki

A w trylogii nie przelewano rubli zdalnie? Wydawało mi się, że tak, ale minęły lata. "Kupony" to karbowańce, ukraińska waluta sprzed 1996, po prostu derusyfikacja gry w detalu (po nazwie i dubbingu), bo ruble są typowo rosyjskie.
Czipi napisał(a):A tak przy okazji - czy u Was też tak trawa wygląda? Ten efekt pikselozy sprawia, że ciężko mi się patrzy na mocno zarośnięty teren z pewnej odległości:
Grałem na epickich, bez DLSS/FSR, ostrość ustawiona na 0%, 1440p. Próbowałem paru innych opcji, ale efekt się nie zmieniał. :(

Włącz DLSS na quality, z wyłączonym też to miałem.
Awatar użytkownika
Universal
Monolit

Posty: 2618
Dołączenie: 21 Lip 2010, 17:54
Ostatnio był: 29 Lis 2024, 20:27
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1052

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Michu w 24 Lis 2024, 15:53

Kontynuuję sobie na spokojnie grę i nadal świetnie się bawię, natomiast czym dalej w las tym bardziej irytujące stają się niektóre rozwiązania z nowoczesnych gier.
Mówię tutaj przede wszystkim o efektach które dają tzw. instant feedback, czyli np. headshot = dźwięk, użycie apteczki/energetyka - dźwięk i efekt na ekranie w stylu "dopalacz aktywowany".
Strasznie to jest tandetne ale niestety to jest styl który dziś jest popularny, cały czas gracz musi być stymulowany. Na szczęście są już mody które te dziadostwa wyłączają <3
Awatar użytkownika
Michu
Very Important Stalker

Posty: 1562
Dołączenie: 10 Lip 2007, 00:34
Ostatnio był: 20 Gru 2024, 10:33
Miejscowość: Jelenia Góra
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 132

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez bax20 w 24 Lis 2024, 17:25

Nie wiem kto tam na nich naciskał, ale stan techniczny gierki to dla mnie osobiście wczesna beta...
Bawiłem się z ustawieniami dobre kilka godzin, by to stabilnie u mnie działało. DLSS, FSR, XeSS, Generowanie klatek, nic nie pozwalało komfortowo grać w 1080p Medium.

Po kilku godzinach zabawy z ustawieniami graficznymi i męczącymi restartami gry, (niech ten UE5 zdechnie wraz z kompilacją shaderów) w końcu znalazłem rozwiązanie u mnie.

Było to:

Lock gry na 30FPS...

Podglądając windowsowy GAME BAR, gra zarzyna GPU w czasie gdy CPU jest na wakacjach...

GPU: 100%
CPU: 5 max 10%

Mistrzostwo optymalizacji...
Długo będziemy czekali na połatanie tego bajzlu.

P.S.: O Respawnujących bandytach za plecami nawet nie wspominam...
Intel Core i5 12450H | 32GB DDR5 4800Mhz | Nvidia GeForce RTX 4050 6GB | Windows 11
Awatar użytkownika
bax20
Stalker

Posty: 137
Dołączenie: 30 Lis 2009, 21:07
Ostatnio był: 14 Gru 2024, 11:09
Ulubiona broń: SVUmk2
Kozaki: 25

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez doomer77 w 24 Lis 2024, 17:28

@Michu, no patrz, narzekasz na nowoczesne wtrącenia, a ja czytałem też opinie, że gra jest "stara", bo nie ma np. wślizgów :E
Póki co nie spieszę się z wymianą kompa i czekam na patche, ale pytanie - 8Gb vramu starczy, czy celować wyżej?
Awatar użytkownika
doomer77
Tropiciel

Posty: 348
Dołączenie: 08 Sty 2015, 21:03
Ostatnio był: 24 Lis 2024, 18:25
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 71

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez KoweK w 24 Lis 2024, 17:33

Mam 8 GB VRAM i niestety memory leaki są powszechne nawet na teksturach medium. Musiałem zainstalować "moda", który był odpowiednio skonfigurowany, by to naprawić.
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack

Za ten post KoweK otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive doomer77.
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5703
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: Wczoraj, 13:33
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1488

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości