przez EFO w 30 Mar 2009, 15:55
Nazywam się Aleksyei Szewczenko, jestem porucznikiem armii ukraińskiej, od 7 miesięcy jestem adiutantem pułkownika Lebiedia dowódcy głównego posterunku wojskowego na pograniczu Zony. Potocznie to miejsce nazywają Kordonem. Stanowisko to otrzymałem po awansie, który w dużej mierze był zasługa mojego przyszłego teścia generała Makarowa. Jednak od przybycia tutaj odnoszę wrażenie, że mój awans miał na celu odsunięcie mnie od jego córki Nadii. Słodka Nadia, tylko ona trzyma mnie przy życiu za 5 miesięcy znów ją zobaczę i już zawsze będziemy razem.
Jest 16 luty 2014 roku. Niedaleko naszej bazy jest obóz, mieszkający w nim ludzie nazywają siebie Stalkerami, cokolwiek by to nie znaczyło. Udało mi się z paroma porozmawiać, wydają się dość przyjaźnie nastawieni. Często opowiadają różne historie, niemal baśnie pełne niesamowitych zdarzeń. Chodząc na patrole z moimi ludźmi czasem zachodzimy do ich wioski posłuchać tych niesamowitych opowieści.
20 luty 2014 rok. W wiosce było straszne zamieszanie postanowiliśmy sprawdzić, co się dzieje. Wysłany patrol doniósł, że do wioski przyszedł człowiek, który twierdzi, że był aż w Prypeci. Nie mogłem przepuścić takiej okazji. Wziąłem ze sobą dwóch ludzi i pod pretekstem patrolu udaliśmy się do wioski.
To było niesamowite w życiu nie widziałem czegoś tak pięknego. Ten Stalker przyniósł ze sobą kilka przedmiotów. Nie chcieliśmy podchodzić zbyt blisko żeby nie wystraszyć przybysza. Stali mieszkańcy wioski mówią, że nie było go tu kilka lat, a kiedy stąd wyruszał w głąb wojsko strzelało do takich jak on.
Artefakty, tak nazywają się te przedmioty. Podobno mają jakieś specjalne właściwości, niektóre leczą, chronią przed oparzeniami, prądem a nawet kulami. Niektóre też są bardzo radioaktywne, za to wszystkie są bardzo drogie.