Fallout

Dyskusje na temat gier i szeroko rozumianej rozrywki mieszczącej się w ramach powyższej kategorii.

Re: Fallout

Postprzez Tormentor w 20 Lut 2014, 16:02

Ja to zadanie z Czachami zupełnie inaczej rozegrałem. Najpierw była ta sprzeczka z Barmanem, pogadałem z tą laską i poszedłem do gangu. Powiedziałem, że wezmę Urnę i ją przyniosę. Zrobiłem to co zrobiłem i chwilę później odniosłem Urnę. Barman mi podziękował, a ja poszedłem rozpieprzyć grubasa. Po tej misji gadałem z szeryfem i miałem do wyboru wzięcie udział w misji. Po rozwaleniu Czach wszyscy wrogo nastawieni prócz Barmana :P
Zresztą i tak gram w dwójkę teraz więc nie prędko wrócę do Złomowa :D
Image
Awatar użytkownika
Tormentor
C O N T R I B U T O R

Posty: 1029
Dołączenie: 15 Lis 2010, 21:42
Ostatnio była: 25 Sie 2024, 11:26
Miejscowość: Yantar
Ulubiona broń: --
Kozaki: 289

Reklamy Google

Re: Fallout

Postprzez djcycu w 20 Lut 2014, 18:57

Ja właśnie zacząłem dwójeczkę dziś rano :D Wcześniej kiedy przeszedłem jedynkę czyli kilka dni temu rozmyślałem sobie. Kiedyś niedoceniałem tej gry ale w końcu zmusiłem się by spróbować jakimż ona to potencjałem dysponuje...

Cóż, do dziś nie wiem w czym tak naprawdę te gry są lepsze od Falloutów od 3 części. Może tym że wcześniejsze wersje były mroczne? Chyba tylko tym gdyż fabuła z pierwszej części jest genialna i niesamowicie trzyma się kupy. Tak sobie pomyślałem że Obsidian/Bethesda zamiast wydawać popie*dolone moim zdaniem DLC czemu nie skupiło się na Falloucie przedstawiającym akcję z jedynki? Wyobraźcie sobie przez chwilkę lekko dopracowane New Vegas ale opowiadające tylko i wyłącznie jako Prolog akcję jedynki... Miód. Dużo lepsze i myślę podbijające serca graczy niż te całe DLC do których nie chce się wracać.
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775

Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL

Postprzez Juraszka w 30 Mar 2014, 20:47

Witajcie Stalkerzy :)

Trochę czasu minęło od mojej ostatniej wizyty, jednakże dzisiaj przybywam do Was z prośbą...

Pewnie wielu z Was (jeśli nie wszyscy) są miłośnikami klimatów Post-Apo i z pewnością większość z Was zna grę Fallout 2... Pewnie wielu wie, że istnieje do tej gry mod autorstwa Killap'a "Restoration Project" przywracający wycięte lokacje oraz usprawniający rozgrywkę. I sądzę, że chociaż część z tych osób, które wiedzą o czym mowa wie, że najnowsza wersja moda 2.3.2 została wydana na początku roku i do najnowszej wersji spolszczenia - niestety - nie ma...

Oczywiście powstało spolszczenie autorstwa Mad Ivan'a i kryspin'a 013, które później było rozwijane przez bliżej nieokreślone osoby aż do wersji 2.2.

Ostatnio zainteresowałem się spolszczeniem wersji 2.3.2 i po dokładnym uporządkowaniu plików, ich analizie oraz wstępnej pracy, doszedłem do punktu w którym mam do wykonania jeszcze tylko dwie prace:
- Przetłumaczenie w całości 5 plików,
- Porównanie 769 spolszczonych plików z oryginalnymi plikami wersji 2.3.2, w celu wyszukania ew. zmian...

To 2. jest bardziej czasochłonne niż trudne, bo jeśli liczba kwestii dialogowych jest taka sama to nic nie trzeba robić (otwarcie pliku i sprawdzenia to jakieś 10 sekund) chyba, że będzie coś nowego to będzie trzeba to przetłumaczyć - ale nie będzie tego więcej niż 3-4-5 linijek na pojedyncze pliki.

Proszę Was, społeczność stalker.pl a przede wszystkim fanów gry Fallout 2, o pomoc w przetłumaczeniu tych 5 plików, pobrać je można ZA DARMO i BEZ REJESTRACJI z mojego chomika:
http://chomikuj.pl/Juraszka93/Do+t*c5*82umaczenia

Jeśli ktoś podejmie się tłumaczenia, to prosiłbym o informację na PW lub e-mail (wychodzi na to samo).
Osoby które pomogą w tłumaczeniu oczywiście znajdą swoje miejsce w podziękowaniach jak i na początku napisów końcowych...

Dziękuję i niech Monolit ma was w swej opiece!
Związki na odległość to ch*j, a czołgi same się nie zatankują, pamiętaj.
Wave

Zostawiasz wóz na parkingu pod Tesco i jedziesz do sąsiedniego miasta to ch*j wie co się z nim może stać.
Wave
Awatar użytkownika
Juraszka
Łowca

Posty: 492
Dołączenie: 21 Cze 2010, 11:08
Ostatnio był: 21 Lut 2020, 16:06
Miejscowość: Gniezno
Frakcja: Samotnicy
Kozaki: 70

Re: Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL

Postprzez Universal w 30 Mar 2014, 21:22

Tłumaczeń mam po Mizerii serdecznie dość (niewdzięczna fucha, przysięgam), ale czy - odnośnie punktu drugiego - próbowałeś czegoś w stylu WinMerge? Jeśli dobrze kojarzę, z automatu wyszukałby Ci różniące się fragmenty i znacząco uprościłby całą robotę. Chyba, że już z tego korzystasz - a faktycznie, nawet z automatem, porównanie 750+ plików to mordęga.
Język kłamie głosowi, a głos myślom kłamie; myśl z duszy leci bystro, nim się w słowach złamie.
Awatar użytkownika
Universal
Monolit

Posty: 2614
Dołączenie: 21 Lip 2010, 17:54
Ostatnio był: 09 Cze 2024, 23:33
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 1052

Re: Fallout 2 Restoration Project 2.3.2 PL

Postprzez Juraszka w 30 Mar 2014, 22:05

Problem w tym, że pliki te różnią się bo jedne są PL a drugie ENG, a sprawdzenie ich polega na sprawdzeniu ilości kwestii dialogowych które ZAWSZE zaczynają się od "<liczba>". Jeżeli w pliku starym PL i nowym ENG wartość ta będzie taka sama = taka sama ilość kwestii dialogowych, to pliki można uznać za "takie same", jeżeli wartość w ENG jest większa tzn, że trzeba coś przetłumaczyć. Oczywiście, plik może zawierać dialogi dla kilku, powiązanych postaci bądź jednej z którą rozmowa jest inna w zależności od sytuacji, więc tak jak pierwsze dialogi są od <100> do np. <134> a drugie od <200> do <223) to między 135 a 199 można dodać wiele kwestii... ale na szczęście Killap wpadł na pomysł, że jeżeli dodawał COKOLWIEK do pliku, wcześniej nieznajdującego się w oryginalnych plikach gry, to wszelkie "dodatki" znajdują się pod wyraźnie widoczną informacją, że to zostało dodane. I zawsze na końcu pliku.

Mogę się jednie wesprzeć się możliwością zdefiniowania nowego "języka" w Notepad++, dzięki czemu jednocześnie program będzie sprawdzał czy aby gdzieś nie zabrakło jakiejś klamry, a gdzieś niestety brakuje - ponieważ wcześniej był zgłoszony błąd, że w konkretnej sytuacji (rozpoczęcie walki, specjalny NPC powinien coś powiedzieć) gra wywala do pulpitu...

Wypróbuje WinMerge, bo Notepad++ jakoś nie bardzo radzi sobie z plikami z różnych katalogów...

EDIT:
Wypróbowałem WinMerge i jest to świetny program - co prawda nie pozwoli mi z automatu sprawdzić i wskazać pliki w których jest więcej kwestii dialogowych ale pozwoli mi na pewno szybciej to sprawdzić - z 10 sekund czas ten spada do 2-3 max
Związki na odległość to ch*j, a czołgi same się nie zatankują, pamiętaj.
Wave

Zostawiasz wóz na parkingu pod Tesco i jedziesz do sąsiedniego miasta to ch*j wie co się z nim może stać.
Wave
Awatar użytkownika
Juraszka
Łowca

Posty: 492
Dołączenie: 21 Cze 2010, 11:08
Ostatnio był: 21 Lut 2020, 16:06
Miejscowość: Gniezno
Frakcja: Samotnicy
Kozaki: 70

Re: Fallout

Postprzez Putinoscorbin w 03 Kwi 2014, 11:45

Witam, mam do przedstawienia Wam pewien projekt o nazwie FOnline: Reloaded.To próba stworzenia z Fallouta 2 MMO. Jest w fazie beta, można normalnie pograć, ale co to daje? Daje nam połączenie Fallouta 1 oraz 2 tzn, mapka z dwóch pierwszych części, nowe lokacje oraz potwory, zmieniona mechanika gry, możliwość posiadania frakcji, system craftingu oraz wiele innych rzeczy, o których długo by opowiadać. Podam Wam linki do Klienta gry, oraz do Wikii tegoże projektu.
Od siebie - serdecznie polecam zagrać, jak na razie mamy stale około 80 osób na serwerze, z czego spora część graczy to polacy, ale znajdują się gracze z innych krajów. :)
Pozdrawiam i jeszcze raz zapraszam! :E
http://forum.fonline-reloaded.net/index.php?topic=1.0
http://www.fonline-reloaded.net/wiki/in ... =Main_Page

------------------------------------------------------------------------------
Do działania gry jest potrzebny zainstalowany na dysku Fallout 2. Po wypakowaniu klienta kopiujemy pliki do głównego folderu gry. Sugeruję pobrać wersję klienta która waży 400MB, ze względu na mniejszą kłopotliwość z uruchomieniem.
Awatar użytkownika
Putinoscorbin
Kot

Posty: 9
Dołączenie: 30 Gru 2012, 11:40
Ostatnio był: 01 Kwi 2018, 13:41
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 1

Re: Fallout

Postprzez Woland w 03 Kwi 2014, 20:39

A ja naprawdę chciałem ponowić problem:

Procesor dwurdzeniowy 2.8GHz. Podkreślam dwurdzeniowy by nie mówić mi o potrzebie zedytowania by gra działała z procesorami powyżej dwurdzeniowych bo takowej potrzeby NIE MA.
Pamięć ram 2gb
GeForce9600GT sterowniki najnowsze.


I stary problem: gra wywala. Co ciekawe- grałem bez patchów (chyba, choć nie wiem, grałem w Fallout 3 z Ekstra Klasyka). Wywaliło kilkukrotnie.
Hop na stronę cenegi, paczka 1.7 ściągnięta.
Gra dalej wywala. Co ciekawe- robi się coraz bardziej natrętna. Eksperyment- cofam się z savemi do savu z wyjścia z krypt. Drogą logiki jeśli z tamtymi savami do takiego a takiego natężenia wywalania doszedłem w takim czasie, to po cofnięciu się i graniu podobnie czas powinien być podobny. A nic z tego! Natężenie CTD ciągle rosło pomimo grania na wczesniejszych savach. Od wkurzania (po 30 minutach, po godzinie) w końcu osiągnęło etap "w to gówno nie da się grać!" wywalając co 5 minut. Czasami było że wchodzę do gry, robię 5-10 kroków i CTD.
Reinstalowałem grę, wczytałem save po krypcie i nic. Dalej były te problemy. Z patchem od cenegi czy bez.
Czy da się coś jeszcze spróbować?
Bo nie wiem co robić.
Poniekąd sprawa F3 powraca gdyż kolega ze szkoły ma Wiedźmina 1 którego w sklepach dostać na chwilę obecną nie idzie i myślę żeby z nim pogadać o odkupieniu lub wymianie (czyli pozbycie się fallouta 3 (^.^) ) ale nie wiem czy może nie uda się falloutka odpalić a wieśka odkupić po prostu (nawiasem mówiąc nie wiem czy będzie chciał się pozbyć). Tak czy siak chciałem się zabezpieczyć na tą ewentualność ponadto fajnie by było pograć w grę którą się kupiło, co nie? i dowiedzieć czy jestem w ciemnej, murzyńskiej dupie z której odwrotu nie ma czy może jest jeszcze światełko w tunelu i nie są to światła nadjeżdzającego pociągu. Po prostu chcę definytywnie zamknąć temat- naprawic czy wyj*bać.
Za uwagę i pomoc z góry dziękuję :)
Woland
Legenda

Posty: 1772
Dołączenie: 26 Sie 2010, 11:18
Ostatnio był: 28 Mar 2019, 00:05
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 10

Re: Fallout

Postprzez vandr w 03 Kwi 2014, 20:50

Najprawdopodobniej wywałki z powodu braku wystarczającej ilości pamięci...miałem ten sam problem na starym kompie. Pomagało na jakiś czas regularne czyszczenie kompa(rejstr, defragmentacja itp) i wyłączenie zbędnych procesów w tle. Problemy zniknęły gdy się przesiadłem na nową maszynę. ;]

Używasz jakichś modów?
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Sie 2024, 20:47
Kozaki: 1747

Re: Fallout

Postprzez Woland w 03 Kwi 2014, 21:00

Vandr, rozważałem tą teorię ale wykluczam. Dlaczego?

Primo:
Wykresy z menedżera zadań

Secundo:
Pierwotnie mogły być problemy faktycznie (choć wątpię, bywa tak że Skyrim bez problemu lajtowo 60fps i nie wywala mając ciągiem przez półgodziny ledwie 150-200mb ramu rezerwy :E).
Biorąc poprawkę na niestabilność gry uprzedzam że w Falloucie rezerwa była wiele wyższa minimum 300mb ram a w momencie wywalania co 5 minut w ogóle była gdzieś 500mb rezerwy.
Ponadto- jeśli na początku sesja działała po godzinę a nawet dłużej dlaczego nagle wywalać by miało co 5 minut?
Jedyna rzecz powiązana z wywalaniem jaką odkryłem to taka:
Image
Z czego pierwsze 2-3 godziny działały (jeśli dobrze pamiętam) bez najmniejszego zarzutu. Zaraz... chyba raz w czasie ucieczki z Krypty wywaliło ale czemu, co się stało, o co chodzi to ja nie pamiętam. Tak czy siak potem działało a potem się spsuło.
Tertio- mody.
Mody nie działają. Instalowanie przez NMM nie działa jak i ręczne. Chciałem wgrać włosy dla postaci ale z nieznanych mi przyczyn gra nie widzi modów. Pliki danych mają tylko to co mają mieć domyślnie czyli spolszczenie i coś tam jeszcze chyba ale nie jestem pewny. Moda nie wykrywa. Choć instalacja poprawna a plik .esp jest we właściwym miejscu. Tak czy siak gdy grałem gra czysta i bez modów, wszystko usunąłem.

Rejestr i defragmentacja były w porządku.

PS:
Adnotacja.
Punktem przełomowym była wioska nad mostem gdzie doszło do niewyjaśnionych morderstw. Pamiętacie? Pierwsze wywalenie miało miejsce właśnie tam. Było ono kompletnie nieuzasadnione, nie miało żadnego powodu. Pomyślałem że Ekstra Klasyka nie ma patcha i gra jest czysta. Wtedy więc wszedłem na stronę Cenegi i ściągnąłem patcha. A co sie działo potem- przedstawia wykres...
Woland
Legenda

Posty: 1772
Dołączenie: 26 Sie 2010, 11:18
Ostatnio był: 28 Mar 2019, 00:05
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 10

Re: Fallout

Postprzez Juraszka w 05 Kwi 2014, 21:07

Spolszczenie do Restoriation Project 2.3.2 zostało ukończone!
Zapraszam do zapoznania się z tematem:
http://trzynasty-schron.net/forum/index ... 4#msg69424

Serdecznie dziękuję społeczności Stalker.pl za wsparcie - szczególne podziękowania dla użytkownika Universal!
Związki na odległość to ch*j, a czołgi same się nie zatankują, pamiętaj.
Wave

Zostawiasz wóz na parkingu pod Tesco i jedziesz do sąsiedniego miasta to ch*j wie co się z nim może stać.
Wave

Za ten post Juraszka otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Universal.
Awatar użytkownika
Juraszka
Łowca

Posty: 492
Dołączenie: 21 Cze 2010, 11:08
Ostatnio był: 21 Lut 2020, 16:06
Miejscowość: Gniezno
Frakcja: Samotnicy
Kozaki: 70

Re: Fallout

Postprzez KoweK w 06 Kwi 2014, 21:30

403 dostęp zabroniony.
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5662
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 02 Wrz 2024, 23:31
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1475

Re: Fallout

Postprzez Pangia w 07 Kwi 2014, 14:29

Chyba ty :caleb:
Ale masz linki, jakby rzeczywiście ci nie działało:
:

http://chomikuj.pl/Juraszka93/GRY/Fallout+2+Restoration+Project+2.3.2+PL/Fallout+2+Restoration+Project+2.3.2+PL,3762627739.rar
http://www.sendspace.pl/file/518c66299e5794f6ccb6a28
http://hostuje.net/file.php?id=2e394ae6 ... 56def34a4d
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

PoprzedniaNastępna

Powróć do Inne gry

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości