Crysis

Dyskusje na temat gier i szeroko rozumianej rozrywki mieszczącej się w ramach powyższej kategorii.

Re: Crysis

Postprzez KoweK w 28 Cze 2011, 12:40

Piterxd napisał(a):Fakt - taki sam efekt dadzą dobre "bump mapy". Nic specjalnego :D

Właśnie, że nie. Różnica jest taka, że gdy patrzymy na taką ścianę z boku używając bump-map to ona jest nadal płaska! Efekt wypukłości jest tylko wtedy, gdy patrzymy wprost na dany obiekt. Teselacja to naprawia i obiekty ze wszystkich stron i perspektyw wyglądają dobrze.
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack

Za ten post KoweK otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Kontroler.
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5649
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 19 Cze 2024, 15:32
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1472

Reklamy Google

Re: Crysis

Postprzez Junx w 28 Cze 2011, 12:52

Nie wie po co komuś nie wiadomo jaka grafa, ja Crysis'a przeszedłem na starym radku 9550 128 mb :E i nie była mi potrzebna nie wiadomo jaka grafa, aby była przyjemność z gryi to się liczy :E . Grafę chchiałem też zobaczyć dobrą, ale trudno kiedyś zobaczę. :D

PS. Grafę jak chce zobaczyć to ja YT wejdę i będę miał grafę :E
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 26 Cze 2024, 16:29
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: Crysis

Postprzez impulse_101 w 28 Cze 2011, 13:54

xKoweKx napisał(a):
Piterxd napisał(a):Fakt - taki sam efekt dadzą dobre "bump mapy". Nic specjalnego :D

Właśnie, że nie. Różnica jest taka, że gdy patrzymy na taką ścianę z boku używając bump-map to ona jest nadal płaska! Efekt wypukłości jest tylko wtedy, gdy patrzymy wprost na dany obiekt. Teselacja to naprawia i obiekty ze wszystkich stron i perspektyw wyglądają dobrze.


Tylko kąt musi być dość ostry <30' żeby zauważyć znaczny spadek wypukłości. Oczywiście ze teselacja jest lepsza pod względem technologicznym ale w praktyce raczej te atuty nie są zauważalne przynajmniej nie w dzisiejszych produkcjach. Żadko kiedy jest taka sytuacja żeby bump'y się nie sprawdziły. Musiałbyś podejść do ściany i się "przytulic" żeby zauwazyc że jej wypukłość zrobiły się płaskie. Nie widzę sensu stosować na sile teselacji jeśli nie jest to podyktowane jakimiś nadzwyczajnymi warunkami gdzie bump'y się nie sprawdzą gdyż teselacja w stosunku do high-poly jest wydajniejsza to w porównaniu z bump'ami wypada już dużo gorzej.
Ostatnio edytowany przez impulse_101, 28 Cze 2011, 18:43, edytowano w sumie 1 raz
Image
Awatar użytkownika
impulse_101
Legenda

Posty: 1305
Dołączenie: 20 Sty 2009, 16:47
Ostatnio był: 08 Lut 2020, 16:44
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Viper 5
Kozaki: 275

Re: Crysis

Postprzez Piterxd w 28 Cze 2011, 18:09

xKoweKx napisał(a):
Piterxd napisał(a):Fakt - taki sam efekt dadzą dobre "bump mapy". Nic specjalnego :D

Właśnie, że nie. Różnica jest taka, że gdy patrzymy na taką ścianę z boku używając bump-map to ona jest nadal płaska! Efekt wypukłości jest tylko wtedy, gdy patrzymy wprost na dany obiekt. Teselacja to naprawia i obiekty ze wszystkich stron i perspektyw wyglądają dobrze.



No tak, przy włączonej teselaci jest tyle fps, że nic tylko chodzić i przyglądać się ścianom...
Image

Za ten post Piterxd otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive caleb59.
Awatar użytkownika
Piterxd
Przewodnik

Posty: 947
Dołączenie: 20 Sty 2008, 18:15
Ostatnio był: 06 Maj 2014, 22:05
Miejscowość: Braniewo
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 182

Re: Crysis

Postprzez Ozi w 28 Cze 2011, 18:22

Z tego co widzę teselacja sprawdziłaby się tylko w rajdówkach i jakiś grach związanych z wodą. Jak widać woda wyglądała super po takim efekcie, a w rajdówkach urealniło by miękką nawierzchnię, ważną w takiej grze.
W innym przypadku, wzrost wymagań jest nieadekwatny do ogólnego efektu, innymi słowy, gadżet tylko dla ludzi z grubym portfelem, super sprzętem i kompleksami :P .
W każdej grze są ważniejsze rzeczy, które proszą się o więcej polygonów niż ściana czy murek.
Awatar użytkownika
Ozi
Stalker

Posty: 76
Dołączenie: 04 Sty 2010, 17:51
Ostatnio był: 21 Paź 2019, 15:48
Kozaki: 5

Re: Crysis

Postprzez KoweK w 28 Cze 2011, 19:19

Piterxd napisał(a):No tak, przy włączonej teselaci jest tyle fps, że nic tylko chodzić i przyglądać się ścianom...

No tak, przy włączonym DX9 i bump-mappingu jest tyle fps, że nic tylko chodzić i przyglądać się wypukłościom... W końcu na DX8 chodzi lepiej! :D

Można tak bez końca rzucać takimi "argumentami" beznadziejnymi. :) Teselacja jest obsługiwana sprzętowo i daje imitacje modeli high-poly (a raczej "tworzy" modele high-poly z low). Na ścianie używanie tego trochę bez sensu, ale jaką różnice zrobi to na dobrym sprzęcie? Żadną. A jednak jakaś różnica między parallax mappingiem a teselacją jest. Dla tych co lubią podziwiać i nie tylko na pewno polubią to i owo.

Ozi napisał(a):gadżet tylko dla ludzi z grubym portfelem, super sprzętem i kompleksami :P .

A co kompleksy mają do tego? :P
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5649
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 19 Cze 2024, 15:32
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1472

Re: Crysis

Postprzez impulse_101 w 28 Cze 2011, 21:18

Tylko ze miedzy DX8 a DX9 jest wykop różnica a między DX9 a DX11 jak nie powiększą wybranego miejsca i nie zaznacza czerwonym kółkiem to nie zauważysz różnicy wiec czy warto tracić 25-30% mocy karty na nieznaczna poprawę? Chyba ze się zrobi trick jak w stalkerze z tą maską na screenie czyli DX9 800x600 bez AA vs. DX10 z rzekomą teselacja w full HD.

BTW moje ulubione prownanie:
:

Image

ktoś na pytanie czym się różni jedno zdjęcie od drugiego odpowiedział ze DX11 generuje te czerwone strzałki :E i na tym polega bajer.
Image

Za ten post impulse_101 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive caleb59.
Awatar użytkownika
impulse_101
Legenda

Posty: 1305
Dołączenie: 20 Sty 2009, 16:47
Ostatnio był: 08 Lut 2020, 16:44
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Viper 5
Kozaki: 275

Re: Crysis

Postprzez Kontroler w 28 Cze 2011, 21:35

Prawda jest taka, że twórcą gier będzie coraz trudniej wymyślać coraz to nowsze i lepsze efekty, oraz upiększać obraz, bo grafika jest już do tego stopnia dobra, że te wszystkie teselacje, dx11, hdao i inne pierdoły za przeproszeniem gówno dają, a wydajność leci na łeb na szyję. Tyle że jakby tego nie wymyślano, to mówiło by się że rozwój stoi w miejscu, a po drugie Microsoft też musi z czegoś żyć :wink:, a co za tym idzie to właśnie nowe odsłony DX i nowe efekty graficzne. Po trzecie, komputer kupuje się co około 4 lata, a to że ktoś woli być buntownikiem i go nie zmieniać, to ich to tyle obchodzi co zeszłoroczny śnieg. No i jeszcze można by było nawiązać do konsol, ale to już każdy wie o co chodzi.
Awatar użytkownika
Kontroler
Ekspert

Posty: 780
Dołączenie: 11 Lis 2009, 21:29
Ostatnio był: 24 Paź 2022, 10:53
Miejscowość: Świebodzin
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Fast-shooting Akm 74/2
Kozaki: 131

Re: Crysis

Postprzez Piterxd w 28 Cze 2011, 22:23

Rozwój ruszy do przodu, gdy PS3 i X360 zostaną zastąpione przez PS4 i X720. Wszystko będzie coraz lepiej wyglądać tylko przez dobrą optymalizację. Z perspektywy komputerów PC konsola PS3 ma tak naprawdę 1-rdzeniowy procesor, który posiada 7 wątków ;-)
Image
Awatar użytkownika
Piterxd
Przewodnik

Posty: 947
Dołączenie: 20 Sty 2008, 18:15
Ostatnio był: 06 Maj 2014, 22:05
Miejscowość: Braniewo
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 182

Re: Crysis

Postprzez KoweK w 28 Cze 2011, 23:09

Narzekacie na brak rozwój gier i stanie w miejscu, a jak już ktoś wymyśla dobra technologię (bo teselacja nią jest i istniała już dłuuuugo przed powstaniem DX11) to od razu, że to mały skok technologiczny, że wymagania, bla bla bla.

Piterxd napisał(a):Wszystko będzie coraz lepiej wyglądać tylko przez dobrą optymalizację.

Teselacja jest optymalizacją właśnie.

impulse_101 napisał(a):Tylko ze miedzy DX8 a DX9 jest wykop różnica

Wiesz, kiedyś wszystko bardziej na przód szło, niby, bo wszystko co najlepsze wymyślono i teraz trudno czymś w grafice zaskoczyć. Teraz można tylko udoskonalać obecne technologie, bo nie ma chyba, szczerze mówiąc, czego dodawać.

impulse_101 napisał(a):DX9 a DX11

No jak nie widzisz różnicy, gdy grasz w Zew Prypeci, gdy w grze jest deszczowo i nie widzisz ŻADNEJ różnicy między DX9, a choćby DX10, to chyba potrzebne są ci okulary... ;)

Btw. odpal sobie S.T.A.L.K.E.R.'a w DX8 i w DX9 i zobacz jaka jest różnica w teksturach, a raczej w jej ostrości. Dostajemy soft shadows, HDR, bloom w zamian za słabsze tekstury. :/

impulse_101 napisał(a):BTW moje ulubione prownanie

To już nie wina DX11, że ludzie niektórzy nie potrafią kompletnie go wykorzystać. W necie można znaleźć masę filmików z naprawdę niezłym wykorzystaniem ów technologii. Nawet na stronach z aukcjami internetowymi są pokazane ładne porównania - jeżeli tam potrzebujecie czerwonych strzałek, by zobaczyć różnice, też polecam okulary. :E

A najbardziej kijowym chyba efektem jaki może być to SSAO albo nie widziałem jeszcze porządnego jego zastosowania, bo póki co każda gra z tym efektem muliła i jeszcze do tego, o zgrozo, gorzej wyglądała!
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5649
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 19 Cze 2024, 15:32
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1472

Re: Crysis

Postprzez Darth ReX w 29 Cze 2011, 00:15

xKoweKx napisał(a):Narzekacie na brak rozwój gier i stanie w miejscu, a jak już ktoś wymyśla dobra technologię (bo teselacja nią jest i istniała już dłuuuugo przed powstaniem DX11) to od razu, że to mały skok technologiczny, że wymagania, bla bla bla.

Tak dodam, że pierwszą kartą z obsługą teselacji był stareńki dziadzio - ATI Radeon 8500, a kiedy to było? Jakieś 10 lat temu. Czy to źle, że tak stara technologia w końcu zyskała zastosowanie?
|| Ryzen 5 3600 3,6GHz | 32GB DDR4 RAM | XFX Radeon RX 580 8GB | Windows 10 Pro x64 ||
Awatar użytkownika
Darth ReX
Redaktor

Posty: 2050
Dołączenie: 08 Lut 2008, 17:27
Ostatnio był: 22 Cze 2024, 17:46
Kozaki: 224

Re: Crysis

Postprzez piotrek922 w 04 Sie 2011, 14:09

Siema,
grał ktoś w crysis 2? Są tam takie pliki w formacie .PAK i nie daje rady tego rozpakować. Chciałem wyciąć z tego pliku ścieżki dźwiękowe muze itp.

piotrek922
Wygnany z Zony

Posty: 50
Dołączenie: 23 Kwi 2011, 16:52
Ostatnio był: 19 Sty 2012, 01:23
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: 0

PoprzedniaNastępna

Powróć do Inne gry

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości