CryZone: Sector 23

Dyskusje na temat gier i szeroko rozumianej rozrywki mieszczącej się w ramach powyższej kategorii.

Re: S.T.A.L.K.E.R. mod na silniku CryEngine!

Postprzez wobes w 13 Kwi 2011, 11:49

Silnik gry to nie tylko grafika i fizyka. Chociażby wspomniany już A-Life. Wydawać by się mogło, ze A-Life to tylko skrypty napisane w Lua, ale to też wsparcie w logice silnika. Oczywiście można spróbować stworzyć takie coś na innych silnikach, ale zawsze to będzie tylko proteza. Tutaj pojawia się przewaga autorskich silników: można w nich implementować dokładnie to co trzeba i nic ponadto, dzięki czemu sam silnik będzie możliwie prosty, lekki, a jednocześnie w pełni funkcjonalny. W silnikach komercyjnych mamy tylko to co autor przewidział, czyli zwykle standardowy zestaw funkcji.

Co do modelu zniszczeń, to w grach sandboxowych, gdzie wszędzie możesz wrócić dowolną ilość razy, jest to dość skomplikowane zagadnienie, bo wiąże się to z przechowywaniem stanu zniszczonych obiektów w sejwach (no chyba,że chcemy żeby zniszczone obiekty w cudowny sposób znikały). Na skutek tego sejwy robią się opasłe, gra chodzi coraz wolniej. Przykład: w Zewie Prypeci jak się ustawi krótszy czas leżenie trupów potworów to sejw potrafi zmaleć o połowę, a liczba klatek i czas odpalania gry są wyraźnie lepsze. Natomiast rzeczywiście mogliby w X-Rayu dodać reakcje obiektów na strzały i wybuchy, niekoniecznie zakończone zniszczeniem obiektu, ale normalnym zachowaniem m.in. roślinności, tkanin itp (implementacja podmuchu, falowania).
wobes
Tropiciel

Posty: 219
Dołączenie: 22 Sie 2010, 20:20
Ostatnio był: 31 Mar 2015, 00:50
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 38

Reklamy Google

Re: S.T.A.L.K.E.R. mod na silniku CryEngine!

Postprzez BurnMaster w 14 Kwi 2011, 12:58

Grałem w Crysisa 1 i gram obecnie na Crysisie 2 i jeżeli chcą zrobić moda na CryEngine i prawdopodobnie 2 to nie byłby głupi pomysł.Grafika w tej grze naprawdę powala. To był trafny pomysł jeśli chodzi o zrobienie tego moda. Piękna grafika + fabuła stalkera = Dobra gra.
BurnMaster
Stalker

Posty: 62
Dołączenie: 08 Maj 2010, 19:46
Ostatnio był: 21 Cze 2018, 09:43
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Storming Obokan
Kozaki: 2

Re: S.T.A.L.K.E.R. mod na silniku CryEngine!

Postprzez Zari w 14 Kwi 2011, 13:48

Jeżeli miałbym wybierać pod względem wymagań to wybrałbym silnik Crzysia 2. Uważam jednak że w porównaniu do silnika z jedynki jest on brzydki, stosuje wredne sztuczki a nie generuje to wszystko w czasie rzeczywistym. Poza tym niekoniecznie lubię system strzelania w crysisie (ogólnie) jest taki "sztuczny".
Ryzen 7 2700X | GTX 1060 6GB | 32GB RAM
Po co ja się tym w ogóle chwalę?
Awatar użytkownika
Zari
Weteran

Posty: 597
Dołączenie: 28 Sie 2008, 10:48
Ostatnio był: 08 Cze 2024, 21:51
Miejscowość: Chorzów
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 63

Re: S.T.A.L.K.E.R. mod na silniku CryEngine!

Postprzez KoweK w 14 Kwi 2011, 15:36

Kahitan napisał(a):Uważam jednak że w porównaniu do silnika z jedynki jest on brzydki, stosuje wredne sztuczki a nie generuje to wszystko w czasie rzeczywistym.

ŻE CO? Przeczytaj dwa razy to i zastanów się jaki jest sens w tym zdaniu. Najbardziej rozśmieszył koniec zdania. Jeżeli podczas gry silnik nie generuje obrazu w czasie rzeczywistym, to wg Ciebie w jakim on czasie generuje to? :) Poza tym silnik CE3 jest lepszy, a to, że C2 wygląda gorzej od C1, to sprawka tekstur i innych rzeczy, które są takie same na wszystkich platformach.
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5648
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 10 Cze 2024, 00:46
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1471

Re: S.T.A.L.K.E.R. mod na silniku CryEngine!

Postprzez BurnMaster w 14 Kwi 2011, 15:45

/Offtop/
Chłopak chciał zaszpanić wiedzą tylko coś mu nie wyszło xD A go Kowek zgasiłeś :P
BurnMaster
Stalker

Posty: 62
Dołączenie: 08 Maj 2010, 19:46
Ostatnio był: 21 Cze 2018, 09:43
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Storming Obokan
Kozaki: 2

Re: S.T.A.L.K.E.R. mod na silniku CryEngine!

Postprzez Zari w 14 Kwi 2011, 17:53

Ekhem. chodziło mi o to że w C2 np. odbicia to nie jest faktyczne "odbicie" a obraz nałożony na pewne miejsce.
Dalej, system zniszczeń {kontynuujemy temat sztuczek}, w Crysisie pierwszym mogłeś zniszczyć praktycznie każdą chatkę na 100 sposobów, w C2 system zniszczeń to skrypty które efektownie rozwalają coś bez jakiejkolwiek ingerencji gracza na obiekt.
I prosiłbym o zdjęcie warna..
Ryzen 7 2700X | GTX 1060 6GB | 32GB RAM
Po co ja się tym w ogóle chwalę?
Awatar użytkownika
Zari
Weteran

Posty: 597
Dołączenie: 28 Sie 2008, 10:48
Ostatnio był: 08 Cze 2024, 21:51
Miejscowość: Chorzów
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 63

Re: S.T.A.L.K.E.R. mod na silniku CryEngine!

Postprzez meJKu w 14 Kwi 2011, 18:16

Kahitan napisał(a):Crysisie pierwszym mogłeś zniszczyć praktycznie każdą chatkę na 100 sposobów,

Nie wiem czy zauważyłeś, ale te chatki to raptem 5 (strzelam, chociaż z tego co pamiętam to było ich 3) modelów, zbudowanych z tych samych elementów, które przewijają się przez całą grę. Tego z odbiciami także nie rozumiem, ale widocznie za mało w sandboxie siedziałem :E
Awatar użytkownika
meJKu
Weteran

Posty: 681
Dołączenie: 04 Gru 2007, 22:21
Ostatnio był: 15 Cze 2024, 12:55
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 111

Re: S.T.A.L.K.E.R. mod na silniku CryEngine!

Postprzez KoweK w 14 Kwi 2011, 21:18

Przepraszam bardzo... Kahitan, gadasz w końcu o silniku czy o grze, bo ja już w ogóle nie rozumiem. Mów jaśniej, a raczej - mów o jednym, a nie o dwóch rzeczach na raz.
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5648
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 10 Cze 2024, 00:46
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1471

Re: S.T.A.L.K.E.R. mod na silniku CryEngine!

Postprzez STALKER08 w 14 Kwi 2011, 21:43

No ten dodatek musi być fajny jak będzie dostępny to na pewno go ściągnę :E
STALKER08


Ostatnio był: 01 Sty 1970, 02:00

Re: S.T.A.L.K.E.R. mod na silniku CryEngine!

Postprzez Mozer w 15 Kwi 2011, 09:37

czy można ściągnąć już tego moda i gdzie? :+:
Awatar użytkownika
Mozer
Kot

Posty: 1
Dołączenie: 03 Lis 2010, 22:23
Ostatnio był: 22 Wrz 2014, 08:54
Miejscowość: Agroprom
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Akm 74/2U
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R. mod na silniku CryEngine!

Postprzez BurnMaster w 15 Kwi 2011, 13:21

:facepalm: Kolejne neo...Czytaj górne posty, mod jest dopiero w fazie produkcji...
BurnMaster
Stalker

Posty: 62
Dołączenie: 08 Maj 2010, 19:46
Ostatnio był: 21 Cze 2018, 09:43
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Storming Obokan
Kozaki: 2

Re: S.T.A.L.K.E.R. mod na silniku CryEngine!

Postprzez Mati88404 w 20 Kwi 2011, 18:42

jajco prawda
[ ciach ]
zamierzam ściągnąć i napisze co i jak

Uwagi moderatora:

Link do pirackiego serwisu. Do tego ten torrent to nie tylko mod, ale i piracka gra Crysis. Warn. - xKoweKx
Mati88404
Kot

Posty: 1
Dołączenie: 20 Kwi 2011, 18:39
Ostatnio był: 30 Kwi 2014, 21:39
Kozaki: 0

PoprzedniaNastępna

Powróć do Inne gry

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości