F.E.A.R.

Dyskusje na temat gier i szeroko rozumianej rozrywki mieszczącej się w ramach powyższej kategorii.

Re: F.E.A.R.

Postprzez Gizbarus w 21 Sty 2012, 16:18

No, to racja - strzelaniny w FEAR dzięki temu minimalnemu ingerowaniu w otoczenie były świetne, takie... filmowe :E Ten tynk ze ścian i dym opadający podczas przerw w wymianie ognia... I do tego świetne AI - flankujące, atakujące w grupie, wycofujące się i komunikujące się ze sobą nieźle złożonymi wymianami zdań. Niestety, od dodatków do 'jedynki' zaczęła się równia pochyła w dół :-/ Każda następna część wkraczała na nowy poziom dna bez klimatu :-/
A czy TY już przeczytałeś i oceniłeś moją twórczość?
"Samotność w Zonie" - nadal kontynuowana.
"Dawno temu w Zonie" - tylko dla weteranów forum.
"Za późno" - czerwona część cyklu "Kolory Zony"
"Akurat o czasie" - biała część cyklu "Kolory Zony"
"Za wcześnie" - niebieska część cyklu "Kolory Zony"
"Pęknięte Zwierciadło" - mini-cykl o Zonie w wersji noir
Awatar użytkownika
Gizbarus
Opowiadacz

Posty: 2895
Dołączenie: 18 Paź 2011, 16:44
Ostatnio był: 20 Sty 2024, 22:24
Miejscowość: Zadupie Mniejsze Wybudowania Kolonia II
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 854

Reklamy Google

Re: F.E.A.R.

Postprzez KOSHI w 12 Lut 2012, 20:42

Ostatnio w to znowu pogrywam, tym razem na poziomie trudności Weteran i jest ciekawie. Load sypię się często, a bez tego spowolnienia to już w ogóle marnie by było, skubańce są precyzyjne. Ale ja też:

Akcja z granatem w korytarzu:
:

Image

Tego przybiłem za główkę do ściany, nawet berecik mu nie spadł ...
:

Image

Człowiek, który słuchał wentylatora ...
:

Image

Jak dzieci. Poświecić im latareczką, a potem można ich z tyłu zajść i zapodać granacik.
:

Image

Tu nie miałem czasu bawić się w Ninja. Granaty i shotgun i mamy scenę a`la Teksańska Masakra Piłą Motorową.
:

Image


Muszę przyznać jednak, że bydlaki mają b. dobre AI. Chyba jedyna gra typu FPS, w której nie mogę się doczepić do inteligencji przeciwnika. Dlaczego:

-zachodzenie z tyłu i flankowanie.
-reakcja na ruch i latarkę.
-strzelanie zza rogu.
-zastawianie się np. biurkami, szafami.
-wzywanie posiłków lub wycofywanie się, jeśli nie są w przewadze.
-czyszczenie pomieszczeń granatami.
-inne, nietypowe akcje typu: turlanie się, przeskoki przez przeszkody.
-strzelanie podczas ucieczki, nawet jak są ranni.
-po trafieniu chowanie się za przeszkodą.

Do tego b. fajne można robić akcje z minami i granatami, co się przyklejają do powierzchni. Parę ciekawych zasadzek mi wyszło. Nie wspomnę, że latarką też można mieszać i wabić przeciwników, a różne butle, gaśnice, beczki itp. elementy również dają możliwość eliminacji wroga (np. latarką ściągnąłem 3 pacjentów pod skrzynkę elektryczną na której był granat, KLIK i panowie rozsmarowani po ścianach). A jak ktoś lubi karate, to zawsze może przeciwnika potraktować z wyskoku lub podcinki. Możliwości eksterminacji jest masa. Niektóre etapy z ciekawości przeszedłem na kilka sposobów. Szkoda, że w wielu grach jedynym słusznym podejściem jest parcie do przodu i zawstydzanie przy tym Rambo.

:arrowd: No ja czasem też nie miałem już cierpliwości i kosztem :+: masakrowałem co się rusza, ale niestety nie wszędzie się tak dało. Ostatnio w 5 Interwale, akcja na dachu co są snajperzy i masa ochrony, musiałem się ostro czaić bo nie było apteczek.
Ostatnio edytowany przez KOSHI 13 Lut 2012, 07:56, edytowano w sumie 2 razy
Image
Awatar użytkownika
KOSHI
Opowiadacz

Posty: 1324
Dołączenie: 16 Paź 2010, 13:13
Ostatnio był: 16 Paź 2023, 14:40
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 649

Re: F.E.A.R.

Postprzez Gizbarus w 12 Lut 2012, 21:44

To trzeba przyznać - AI jest świetne. Wiadomo, że nigdy nie będzie ono idealne, acz tutaj naprawdę potrafi miło zaskoczyć, a raczej cały czas miło zaskakuje.

Moją taktyką praktycznie zawsze był wpadanie w grupy wrogów z shotgunem w łapach, albo ostrzelanie ich z karabinu wyborowego (ten z trzystrzałową serią i z lunetą). Sprawdzało się :)
A czy TY już przeczytałeś i oceniłeś moją twórczość?
"Samotność w Zonie" - nadal kontynuowana.
"Dawno temu w Zonie" - tylko dla weteranów forum.
"Za późno" - czerwona część cyklu "Kolory Zony"
"Akurat o czasie" - biała część cyklu "Kolory Zony"
"Za wcześnie" - niebieska część cyklu "Kolory Zony"
"Pęknięte Zwierciadło" - mini-cykl o Zonie w wersji noir
Awatar użytkownika
Gizbarus
Opowiadacz

Posty: 2895
Dołączenie: 18 Paź 2011, 16:44
Ostatnio był: 20 Sty 2024, 22:24
Miejscowość: Zadupie Mniejsze Wybudowania Kolonia II
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 854

Re: F.E.A.R.

Postprzez Realkriss w 13 Lut 2012, 10:37

Bardzo lubię jedynkę, granie w FEAR to doskonała rozrywka, żadna strzelanka nie sprawia mi tyle radości. W dwójce to już fabuła całkiem szwankuje i można się oddać wesołej roz(g)rywce.
Bronie są w tej grze wspaniałe, uwielbiam gwoździownicę, Penetratora (co za nazwa!), jeślibym mogła, importowałabym ją do każdej gry, w którą gram.
Co do taktyki, to ja zawsze walę na rympał, najlepiej z gwoździownicą.
Fajnie też się gra po sieci, gram z moim Chłopakiem, ja z naszego kompa, on z drugiego pokoju na komputerze Dziecka, wspaniały sposób na spędzanie zimnej soboty :E

W trójkę nie grałam, podobno totalne dno, ale jak zejdzie z ceny do 30 zeta, to kupię. Graliście?
Awatar użytkownika
Realkriss
Moderator

Posty: 1664
Dołączenie: 08 Lut 2011, 14:58
Ostatnio była: 21 Gru 2023, 22:34
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 881

Re: F.E.A.R.

Postprzez Gizbarus w 13 Lut 2012, 15:15

Nope, trójkę tylko gameplaye widziałem - aczkolwiek muszę się przychylić do opinii że to dno. Fabuła biedna kwiczy gdzieś na dnie poniżej mułu, rozgrywka coraz bardziej przypomina Unreal Tournament a klimat ulatnia się szybciej niż eter z otwartej butelki... Chociaż w sumie to samo miałem grając w dwójkę - kupiłem na spółę z ojcem i sprzedaliśmy ten syf bodaj po tygodniu. Przy okazji nie wiem jak ze skutecznością broni w trójce, ale w dwójce odniosłem wrażenie że BB Gun byłby bronią masowej zagłady w porównaniu z tamtejszymi spluwami...
A czy TY już przeczytałeś i oceniłeś moją twórczość?
"Samotność w Zonie" - nadal kontynuowana.
"Dawno temu w Zonie" - tylko dla weteranów forum.
"Za późno" - czerwona część cyklu "Kolory Zony"
"Akurat o czasie" - biała część cyklu "Kolory Zony"
"Za wcześnie" - niebieska część cyklu "Kolory Zony"
"Pęknięte Zwierciadło" - mini-cykl o Zonie w wersji noir
Awatar użytkownika
Gizbarus
Opowiadacz

Posty: 2895
Dołączenie: 18 Paź 2011, 16:44
Ostatnio był: 20 Sty 2024, 22:24
Miejscowość: Zadupie Mniejsze Wybudowania Kolonia II
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 854

Re: F.E.A.R.

Postprzez runa w 26 Lut 2012, 21:01

Ja grałam. Dno to może za duże słowo. Ja bym to nazwała napieprzanką bez jakiejś bardziej wciągającej fabuły. Widać że postawili przede wszystkim na grafike. Zero klimatu I NA PRAWDĘ mało starego dobrego FEARa. Nawet Alma już nie jest straszna. :|
Logic can take you from A to B, but imagination can take you anywhere.
Awatar użytkownika
runa
Stalker

Posty: 113
Dołączenie: 12 Lut 2012, 13:21
Ostatnio była: 22 Lis 2015, 18:56
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 67

Re: F.E.A.R.

Postprzez Gizbarus w 26 Lut 2012, 21:30

Czyli seria zalicza spadek po równi pochyłej - a zaczęło się to od pierwszych dwóch dodatków do jedynki. Zamiast klimatu mieliśmy niepotrzebne epatowanie brutalnością, wrzucone na siłę, potem w kolejnych częściach gra już przestawała straszyć, aż w końcu zrobiła się z tego zwyczajna strzelanka, niczym nie różniąca się od innych gier tego typu :-/ Smutne, bo twórcy zmarnowali w ten sposób spory potencjał :-/
A czy TY już przeczytałeś i oceniłeś moją twórczość?
"Samotność w Zonie" - nadal kontynuowana.
"Dawno temu w Zonie" - tylko dla weteranów forum.
"Za późno" - czerwona część cyklu "Kolory Zony"
"Akurat o czasie" - biała część cyklu "Kolory Zony"
"Za wcześnie" - niebieska część cyklu "Kolory Zony"
"Pęknięte Zwierciadło" - mini-cykl o Zonie w wersji noir
Awatar użytkownika
Gizbarus
Opowiadacz

Posty: 2895
Dołączenie: 18 Paź 2011, 16:44
Ostatnio był: 20 Sty 2024, 22:24
Miejscowość: Zadupie Mniejsze Wybudowania Kolonia II
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 854

Re: F.E.A.R.

Postprzez Realkriss w 27 Lut 2012, 10:39

A ja lubię Perseus Mandate i Extraction Point. Jak mam ochotę sobie postrzelać bez myślenia, to odpalam na najwyższym poziomie i radocha jak cholera.

Natomiast sądziłam, że są to dodatki ku uciesze gawiedzi, całkiem odrębne, (bez łączenia z fabułą, jak w Half life 2) a potem zrobią dwójkę, która będzie miała przynajmniej tak ciekawą fabułę jak jedynka, a nawet lepszą. I to był klops.
Natomiast, z tego, co piszecie, trójka to już megasyf. No szkoda serii.
Awatar użytkownika
Realkriss
Moderator

Posty: 1664
Dołączenie: 08 Lut 2011, 14:58
Ostatnio była: 21 Gru 2023, 22:34
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 881

Re: F.E.A.R.

Postprzez Kondiash w 27 Kwi 2014, 11:53

Po dwóch latach odświeżam, bo każdy zagorzały fan serii powinien o czymś wiedzieć. Gość o nicku Sadobash tworzy bardzo rozbudowaną modyfikację do pierwszego F.E.A.R., addon nosi nazwę Resurrection. Premiera ma nastąpić w tym roku, po 5 latach żmudnej pracy. Mod ma zawierać:
- świat bogatszy w detale
- nowe głosy, nową muzykę
- więcej otwartych przestrzeni
- większą zniszczalność otoczenia
- 11 przerażających interwałów

Oczywiście to tylko część, po więcej odsyłam na moddb. Dodam jeszcze, że jeśli ktoś jest z natury niecierpliwy to może zagrać w 2 początkowe interwały, które są już upublicznione.

Miłego oczekiwania i gry, ja się jaram - http://www.moddb.com/mods/fear-resurrection
Zręczne ręczne kwające plusem

Za ten post Kondiash otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Realkriss.
Awatar użytkownika
Kondiash
Kot

Posty: 45
Dołączenie: 13 Gru 2011, 20:01
Ostatnio był: 05 Mar 2015, 16:13
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 8

Poprzednia

Powróć do Inne gry

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości