- Za ten post .D.u.c.h. - M.K otrzymał następujące punkty reputacji:
- schadow.
meJKu napisał(a):I to jest największy problem jeśli chodzi o oświetlenie we wszystkich częściach Stalkera. Nie wiem czy silnik nie pozwala na dobrą implementacje HDRu->Tone Mapping (?), czy po prostu brak czasu. Przykład hangaru jest właśnie bardzo trafny, bo też wchodząc do środka w samo południe absolutnie nic tam nie widzę.
burntsnow napisał(a):Zakładam, jako zupełny laik, że w X-rayu nie ma jakiejś tak zaawansowanej opcji, żeby jasność otoczenia zależała od pobliskich powierzchni, do których dociera światło słoneczne?
r2_sun_lumscale 0.6
r2_sun_lumscale_amb 0.4
r2_sun_lumscale_hemi 1.
r2_tonemap_adaptation 2.
r2_tonemap_amount 1.
r2_tonemap_lowlum 0.3
r2_tonemap_middlegray 0.6
meJKu napisał(a): Za każdym razem gdy użyje quick load w momencie mojej śmierci, gra wywala mi. Prosty fix... wyjdź do menu zamiast wczytywać grę z "ekranu śmierci".
Idealny napisał(a): W dziale pytania i odpowiedzi, jest rozwiązany temat zapisywania sejwów i ustawień, tak więc radzę tam zajrzeć.
burntsnow napisał(a):Heh, sprawdziłem, z zastosowaniem jakiegoś znalezionego w sieci konfigu, który miał być jako tako zrównoważony. FPSy spadły do 10-15, a przy tym w pomieszczeniach miałem podświetlone linie geometryczne budynków itd
Ale! Znalazłem optymalną konfigurację, żeby było ciemno, ale nie jak w dupie, no i żeby cienie nie były takie ciemne w dziennym świetle:
r2_sun_lumscale_amb 0.3
r2_sun_lumscale_hemi 1.
Jeszcze posprawdzam w różnych lokalizacjach/pogodach/porach dnia, ale wstępnie dla mnie bomba. Teoretycznie można by dać jeszcze mniej pierwszego i więcej drugiego (np. 0.1 i 2.0), ale wtedy z jakiegoś tajemniczego (dla mnie ) powodu np. trawa i inne haszcze w ciemnych pomieszczeniach są jasne, a ściany tychże pomieszczeń dalej są ciemne .
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości