[Lost Alpha] by dez0wave - Download, dyskusja

Co sądzisz o Lost Alpha DC?

Przewyższyło oczekiwania
50
44%
No jest dobre, ale szału ni ma
41
36%
LA to kupa
15
13%
Nie mam zdania
7
6%
 
Razem głosów : 113

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez paintball_0 w 02 Wrz 2012, 08:59

Czy wyście pogłupieli? Jedyny przejaw zdrowego myślenia na stronie 172 tego wątku zaprezentował burntsnow z jego tezą, że nazwy powinny być takie, jakie mógłby wymyślić zwykły stalker. Bo skąd niby wzięły się te wszystkie trampoliny, meduzy, czy złote rybki? Logicznie rzecz biorąc jakiś stalker znalazł nowy artefakt, albo dotarł do nowego rejonu Zony i po powrocie chwalił się kolegom. Wyobraźcie sobie reakcję kumpli, kiedy opowiadacie im, że byliście w Mrocznym Zakątku. Pomyśleliby, że poszliście do kibla w barze. :E Jednym słowem: wyśmialiby. Nie obchodzi mnie jak brzmią kodowe nazwy mapek. Oficjalna, używana w grze nazwa danego obszaru powinna być przetłumaczona tak, żeby można ją było wypowiedzieć na głos i się przy tym nie spalić ze wstydu. ;)
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

Reklamy Google

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez dzabb w 02 Wrz 2012, 09:21

Na forum gameru.net pojawiły się ploty (tia, ploty), że premiera została przełożona na grudzień.
dzabb
Kot

Posty: 28
Dołączenie: 12 Lis 2006, 10:52
Ostatnio był: 02 Wrz 2012, 10:06
Kozaki: 0

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez vandr w 02 Wrz 2012, 09:28

from the page - translated.


QUOTE ([email protected], 22:10)

Damn, sorry, more details will be? Just seems to be so much time, and time would have to do, even if they have no desire to finish. [endquote]

Dezodor
There are many reasons for that. First of all, we can't bugfix a game in two months, which was being made for almost five years. We can not talk about the second reason yet, only in late october. Exchange for this few extra months, we promise to deliver a good, and memorable, but mostly: playable game.


Dziwne to i je*nięte się zrobiło.
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Sie 2024, 20:47
Kozaki: 1747

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez SkullDagger w 02 Wrz 2012, 09:53

Może idą na rekord małej(zerowej?) ilości błedów w takim duzym modzie do Stalka.
A co wolelibście juz dawno dostac tego moda i nie grać przez błędy? Lepiej poczekać te pare(set) dni:)
I5-3570K 3,40Ghz 3,80Ghz in Turbo
GA B75M-D3V GoodRam 8GB 1600Mhz
GTX 660 2GB Win 7 64bit
Awatar użytkownika
SkullDagger
Ekspert

Posty: 881
Dołączenie: 26 Sie 2011, 01:04
Ostatnio był: 03 Paź 2024, 09:59
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 63

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez Szpagin w 02 Wrz 2012, 10:02

Wiesz, Solyanka jest zabugowana jak cholera, a mimo to ludzie w nią grają i czerpią jakąś przyjemność. Pamiętajmy, że wcześniej pisali, że LA zostanie ukończone we wrześniu, ale data wydania moda zależy od innych czynników. Może czas na naprawienie niedoróbek był już wtedy brany pod uwagę?

Zaraz pewnie Soviet znowu zacznie narzekać, że LA nie będzie...
Image
Awatar użytkownika
Szpagin
Legenda

Posty: 1187
Dołączenie: 26 Wrz 2009, 11:39
Ostatnio był: 15 Gru 2021, 23:24
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 238

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez kaczor_1991 w 02 Wrz 2012, 10:12

A ja tam się cieszę, że przekładają. Bo o ile powodem faktycznie jest chęć całkowitego odbugowania gry... Kto grał w czyste niebo (a zakładam, że każdy z nas tutaj) to można tylko przyklasnąć. A tyle już czekaliśmy, że 2-3 kolejne miesiące nic nie zmienią.
Ruch przeciwników pisania maczkiem na forach. Jak chcecie coś ukryć używać spoilerów!!!
Awatar użytkownika
kaczor_1991
Tropiciel

Posty: 312
Dołączenie: 02 Lis 2010, 12:00
Ostatnio był: 22 Lut 2020, 08:32
Frakcja: Grzech
Ulubiona broń: Big Ben
Kozaki: 46

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez caleb59 w 02 Wrz 2012, 10:13

Jak czytam te pierdoły na temat przerobienia oryginalnych nazw map na polskie odpowiedniki to mi się scyzoryk w kieszeni otwiera!
Po co to zmieniać! Nie dość, że takie tłumaczenie brzmi kretyńsko, to jeszcze nie pasuje w ogóle do całości...

Moim zdaniem nie powinno się tłumaczyć nazw map/leveli...
                        Image
| Ryzen 7 5800X3D | 32GB DDR4 RAM | RTX 4070 SUPER 12GB GDDR6X RAM | Windows 11 Pro x64 |

Za ten post caleb59 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive BJ Blazkowicz, Method, Xen,
Negative Canthir, Darth ReX.
Awatar użytkownika
caleb59
Administrator

Posty: 2694
Dołączenie: 23 Sie 2008, 18:59
Ostatnio był: 07 Paź 2024, 22:43
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 672

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez djcycu w 02 Wrz 2012, 10:29

I mają zostać rosyjskie? Jeśli tak to tak. Nazwa levelu odczytana z pliku gry powinna być przetłumaczona bo np Stancia a właściwie Stancija to nie znaczy z rosyjskiego nic innego jak Stacja. Zapaleńcy elektrowni nawet cały skrót ЧАЕС potrafią rozwinąć więc nie trzeba tłumaczyć skąd słowo stacja się wzięło. Co do tłumaczenia z angielskiego to POWINNO się przetłumaczyć nazwy. Brzmieć one będą potem z polskimi tekstami śmiesznie...

Powracając do samej elektrowni pamiętam jak każdy tłumaczył w polonizacjach Czarnobyl 1 i Czarnobyl 2... Gorszych nazw nie widziałem. Wystarczyło zrobić Elektrownia 1/2 albo Północna część elektrowni (czarnobylskiej)/południowa -//-.

* w nawiasie dałem opcjonalne słówko.

Dolina mroku też wam nieklimatycznie brzmiało? W końcu tłumaczenie skąd ta nazwa było w grze... W CS się jedynie nazwa gryzła bo tam było dość spokojnie i bardzo słonecznie. Agroprom, Wysypisko, Czerwony las (legendarna nazwa nawet w realu!), Kordon (można było nazwać to przedsionek albo granica), Dzicz (a co tam było dać? Fabryka? Dziko tam, ponuro i straszno. Typowe safari...). Jak dla mnie wspaniale to brzmiało w każdej z części jak i modach więc nie wiem dlaczego niektórym się to nie widzi. Tylko dwie lokacje chyba mają nazwy z dupy które tworzą jakieś naciągane klimaty czyli Dolina Mroku i Kordon. Reszta brzmi normalnie i adekwatnie do zabudowań/ważnych miejsc na lokacji.

A jak komuś nie pasuje to trzeba było pisać do Dez0wave o wykreowanie skryptu do PDA gdzie sami będziemy mogli nazywać lokacje wpisując je w chmurkę :P Jak dla mnie bitka o nazwy nie ma sensu... Niech będzie klimatycznie także i w nazwach. Wielu z was lubi ciemności egipskie w tej grze a teraz chce uj wie jakie normalne nazwy... Ja nie lubię tych ciemności bo pod gołym niebem w południe wcale to nie wygląda realistycznie ani strasznie jakoś. Dodaje tylko wku*wienie że nic nie widać i ciągle trzeba używać noktowizora by się czemuś dokładniej przyjrzeć.
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez paintball_0 w 02 Wrz 2012, 10:52

"Kordon" jest to pierścień posterunków ustawionych wokół regionu, w którym rozprzestrzenia się epidemia (lub epizootia) niebezpiecznej choroby zakaźnej. Posterunki te mają za zadanie nie przepuszczać podróżnych, nieposiadających odpowiednich zezwoleń (najczęściej wydawanych jedynie tym osobom, które poddały się obowiązkowej kwarantannie lub szczepieniom), i w ten sposób zapobiec rozprzestrzenianiu się choroby poza opanowany przez nią obszar. W przeszłości zdarzało się, że posterunki na obwodzie kordonu sanitarnego miały rozkaz nieprzepuszczania nikogo i żadnych przepustek nie honorowano.

Przynajmniej tak twierdzi Wikipedia.

Więc zostaje tylko "Dolina mroku". :) Nigdy nie lubiłem tej nazwy, bo jest nieadekwatna. Nic aż tak mrocznego w niej nie ma. Niby jest laborka, ale jej mieszkańcy nie szwendają się po okolicy. Niby są bandyci, ale nie bardziej niż na Wysypisku. Niby bywa ciemnawo. ale i bez przesady. Stalker, który potrafi przejść wszystko oprócz mózgozwęglacza, nie nazwie tamtego miejsca "Doliną Mroku". Nie ma tam aż takiego przytłaczającego nastroju, żeby nazwa do niej pasowała.
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez tomasz4815 w 02 Wrz 2012, 10:57

Jantar powinien nosić nazwę "Doliny Mroku". Jest tam naprawdę przygnębiający klimat, wszystko opustoszałe, wszędzie mutanty, zombie, ciągłe emisje psioniczne, stary kompleks fabryczny, ogółem - melancholia. Człowiek by się cieszył na widok bandyty - aby raźniej.
Natomiast w słowie "Jantar" nie ma nic charakteryzującego dana lokację, oprócz tego, iż dawne jezioro tak właśnie się nazywało.

I nie wydaje mi się aby "oryginalne" angielskie nazwy lokacji dobrze pasowały i komponowały się z wersją spolonizowaną. Przykład:
"Dobra zabiorę te dokumenty od informatora i zaniosę je do handlarza na garbage. Potem tylko skoczę przez Darkscape i już będę w Dark Valley u Czechova by zdać raport. Po tej misji obiecał mi przydzielić lepsze wyposażenie. Zobaczymy..."*
Fajnie to by wyglądało? Moim zdaniem nie.

* Nie patrzcie na poprawność przejść itp. to tylko przykład z dópy wzięty na potrzeby zobrazowania przykładu.
Awatar użytkownika
tomasz4815
Łowca

Posty: 403
Dołączenie: 17 Lut 2011, 12:46
Ostatnio był: 07 Paź 2024, 23:59
Miejscowość: Tam, gdzie atik czołgiem jeździ.
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper TRs 301
Kozaki: 96

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez SkullDagger w 02 Wrz 2012, 11:33

To nazwy zróbmy całkiem po swojemu, tak jak nam się podoba:)

Kaczor_1991 ja grałem w CZN i tam błedów nie miałemżadnych w vanilli(zawsze się dziwiłem ze kazdy narzeka na CSa właśnie w róznych tematach).
I5-3570K 3,40Ghz 3,80Ghz in Turbo
GA B75M-D3V GoodRam 8GB 1600Mhz
GTX 660 2GB Win 7 64bit
Awatar użytkownika
SkullDagger
Ekspert

Posty: 881
Dołączenie: 26 Sie 2011, 01:04
Ostatnio był: 03 Paź 2024, 09:59
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 63

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez djcycu w 02 Wrz 2012, 12:07

Bo zwykle "eksploranci" te błędy doświadczają :P Gra się wiesza jak za długo po lokacji się szwendasz i łapie bugi fabularne. Ale jak się gra dynamicznie od zadania do zadania to raczej gra tak strasznie nie buguje. Stąd beta testerzy nie wychwycili tej masy błędów przed wypuszczeniem gry. Dopiero późniejsze relacje dały o wszystkim znać. Zaiste z LA jest tak samo jeśli nie gorzej. Wiem jak jest z różnymi modami. Niby wszystkim działa ale po jakimś czasie coś się pieprzy i to zwykle zależy od czasu stania w miejscu z fabułą bo skrypty, spawn, wojenki pomiędzy postaciami wciąż przecież działają pełną parą... Aby te błędy powychwytywać potrzeba naprawdę dużo więcej czasu niż parę godzin grania.
Ostatnio edytowany przez djcycu 02 Wrz 2012, 12:09, edytowano w sumie 2 razy
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości