[utAMK] by utak3r

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Shadow of Chernobyl\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [utAMK] by utak3r

Postprzez sebas87 w 26 Maj 2010, 22:21

udało mi się zmusić beta spolszczenie by działało na PL wersji ale gra się wczytywała koszmarnie długo
sebas87
Kot

Posty: 23
Dołączenie: 04 Lut 2010, 12:58
Ostatnio był: 29 Wrz 2011, 20:45
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 0

Reklamy Google

Re: [utAMK] by utak3r

Postprzez mimi215 w 03 Cze 2010, 17:59

A jest może spolszczenie do tego moda ? i jeśli to gdzie mogę go ściągnąć .Bo szukałem na forum ale nic nie widziałem takiego.
"Nie ważne jak daleko zajdziesz na końcu i tak czeka na ciebie monolit "
Awatar użytkownika
mimi215
Stalker

Posty: 141
Dołączenie: 31 Gru 2009, 02:04
Ostatnio był: 04 Wrz 2016, 14:28
Miejscowość: Sukmanie
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 0

Re: [utAMK] by utak3r

Postprzez utak3r w 22 Cze 2010, 20:29

mimi215 napisał(a):szukałem na forum ale nic nie widziałem takiego.


Na forum?... Ty nawet tego wątku nie czytałeś.... Jest tylko częściowe spolszczenie, całkowitego brak.
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [utAMK] by utak3r

Postprzez sephi w 28 Cze 2010, 00:32

mod muszę przyznać świetny, nie mam z nim żadnych problemów jednak moglbys mi napisac co poza
wpisem w
Kod: Zaznacz wszystko
inventory_sect.ltx

trzeba zmodyfikować by uzyskać większą ilość slotów na pasku z detektorami i artefaktami

pomijając ustawianie szerokości/wysokości pól zmodyfikowanie wpisu max_belt powinno dodać nowe pola (akurat jest tam miejsce na co najmniej 10 wiec zmiana inventory_new.xml nie powinna być konieczna...jednak mimo zmodyfikowania max_belt ani kontynuując, ani zaczynając nowa rozgrywkę dodatkowych slotów nie mam więc musi być coś jeszcze

byłbym naprawdę wdzięczny gdybyś podał mi nazwy pliku/plików, które trzeba jeszcze zmodyfikować (same wpisy w nich już sobie znajdę)

PS. prosiłbym o powstrzymanie się od komentarzy co do tego iż więcej miejsc na pasku to znaczne ułatwienie rozgrywki, ja to doskonale wiem i nie zamierzam wpychać 9 najlepszych podrasowanych artefaktów + detektora w pasek, chce sobie tylko ciut umilić rozgrywkę (po raz ponowny) odejmując trochę realizmu (półki co zwiększyłem sobie trochę udźwig, wyłączyłem limity czasowe w zadaniach bo gra ma sprawiać przyjemność a bieganie z 1 końca zony na drugą jak szalony żeby oddać miniquesta mnie już nie kręci...no i zostało mi do szczęścia właśnie ilość miejsc na pasku ale tego rozgryźć mi się już samemu nie udało, fakt mógłbym każdy plik po kolei sprawdzać ale wolałbym sobie tego oszczędzić jeżeli twórca moda bądź jakiś użytkownik zna odpowiedź na to zagadnienie) :E

Mimo iż post jest przydługawy dodam jeszcze że z powodów estetycznych staram się (w chwilach gdy mam czas a chęci do gry brak) dokończyć spolszczenie jednego z użytkowników , który udzielał się w tym temacie (na razie zająłem się pomniejszymi plikami tj. menu ponieważ musiałem je skopiować z folderu eng by mod zatrybił, z samym patchem dla wersji polskiej nie chciał, czasu półki co brak ale w końcu zabiorę się też za dłuższe teksty i wrzucę je gdzieś by Wam zlinkować o ile znajdą się chętni by z niego korzystać).

Wybaczcie błędy ortograficzne oraz stylistyczne, jest już późno (bynajmniej dla mnie ponieważ zaczynam prace o dość wczesnej porze) :P
sephi
Kot

Posty: 4
Dołączenie: 01 Paź 2007, 15:33
Ostatnio był: 14 Lis 2010, 14:15
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 0

Re: [utAMK] by utak3r

Postprzez Szeks w 29 Cze 2010, 19:22

A ja nie wiem o co chodzi :( robię wszystko dobrze zmieniam z false na true tworze gamedata wklejam do folderu z grą wklejam tego moda i mi nie działa :( :( :( I dlatego chciałbym prosić o instalke. Jeśli by ktoś taką zrobił był bym bardzo wdzięczny. Już z opisu widać że to dość fajny mod i chciałbym w niego pograć.
Awatar użytkownika
Szeks
Kot

Posty: 26
Dołączenie: 29 Cze 2010, 19:11
Ostatnio był: 30 Sty 2013, 13:13
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 1

Re: [utAMK] by utak3r

Postprzez utak3r w 29 Cze 2010, 19:44

sephi napisał(a):uzyskać większą ilość slotów na pasku z detektorami i artefaktami


W zasadzie, to tylko max_belt w inventory_sect.ltx i sekcję dragdrop_belt w plikach inventory_new_16.xml i inventory_new.xml... to powinno już wystarczyć.


sephi napisał(a):dokończyć spolszczenie jednego z użytkowników , który udzielał się w tym temacie (na razie zająłem się pomniejszymi plikami tj. menu ponieważ musiałem je skopiować z folderu eng by mod zatrybił, z samym patchem dla wersji polskiej nie chciał, czasu półki co brak ale w końcu zabiorę się też za dłuższe teksty i wrzucę je gdzieś by Wam zlinkować o ile znajdą się chętni by z niego korzystać).


Byłoby miło :)


Szeks napisał(a):A ja nie wiem o co chodzi


Zacytuj treść swojego fsgame.ltx i pokaż strukturę katalogu gry.
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [utAMK] by utak3r

Postprzez Szeks w 29 Cze 2010, 20:34

Już nic wszystko już działa :E :E :E :E :E
Ostatnio edytowany przez Szeks, 30 Cze 2010, 21:41, edytowano w sumie 1 raz
Awatar użytkownika
Szeks
Kot

Posty: 26
Dołączenie: 29 Cze 2010, 19:11
Ostatnio był: 30 Sty 2013, 13:13
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 1

Re: [utAMK] by utak3r

Postprzez sephi w 30 Cze 2010, 00:24

utak3r napisał(a):W zasadzie, to tylko max_belt w inventory_sect.ltx i sekcję dragdrop_belt w plikach inventory_new_16.xml i inventory_new.xml... to powinno już wystarczyć.


dziękuje, Twój post naprowadził mnie na rozwiązanie...próbując to zrobić na szybko nie zauważyłem kilku konkretów takich jak ilość wierszy i kolumn w plikach xml

z racji tego że jest z tym ciut zabawy poniżej opisze co i jak (w moim przykładzie zwiększamy ilość pól na artefakty/detektory do 10 co nie wymaga powiększania calutkiego okna, gdyby ktoś chciał więcej musiałby bawić się w powiększanie go albo znosić fakt iż artefakty po prostu z okienka "wystają" co wizualnie nie wygląda ciekawie):

1. modyfikujemy plik ...\gamedata\config\inventory_sect.ltx zmieniajac "max_belt = 6 //16" na "max_belt = 10 //16"

2. modyfikujemy plik ...l\gamedata\config\ui\inventory_new.xml tutaj zabawy jest więcej
znajdujemy wpis

Kod: Zaznacz wszystko
<dragdrop_belt x="786" y="118" width="156" height="104"
            cell_width = "52" cell_height="52" rows_num="2" cols_num="3"/>

i podmieniamy na
Kod: Zaznacz wszystko
 <dragdrop_belt x="734" y="118" width="260" height="104"
            cell_width = "52" cell_height="52" rows_num="2" cols_num="5"/>


3. modyfikujemy plik ...l\gamedata\config\ui\inventory_new_16.xml
znajdujemy wpis
Kod: Zaznacz wszystko
<dragdrop_belt x="800" y="118" width="156" height="104"
            cell_width = "52" cell_height="52" rows_num="2" cols_num="3"/>

i podmieniamy na
Kod: Zaznacz wszystko
    <dragdrop_belt x="748" y="118" width="260" height="104"
            cell_width = "52" cell_height="52" rows_num="2" cols_num="5"/>


Gotowe, a jakby ktoś się zastanawiał jak to dokładnie działa to standardowo mamy miejsca na 6 artefaktów...
3 w poziomie (col) i 2 w pionie (rows), w okienku by go nie zmieniać mamy 2 miejsca pionowo po lewej i prawej stronie tych, które już są. Chcąc je zapełnić musimy zwiększyć liczbę kolumn (col) z 3 do 5 a wiersze (rows) pozostają bez zmian. Po zmodyfikowaniu col trzeba zwiększyć ilość miejsca jakie pola na artefakty zajmują ( width i height), jako ze zmieniamy tylko szerokość (witdth) dodajemy do 156 równowartość 2ch pól (czyli 2x52), wysokość (height) pozostaje bez zmian ponieważ liczba wierszy się nie zmienia. Już w tym momencie mamy 10 slotów dostępnych, jednak całość jest przesunięta w prawo, trzeba to jakoś "wycentrować", by to zrobić odejmujemy 1 pole od wartości "x" i to by było na tyle, możemy się cieszyć ładnie wpasowanymi 10ma slotami na artefakty zamiast 6ciu (co lepsze nawet kontynuując rozgrywkę, tak samo przy zmianie udźwigu postaci nie trzeba zaczynać od nowa ;) )

Mam nadzieje ze się to przyda, opis (a raczej druga jego część) wyszła trochę chaotycznie za co przepraszam ale jak już pisałem wyżej 24ta to dla mnie późna pora ;P i jeszcze raz dzięki Utak3r

Trafiłem niedawno na monoliciaży, kamikadze nie powstydziliby się ich w swoich szeregach :E
sephi
Kot

Posty: 4
Dołączenie: 01 Paź 2007, 15:33
Ostatnio był: 14 Lis 2010, 14:15
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 0

Re: [utAMK] by utak3r

Postprzez utak3r w 30 Cze 2010, 02:11

A rzucił się któryś na Ciebie? :D
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [utAMK] by utak3r

Postprzez sephi w 30 Cze 2010, 15:53

utak3r napisał(a):A rzucił się któryś na Ciebie? :D


monoliciaż? a żeby to jeden, gdy wybiłem Wolność i polazłem kawałek dalej wyskakiwali mi zza jakiegoś busa pod celownik jak grzyby po desz...nee to stare...jak komary po powodzi, jeden nawet mnie podszedł z "bakfaka", myslałem że zawalu dostane jak wybuchł

co do kamikadze nie rzucali się na mnie ale pewnie za niedługo w biedronka będą machiny do podróży w czasie z etykietką "wyprodukowano dla Biedronka" czy inny crap to nadrobię i porównam xD
sephi
Kot

Posty: 4
Dołączenie: 01 Paź 2007, 15:33
Ostatnio był: 14 Lis 2010, 14:15
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 0

Re: [utAMK] by utak3r

Postprzez utak3r w 30 Cze 2010, 19:07

Jak podbiegają do Ciebie, to krzyczą jeszcze "Monoliiit!..." i BUUUM :E
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [utAMK] by utak3r

Postprzez sephi w 30 Cze 2010, 23:16

nie zdąrzali a bylem tak zajęty strzelaniem do nich ze nawet nie słyszałem tego z tylu xD
btw tez ciekawe było jak dziki zaatakowały snorka a ten biedny skakał od jednego do drugiego ;]
sephi
Kot

Posty: 4
Dołączenie: 01 Paź 2007, 15:33
Ostatnio był: 14 Lis 2010, 14:15
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 0

PoprzedniaNastępna

Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość