Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry. Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.
Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].
Samego silnika nie... Ale fabuły i modeli na CoP owszem. Niestety wymagało by to prawdopodobnie konwertowania map, modeli z SoC do CoP. Tak samo zresztą z pisaniem fabuły na nowe pliki... Jednym słowem ciężka robota i bardzo pracochłonna. Jedynie co można to uzyć jakichś lepszych shaderów aby odrobinkę poczuć smak grafiki wziety z CoP. Poza tym co skłoniło cię do takiego pytania? Grafika pomiędzy jednym tytułem a drugim wiele się nie różni.
Chodzi mi o to, że silnik w CoP'ie jest przystosowany w pełni do DX10, a nawet obsługuje teselację. Z kolei Xray z SoC'a ledwo radzi sobie z DX9 (Stalker miał być jedną z pierwszych gier na tych bibliotekach), więc pisanie modów na grafikę i tak nic nie zmieni (najlepszym przykładem jest Lurk 1.1, który zamiast polepszyć grafę tlyko ja spieprzył). Nowy silnik = większe możliwości dla modderów.
GSC mogłoby w ramach uszczęśliwienia graczy zrobić uaktualnienie silnika do ShoC-a, oczywiście nie jako nowy produkt z ceną, tylko za darmo, tak to robi Valve z HL 2. Wtedy byłoby miodzio...
Ja tam wolę stary silnik i stare śmieci... Im więcej pola do popisu dla modderów tym więcej bubli się koci. Bez urazy ale taka prawda. Większość ludzi Czarnobyl kojarzy z mutantami i niepotrzebnie wpierniczają nieprzemyślane rzeczy. Dlatego wolę kiedy więcej zrobić już nie mogą. Bo naprawdę wolę Stalkera bez modów - zawiodłem się na każdym... Jedynie LA jest ostatnią nadzieją.
A po co w tę stronę? Znacznie łatwiej jest to wykonać w drugą mańkę: SoC przenieść do CoPa. Mapy, jakby co - mam, gdyby ktoś chciał zrobić fabułę...
Bambosz107 napisał(a):pisanie modów na grafikę i tak nic nie zmieni (najlepszym przykładem jest Lurk 1.1, który zamiast polepszyć grafę tlyko ja spieprzył)
LURK to nie koniec świata to, że im nie wyszło, nie znaczy, że nie da się. Ale ogólnie ujmując, oczywiście, że są jakieś granice, których przeskoczyć się nie da.
@djcycu - Dla ciebie, to najlepszy stalker byłby chyba na atari, lub kalkulatorze... Co do tematu, to owszem, najlepszym wyjściem byłoby przeniesienie SoCa pod CoPa a nie odwrotnie. Sorry, nie mogłem się powstrzymać...
Ja niestety (?) nie należę do tych ludzi, którzy czekali na wydanie pierwszych wersji Stalkera. SoC'a kupiłem jakieś 2 lata temu, ot tak, przy okazji wizyty w Empiku. Byłem zafascynowany Czarnobylem i Prypecią już wcześniej, ale popchnęła mnie do tego kapitalna misja w Prypeci z CoD: MW. Tak więc uważam, że Stalker powinien mieć jak najlepszą grafikę i nie odstawać od reszty pod tym względem. Oczywiście uznaję zdanie djcyca, ale po prostu ja uważam trochę inaczej.
No ja też tak myslę aby był z ładniutką aczkolwiek nie plastikową grafiką jak FC2 (AI też tam za mądre nie było ) Co do Stalkera wg mnie to... Uraziłeś mnie kolego tym Atari i kalkulatorem... Atari to był raczej dobry komputer do tworzenia bitów w starych dobrych czasach Ale BTW dla mnie Stalker nie powinien zmieniać stylu. Każdy zna go raczej z SoC a o nowinkach gadają ci którzy jako pierwszy raz grali w CoP lub CS... Owszem CoP jest może wypasiony o te animacje i grafikę... Popieram! Super efekty. Ale też jest on trudniejszy przy modach. Mam na myśli kombinezony i animacje broni które są uciążliwe. Są na osobnych plikach. A szkoda Ogólnie grafika się i tak o wiele nie różni. A przy oświetleniu dynamicznym gra chodzi gorzej i z gorszą grafiką od SoC (blokada) . Nie zapominajmy o tym że nie wszyscy mają kompy z NASA z Win7 na nim Pomysł osadzenia SoC na CoP byłby świetnym modem. Naprawdę imponowało by to wielu starym wyjadaczom.