TeksturyŻeby przeprowadzić kompilację nie wystarczy mieć wypakowanej gamedaty, ponieważ używane są wtedy tekstury z katalogu rawdata\textures. Żeby je tam dodać trzeba wykonać parę łatwych rzeczy, ale dość czasochłonnych
1. Ściągamy program irfanview oraz plugin do obsługi formatu dds (szukamy w google)
2. Otwieramy irfanview naciskamy klawisz "B"
3. wybieramy teksury do konwerterowania (najlepiej wybrać jeden folder, a nie wszystkie od razu)
4. ustawiamy format wyjściowy jako .tga
5. ustawiamy folder wyjściowy jako x/level_editor/import (zamiast x ścieżka do level editora)
6. rozpoczynamy konwerterowanie
7. gdy już się zakończy otwieramy level editora
8. po prawej stronie wybieramy Images->Check new textures
9. powinno nam się pojawić okienko z listą tekstur które konwertowaliśmy (jeśli wyskoczy can't find new textures znaczy to że albo ustawiliśmy zły format wyjściowy, albo zły folder)
10. Klikamy OK i czekamy
11. po wszystkim powtarzamy kroki 2-10 z pozostałymi folderami
Uwagi: czasem może nam wyskoczyć błąd z jakąś teksturą, wtedy po prostu ją omijamy (możliwe że taka tekstura nie będzie nam potrzebna)
Najlepiej dodawać po folderze, a nie jako całość (a jak w folderze jest ich dużo to tak po 100 tekstur na raz) dlatego że gdy klikniemy check new textures to wszystkim zamienia najpierw końcówki na .~tga i gdy wywali błąd to wtedy trzeba od tej tekstury na nowo konwertować lub zmienić wszystkim rozszerzenia z powrotem na .tga bez zmiany nazwy (chyba jest jakiś program do tego)
W obecnej chwili nie mam programu irfanview więc punkty 3-6 pisałem z pamięci, jednak chyba powinniście załapać o co chodzi
Skrócona instrukcja obsługi1. Cofnij/przywróć
2. Zaznacz obiekt/Dodaj obiekt/przesuń obiekt/obróć obiekt/skala
3. Ustawienia "płaszczyzn" przy przesuwaniu i obracania obiektów
4. Ustawienia od "przyciągania" między obiektami (na przykład gdy dodajemy samochód to jest on dość dobrze ustawiony na obiekcie, tzn. przechylenie i itp. )
5. ustawienie kamery (z przody, od tyły, itd. )
6. Ustawienia sterowania kamerą
Domyślnie sterujemy tak: naciskamy Shift i
LPM: sterowanie na boki i przód, tył
PPM: sterowanie góra dół
LPM+PPM: obrót kamery
w innych trybach sterowanie wygląda trochę inaczej, ale zawsze sterujemy Shiftem i klawiszami myszy
7. Główne menu
8. ustawiamy co chcemy w danym momencie edytować
9. Lista obiektów (żeby dodać jakiś wybieramy go i następnie dodajemy [mając wybraną oczywiście funkcję dodawania w 2]), lub naciskamy select i pokaże nam się okienko z listą obiektów wraz z ich miniaturami
Oprócz tego należy kombinować, kombinować i się nie poddawać