3. Usuwamy zawartość katalogu C:\Program Files\X-Ray SDK\level_editor\gamedata\. 4. Rozpakowujemy tam oryginalną zawartość z gry 5. Pobieramy najnowsze X-ray Game asset tools pack update 2.0: http://www.stalkerin.gameru.net/downloa ... 0090708.7z 5a. [UPDATE] Najnowsza wersja X-ray Game asset tools pack z 22 lutego 2012: tutaj.
6. Tworzymy katalog C:\Program Files\X-Ray SDK\converter 7. Wypakowujemy do tego katalogu pliki converter.exe i fsconverter.ltx. 8. Do katalogu C:\Program Files\X-Ray SDK\level_editor kopiujemy plik converter.ini. 9. Edytujemy plik converter.ini. Na początek zajmiemy się konfiguracją dla finalnej SoC, czyli dla buildu 2947. Odnajdujemy sekcję [2947_config] (pod koniec pliku będzie). Ustawiamy ścieżki:
Na prośbe Freemana napiszę mniej więcej jak skompilować mapę do gry. Jest to całkowicie ogólny opis edytowania gotowych map i nie są opisane błędy które mogą wystąpić więc jest to raczej wskazówka niż dokładny opis więc nie pytać czemu coś nie chodzi w temacie ani na PW do czasu aż Utak3r nie napisze pełnego Tutoriala, jak już to można się pytać na SB(jako że do końca się jeszcze nie znam ) Należy pamiętać żeby SDK zainstalować w taki sposób żeby w ścieżce do folderu level_editor nie występowały żadne spacje ani znaki specjalne (mi przez to nie chciało znaleźć plików) po pierwsze przy konwerterowaniu polecenie powinno wyglądać następująco
będzie się konwerterowało coś koło godziny ale bez tego później nie skompilujemy levelu. W między czasie odpalamy Level Editora wybieramy z menu po prawej Objects --> Library editor zaznaczamy Preview i przeglądamy listę obiektów, jeśli któryś nam się spodoba i będziemy chcieli go dodać to klikamy Make LOD i w zależności czy mam silny komputer czy słaby to wybieramy High lub Low. Następnie musimy dodać do SDK tekstury z gry, więc jeśli mamy wypakowaną gamedate konwerterujemy wszystkie tekstury na .tga następnie wrzucamy je do folderu import, odpalamy LE wybieramy Images-> Check New Textures klikamy OK w okienku które się pojawi i czekamy aż się otworzy gdy już zkonwerteruje się nam level otwieramy go i usuwamy lub dodajem to co chcemy Następnie gdy już skończymy wchodzimy w Scene -> Options i w sekcji build options wybieramy w zależności od kompa Draw gdy mamy 4 Giga i mniej RAMu (gdy nam już uda się cała kompilacja można ustawić na Custom i zwiększyć ustawienia małymi kroczkami) a jeśli mamy 8 Giga można wziąć High ale niekoniecznie może nam wystarczyć pamięci do kompilacji więc jak się nie uda to należy ustawić custom i zmniejszyć parametry Następnie wybieramy po kolej: Compile->Make Details Compile->Make Game Compile->Build Jeśli przy którejś czynności wyskoczy nam ERROR i się zatrzyma, to znaczy że coś wcześniej zrobiliśmy żle lub level się źle skonwerterował Gdy już to zrobimy zamykamy LE i otwieramy start-> uruchom i wpisujemy
Hmmm... Przydatny poradnik Co do części 1 mam problem, po uruchomieniu conventer.exe wyskakuje na ułamek sekund konsola - i nic się nie dzieje .Postępowałem zgodnie z poradnikiem, wie ktoś może co może być tego przyczyną? Jak uruchamiam level editor, wyskuje jakiś błąd, a potem bugtrap
Expression : assertion failed Function : I:\xray-svn\xrCore\Xr_ini.cpp File : I:\xray-svn\xrCore\Xr_ini.cpp Line : 132 Description : F
F - i wszystko wiadomo xD Proszę o pomoc.
Otwórz oczy i spójrz na świat z innej perspektywy, być może odkryjesz coś, co zmieni twoje życie.
Co do convertera sprawdź czy masz dobrze podaną ścieżke do Level Editora w pliku converter\fsconverter.ltx oraz do gamedaty w level_editor\converter.ini
Co do drugiego to nie mam za bardzo pojęcia. Zainstalowałeś wszystko? patcha? jaki masz system? bo na siódemce są z SDK problemy, a nie wiem jak jest na Viście na przykład.
wyskuje jakiś błąd, a potem bugtrap
co pisze w tym błędzie co na początku wyskakuje? Bo może jakiejś biblioteki brakuje
Dzięki za szybką odpowiedź Mam Viste - niestety W errorze (nie Bugtrapie) pisało że brakuje mi folderu prefetch, więc zrobiłem go, a do środka wrzuciłem _prefetch i prefetch, i błąd zniknął. W fsconventer pozmieniałem linijki z ścieżką i gamedatą na true, a efekt jest taki :
Expression : fatal error Function : CScriptEngine::lua_error File : E:\stalker\sources\trunk\xr_3da\xrGame\script_engine.cpp Line : 73 Description : <no expression> Arguments : LUA error: C stack overflow
BugTrap Hmmm... Przynajmniej szerzej bug opisany Ale i tak za wiele z niego nie wiadomo Sorry za męczenie, ale jestem w robieniu modyfikacji zielony, ale poddawać się nie będę w końcu może to wszystko ogarnę.A na razie proszę o pomoc
Otwórz oczy i spójrz na świat z innej perspektywy, być może odkryjesz coś, co zmieni twoje życie.
w fsconventer nie trzeba zmieniać false na true tylko wystarczy podać dobrą ścieżkę.
a ten błąd przy czym Ci wyskakuje?
C stack overflow
coś musiało się gdzieś zapętlić przez co zapycha cały bufor, coś ze skryptami jakby. Ale co i jak to nie pisze dokładniej... A nie masz może XP gdzieś? bp co jak co ale XP jest najlepszy do SDK, najlepiej chodzi i jest mało błędów
Jeśli mógłbym się nieco przysłużyć tworzeniu tego tutoriala...podaję link do rosyjskiego poradnika SDK, zawiera screeny i opisuje krok po kroku działania przy obsłudze SDK, szkoda że tłumaczenie translatorem powoduje więcej szkód, może modderzy znający temat znajdą coś dla siebie i uzupełnią w oparciu o niego powyższy poradnik, acha...byłbym zapomniał - poradnik jest zapisany jako .doc i najlepiej zmienić do przeglądania format dokumentu jako A3 bo na mniejszym wcina screeny. Link: http://www.sendspace.com/file/icbx2n Stronka z mapkami i poradami: http://www.amk-team.ru/forum/index.php? ... 533&st=680 (Kostya).