Dodajemy nową frakcję

Dodajemy nową frakcję

Postprzez MatrixSTR w 18 Kwi 2010, 23:57

Tutorial ten opisuje jak zmienić żeby wybrane postacie należały do nowej frakcji. Oryginalny opis jest tutaj http://sdk.stalker-game.com/en/index.ph ... g_factions

Oczywiście trzeba mieć wypakowaną gamedatę lub chociaż potrzebne pliki

przyjmijmy że chcemy zrobić frakcję "wind" (wiatr)

Otwieramy plik gamedata\config\creatures\game_relations.ltx odznaczamy funkcję "zawijaj wiersze" w notatniku lub w innym programie którego używamy i szukamy tam linijek (sorki za obrazki ale nie miałem jak inaczej tego umieścić żeby dobrze wyświetlało)
Image
linijki te odpowiadają za relację pomiędzy frakcjami, ujemne to że się nienawidzą , 0 że są neutralni, plus że są przyjaciółmi
dodajemy teraz linijki od naszej frakcji w następujący sposób: u góry w linijkach
Kod: Zaznacz wszystko
 ;            |actor  |act_dol|act_fre|stalker|monolit|militar|killer |ecolog |dolg   |freedom|bandit |zombied|strange|trader |arena_enemy|
dopisujemy
Kod: Zaznacz wszystko
wind|
(jest to nazwa używana przez gre i jej będziemy na razie używać) żeby całość wyglądała tak:
Kod: Zaznacz wszystko
;            |actor  |act_dol|act_fre|stalker|monolit|militar|killer |ecolog |dolg   |freedom|bandit |zombied|strange|trader |arena_enemy|wind|


na samym dole pod arena_enemy wpisujemy nazwę naszej frakcji czyli
Kod: Zaznacz wszystko
wind=
a następnie wpisujemy relację naszej frakcji z innymi oddzielając wpisy przecinkiem i tabulatorami
dalej uzupełniamy ostatnią tabelke żeby całość wyglądała tak:
Image
szukamy linijki
Kod: Zaznacz wszystko
communities      = actor, 0, actor_dolg, 1, actor_freedom, 2, stalker, 5, monolith, 6, military, 7, killer, 8, ecolog, 9, dolg, 10, freedom, 11, bandit, 12, zombied, 13, stranger, 14, trader, 15, arena_enemy, 16
i dopisujemy do niej wind, 17 w ten sposób
Kod: Zaznacz wszystko
communities      = actor, 0, actor_dolg, 1, actor_freedom, 2, stalker, 5, monolith, 6, military, 7, killer, 8, ecolog, 9, dolg, 10, freedom, 11, bandit, 12, zombied, 13, stranger, 14, trader, 15, arena_enemy, 16, wind, 17

Następnie szukamy linijek
Kod: Zaznacz wszystko
 [communities_sympathy]
actor      =      0.0
actor_dolg   =      0.0
actor_freedom =      0.0
stalker      =      0.0
monolith   =      0.0
military   =      0.0
killer      =      0.0
ecolog      =      0.0
dolg      =      0.1
freedom      =      0.1
bandit      =      0.0
zombied      =      0.0
trader      =      0.0
stranger   =      0.0
arena_enemy =       0.0
i dopisujemy do nich
Kod: Zaznacz wszystko
wind      =       0.0
żeby całość wygladała w ten sposób
Kod: Zaznacz wszystko
[communities_sympathy]
actor      =      0.0
actor_dolg   =      0.0
actor_freedom =      0.0
stalker      =      0.0
monolith   =      0.0
military   =      0.0
killer      =      0.0
ecolog      =      0.0
dolg      =      0.1
freedom      =      0.1
bandit      =      0.0
zombied      =      0.0
trader      =      0.0
stranger   =      0.0
arena_enemy =       0.0
wind      =       0.0


Otwieramy plik gamedata\scripts\death_manager.script szukamy linijek
Kod: Zaznacz wszystko
function init_drop_settings()
   local community_list = { "stalker", "dolg", "freedom", "bandit", "military", "zombied", "ecolog", "killer", "monolith", "arena_enemy", "actor_dolg" }   
i dopisujemy do niej "wind" w ten sposób
Kod: Zaznacz wszystko
function init_drop_settings()
   local community_list = { "stalker", "dolg", "freedom", "bandit", "military", "zombied", "ecolog", "killer", "monolith", "arena_enemy", "actor_dolg", "wind" }

otwieramy plik gamedata\config\misc\death_items_by_communities.ltx i na samym końcu po [actor_dolg] dopisujemy
Kod: Zaznacz wszystko
[wind]: stalker
bread        = 0
kolbasa      = 0
vodka        = 0
energy_drink = 0.3   


otwieramy plik gamedata\scripts\se_respawn.script szukamy
Kod: Zaznacz wszystko
local simMaxCount = {
   stalker_novice = 43, stalker_regular = 48, stalker_veteran = 43, stalker_master = 20,
   monolith_novice = 0, monolith_regular = 30, monolith_veteran = 35, monolith_master = 30,
   military_novice = 0, military_regular = 32, military_veteran = 22, military_master = 5,
   killer_novice = 0, killer_regular = 18, killer_veteran = 17, killer_master = 10,
   ecolog_novice = 1, ecolog_regular = 1, ecolog_veteran = 1, ecolog_master = 1,
   dolg_novice = 0, dolg_regular = 33, dolg_veteran = 36, dolg_master = 17,
   freedom_novice = 50, freedom_regular = 20, freedom_veteran = 26, freedom_master = 21,
   bandit_novice = 40, bandit_regular = 50, bandit_veteran = 18, bandit_master = 10,
   zombied_novice = 20, zombied_regular = 15, zombied_veteran = 10, zombied_master = 10,
i dopisujemy
Kod: Zaznacz wszystko
wind_novice = 20, wind_regular = 20, wind_veteran = 20, wind_master = 6,
w ten sposób
Kod: Zaznacz wszystko
local simMaxCount = {
   stalker_novice = 43, stalker_regular = 48, stalker_veteran = 43, stalker_master = 20,
   monolith_novice = 0, monolith_regular = 30, monolith_veteran = 35, monolith_master = 30,
   military_novice = 0, military_regular = 32, military_veteran = 22, military_master = 5,
   killer_novice = 0, killer_regular = 18, killer_veteran = 17, killer_master = 10,
   ecolog_novice = 1, ecolog_regular = 1, ecolog_veteran = 1, ecolog_master = 1,
   dolg_novice = 0, dolg_regular = 33, dolg_veteran = 36, dolg_master = 17,
   freedom_novice = 50, freedom_regular = 20, freedom_veteran = 26, freedom_master = 21,
   bandit_novice = 40, bandit_regular = 50, bandit_veteran = 18, bandit_master = 10,
   zombied_novice = 20, zombied_regular = 15, zombied_veteran = 10, zombied_master = 10,
   wind_novice = 20, wind_regular = 20, wind_veteran = 20, wind_master = 6,

otwieramy plik gamedata\scripts\xr_statistic.script i po linijkach
Kod: Zaznacz wszystko
   zombied_novice = 1, zombied_experienced = 2, zombied_veteran = 3, zombied_master = 4,
dodajemy
Kod: Zaznacz wszystko
wind_novice = 1, wind_experienced = 2, wind_veteran = 3, wind_master = 4,
w ten sposób
Kod: Zaznacz wszystko
   zombied_novice = 1, zombied_experienced = 2, zombied_veteran = 3, zombied_master = 4,
   wind_novice = 1, wind_experienced = 2, wind_veteran = 3, wind_master = 4,

następnie otwieramy gamedata\config\text\pol\string_table_general.xml i pod linijką <string_table> wpisujemy
Kod: Zaznacz wszystko
<string id="wind">
      <text>Wiatr</text>
   </string>

zamiast wiatr możemy wpisać nazwę jaką chcemy ma to wyglądać mniej więcej tak:
Kod: Zaznacz wszystko
<string_table>
   <string id="wind">
   <text>Wiatr</text>
   </string>
   <string id="actor">
      <text>Samotnik</text>
   </string>

następnie zmieniamy wybranym postaciom frakcję otwieramy O:\SDK\level_editor\gamedata\config\gameplay\character_desc_xxxx.xml np: character_desc_escape.xml i szukamy odpowiednich postaci. Np.: żeby zmienić frakcję dla wilka szukamy linijek
Kod: Zaznacz wszystko
   <specific_character id="esc_wolf" team_default = "1">
      <name>esc_wolf_name</name>
      <icon>ui_npc_u_stalker_neytral_balon_1</icon>
      <bio>esc_wolf_bio</bio>

      <class>esc_wolf</class>
      <community>stalker</community>
i w linijce
Kod: Zaznacz wszystko
<community>stalker</community>
zmieniamy "stalker" na "wind" w ten sposób
Kod: Zaznacz wszystko
<community>wind</community>


i to by było na tyle mam nadzięję że załapiecie o co chodzi :)

A tak to wygląda w grze:
Image
Image
Ostatnio edytowany przez MatrixSTR 19 Kwi 2010, 16:13, edytowano w sumie 3 razy
Awatar użytkownika
MatrixSTR
Modder

Posty: 1097
Dołączenie: 26 Maj 2009, 23:44
Ostatnio był: 30 Paź 2024, 03:50
Miejscowość: Gdzieś Daleko W Wielkopolsce
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 276

Reklamy Google

Re: Dodajemy nową frakcję

Postprzez Pawlowicz w 19 Kwi 2010, 06:59

Spoko dzięki. Mam pytanie czy w ten sam sposób można usunąć jakąś frakcje?

Czy da się to zrobić w innych częściach Stalkera ?
Image
Falloutowe Wojny Frakcji http://fallout.wojnyfrakcji.org/
Stalkerowe Wojny Frakcji http://www.stalker.wojnyfrakcji.org/
Awatar użytkownika
Pawlowicz
Stalker

Posty: 147
Dołączenie: 03 Kwi 2010, 08:13
Ostatnio był: 07 Cze 2014, 18:24
Miejscowość: Zona
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Akm 74/2U
Kozaki: 3

Re: Dodajemy nową frakcję

Postprzez Wheeljack w 19 Kwi 2010, 13:41

Lepiej nie usuwać bo wymagałoby to kasowanie questów itp. i ten tutorial można stosować to na każdej części. :wink:
Awatar użytkownika
Wheeljack
Administrator

Posty: 1920
Dołączenie: 13 Kwi 2009, 18:52
Ostatnio był: 01 Lis 2024, 01:35
Miejscowość: Fraktal
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 725

Re: Dodajemy nową frakcję

Postprzez MatrixSTR w 19 Kwi 2010, 13:56

Pawlowicz napisał(a):Spoko dzięki. Mam pytanie czy w ten sam sposób można usunąć jakąś frakcje?

Czy da się to zrobić w innych częściach Stalkera ?
z usuwaniem to by za dużo roboty było bo trzeba by wtedy wywalić wszystkie wpisy z daną frakcją, a jest ich mnóstwo. Łatwiej by było zmienić nazwę danej frakcji w plikach tekstowych, wyszukać w xml'ach a potem zmienić na jaką nam się podoba :)
Awatar użytkownika
MatrixSTR
Modder

Posty: 1097
Dołączenie: 26 Maj 2009, 23:44
Ostatnio był: 30 Paź 2024, 03:50
Miejscowość: Gdzieś Daleko W Wielkopolsce
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 276

Re: Dodajemy nową frakcję

Postprzez piotrek922 w 17 Sty 2012, 23:14

Czy można stworzyć frakcje w sęsie że nadajemy jej bazę (wskazujemy miejsce) członków frakcjii nadajemy przez spawn żeby oni byli w miejscu bazy i żeby po zabiciu frakcja się uzupełniała.

Za ten post piotrek922 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Werewolver,
Negative k4r00.

piotrek922
Wygnany z Zony

Posty: 50
Dołączenie: 23 Kwi 2011, 16:52
Ostatnio był: 19 Sty 2012, 01:23
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: 0

Re: Dodajemy nową frakcję

Postprzez ggizmo w 18 Cze 2012, 22:32

Właśnie jestem przy końcówce tego tutka, ale nie mogę znaleźć w żadnym pliku naznaczonego gdyż nie wiem jak on się w grze nazywa, próbowałem Marked, Marked on i nic.
Awatar użytkownika
ggizmo
Stalker

Posty: 81
Dołączenie: 28 Sie 2008, 11:32
Ostatnio był: 18 Lip 2021, 20:01
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 0

Re: Dodajemy nową frakcję

Postprzez r_populik w 18 Cze 2012, 22:44

Spróbuj "actor"
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: Dodajemy nową frakcję

Postprzez ggizmo w 18 Cze 2012, 23:13

Actor jest praktycznie w każdym pliku i każdej linijce więc odpada :/
Awatar użytkownika
ggizmo
Stalker

Posty: 81
Dołączenie: 28 Sie 2008, 11:32
Ostatnio był: 18 Lip 2021, 20:01
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 0

Re: Dodajemy nową frakcję

Postprzez r_populik w 18 Cze 2012, 23:18

A zobacz początek w pliku character_desc_general.xml
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: Dodajemy nową frakcję

Postprzez TheGodOfEvil w 06 Lip 2014, 18:49

Mi niestety nie działa.
Robię wszystko jak tu pisze, a po skończeniu ładowania lokacji gra wywala mnie do pulpitu bez bug trapa.
Zacząłem nową grę, sprawdzałem sześć razy czy wszystko dobrze.
Pomoc mile widziana.
Nagroda: :wódka: i :+:
Żart - nie śmieszny = Gdzie zapodział się S.T.A.L.K.E.R 2? Ma rewolucje. Ale jakie?
Chue chue...
Awatar użytkownika
TheGodOfEvil
Kot

Posty: 16
Dołączenie: 05 Lip 2014, 13:17
Ostatnio był: 30 Lis 2014, 17:41
Miejscowość: Żołądek nibyolbrzyma
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: RP-74
Kozaki: 5

Re: Dodajemy nową frakcję

Postprzez Alchemik w 07 Sty 2015, 00:47

Chciałem podzielić bandytów w SoC na trzy grupy, które by się zwalczały. Problem jest taki, że chciałem zmienić zadanie związane ze zdobyciem klucza do X-18. Chciałem zrobić możliwość pokojowego zdobycia klucza. Dlatego też muszę zmienić frakcje tych dwóch bandytów odprowadzających Powinnościowca z zadania ''Odbij człowieka Powinności'', tak by byli z innej frakcji niż Dzik i jego ludzie w bazie. Ktoś ma pomysły jak to zrobić?
Alchemik
Weteran

Posty: 656
Dołączenie: 17 Lut 2010, 12:59
Ostatnio był: 09 Sie 2017, 22:09
Ulubiona broń: --
Kozaki: 207


Powróć do Tutoriale

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości